Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
flupke2

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 12 Aug 2017, 10:28 
wardje schreef:
Het gekibbel tssn. die 2 doet me denken aan het spreekwoord "blaffende honden bijten niet".
Poetin daarentegen zei niks een 8 tal weken terug en bombardeerde de grootste stellingen van IS , de verwarring was compleet, soms is het beter van niks te zeggen en er in te vliegen .
De verrassing heeft altijd het voordeel .
Bedoel nu niet nuclear, maar onder Obama werd Osama- Bin- Laden gelikwideerd door een handvol goed getrainde Seals; waarom kan dat niet in het geval van N- Korea , eenmaal dat gebeurd is moet China maar de rust brengen in de regio, N- Korea is toch al van veel afhankelijk van China.

Stel nu eens dat "iemand" er in slaagt om de "grote leider" uit Noord-Korea
te liquideren. Ik schrijf "iemand" om hiermee aan te duiden dat er niet echt geweten zou zijn wie het deed, dus een geheim commando of een onbekende "sniper".
Dat zou volgens mij de situatie alleen maar verergeren. Want zeker één van de gehersenspoelde "medewerkers" van de "grote leider" zou zeker gaan rondbazuinen dat de amerikanen de moordenaars zijn en dus moeten gestraft worden. Gevolg daarvan : de opvolger van de "grote leider" zal op de knop drukken om de oorlog te starten.
wardje

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 12 Aug 2017, 10:40 
flupke2,
Als je zo redeneerd denk ik is het niet op te lossen ,want iedere hoge militair kan dan bevel geven tot vuren.
Diplomatie zal zeker ook niet meer lukken want oen vertrouwd niemand.
Want sedert de Veiligheidsraad besliste China ook van hardere maatregelen tegen hen, en Rusland moet niet helpen bemiddelen of de VS ziet niet graag invloeden zo dicht bij GUAM, en dat Europa maar wijselijk beslist van niet tssn beide te komen ze kunnen hier in Europa tsnn de lidstaten nog geen consensus bereiken
Gast

Geplaatst: Za 12 Aug 2017, 11:01 
Fokke

Met zo'n kapsel als dat van Oen word je toch onmiddellijk als ultra lomp bestempeld, alhoewel dat van Trump niet veel beter is.

En ja, voor de lieve vrede is het vaak beter om te zwijgen, mijn idee hé!
maior domus

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 12 Aug 2017, 11:10 
*leah* schreef:

Met zo'n kapsel als dat van Oen word je toch onmiddellijk als ultra lomp bestempeld, alhoewel dat van Trump niet veel beter is.

Ik vind het kapsel van Trump wel best cool voor zo'n oude kerel.

Kim ziet er daarentegen meer als een hangjongere uit.
resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
frits1955

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 12 Aug 2017, 12:38 
De rol van China wordt hier schromelijk over het hoofd gekeken. China heeft veel liever een megalomane Kim ( met kernwapens) als buur dan de grote economische vijand de VS aan zijn grenzen. China heeft het regime in N-Korea indertijd aan de macht gebracht en zal het allicht ook nu weer steunen. Wat als China bij een eventueel conflict besluit om in Noord-Korea tussen te komen?
N-Korea is een militaire dwerg en volstrekt geen partij of bedreiging voor de VS; wel voor zijn buren.
De oorlogsbombarie van Trump moet je ook zien als uitstekend afleidingsmanoeuver voor zijn falend binnenlandse beleid en zijn ongeziene impopulariteit in de VS.
Dicksy

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 12 Aug 2017, 12:51 
Quote:
Wat als China bij een eventueel conflict besluit om in Noord-Korea tussen te komen?

Heeft China ondertussen al niet laten weten mocht Noord-Korea als eerste uitpakken ze zich zouden afzijdig houden ? Aan de andere kant mocht de VS een preventieve aanval als eerste lanceren op Noord-Korea zij alle middelen zouden gebruiken om de VS af te stoppen ?
Volgens mij een verklaring van China dat kan tellen richting VS.
Fokke

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 12 Aug 2017, 12:51 
*leah* schreef:
Fokke
En ja, voor de lieve vrede is het vaak beter om te zwijgen, mijn idee hé!

Toch raar... In de showwereld lopen er zoveel rond met extravagante kapsels en ik heb nog nooit geweten dat zij door de media als lomp, laat staan ultralomp, worden bestempeld... integendeel! Laughing
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

Geplaatst: Za 12 Aug 2017, 16:09 
Heeft ons Fokke zin om den ezel uit te hangen?
Fokke

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 12 Aug 2017, 16:40 
*leah* schreef:
Heeft ons Fokke zin om den ezel uit te hangen?

Klopt het niet wat ezel Fokke heeft geschreven? Laughing
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

Geplaatst: Za 12 Aug 2017, 16:43 
Noem eens één bv op met zo'n komiek kapsel als Oen...
miel

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 12 Aug 2017, 17:27  Onderwerp: Noord Korea
Die van gangnam-style misschien? we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
Fokke

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 12 Aug 2017, 17:50  Onderwerp: Re: Noord Korea
miel schreef:
Die van gangnam-style misschien?

Die van de voetbalshowmannen?
Fazal

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 12 Aug 2017, 18:53 
Waar zijn de meeste, en ondanks gemiddeld klein van gestalte, de grootste idioten te vinden?
Juist! In Noord Korea!
Iedere nieuwe dag is opnieuw de eerste dag van uw leven, maar leef alsof het uw laatste zou (kunnen) zijn!
Gast

Geplaatst: Za 12 Aug 2017, 19:07 
Ja Fokke, daar heb je wel gelijk in, met welk kapsel lopen die voetballers toch rond en dan die tattoos, gelukkig dat voetbal mij niet interesseert.

Fazal heeft ook gelijk. Waarom zondert Noord-Korea zich zo af van de rest van de wereld.
Welke in zijn hoofd gezonde mens, verplicht al zijn mannelijke landgenoten om hetzelfde kapsel te hebben als hij, in dit geval Oen.
Volgens mij is die "man" ziek in zijn hoofd. Zelf in overdreven weelde leven en het gewone volk lijdt honger, één woordje voor: "bah"!!

Miel, gangnam style ken ik niet, wellicht ben ik een ouderwetse jong bejaarde....
Ice

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 13 Aug 2017, 10:29 
Quote:
Volgens mij is die "man" ziek in zijn hoofd. Zelf in overdreven weelde leven en het gewone volk lijdt honger, één woordje voor: "bah"!!

Maar leah, dat doet tegenwoordig toch iederéén met een gram macht....wij staan daar ook niet zo ver vanaf: er wordt politiek toch gegraaid dat het geen naam meer heeft terwijl steeds meer mensen in armoede geraken..
Overál ter wereld is het van datzelfde: aan de top strontrijk en de rest wordt nog meer uitgeperst en vooral: niks gegund....zijn die allemaal ziek in de kop? Misschien wel....alvast de naam 'leider' niet waard, 'mens' trouwens ook niet..

En het kapsel van die oen? Nét Jommeke met zn strooien dakje...er zal een pispot bestaan om iedereen datzelfde kapsel te geven, zeker? Wink

Deze situatie wordt buiten proportie opgeblazen, mede door de media.
Volgens mij beseffen die kibbelende kleuters goed genoeg dat de hele wereld om zeep is zogauw er ene op de knop duwt...paniek zaaien is het doel denk ik, in vs zijn ze al aan het hamsteren geslagen uit paniek, rijken kopen bunkers etc...hahaha....áls een kernbom valt, dan hopelijk op mijn hoofd want wegkruipen onder de grond heeft geen zin, eraan ga je toch en dan na een lange lijdensweg ook nog...dus laat ze maar zeveren en bluffen: geen paniek tot het gebeurt....ooit, misschien....of nooit...

Ga naar: