Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

TabaK

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Openbaar debat / Overige discussies Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
denlowie

BerichtGeplaatst: Vr 12 Mei 2017, 9:00    Onderwerp: TabaK Reageer met quote

Nu maandag op mijn stamcafé kwam het ter sprake van de prijs van een pak sigaretten, ik viel bijna van mijn stoel als ik hoorde hoe duur het was voor een pak sigaretten .

En paar dagen er over gepiekerd en op het internet gekeken stel ik me de vraag waarom kweek men geen tabak meer zoals vroeger?

In Nederland kan men alles krijgen vele soorten zaden, molentjes om de tabak te snijen en zeer goede handleidingen.

Men kan in zijn moestuin niet meer verdienen dan met je tabak te kweken.

pastoor

BerichtGeplaatst: Za 13 Mei 2017, 7:14    Onderwerp: Reageer met quote

Een liter diesel koste in 1970 5,21 frank, ofwel 13 eurocent. Tegenwoordig mag een liter diesel 1,50 euro kosten.

Een brood kostte in 1970 0,32 euro. Vandaag betaal je al snel 2,30 euro voor een brood bij de bakker.

In 1970 zette een pakje sigaretten je 36 frank ofwel 0,90 euro terug. Voor een pakje Marlboro betaal je nu 6,20 euro. Dat is 250 oude Belgische Frank.

In 1965 koste een Volkswagen Kever 73.871 Belgische frank. Omgerekend is dat 1.831 euro. Als je nu een beetle wilt kopen, kan dat vanaf 16.170 euro, ofwel 652.300 Belgische frank.

Niet alles is duurder geworden. Een gloednieuw kleurentelevisietoestel mét afstandsbediening en 25 inch scherm koste in 1970 740 dollar of 540 euro. Tegenwoordig kan je een 28 inch televisie met High Definition beeldscherm van LG kopen voor 184 dollar of 135 euro kopen.

flupke2

BerichtGeplaatst: Za 13 Mei 2017, 15:19    Onderwerp: Re: TabaK Reageer met quote

denlowie schreef:
Nu maandag op mijn stamcafé kwam het ter sprake van de prijs van een pak sigaretten, ik viel bijna van mijn stoel als ik hoorde hoe duur het was voor een pak sigaretten .

En paar dagen er over gepiekerd en op het internet gekeken stel ik me de vraag waarom kweek men geen tabak meer zoals vroeger?

In Nederland kan men alles krijgen vele soorten zaden, molentjes om de tabak te snijen en zeer goede handleidingen.

Men kan in zijn moestuin niet meer verdienen dan met je tabak te kweken.

Ik heb in mijn tuin een serre staan. Enkele jaren geleden las ik in een tuinmagazine dat het goed was tegen bladluizen en andere insecten als je in de serre enkele tabaksplanten zou zetten. Ik heb toen zaadjes besteld en ontvangen. MAAR : bij de levering van deze zaadjes zat een waarschuwing met de volgende boodschap Sad kort samengevat) ik mocht maximaal 5 planten tegelijkertijd opkweken en mocht ze niet gebruiken om op te roken. Bij misbruik zouden er zware straffen/boetes kunnen volgen wegens ontduiken van accijnzen enz...

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
fregat

BerichtGeplaatst: Za 13 Mei 2017, 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mijn weten is tabak telen toegelaten ! Moet wel aangegeven bij de FOD Financiëen Douane en Accijnzen ! Ik principe komen ze uw planten dan tellen en betaal je per plant accijns !
Kweek je er op zonder aangifte kan je ook niet laten versnijden .....Uw accijnsattest moet getoond worden bij de versnijder .....
een paar planten in de serre houden bladluis weg ! De nerven van versneden tabak is zeer geschikt voor duivenmelkers om in de duivennesten te stoppen om parasieten weg te houden !

denlowie

BerichtGeplaatst: Za 13 Mei 2017, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rijd regelmatig in west Vlaanderen en daar word er wel veel gekweekt.

En snijden er zijn apparaten te koop voor minder dan 10 ¤.

En bang zijn voor de accijnzen, wel er word wel meer dan dit gedaan in het zwart mijn gedacht.

Van 15 planten heb je meer dan 1 kg droge en versneden tabak.

MaLoReg

BerichtGeplaatst: Zo 14 Mei 2017, 8:48    Onderwerp: Reageer met quote

Als ge in de Arabische landen cigaretten koopt van alle merken die ze hier ook verkopen dan betaal je 0,60 euro cent voor een pakje of 6 euro voor een stang-als ge dezelfde(ook gelijk welk merk) in Africa koopt betaal je 0,20 cent voor een pakje ofwel 2 euro voor een stang.
Al de rest dat ze hier meer vragen zijn taxen.

Printer HP3050A
Wi-fi
Naar boven
Toby

BerichtGeplaatst: Di 16 Mei 2017, 7:10    Onderwerp: Reageer met quote

Stoppen met roken is ook een oplossing (ben van die troep vanaf sedert 1988 en dat is al bijna 30 jaar hallelujah).

Damn right.
Naar boven
denlowie

BerichtGeplaatst: Di 16 Mei 2017, 9:16    Onderwerp: Reageer met quote

Toby schreef:
Stoppen met roken is ook een oplossing (ben van die troep vanaf sedert 1988 en dat is al bijna 30 jaar hallelujah).

Ik ben er zeker van dat je niks mist.

maior domus

BerichtGeplaatst: Wo 24 Mei 2017, 8:19    Onderwerp: Reageer met quote

fregat schreef:
Bij mijn weten is tabak telen toegelaten ! Moet wel aangegeven bij de FOD Financiëen Douane en Accijnzen ! Ik principe komen ze uw planten dan tellen en betaal je per plant accijns !

Dat zijn toch echte maffiapraktijken he.
In mijn tuin en voor eigen gebruik doe ik wat ik wil.

(ben niet roker trouwens)

Straks komen ze nog de thijmplantjes controleren in mijne kruidenhoek, en de groenten, om er de ontdoken BTW op te heffen!!!

telloorlekker

BerichtGeplaatst: Wo 31 Mei 2017, 19:07    Onderwerp: Reageer met quote

denlowie schreef:
Toby schreef:

Ik ben er zeker van dat je niks mist.

Jawadde !?

Al nagegaan wat door toedoen van die accijns op tabak al in prijs gestegen is ?

Het alomgekende liedje van besparingen heeft menige firma al een aardige duit opgebracht zonder dat ze daar extra werk hebben moeten verzetten. Want elke minderverkoop is aanleiding tot prijsverhoging in eender welke sector. Weet iemand een bedrijf dat met minder omzet méér winsten maakt ? Met uitzondering dan van de fiscus.... Razz

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Openbaar debat / Overige discussies Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: