SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Eenzame ouderen !
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Openbaar debat / Overige discussies
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Klaartje

BerichtGeplaatst: Do 13 Apr 2017, 14:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ons tijdsbeeld is inderdaad door de vele jaren drastisch veranderd en in de destijdse gezinsconstructie waren generaties vaak samenlevend; maar dit is de dag van vandaag niet meer mogelijk. Of dit nu zo interessant was denk ik ook niet, want hoe zwaar dit ook klinkt, kan dit een hele frictie en belasting voorstellen.

Het is voor de ouderen hulpbehoevenden zaak van een goede zorg te krijgen of aan huis of in een opvang, maar daar tegenover staat een prijs, die betaalbaar moet blijven voor iederéén...... dat is vaak niet zo simpel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
telloorlekker

BerichtGeplaatst: Vr 14 Apr 2017, 18:49    Onderwerp: Reageer met quote

Klaartje schreef:
... maar daar tegenover staat een prijs, die betaalbaar moet blijven voor iederéén...... dat is vaak niet zo simpel.

Wél simpel als men de "graaicultuur" bandt !

Naar boven
zotspook

BerichtGeplaatst: Vr 21 Apr 2017, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

Maloreg, ik heb jaren in een rusthuis gewerkt, je moet het niet onderschatten als je een ouder wordend persoon in huis neemt, zolang de mensen goed zijn is er geen probleem, maar eenmaal als ze zorgen nodig hebben, moeten sommige ook zo hun huis aanpassen enz., een zorgbehoevend persoon is niet gemakkelijk, en ze konstant in de gaten houden is ook niet altijd mogelijk, en zeker niet als ze dement zijn, die kunnen heel lief zijn of heel agressief, en velen gaan ook werken, en hebben geen tijd om ze aandacht te geven, sommige van de kinderen verwaarlozen zelfs hun eigen kleine kinderen. Soms moet je ook dag en nacht op die oudere passen, en dwaalzucht hebben ze ook soms.

MaLoReg

BerichtGeplaatst: Vr 21 Apr 2017, 11:52    Onderwerp: Reageer met quote

Het égoisme druipt er van alle kante af- me me me.....
alsof diezelfde ouders jou ook in een tehuis hebben weggestopt omdat j een moeilijk kind was-omdat je ziekjes was-omdat je niet zo'n gemakkelijke waard-.........lijst de excuses maar op want ze zijn ontelbaar,
enkel en alleen om toch niet de moeten zorgen........
hebben diezelfde ouders dan niet alles voor jou gedaan en gelaten......
In wat voor een wereld leven wij?

Printer HP3050A
Wi-fi
Naar boven
Wiana

BerichtGeplaatst: Vr 21 Apr 2017, 11:57    Onderwerp: Reageer met quote

MaLoReg schreef:
alsof diezelfde ouders jou ook in een tehuis hebben weggestopt omdat j een moeilijk kind was-omdat je ziekjes was-omdat je niet zo'n gemakkelijke waard-.........lijst de excuses maar op want ze zijn ontelbaar,

U hebt uiteraard voor uw ouders gezorgd, MaLoReg .
Ja toch? Of... kreeg u de kans niet?
Jammer dan toch hé voor u ....

Wie is hier de egoïst ???

Naar boven
Fazal

BerichtGeplaatst: Vr 21 Apr 2017, 12:02    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Maloreg, ik begrijp tenvolle uw ergernis en frustraties terzake, maar vergeet aub niet, dat thuisopvang voor ouders 'mogelijk moet' zijn.
Er zijn nu eenmaal een hoop omstandigheden, waarbij men zijn/haar ouders NIET in huis 'KAN' nemen, al zouden 'sommigen' dat nog zo graag willen.
Ik ben het echter volkomen eens met uw mening voor wat betreft de eenzaamheid te verdrijven en menselijke warmte door koude robotjes te vervangen.
DAT vind ik absoluut NIET kunnen!
Anderzijds 'kan' er door hun eigen kinderen nog voldoende zorg en liefde aan hen in het rusthuis zelf worden gegeven, hetgeen helaas maar al te vaak 'bewust' (of onbewust) door kinderen (en- of familie) wordt vergeten. Crying or Very sad

Prima Vera

BerichtGeplaatst: Vr 21 Apr 2017, 13:13    Onderwerp: Reageer met quote

MaLoReg schreef:

Jij leeft alleszins op een roze wolk. Nooit problemen gehad, nooit ooit iets meegemaakt. Zo veel is zeker. Als je leven rozengeur en zonneschijn is en nooit anders geweest (én dan nog het geluk hebben om geld genoeg te hebben) is het natuurlijk aan te nemen dat je zo reageert.

Naar boven
Prima Vera

BerichtGeplaatst: Vr 21 Apr 2017, 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

zotspook schreef:
Maloreg, ik heb jaren in een rusthuis gewerkt, je moet het niet onderschatten als je een ouder wordend persoon in huis neemt, zolang de mensen goed zijn is er geen probleem, maar eenmaal als ze zorgen nodig hebben, moeten sommige ook zo hun huis aanpassen enz., een zorgbehoevend persoon is niet gemakkelijk, en ze konstant in de gaten houden is ook niet altijd mogelijk, en zeker niet als ze dement zijn, die kunnen heel lief zijn of heel agressief, en velen gaan ook werken, en hebben geen tijd om ze aandacht te geven, sommige van de kinderen verwaarlozen zelfs hun eigen kleine kinderen. Soms moet je ook dag en nacht op die oudere passen, en dwaalzucht hebben ze ook soms.

Idd Zotspook. Zo is het mijn tante ook vergaan. Gaan dwalen, keuken in brand zetten. Kinderen gaan allemaal werken of hebben gewoon geen plaats niet om moeder op te vangen noch de capaciteit om met zo iemand om te gaan om de redenen die jij aanhaalt. Ze zijn met zessen thuis en alle dagen gaat er iemand op bezoek, ze is geen enkele dag alleen. Enkel ... ze beseft het zelf niet meer dat er alle dagen iemand is. Ze herkent haar volk en zelfs mij en mijn man maar 's avonds moet je haar al niet meer vragen wie er op bezoek is geweest. Ze beseft het gewoon niet meer.

Naar boven
MaLoReg

BerichtGeplaatst: Vr 21 Apr 2017, 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

Gelieve onderwerp af te sluiten aub (persoonlijke aanvallen zijn voor niks nodig).

Printer HP3050A
Wi-fi
Naar boven
Wiana

BerichtGeplaatst: Vr 21 Apr 2017, 13:29    Onderwerp: Reageer met quote

MaLoReg schreef:
Gelieve onderwerp af te sluiten aub (persoonlijke aanvallen zijn voor niks nodig).

Sorry, MaLoReg, maar wie kaatst, mag de bal verwachten...

Naar boven
Prima Vera

BerichtGeplaatst: Vr 21 Apr 2017, 13:32    Onderwerp: Reageer met quote

Wiana schreef:
MaLoReg schreef:

Sorry, MaLoReg, maar wie kaatst, mag de bal verwachten...

Dit vind ik ook. Ze wordt zelf héél persoonlijk omdat we haar mening niet delen.

Naar boven
Fazal

BerichtGeplaatst: Vr 21 Apr 2017, 13:56    Onderwerp: Reageer met quote

Maloreg verdient het NIET op haar meningen 'persoonlijk' te worden aangevallen!
En het zijn altijd dezelfde forumterroristen die een topic naar de kloten helpen.
Als 'zij' verschijnen, kan men voor de lieve vrede, bijna alle topics sluiten!
Wie het schoentje past, trekke het aan! Twisted Evil

Prima Vera

BerichtGeplaatst: Vr 21 Apr 2017, 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

Fazal schreef:
En het zijn altijd dezelfde forumterroristen die een topic naar de kloten helpen.

Zij mag dus wel persoonlijk worden? Want dat doet ze dus effectief.

Naar boven
Wiana

BerichtGeplaatst: Vr 21 Apr 2017, 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

Fazal schreef:
En het zijn altijd dezelfde forumterroristen die eten topic naar de kloten helpen.

Hola, Fazal, rustig aan aub !

Dit topic startte met het inschakelen van "knuffelrobots", bij gebrek aan menselijke, familiale warmte -klopt toch hé?- en evolueerde naar het beschimpen van kinderen die hun ouders niet in huis nemen - klopt toch ook?.

Wie viel wie aan ???

Naar boven
Fazal

BerichtGeplaatst: Vr 21 Apr 2017, 16:27    Onderwerp: Re: Eenzame ouderen ! Reageer met quote

MaLoReg schreef:
Eergisteren op tv een tafereel dat mij uitermate raakte.
In verzorging tehuizen zet men robotjes in ter vervanging van
familieleden die niet op bezoek komen.
Het greep me nar de keel te zien hoe een oudere dame zo'n robotje knuffelde en er tegen sprak alsof het haar kleinkind was- schoot zitten en aaien......
Deze dame had zelf kleinkinderen maar zag ze nooit.
Hoe is het toch zo ver kunnen komen dat de warmte van mensen die ons zo lief zijn vervangen is door robotisering wegens gebrek aan tijd of goesting om naar ouders te komen die heel hun leven voor jou gezorgd hebben?
Zo wreed !

Ik zie hier géén aanval, jullie wel ...?
Ikzelf geef Maloreg ook niet op àlle punten gelijk, maar ik val haar tenminste niet 'persoonlijk' aan.
Jullie daarentegen, doen dat dus zéker wel.
Jullie schijnen het verschil niet te kennen tussen aanvallen en zich tegen die aanvallen verdedigen.
Niet moeilijk dan dat er aan beide kanten harde woorden vallen!

Zijn wij soms nog kleuters ...?
"Juffrouw, 'zij', is begonnen!"
"Niet waar hoor juffrouw, 'zij', is begonnen!"

Wat zal het zijn dames???
Kom he zeg! Very Happy

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Openbaar debat / Overige discussies Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: