Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

godsdienst
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Religie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dicksy

BerichtGeplaatst: Ma 27 Feb 2017, 15:33    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Nu krijg ik plots een ingeving: hebben goden navels ? Had JC een navel ?

Of hij of ze een navel hebben of niet is een privé-aangelegenheid. Wat Hij wel heeft is een Porsche. Laughing

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fazal

BerichtGeplaatst: Ma 27 Feb 2017, 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

Allé, het draadje heeft weer een nieuw leven gekregen. Shocked
Er is dus tòch nog leven na de dood. Very Happy Wink

socrates

BerichtGeplaatst: Ma 27 Feb 2017, 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

*leah* schreef:

Doch als iemand mij bij manier van spreken in mijn gezicht slaat, dan mep ik keihard terug, uit welke leer deze houding komt weet ik niet precies......

Waarom keihard Leah ?
Om niet te moeten terugmeppen kan men zich ook tijdig terugtrekken, zodat de ander haar/zijn slag mist.
Zelf geloof ik meer in de kracht van geweldloos verzet en van humor.

*leah*

BerichtGeplaatst: Di 28 Feb 2017, 12:02    Onderwerp: Reageer met quote

"Bij manier van spreken" hé Socrates!
Ik sla niemand hoor.
Mijn methode is meer van "salut, de wind van achteren en de rest van voor" of "den boom in".
Humor, ja, ik hou van humor.
Best conflicten vermijden en mensen die je niet liggen ook vermijden.
Als je te meegaand bent en te weinig of niet reageert dan lopen mensen over je heen, zelfs je eigen familie, heb ik zelf ondervonden.
Nu mep ik terug, doch alleen verbaal en ik verhef zelfs mijn stem niet, maar nogmaals, ik vermijd die mensen liever, je kunt niet bevriend zijn met iedereen.

Groetjes,

socrates

BerichtGeplaatst: Di 28 Feb 2017, 12:13    Onderwerp: Reageer met quote

*leah* schreef:
"Bij manier van spreken" hé Socrates!
Ik sla niemand hoor.
Mijn methode is meer van "salut, de wind van achteren en de rest van voor" of "den boom in".
Humor, ja, ik hou van humor.
Best conflicten vermijden en mensen die je niet liggen ook vermijden.
Als je te meegaand bent en te weinig of niet reageert dan lopen mensen over je heen, zelfs je eigen familie, heb ik zelf ondervonden.
Nu mep ik terug, doch alleen verbaal en ik verhef zelfs mijn stem niet, maar nogmaals, ik vermijd die mensen liever, je kunt niet bevriend zijn met iedereen.

Groetjes,
Toch slaagde Ghandi er in de Britten te verjagen,iets wat alle geweld voordien niet had kunnen bewerkstelligen. Ook judoka"s passen dit principe in zekere mate toe.

*leah*

BerichtGeplaatst: Di 28 Feb 2017, 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

Dan ben ik een verbale judoka hé Socrates!

socrates

BerichtGeplaatst: Di 28 Feb 2017, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

*leah* schreef:
Dan ben ik een verbale judoka hé Socrates!

Voldoende blijven trainen Leah. Laughing

*leah*

BerichtGeplaatst: Di 28 Feb 2017, 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ge moogt gerust zijn Socrates!

ebenhaezer

BerichtGeplaatst: Zo 19 Maa 2017, 16:52    Onderwerp: Godsdienst . Reageer met quote

Godsdienst : dienst aan God . Maar hoe kunnen we Hem dienen , Hem benaderen ?
Ik las in een boek van Watchman Nee , over de geestelijke mens , hoe hij dat uitlegt :
De mens bestaat uit drie delen : lichaam , ziel en geest .
Wat ons lichaam betreft is dat wel duidelijk .
Onze ziel is onze persoonlijkheid , en die omvat : Wil , Verstand en gevoel .
Onze geest is dat wat ons levend maakt , en dat omvat : Gemeenschap met God kunnen hebben , en Intuitie : waardoor God ons iets duidelijk kan maken . Dat is ook de plaats waar Gods Geest ons kan ontmoeten en kan bewonen .
Naar gelang wie de baas speelt in ons leven , onze ziel of onze geest , zijn we ' vleselijke ' , of ' geestelijke ' mensen . Met andere woorden : leven we naar eigen zin , of leven we zoals God dat zou willen .
Door de zondeval is de ziel gaan heersen over onze geest , zodat contact met God moeilijk is geworden , daarom zegt Gods Woord dat het nodig is dat ziel en geest gescheiden wordt , zodat we door onze geest God weer kunnen leren kennen en lief hebben !
Aldus W. Nee .

werewoef

BerichtGeplaatst: Ma 20 Maa 2017, 1:48    Onderwerp: Godsdienst tav Ebenhauser e.a Reageer met quote

Persoonlijk stel ik de ziel boven de geest . De ziel is, volgens mij, de vonk van de Schepper die elk levend wezen in zich draagt . Het is als een zaadje ( zie N.T) van het Koninkrijk Gods, dat eenieder van ons moet doen open bloeien . In de Hindoe religie spreekt men dan van het Hogere Zelf ( ook Atman ) genoemd , in het Christendom wordt dit het beginnende Christus-bewustzijn genoemd . Bij de Boedhisten het Buddhi-bewustzijn .

De geest zie ik dan meer als een werktuig, zoals als onze zintuigen . De geest is voor mij althans , een spiegel die de Ziel kan weerkaatsen .

Volgens Patanjali ( Hindoe wijsgeer die het achtvoudig pad van yoga beschouwt ) is de geest ( chitta - hindoe-term ) opgebouwd uit drie samenstellende delen ; manas, buddhi en ahamkar .

volgens de yoga-sutra's van Patanjali zijn :

Manas het registrerende vermogen dat indrukken ontvangt die verzameld worden door de zintuigen uit de buitenwereld .

Buddhi is het onderscheidende vermogen dat deze indrukken klassificeert en op hen reageert .

Ahamkar is het ikgevoel dat deze indrukken voor zich opeist en hen bewaart als individuele kennis .

Dit zo ver uit het boek van Patanjali .

Wat ik als ouder wordende mins meer en meer geloof is dat men zijn geest kan bevlekken door allerhande aardse "" rommel " waardoor de geest als spiegel van de ziel, bij de ene mens minder uitstraalt als bij een ander . Ik heb in mijn leven priesters of geestelijk ingestelde mensen gekend waar ik de Heer Jezus kon zien of de Heilige Maagd .

Ziezo, das weeral van mijn lijf, als het ware .

mvg-werewoef

ebenhaezer

BerichtGeplaatst: Ma 20 Maa 2017, 19:36    Onderwerp: Godsdienst Reageer met quote

werewoef schreef:
Persoonlijk stel ik de ziel boven de geest . De ziel is, volgens mij, de vonk van de Schepper die elk levend wezen in zich draagt . Het is als een zaadje ( zie N.T) van het Koninkrijk Gods, dat eenieder van ons moet doen open bloeien . In de Hindoe religie spreekt men dan van het Hogere Zelf ( ook Atman ) genoemd , in het Christendom wordt dit het beginnende Christus-bewustzijn genoemd . Bij de Boedhisten het Buddhi-bewustzijn .

De geest zie ik dan meer als een werktuig, zoals als onze zintuigen . De geest is voor mij althans , een spiegel die de Ziel kan weerkaatsen .

Volgens Patanjali ( Hindoe wijsgeer die het achtvoudig pad van yoga beschouwt ) is de geest ( chitta - hindoe-term ) opgebouwd uit drie samenstellende delen ; manas, buddhi en ahamkar .

volgens de yoga-sutra's van Patanjali zijn :

Manas het registrerende vermogen dat indrukken ontvangt die verzameld worden door de zintuigen uit de buitenwereld .

Buddhi is het onderscheidende vermogen dat deze indrukken klassificeert en op hen reageert .

Ahamkar is het ikgevoel dat deze indrukken voor zich opeist en hen bewaart als individuele kennis .

Dit zo ver uit het boek van Patanjali .

Wat ik als ouder wordende mins meer en meer geloof is dat men zijn geest kan bevlekken door allerhande aardse "" rommel " waardoor de geest als spiegel van de ziel, bij de ene mens minder uitstraalt als bij een ander . Ik heb in mijn leven priesters of geestelijk ingestelde mensen gekend waar ik de Heer Jezus kon zien of de Heilige Maagd .

Ziezo, das weeral van mijn lijf, als het ware .

mvg-werewoef

Ja Werewoef , dat is een heel andere kijk over dit onderwerp , en dat mag .
Ik denk zo dat iedereen in zijn leven zal ontdekken of hij juist zit en de dingen werkelijk zo zijn als hij het ziet , of het hem gelukkig maakt , het hem opbouwt en het hem vrede geeft met God .
De toekomst zal dat uitmaken , voor iedereen persoonlijk , en dan zien we wel aan 't eind , hoe de vork in de steel zit !

Gegroet en tot wederzien , zij het hier of aan de Godsrivier . Ebenhaezer .

werewoef

BerichtGeplaatst: Ma 20 Maa 2017, 23:23    Onderwerp: Godsdienst tav Ebenhauser e.a Reageer met quote

Beste Eben, ik weet niet van wie deze uitspraak is ( Uit de bijbel misschien ? ), maar ze gaat als volgt :

Wat baat het den mensch, zoo hij de geheele wereld wint en schade lijdt aan zijn ziel !

De ziel moet toch Iets heel speciaal zijn want den Duivel doet er alles aan om ze te bemachtigen .

Deze dingen staven dus mijn theorie dat de ziel hoger geplaatst is als de geest .

Voorwaar, voorwaar.... men zegge dit voort . Wink

Groeten van werewoef

werewoef

BerichtGeplaatst: Do 23 Maa 2017, 22:58    Onderwerp: Godsdienst tav Ebenhauser e.a Reageer met quote

Goeienavond Eben,

Om wat meer duiding te geven aan mijn vorige reactie heb ik een beetje nagevorst :

Deze uitspraak over de ziel zou komen uit het evangelie van Marcus namelijk vers 8,36 .

Een en ander kan je ook vinden op deze site :

http://www.pastoralekroes.nl/prekenschadeaandeziel/

Groetjes , verder nog,

werewoef

Fazal

BerichtGeplaatst: Wo 09 Aug 2017, 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Na al verschillende religieuze strekkingen te hebben gevolgd op o.a. National Geographic, raak ik er langs om meer van 'overtuigd', dat alle geloofsstrekkingen op 'bijgeloof'' zijn gebaseerd. Meelopers genoeg zo te zien!

Meer nog, zonder religie van eender welke strekking, zouden er minder oorlogen zijn.
Want dan hebben de meeste' menselijke primaten' niet zoveel meer om zich achter weg te steken! Evil or Very Mad

socrates

BerichtGeplaatst: Za 23 Sep 2017, 10:20    Onderwerp: Re: Godsdienst tav Ebenhauser e.a Reageer met quote

werewoef schreef:
Beste Eben, ik weet niet van wie deze uitspraak is ( Uit de bijbel misschien ? ), maar ze gaat als volgt :

Wat baat het den mensch, zoo hij de geheele wereld wint en schade lijdt aan zijn ziel !

De ziel moet toch Iets heel speciaal zijn want den Duivel doet er alles aan om ze te bemachtigen .

Deze dingen staven dus mijn theorie dat de ziel hoger geplaatst is als de geest .

Voorwaar, voorwaar.... men zegge dit voort . Wink

Groeten van werewoef

Als dat maar zou kloppen werewoef dan verkocht ik per direct mijn ziel aan de duivel, met de hoge prijs die ik zou vragen zou ik veel arme mensen kunnen helpen. Kan je mij aub het adres of de website van Lucifer doorsturen ? Wink

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Religie Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Volgende
Pagina 16 van 17

Ga naar: