SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Wordt arbeid schaars?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 43, 44, 45, 46, 47  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Politiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wil.

BerichtGeplaatst: Za 12 Aug 2017, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

Het woordenboek telt hier niet, brave man. Het parochieblad al evenmin.
Het is een spreadsheet die exact weergeeft wat er staat: de groep van 20 tot en met 64. Net wat ik had aangegeven.

Zo zie je maar.

dejules

BerichtGeplaatst: Za 12 Aug 2017, 20:57    Onderwerp: Reageer met quote

Wil. schreef:
Het woordenboek telt hier niet, brave man. Het parochieblad al evenmin.
Het is een spreadsheet die exact weergeeft wat er staat: de groep van 20 tot en met 64. Net wat ik had aangegeven.

Zo zie je maar.

Dit is de betekenis van de Fod.
U bent toch statutair, moet U de Fod niet volgen?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wil.

BerichtGeplaatst: Za 12 Aug 2017, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Julleke, je zit boven je klas, man.

Uit een spreadsheet kun je de groep filteren die je wenst te bekijken.
Ik heb gezegd dat 72% van de Vlaamse bevolking tussen 20 en 65 aan het werk is. Dat wordt bevestigd door de FOD en door andere instanties.

The Spirit of Flanders

BerichtGeplaatst: Za 12 Aug 2017, 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

Wil. schreef:
dejules schreef:
Wil. schreef:

Mijn punt is duidelijk: sommige jobs en kennis worden vervangen door machines, maar daardoor gaat de tewerkstelling als geheel niet achteruit.

Er wordt steeds meer met steeds minder mensen geproduceerd.
Gaat U het zonlicht ontkennen?

En dat is al bezig van in de 19e eeuw! Sindsdien is ook de wereldbevolking nog eens verdrievoudigd. Je zou dus verwachten dat de werkloosheid mas-saal zou zijn, als die theorie klopt. Niet dus. In Vlaanderen zijn zo'n 72% van de mensen tussen 20 en 65 aan het werk.

Jouw spinsel deugt niet.

In de 19 eeuw bestond er geen dienstensector. Al wat nu niet in een maak industrie terechtkomt , komt in die dienstensector terecht. Om die dienstensector ( waaronder dus ook ambtenaren vallen ) te kunnen onderhouden moet men in de maakindustrie bokkesprongen maken om een reuzegrote winst te kunnen creeeren. De kassierster in de supermarkt wordt ten allerlaatste betaald door de winst op de bleu-jeans die door slaven in erbarmelijke omstandigheden ineengeflanst worden , en dat maar als één voorbeeld van vele. Wat gaat er gebeuren als die armsten ook rijker gaan worden en hun werk duurder zal worden ?

Ik ga nu een flinke gedachtensprong maken ... Als machines en artificiele intelligentie de maakindustrie gaat "veroveren" , dan rest ons alleen maar het systeem over om iedereen van een leefbaar leefloon te voorzien , werkloos of niet.

Wil.

BerichtGeplaatst: Za 12 Aug 2017, 23:53    Onderwerp: Reageer met quote

The Spirit of Flanders schreef:
(...) Om die dienstensector ( waaronder dus ook ambtenaren vallen ) te kunnen onderhouden moet men (...)

Basiskennis economie: de ambtenaren vallen NIET onder de dienstensector.

dejules

BerichtGeplaatst: Zo 13 Aug 2017, 0:28    Onderwerp: Reageer met quote

Wil. schreef:

Ambtenaren hebben helemaal niets te zien met economie.
Jullie zijn leeglopers, toch?

Naar boven
dejules

BerichtGeplaatst: Zo 13 Aug 2017, 0:43    Onderwerp: Reageer met quote

Wil. schreef:
Ik heb gezegd dat 72% van de Vlaamse bevolking tussen 20 en 65 aan het werk is.

U kunt van iedere werkloze een ambtenaar maken en iedereen is aan het "werk". Ambtenaren dragen ook bij aan de schatkist vertelde U mij (aangezien U de "mecaniek" begrijpt zal het wel waar zijn, ik spreek een statutair nooit tegen, dat is "onder mijn klas"!) meermaals dus win-win.

Naar boven
The Spirit of Flanders

BerichtGeplaatst: Zo 13 Aug 2017, 10:33    Onderwerp: Reageer met quote

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
(...) Om die dienstensector ( waaronder dus ook ambtenaren vallen ) te kunnen onderhouden moet men (...)

Ah nee , en wat doen ze dan WEL om aan de uier te mogen zuigen ? Zowel politie , brandweer , de witte-boord ambtenaren produceren of maken NIETS , ze staan alleen maar ten dienste van de bevolking die WEL iets produceren ! Ze creeeren evenmin een meerwaarde. Een zekere vorm van nederigheid tegenover de producerende groep van de bevolking is hier dus wel op zijn plaats !

En de "definitie" van de dienstensector die door één of andere ambtenaar werd uitgevonden leg ik hierbij als waardeloos naast me neer.

Wil.

BerichtGeplaatst: Zo 13 Aug 2017, 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

Je bevindt je op onbekend terrein en dat blijkt uit je uitlatingen. Ten eerste over de dienstensector. Maar je legt de definitie naast je neer? Ik zal het in 'Jongens en Wetenschap'-termen zeggen: iemand zegt 'Zit er stroom op die draad?' terwijl het moet zijn 'Zit er spanning op die draad?' maar hij legt de definitie naast zich neer.

Ten tweede, de bijdrage van de ambtenarij is - zonder dat je het beseft - enorm. Zonder ambtenaren bestaat er geen staat. Haal de politiemacht maar eens een dag of een week weg en je zult zien in welke wereld je wakker wordt. Als die politiedienst geen meerwaarde creëert, dan kun je hem gewoon weglaten, nietwaar?
'Bewijs uit het ongerijmde' heet dat.

Probeer het mechanisme eens te zien, en kijk niet enkel naar de wijzertjes.

dejules

BerichtGeplaatst: Zo 13 Aug 2017, 11:40    Onderwerp: Reageer met quote

Wil. schreef:
J Haal de politiemacht maar eens een dag of een week weg en je zult zien in welke wereld je wakker wordt. Als die politiedienst geen meerwaarde creëert, dan kun je hem gewoon weglaten, nietwaar?

Indien de mensen morgen het recht in eigen handen mogen nemen en de politie een opleiding gaat volgen om zich te heroriënteren op de arbeidsmarkt is het best mogelijk dat de criminaliteit sterk daalt.
Een inbreker die zijn armen en benen gebroken wordt zal de eerste maanden zijn beroep niet meer kunnen uitoefenen en het valt de betwijfelen of hij zijn beroep zal verder zetten. Vandaag loopt die inbreker 1 uur na zijn arrestatie vrij naar buiten op weg naar zijn volgend "werk".
Indien de mensen die economische activiteiten verzorgen wegvallen dan sterven de leeglopers de hongerdood.

Naar boven
dejules

BerichtGeplaatst: Zo 13 Aug 2017, 11:43    Onderwerp: Reageer met quote

Wil. schreef:

Probeer het mechanisme eens te zien, en kijk niet enkel naar de wijzertjes.

U keek tijdens uw "actieve" loopbaan dagelijks 8 uur naar de wijzertjes maar dat betekent helemaal niet dat je het mechanisme begrijpt, hooguit bewijst dit dat je van leeglopen zot en achterlijk wordt.

Naar boven
Wil.

BerichtGeplaatst: Zo 13 Aug 2017, 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

dejules schreef:
(...) dat je van leeglopen zot en achterlijk wordt.

Je gaat erop vooruit. Gisteren nog alleen zot. Vandaag zot én achterlijk.

Op bijscholing geweest?

Wil.

BerichtGeplaatst: Zo 13 Aug 2017, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

dejules schreef:
Wil. schreef:
J Haal de politiemacht maar eens een dag of een week weg en je zult zien in welke wereld je wakker wordt. Als die politiedienst geen meerwaarde creëert, dan kun je hem gewoon weglaten, nietwaar?

Indien de mensen morgen het recht in eigen handen mogen nemen en de politie een opleiding gaat volgen om zich te heroriënteren op de arbeidsmarkt is het best mogelijk dat de criminaliteit sterk daalt.
Een inbreker die zijn armen en benen gebroken wordt zal de eerste maanden zijn beroep niet meer kunnen uitoefenen en het valt de betwijfelen of hij zijn beroep zal verder zetten. Vandaag loopt die inbreker 1 uur na zijn arrestatie vrij naar buiten op weg naar zijn volgend "werk".
Indien de mensen die economische activiteiten verzorgen wegvallen dan sterven de leeglopers de hongerdood.

De wet van de sterkste. Bravo. Je zit terug aan de start van de beschaving. In feite nog nét ervoor. Na die fase is men tot het inzicht gekomen dat het recht op geweld enkel aan de overheid toebehoort. Dus moest er een ambtenaar komen: politie en justitie.

Daar ligt de allereerste vorm van echt samenleven. Bij elke nieuwe staat die wordt opgericht, is het allereerste dat gebeurt de macht om te bestraffen overdragen aan de staat. Dat is altijd het oprichten van een ambtenarenapparaat.

Ik kan me vergissen. Misschien kun jij me één land opnoemen waar geen ambtenarij bestaat??? Ik wacht wel even.

dejules

BerichtGeplaatst: Zo 13 Aug 2017, 12:42    Onderwerp: Reageer met quote

Wil. schreef:
Na die fase is men tot het inzicht gekomen dat het recht op geweld enkel aan de overheid toebehoort. Dus moest er een ambtenaar komen: politie en justitie.

Uw leeglopersroverheid is een staat binnen de staat geworden die niet meer tot doel heeft om het algemeen belang te dienen maar enkel nog de belangen vd leeglopers. Dit is een repressieve staat die iedereen die haar niet meer kan voederen bijv wegens werkloos, ziek, invalide, pensioen, ... kort op zijn inkomen (dat voornamelijk voorbehouden is voor leeglopers) of zelfs gewoon afpakt.
Uiteindelijk zal zo'n maatschappij imploderen want geen enkele welvaartschepper zal hieraan nog willen aan bijdragen.
Willy, er bestaat geen enkel land in de wereld waar de helft vd aktieven uit de schatkist betaald worden, ook niet in Scandinavië.

Naar boven
Wil.

BerichtGeplaatst: Zo 13 Aug 2017, 12:52    Onderwerp: Reageer met quote

dejules schreef:

Willy, er bestaat geen enkel land in de wereld waar de helft vd aktieven uit de schatkist betaald worden, ook niet in Scandinavië.

Dat was de vraag niet. De vraag was: noem één land dat zonder ambtenaren bestaat? Blijven zoeken, julio Laughing

Laatst aangepast door Wil. op Zo 13 Aug 2017, 13:41, in totaal 1 keer bewerkt

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Politiek Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 43, 44, 45, 46, 47  Volgende
Pagina 44 van 47

Ga naar: