Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

probleem scannen met HP3057A

 
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Computer - Hardware Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
king

Geregistreerd op: 10-5-2005
Woonplaats: destelbergen

BerichtGeplaatst: Ma 17 Jul 2017, 10:36    Onderwerp: probleem scannen met HP3057A Reageer met quote

Wanneer ik wil scannen op all-in-one printer HP3057A lukt dit niet.
Via indrukken "scannen" op het printerscherm krijg ik een respons op dat schermpje: "activering gestopt. Zorg voor een actieve verbinding. Klik hiervoor op 'scannen naar computer beheren' en probeer daarna opnieuw"

Ik geraak echter niet verder.
Wanneer ik via "scannen' op de pc zelf nieuwe scan wil doen, begint de scanner maar na een tijdje stopt hij en geeft hij foutmelding.

Ik probeerde via scandoctor 5.0 van HP maar dit loopt vast !

Printen zelf lukt probleemloos.
Ik dacht nu mijn cd van HP eens te herinstalleren (stuurprogramma) maar deze cd geldt voor windows xp, vista, 7,8 en dus blijkbaar niet voor windows 10 !!

Brengt iemand soelaas ??




_________________
Laptop Dell Insp. N5050 - Windows 10 - MS Office Click-to-run 2010 - Printer HP 3647 Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2,3 Ghz - 64 bits - Geheugen 4,00 GB
Mozilla Firefox - Windows defender & firewall
telenet modem/wifi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pcekspeer

Geregistreerd op: 6-8-2010
Woonplaats: 3530 houthalen limburg

BerichtGeplaatst: Ma 17 Jul 2017, 11:44    Onderwerp: Reageer met quote

@king

Tsja, als de doctor ook al vastloopt, haha.
--Je geeft niet aan in je onderschrift welke bit-versie van Win10 : 32 of 64
--In je onderschrift kan je ook best vermelden of het een Home of een Pro is.
Ga naar deze site van HP en kies je bestur. syst., en sla die site ergens op.
https://support.hp.com/nl-nl/drivers/selfservice/hp-deskjet-3050a-e-all-in-one-printer-series-j611/4311836/model/5224268

 

 
Wink




_________________
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//Firefox
55.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.3/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5-Ccleaner-Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sony

Geregistreerd op: 19-2-2005
Woonplaats: Boom

BerichtGeplaatst: Ma 17 Jul 2017, 11:48    Onderwerp: Reageer met quote

king

https://support.hp.com/nl-nl/drivers/selfservice/hp-deskjet-3050a-e-all-in-one-printer-series-j611/4311836/model/5224268
 

 

Sony



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
king

Geregistreerd op: 10-5-2005
Woonplaats: destelbergen

BerichtGeplaatst: Ma 17 Jul 2017, 15:26    Onderwerp: Reageer met quote

Dierbare "hulpverleners"... ik geraak geen stap verder !

Ondanks mijn printer perfect werkt (met USB dus geen wifiverbinding) kan ik niks doen wat scannen betreft.
Telkenmale krijg ik de blijde boodschap dat hij geen verbinding heeft !
Ook uw opgegeven toepassing... ik heb die download gedaan en het progr. erachter opgestart waarbij ik moet kiezen "nieuw app. aansluiten of converteren van usb naar draadloos of later aansluiten"... telkens krijg ik antw. om de usbpoort achteraan de printer aan te sluiten.
Ik heb volledige heropstart gedaan maar niks helpt mij vooruit....

HULP




_________________
Laptop Dell Insp. N5050 - Windows 10 - MS Office Click-to-run 2010 - Printer HP 3647 Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2,3 Ghz - 64 bits - Geheugen 4,00 GB
Mozilla Firefox - Windows defender & firewall
telenet modem/wifi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
hviaene

Geregistreerd op: 5-4-2004
Woonplaats: Merksem

BerichtGeplaatst: Di 18 Jul 2017, 8:41    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer eens het volgende:
ontkoppel het toestel
verwijder via Configuratiescherm - Prgrammas de HP software
herstart de PC
installeer de software die je van de site van HP hebt gedownload en verbind het toestel NADAT het programma er om vraagt, niet eerder.



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
king

Geregistreerd op: 10-5-2005
Woonplaats: destelbergen

BerichtGeplaatst: Di 18 Jul 2017, 10:50    Onderwerp: Reageer met quote

GELUKT !!

Ik ben met download(s) van HP en restarts van de pc uiteindelijk geslaagd om terug te kunnen scannen.

Dank aan allen !
Prettige vakantie en mooie zomer gewenst !




_________________
Laptop Dell Insp. N5050 - Windows 10 - MS Office Click-to-run 2010 - Printer HP 3647 Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2,3 Ghz - 64 bits - Geheugen 4,00 GB
Mozilla Firefox - Windows defender & firewall
telenet modem/wifi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sony

Geregistreerd op: 19-2-2005
Woonplaats: Boom

BerichtGeplaatst: Di 18 Jul 2017, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

King

op onderstaande link staan alle mogelijke oplossingen van HP zelf:
https://support.hp.com/nl-nl/product/hp-deskjet-3050a-e-all-in-one-printer-series-j611/4311836/model/5224268/document/c01068014

Sony



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
king

Geregistreerd op: 10-5-2005
Woonplaats: destelbergen

BerichtGeplaatst: Di 18 Jul 2017, 11:02    Onderwerp: Reageer met quote

Dank Sony !



_________________
Laptop Dell Insp. N5050 - Windows 10 - MS Office Click-to-run 2010 - Printer HP 3647 Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2,3 Ghz - 64 bits - Geheugen 4,00 GB
Mozilla Firefox - Windows defender & firewall
telenet modem/wifi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Computer - Hardware Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
BELANGRIJK:
SeniorenNet heeft GEEN banden met de auteurs van berichten op dit Forum.
SeniorenNet is commercieel, religieus en politiek volledig onafhankelijk.
De mening, inhoud, gevolg, informatie of doel van de berichten vertegenwoordigt enkel deze van de auteur van het bericht en dus niet noodzakelijk deze van SeniorenNet.