SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

stank in toilet

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Overige vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
penarie

BerichtGeplaatst: Zo 07 Mei 2017, 15:59    Onderwerp: stank in toilet Reageer met quote

toilet in appartement op vierde verdieping stinkt. Heb de mogelijke spleten op afvoerbuisbuis van toilet gedicht met siliconen. Lucht wordt afgezogen via rooster bij plafond. Uit de volle siphon van de kleine lavabo wordt er onreine lucht binnen geblazen. Vraag 1: Dient deze lucht om de beluchting te vergroten en de ventilatie te verbeteren ? vraag 2: doe ik er goed aan dit inblazen tegen te gaan door een grotere siphon(langere) te plaatsen.?
Dank ten zeerste voor uw raad .

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Siemons

BerichtGeplaatst: Zo 07 Mei 2017, 16:23    Onderwerp: Reageer met quote

Waarschijnlijk word uw lavabosifon "leeggetrokken" een beluchter opzetten kan misschien helpen ?

Naar boven
penarie

BerichtGeplaatst: Zo 07 Mei 2017, 16:38    Onderwerp: stank in toilet Reageer met quote

beste paul
er wordt lucht door een volle siphon naar binnen geblazen

Naar boven
penarie

BerichtGeplaatst: Di 09 Mei 2017, 10:17    Onderwerp: stank n toilet Reageer met quote

Beste Paul,
eerstdaags bouw ik de syphon af om na te zien of het nu blazen of zuigen is.
hebt u ondervinding met mini-knits ?

Naar boven
Danny.

BerichtGeplaatst: Di 09 Mei 2017, 11:22    Onderwerp: Re: stank n toilet Reageer met quote

penarie schreef:
Beste Paul,
eerstdaags bouw ik de syphon af om na te zien of het nu blazen of zuigen is.
hebt u ondervinding met mini-knits ?

Als je voor de overloop opening van het wasbekken de vlam van een aansteker of van een brandende lucifer kunt houden, dan moet je toch zien of er daar geblazen wordt dan wel gezogen, je moet er die sifon niet voor "ontmantelen" Wink

Groetjes

Danny

Charlie Maru

BerichtGeplaatst: Di 09 Mei 2017, 15:35    Onderwerp: Re: stank n toilet Reageer met quote

Danny. schreef:

Als je voor de overloop opening van het wasbekken de vlam van een aansteker of van een brandende lucifer kunt houden, dan moet je toch zien of er daar geblazen wordt dan wel gezogen,........

Zjuust zien dat diene "stank" niet explosief is, anders hebde daar een folieke voor......
In normale omstandigheden veronderstel ik van niet......

Naar boven
Danny.

BerichtGeplaatst: Di 09 Mei 2017, 19:54    Onderwerp: Re: stank n toilet Reageer met quote

Charlie Maru schreef:
... Zjuust zien dat diene "stank" niet explosief is, anders hebde daar een folieke voor......

Zou dat al zo zijn, dan kun je ook best geen licht schakelaars meer bedienen of open vuur maken ...

Charlie Maru

BerichtGeplaatst: Di 09 Mei 2017, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Niet noodzakelijk hé Danny.....
Eens het mengsel een meter verder is, dan is het meestal zodanig verdund dat het niet meer brandbaar of explosief is.

Een vlam aan de bron houden daarentegen.... Question

Naar boven
penarie

BerichtGeplaatst: Zo 14 Mei 2017, 10:07    Onderwerp: stank ioilet Reageer met quote

beste mensen,

zonder open vlam maar met een blaadje toiletpapier heb ik rotsvast vastgesteld dat stinkende lucht via de afvoer van de lavabo door de gevulde syphon naar binnen geblazen wordt (waarom ? Weet ik niet !)
ik heb zelf een syphon samengesteld met tweemaal 25 cm waterkolom en het probleem is opgelost. De kracht van de ingeblazen lucht is kleiner dan het gewicht van de vulling van de syphon.
Bedankt !

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Overige vragen Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: