SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

WATER IN VLEES
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Eten en drinken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Fokke

BerichtGeplaatst: Vr 21 Apr 2017, 13:48    Onderwerp: Reageer met quote

denlowie schreef:
Fokke schreef:

En toch: Vorige week chipolataworst gekocht in de Carrefour... In de pan met een klad bakmargarine... en na een aantal minuten was het geen bakken meer maar stoven in het vrijgekomen vocht..
.

Fokke daar kan je enig waarheid in vinden.
1/Chipolataworst is een bereiding en daar kan vocht aan toegevoegd zijn, deze worst is nu één maal geen 100% vlees !
2/ gebakken in bak margarine dit bevat zeer veel vocht!!
In Verordening (EG) nr. 1308/2013 zijn de verkoopbenamingen van smeerbare vetten vastgesteld in aanhangsel II.
De hoofdbenamingen voor de onderscheiden categorieën zijn 'boter', 'margarine' en 'melange'. Margarine valt in deze Verordening onder de vetgroep ‘vetten’ die gedefinieerd is als ‘producten in de vorm van een vaste of kneedbare emulsie, voornamelijk van het type water in olie, die van vaste en/of vloeibare plantaardige en/of dierlijke vetten zijn afgeleid, voor menselijke consumptie geschikt zijn en een melkvetgehalte hebben van ten hoogste 3 % van het vetgehalte’.
Margarine bevat ten minste 80% en ten hoogste 90% vet. Melange valt in deze Verordening onder de vetgroep 'uit plantaardige en/ of dierlijke producten samengestelde vetten' die gedefinieerd is als 'de producten in de vorm van een vaste of kneedbare emulsie, voornamelijk van het type water in olie, die van vaste en/of vloeibare plantaardige en/of dierlijke vetten is afgeleid, voor menselijke consumptie geschikt zijn en een melkvetgehalte hebben van ten minste 10% en ten hoogste 80% van het totale vetgehalte.

Denlowie, ik ga eens de test doen: Chipolata uit de Carrefour bakken in echte boter (tenzij die ook al met water is besmet Laughing). Idem voor een biefstuk van Carrefour... Ik hou jullie op de hoogte! Shocked

denlowie

BerichtGeplaatst: Vr 21 Apr 2017, 14:43    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je al veel water zien uit het vlees lopen als je BBQ !!

Of je BBQ dooft misschien uit van al dit water!

bembem

BerichtGeplaatst: Do 25 Mei 2017, 4:40    Onderwerp: Reageer met quote

Mja, dat ze water in het vlees doen kan er over meespreken, vooral Albert Heijn bezondigt zich er imo aan, vandaar ik geen vlees meer bij hen koop, ook van dat van bij de Match ben ik niet zo content.

denlowie

BerichtGeplaatst: Do 25 Mei 2017, 9:51    Onderwerp: Reageer met quote

bembem schreef:
Mja, dat ze water in het vlees doen kan er over meespreken, vooral Albert Heijn bezondigt zich er imo aan, vandaar ik geen vlees meer bij hen koop, ook van dat van bij de Match ben ik niet zo content.

AH en Match die verwerken en bewerken geen vlees die kopen dit in zoals al de andere supermarkten.

Gisteren op terras was mijn pint bier zelfs helemaal nat van buiten, dit zal misschien een glas geweest zijn die uitliep ??

bembem

BerichtGeplaatst: Do 25 Mei 2017, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ach I see...

MichelN

BerichtGeplaatst: Vr 26 Mei 2017, 9:38    Onderwerp: Reageer met quote

denlowie schreef:
AH en Match die verwerken en bewerken geen vlees die kopen dit in zoals al de andere supermarkten.

Van AH en Match (dat is toch de Delhaize groep?) weet ik het niet maar de grotere supermarkten zoals Carrefour en Delhaize hebben ter plaatse wel een atelier waar vers vlees versneden en verpakt wordt. Hoewel wij ons vlees meestal bij een artisanale slager kopen is er volgens mij niets mis met supermarktvlees.
Anders is het natuurlijk gesteld met bereide vleeswaren zoals worsten, pensen, salades of charcuterie die uit vleesfabrieken komen, daar willen de worsten al wel eens liggen dansen in de pan en in voorverpakte charcuterie zit behoorlijk veel vocht, in de ter plaatse afgesneden heb je daar minder last van.
Quote:
Gisteren op terras was mijn pint bier zelfs helemaal nat van buiten, dit zal misschien een glas geweest zijn die uitliep ??

En aan de binnenkant dan! Smile

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
denlowie

BerichtGeplaatst: Vr 26 Mei 2017, 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

kookworsten en andere charcutterie bevat water en soms zelfs zeer veel, maar daar is niks mis mee als het maar water is.

In kookworsten mag je rekenen op 35 a 40% vocht, naar gelang de soor , knakworst heeft de hoogste vocht gehalte omdat de worsten moeten knakken, anders zijn het Frankfurtworstjes..

Ik kookham mag je rekenen op 15% toegevoegd vocht

In salami 0% vocht

Reini

BerichtGeplaatst: Vr 26 Mei 2017, 11:29    Onderwerp: Reageer met quote

denlowie schreef:
kookworsten en andere charcutterie bevat water en soms zelfs zeer veel, maar daar is niks mis mee als het maar water is.

In kookworsten mag je rekenen op 35 a 40% vocht, naar gelang de soor , knakworst heeft de hoogste vocht gehalte omdat de worsten moeten knakken, anders zijn het Frankfurtworstjes..

Ik kookham mag je rekenen op 15% toegevoegd vocht

In salami 0% vocht

Je betaalt dus wel veel geld voor een hoop water.
Ik zie soms bij de beenhouwer de hesp blinken van het vocht.
Is dat nog normaal te noemen.
Waarom moet daar water bij ?
Is puur vlees niet goed genoeg ?
(buiten je knakworst dan)

Paul Siemons

BerichtGeplaatst: Vr 26 Mei 2017, 12:01    Onderwerp: Reageer met quote

Reini schreef:Je betaalt dus wel veel geld voor een hoop water.

How Reini; weet gij wel wat dat water kost aan dien beenhouwer Wink ...
enkele jaren geleden een slager tegen een klant horen jammeren dat hem toch zoveel kosten heeft .... " wat dat ik onder andere moet betalen voor inpakpapier daar zoude van verschieten zenne " .... en dat zonder rood te worden hé mensen!!!!!!

Naar boven
denlowie

BerichtGeplaatst: Vr 26 Mei 2017, 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb toch liever een sappige gekookte ham dan een droge onsmakelijke gekookte ham.

PS. Ik heb een persoonlijk certificaat dat ik ambachtelijke kookham

Mag vervaardigen en benoemen.

Prima Vera

BerichtGeplaatst: Vr 26 Mei 2017, 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

Paul Siemons schreef:
Reini schreef:Je betaalt dus wel veel geld voor een hoop water.

How Reini; weet gij wel wat dat water kost aan dien beenhouwer Wink ...
enkele jaren geleden een slager tegen een klant horen jammeren dat hem toch zoveel kosten heeft .... " wat dat ik onder andere moet betalen voor inpakpapier daar zoude van verschieten zenne " .... en dat zonder rood te worden hé mensen!!!!!!

En gelijk heeft hij ook, dat kost geweldig duur maar idd hij moet niet echt zagen tenslotte zo'n blad weegt een 8 gram en wordt gewoon meegerekend met de charcuterie.

Naar boven
denlowie

BerichtGeplaatst: Vr 26 Mei 2017, 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

Prima Vera schreef:

En gelijk heeft hij ook, dat kost geweldig duur maar idd hij moet niet echt zagen tenslotte zo'n blad weegt een 8 gram en wordt gewoon meegerekend met de charcuterie.

Normaal word op zijn deze weegschalen de tarra afgeteld, daar krijgen ze controle op van economische zaken .

Het papier of het plastiek bakje word niet mee gerekend en zeker in geen enkel supermarkt !

Paul Siemons

BerichtGeplaatst: Vr 26 Mei 2017, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

denlowie schreef:

Normaal word op zijn deze weegschalen de tarra afgeteld, daar krijgen ze controle op van economische zaken .

Het papier of het plastiek bakje word niet mee gerekend en zeker in geen enkel supermarkt !

Awel Lowie, dan moogt ge mij eens ne keer zeggen waar dat papier en dat bakske niet word meegerekend ..... want dan MOET de weegschaal VOORALLEER er iets word opgelegd op "min x-gram staan" en die mag je mij eens aanwijzen!

Lowie, ik ben gene muggenzifter om op die paar gram papier te zagen die bij de charchuterie of mijne steak bijgerekend worden !

Naar boven
denlowie

BerichtGeplaatst: Vr 26 Mei 2017, 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Paul Siemons schreef:

Awel Lowie, dan moogt ge mij eens ne keer zeggen waar dat papier en dat bakske niet word meegerekend ..... want dan MOET de weegschaal VOORALLEER er iets word opgelegd op "min x-gram staan" en die mag je mij eens aanwijzen!

Lowie, ik ben gene muggenzifter om op die paar gram papier te zagen die bij de charchuterie of mijne steak bijgerekend worden !

Op alle elektronische balansen is dit zo!

Ik heb zelfs nog een industrele thuis en daar kan dit ook, zelfs op de elektrische keuken schalen duw je de tarra af.

Vandaar dat ik alles koop in de betere supermarkt, daar is de benaming juist als ook het netto gewicht, en bent je zeker wat je gekocht heeft.

Enkel varkens vlees ( stukken van hammen)heb ik bij mijn zoon.

Paca

BerichtGeplaatst: Za 27 Mei 2017, 0:36    Onderwerp: Reageer met quote

Als een slager inpakgerief (papier, zakjes etc.) koopt voor pakweg 1.000 Euro per boekjaar. Hoeveel Euro mag hijzelf (of zijn boekhouder) dan in mindering brengen elk jaar op zijn te betalen belastingen?
We gaan natuurlijk van de veronderstelling uit dat voor het bovenstaande wel een aankoopfactuur voorhanden is.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Eten en drinken Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: