Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

sos world

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Nieuws Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
angel22

BerichtGeplaatst: Di 13 Jun 2017, 10:53    Onderwerp: sos world Reageer met quote

Vandaag ontvingen wij "reclame" om giften te doen voor Soedan nav de hongersnood.

Het wordt op zo'n manipulatieve manieren gebracht dat mensen die niet sterk in hun schoenen staan en zich gemakkelijk laten manipuleren dan ook een gift zullen doen.

Wij vinden dat ook allemaal heel erg.

Maar waar gaat dat geld voor ontwikkelingshulp allemaal naartoe ? Naar de machthebbers, en daar blijft het plakken.

Jaren terug met de tsunami bleef er ook geld plakken aan de handen waarvoor het niet nodig was.

zotspook

BerichtGeplaatst: Di 13 Jun 2017, 12:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal er in ieder geval niks aan geven, je hebt in alle landen armen rondlopen, hoe erg het ook mag wezen, daar moet de Soedanese regering zelf maar voor zorgen. Daar zullen wel rijkaards genoeg zitten.

frits1955

BerichtGeplaatst: Di 13 Jun 2017, 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

"zich gemakkelijk laten manipuleren dan ook een gift zullen doen. "

Mensen moeten zich misschien eens wat beter informeren en dan een keuze maken. Wie zich als volwassene laat "manipuleren" moet toch eens dringend voor de spiegel gaan staan en wat assertiever worden.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dicksy

BerichtGeplaatst: Di 13 Jun 2017, 13:13    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon terug sturen naar die organisatie met de vermelding dat Uw gift onderweg is via de belastingen of gewoon in de vuilbak kappen en U er niet druk over maken.

Naar boven
Ice

BerichtGeplaatst: Di 13 Jun 2017, 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hier al enkele links om wat kennis op te doen over de zwendel van ontwikkelingshulp, waar miljarden belastinggeld en dat al 45 jaar lang in een bodemloze put verdwenen zijn, waarvan de bevolking zelf geen cént van gezien hebben!
Ze creperen nog altijd van de honger, dorst en ontbering, nét als 45 jaar geleden: geen enkele verbetering!
Wél voor de potentaten, de corrupte regeringen die zelfs in andere delen van de wereld paleizen hebben laten bouwen met 'onze giften'.
En ook de ngo's laten zich niet onbetuigd in het graaien en zichzelf verrijken aan die enorme miljardenpot 'ontwikkelingshulp'...(waarvoor ze dan idealistische nitwits als vrijwilliger voor inschakelen)

Zwendel met ontwikkelingshulp - miljarden euros vermist.

Ontwikkelingshulp: de grootste volksverlakkerij ooit.

Ontwikkelingshulp: waar hebben we het over?
Conclusie: ontwikkelingshulp is een smerige beerput, die gevuld wordt door naďevelingen en beroofde belastingbetalers, gedwongen door corrupte politici, om dictators verder vet te mesten terwijl hun bevolking blijft creperen.

Dit onderwerp komt trouwens ook al aan bod:
Hongersnood
Bovendien is 'hulp' aan ontwikkelingslanden een ideale drogreden om ons nog meer te verarmen, vrijwillig nog wel.

Naar boven
Ice

BerichtGeplaatst: Di 13 Jun 2017, 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

LUC7515 schreef:
http://www.snopes.com/photos/architecture/mugabe.asp
Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Betaald door de sukkelaars die gretig geven voor arme negerkes..

Naar boven
Fokke

BerichtGeplaatst: Di 13 Jun 2017, 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

Méér dan 50 jaar geleden zei men het al: "Ontwikkelingshulp is geld van de arme mensen uit de rijke landen dat gaat naar de rijke mensen uit de arme landen!"...

maior domus

BerichtGeplaatst: Wo 14 Jun 2017, 3:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik geef mijn giften naar de dieren.
Die hebben het ook hard nodig!

Voor Afrika wordt al gezorgd via ontwikkelingshulp die van onze belastingcentjes komt.
Ik vind niet dat we daar als particulier nog een schepje bovenop moeten doen.
En ik voel me daar niet schuldig over!

Charlie Maru

BerichtGeplaatst: Do 15 Jun 2017, 14:33    Onderwerp: Re: sos world Reageer met quote

angel22 schreef:

...Maar waar gaat dat geld voor ontwikkelingshulp allemaal naartoe ? ....

Samusocial Soedan Question Rolling Eyes

Naar boven
telloorlekker

BerichtGeplaatst: Vr 16 Jun 2017, 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

Laughing Laughing Laughing
Ja, om je krom te lachen !
Jaren geleden, ik was -tijdelijk- ongewild werkloos, ook gereageerd op een vacature in de "ontwikkelingshulp"; maar werd niet acceptabel geacht omdat ik reeds "geletterd" was én de kleine letterkes kon lezen.... en waarschijnlijk ook "begrijpen" ! Twisted Evil

Naar boven
tokkio

BerichtGeplaatst: Do 13 Jul 2017, 16:27    Onderwerp: Reageer met quote

Het geld van ontwikkelings- hulp ...........sommige worden er heel rijk van.

https://www.canvas.be/vranckx-op-zaterdag

Ice

BerichtGeplaatst: Zo 16 Jul 2017, 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

tokkio schreef:
Het geld van ontwikkelings- hulp ...........sommige worden er heel rijk van.

https://www.canvas.be/vranckx-op-zaterdag

En heb je de eerdere afleveringen ook gezien?
Het gedrag van dat rijk crapuul?
Die uit ghana wist niet eens hoeveel hij waard was en hield alles heel vaag. Wél wist die hoe de vork aan de steel zat. De journalist zei dat denemarken dan nog ontwikkelingshulp moest geven?? - waarop die man zei dat het eigenlijk andersom moest zijn vermits ghana meer dan genoeg rijkdom en grondstoffen bezat en ghana eigenlijk aan denemarken ontwikkelingshulp moest bieden....

In kenia droop de corruptie ervan af en dan nog verontwaardigd weigeren simpele vragen te beantwoorden. Aan kritische vragen kwam de journalist nog niet eens aan toe, werd meteen de deur gewezen. Die wist duidelijk op wiens rug hij parasiteert. Wél stoefen over zichzelf en uitpakken met zn slaven en zn zaakjes - de link met de regering werd hier ook duidelijk, daar was dat crapuul nog fier op ook.
Zo weet je waar de corruptie zit, tot in de hoogste regionen.

Dien in bangladesh was nog erger, die noemde de arme mensen allemaal idioten maar zelf hij kon geen bestek gebruiken en zelfs niet zelf eten, werd gevoederd door een van zn vrouwen, net een verwend nest, een klein kind....en niet eens met bestek maar met de hánd gevoederd met een leger bedienden rond hem.
Schoenen met diamanten voor een dwerg, de grote jan uithangen en de journalist om te slijmen bij het afscheid een uurwerk cadeau doen dat.....namaak bleek te zijn.

Bah, om te kotsen zulke onmensen die neerkijken op de gewone, arme mensen en ipv met hun rijkdom hun eigen volk te helpen nog natrappen en uitbuiten ook!
De massa, miljoenen armen die daar leven zouden die rijken hun rijkdom moeten afpakken, met zn allen die eens uit hun hol halen...onvoorstelbaar..

En aan dat crapuul moeten wij dan ontwikkelingshulp geven?!
Onze politici zijn de schuld van deze wantoestanden in die landen.
Zij laten na verantwoording te eisen van al de regeringen voor de miljarden ontwikkelingshulp die gegeven worden, zij controleren niet of de ontwikkelingshulp besteedt wordt aan de arme mensen waarvoor het bedoeld is.
Onze politiek houdt de armoede en corruptie in die landen in stand en waagt het dan nog om ONS belastinggeld weg te smijten aan die corrupte rijken. Uiteraard met de drogreden dat 'wij toch die arme mensen moeten helpen' nietwaar???? want politici weten maar ál te goed in wiens zakken die miljarden verdwijnen!!!
Maar jah, als ze bij bezoek in die landen in de watten worden gelegd en als weldoener worden ontvangen, dat scheelt vele, dure vakanties in resorts die enkel weggelegd zijn voor superrijken...dat het op ONZE kosten is en met geld dat ze bij ons schooien om dat crapuul te verrijken, daar laten ze geen slaap voor....gewetenloos en misdadig.

Ze moesten ministers voor ontwikkelingssamenwerking, hé decroo!!! dwingen te verblijven bij de mensen waarvoor ze ons wijsmaken dat het ontwikkelingsgeld nodig is: in stallen, in de modder, op rottende afvalbergen, naast stinkende riolen, zonder stromend water, sanitair of vreet, dan zou het wel veranderen!
Fokke: een waarheid als een koe!!!
Quote:

"Ontwikkelingshulp is geld van de arme mensen uit de rijke landen dat gaat naar de rijke mensen uit de arme landen!"...

Naar boven
zotspook

BerichtGeplaatst: Zo 16 Jul 2017, 16:24    Onderwerp: Reageer met quote

En aan de lidl stond er ene te zagen van het rood kruis, om een maandelijkse storting te doen voor hun, ik heb gezegd dat ze de pot op kunnen, want wie zegt dat het daar naartoe gaat en ook ene die hier aan de deur kwam bellen voor artsen zonder grenzen, ik heb gezegd dat ik daar genoeg belastingen voor betaal en deed de deur toe. Elke dag staat er wel ergens ene te zagen voor goeie doelen, als je ziet wie er rijk van wordt. Ze kunnen er mee de pot op.

Horus1

BerichtGeplaatst: Ma 17 Jul 2017, 10:56    Onderwerp: Reageer met quote

Gelukkig dat die van het Rode Kruis nooit neen zeggen moest je ooit een bloed nodig hebben voor een bloedtransfusie. Zelf al een bloed of bloedplaatjes gegeven? Ook al niet zeker!

Naar boven
MichelN

BerichtGeplaatst: Ma 17 Jul 2017, 12:45    Onderwerp: Reageer met quote

Horus1 schreef:
Gelukkig dat die van het Rode Kruis nooit neen zeggen moest je ooit een bloed nodig hebben voor een bloedtransfusie. Zelf al een bloed of bloedplaatjes gegeven? Ook al niet zeker!

Game, set and match.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Nieuws Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: