Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
Danny.


Geregistreerd op: 15-5-2003
Woonplaats: Vlaams Brabant

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 06 Okt 2016, 13:48 
Ik heb deze tip geprobeerd, en nu zijn al mijn shortcuts die bovenaan mijn blad te vinden waren verdwenen Crying or Very sad

't Is maar dat men het weet Wink

Ik zou ze echter graag terug hebben.

Groetjes

Danny
Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel, veel daarvan hebben wij nu nog steeds.
Windows 10, Medion E6431, Firefox, Thunderbird, Windows Essentials, IE
cappa


Geregistreerd op: 17-2-2009


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 06 Okt 2016, 14:32 
verhaegen schreef:
doe dit eens
https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-opfrissen-add-ons-instellingen-herinitialiseren

Geen resultaat.
Mutualiteit via eid werkt ook niet meer, waarschijnlijk omdat de add-on weg is.
Jawatte
verhaegen
Support SeniorenNet

Geregistreerd op: 3-4-2003
Woonplaats: kapellen

Profiel
Prive Bericht
E-mail
Geplaatst: Do 06 Okt 2016, 17:59 
Danny. schreef:
Ik heb deze tip geprobeerd, en nu zijn al mijn shortcuts die bovenaan mijn blad te vinden waren verdwenen Crying or Very sad

't Is maar dat men het weet Wink

Ik zou ze echter graag terug hebben.

Groetjes

Danny


das dan wél raar
want hij kan alleen iets van firefox beinvloeden , en géén bureaublad van windows
tenzij het snelkoppelingen zijn die gemaakt zijn via firefox bezochte websites
verhaegen
Support SeniorenNet

Geregistreerd op: 3-4-2003
Woonplaats: kapellen

Profiel
Prive Bericht
E-mail
Geplaatst: Do 06 Okt 2016, 18:02 
cappa schreef:
verhaegen schreef:
doe dit eens
https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-opfrissen-add-ons-instellingen-herinitialiseren

Geen resultaat.
Mutualiteit via eid werkt ook niet meer, waarschijnlijk omdat de add-on weg is.


dat is inderdaad de bedoeling
om met een propere lei te beginnen
dus moet je de firefox plugin terug instaleren
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/belgium-eid/

http://www.lille.be/free/Firefox%20-%20NL_tcm147-98991.pdf
Danny.


Geregistreerd op: 15-5-2003
Woonplaats: Vlaams Brabant

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 06 Okt 2016, 20:47 
verhaegen schreef:
... das dan wél raar
want hij kan alleen iets van firefox beinvloeden , en géén bureaublad van windows
tenzij het snelkoppelingen zijn die gemaakt zijn via firefox bezochte websites

Sorry dat ik mij hierin nestel, maar het is niet het bureaublad, misschien heb ik verkeerde informatie gegeven waardoor dit misverstand kon ontstaan, maar het is de bladwijzerbalk van Firefox die volledig verdwenen is.

Groetjes

Danny
Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel, veel daarvan hebben wij nu nog steeds.
Windows 10, Medion E6431, Firefox, Thunderbird, Windows Essentials, IE
verhaegen
Support SeniorenNet

Geregistreerd op: 3-4-2003
Woonplaats: kapellen

Profiel
Prive Bericht
E-mail
Geplaatst: Vr 07 Okt 2016, 8:21 
rechtskilik in de balk op een plaats en klik op de genaamde zodat der terug een vinkje aanstaat
(de lijn van de adresbalk ,zoekbalk, het huis icoontje ,enz.)

je kan zelfs rechtsklikken op het (ga naar huis icoontje (ga naar startpagina) zelfs dan komt dat tevoorschijn
cappa


Geregistreerd op: 17-2-2009


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 09 Okt 2016, 10:53 
Het netwerkverbindingsprobleem is dus nog steeds niet opgelost. Maar het heeft blijkbaar niets met de kaartlezer te maken.
Een nieuw verschijnsel van hetzelfde probleem in de draad "Software > Email > gmail in Win10".
Jawatte
cappa


Geregistreerd op: 17-2-2009


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 10 Okt 2016, 13:02 
Ondertussen is dankzij de hulp van de sennetters het mailprobleem / fotoverzendingsprobleem opgelost.
Maar mijn id-kaart met een kaartlezer inlezen in een site bleef problemen geven op sommige sites.
Voorbeeld:

- inloggen bij mutualiteit > aanmelden met eid > Aanmelden > "Kies een certificaat" > Verschillende resultaten na verschillende pogingen:
1) "Uw elektronische identiteitskaart (eID) kon niet correct gelezen worden."
2) "Beveiligde verbinding mislukt.
De verbinding met certif.iamfas.belgium.be werd onderbroken tijdens het laden van de pagina.
De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.
Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren."
3) Na een aantal pogingen: Toegang tot mijn dossier gelukt.

- inloggen bij Doccle > aanmelden met eid-kaart > "Volg de instructies hieronder om aan te melden met je eID.
"Niet ondersteunde webbrowser.
Uw webbrowser wordt niet ondersteund. Gelieve opnieuw te proberen via een andere webbrowser."
En hier zet men een mens dus totaal op het verkeerde been. Op de site van Doccle vond ik bij Instellingen onder elektronische identiteitskaarten (eid's) de melding:
"Hier kan je één of meerdere elektronische identiteitskaarten (eID's) koppelen aan je Doccle account. Zo kan je voortaan aanmelden op Doccle met je eID en krijg je binnenkort toegang tot een aantal nieuwe functionaliteiten.
Er zijn nog geen elektronische identiteitskaarten (eID's) gekoppeld aan deze account."
Voila, probleem opgelost. Maar Doccle kan de pot op.

En met de kwakkelverbinding met de mutualiteit zal ik wel leren leven.
De kaartlezer is getest met eID-viewer, en een andere soortgelijke kaartlezer geeft dezelfde resultaten.
Jawatte

 
Ga naar: 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in CET (Europa)
BELANGRIJK:
SeniorenNet heeft GEEN banden met de auteurs van berichten op dit Forum.
SeniorenNet is commercieel, religieus en politiek volledig onafhankelijk.
De mening, inhoud, gevolg, informatie of doel van de berichten vertegenwoordigt enkel deze van de auteur van het bericht en dus niet noodzakelijk deze van SeniorenNet.