Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

angel22

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 12 Sep 2017, 16:54  Onderwerp: Slachterijen
Ik eet al jaren geen vlees meer.

Ik begrijp niet hoe mensen nog vlees kunnen eten als je ziet hoe dieren worden vermoord, afgeslacht en dat om onze gulzige maag te vullen.

Ik zou het niet eens meer door mijn keel kunnen krijgen.

Ik zou willen oproepen om een actie op te zetten om de consumptie van vlees stop te zetten.
fijne dag verder
boeffer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 12 Sep 2017, 22:04 
Als ge met volk uit 't buitenland werkt dat zich niks aantrekt van iets, enkel maar centen verdienen en lekker een maandje verlof, dan wordt de sfeer ook zo.
Daarstraks zei men dat zijn stuiptrekkingen zoals een gans zonder kop dat nog een 10 tal meters kan lopen. Maar je ziet dat beest zijn hoofd draaiend kijkend naar zijn wonde. Dat is volgens mij niet verdoofd dat beest(of te weinig,niet).
Het 8° j IT nu, Google&Outlook apps. Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920 X 1080 ; 4:3=1440 x 1080; Windows 10
wardje

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 13 Sep 2017, 10:25 
Ik dacht dat bij runderen nog altijd voor de keelsteek een stalen pin in hun kop werd geschoten als verdoving, heb dat bij de beelden op TV niet gezien. Iemand wel?
telloorlekker

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 13 Sep 2017, 10:49 
De "keelsteek" is een religieus ingegeven ritueel bij joden en moslims. De keel "oversnijden" is ingegeven voor hén dit geen vuurwapen mogen bezitten.
Dicksy

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 13 Sep 2017, 10:55 
Soms moeilijk uit te voeren omdat de beesten wispelturig kunnen zijn en dan lukt het gewoon niet. Dat was een uitleg op tv gisteren. M.a.w time is money en dus wordt het gewoon niet gedaan en krijg je toestanden zoals ze gisteren lieten zien van dat kalf dat levend omhoog getrokken werd.
Stuiptrekkingen volgens een beheerder van die slachterij. Eens goed mee lachen ja, als dat stuiptrekkingen zijn. Twisted Evil Spartelingen van een levend beest dat ondersteboven gehangen wordt om gekeeld te worden.
MichelN

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 13 Sep 2017, 11:27  Onderwerp: Re: Slachterijen
angel22 schreef:
Ik zou willen oproepen om een actie op te zetten om de consumptie van vlees stop te zetten.

Je doet maar, ik zal er geen steak of varkenshaasje minder om eten.
Dicksy

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 13 Sep 2017, 11:54 
Quote:

Persoonlijk vind ik dit ook overdreven maar wel of niet vlees eten is een keuze die ieder voor zich moet maken. Men mag wel verlangen dat een dier op een deftige manier geslacht wordt zonder dat men ook nog eens dat beest vooraf moet laten afzien.
maior domus

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 13 Sep 2017, 18:33 
Dicksy schreef:
Men mag wel verlangen dat een dier op een deftige manier geslacht wordt zonder dat men ook nog eens dat beest vooraf moet laten afzien.

Maar wij hebben hier een soort geïmporteerd die eist dat hun vlees halal is: met andere woorden dat de dieren in doodsangst en met veel pijn zijn gestorven.
En die halalrommel duwen ze zelfs ongevraagd onze eigen kindertjes door de strot in de scholen.
Terug naar de middeleeuwen en terug naar af voor onze samenleving dus.

Eigenlijk zouden we als tegenreactie een label moeten in het leven roepen dat garandeert dat het dier een goed leven heeft gehad en op een fatsoenlijke manier geslacht is, met verdoving.
Dan is een vegetarisch leven minder noodzakelijk.
resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
flupke2

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 14 Sep 2017, 10:13 
wardje schreef:
Ik dacht dat bij runderen nog altijd voor de keelsteek een stalen pin in hun kop werd geschoten als verdoving, heb dat bij de beelden op TV niet gezien. Iemand wel?

Dat gebeurt nog altijd en was ook op TV ( duidelijk te zien, men moet wel weten hoe dat apparaatje er uit ziet Smile Als je het filmpje ergens terugvindt : na 1'40" wordt een zwart dier twee maal kort na mekaar "geschoten" , even later een wit dier ( hier laat men het tweede schot niet zien maar wel de schutter die zich omdraait om het wapen te herladen)
Maar : als de pin slecht werd geplaatst geeft ze ook niet het gewenste resultaat. Als de persoon die het moet doen kan hij een tweede pin schieten, wat op TV ook minstens één keer te zien is. maar ook die kan weer verkeerd zitten. Resultaat hiervan is dat het dier niet of onvolledig is verdoofd en dus zal beginnen spartelen als het aan de ketting wordt opgetrokken. dat spartelen maakt het dan weer moeilijk voor degene die de keelsteek moet doen om dat van de eerste keer juist en snel te doen. En soms moet er dan nog eens gestoken/gesneden worden.
En dat alles resulteert natuurlijk in wat we op de beelden te zien kregen.
Oorzaak ( volgens mij ) van dit alles is dat de dieren van bij aankomst in het slachthuis verkeerd worden behandeld, daardoor zeer nerveus worden ,waardoor ze weer niet stil blijven staan op het ogenblik dat de pin wordt geschoten en daardoor verkeerd geschoten wordt.
Daarom : zet vanaf de aankomst in het slachthuis mensen in die weten hoe ze met dit soort dieren moeten omgaan en er zal al veel verbeterd zijn.
denlowie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 14 Sep 2017, 11:51 
Al die luide roepers zou ik eens aan het werk willen zien om dieren te laden en te lossen, en dan naar de slachtvloer te begeleiden !
Ik heb een 5 jaar in een vleesbedrijf gewerkt waar één van de grootste slachthuizen aan verbonden was, ik heb genoeg gezien, en schapeau voor die mensen die de dieren begeleiden.

En zal ook nooit stoppen met vlees te eten !

Heb je al een natuurfilm gezien hoe erg dat daar het aan toegaat in het wild, daar verdoven ze zeker niks !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
telloorlekker

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 14 Sep 2017, 14:38  Onderwerp: Re: Slachterijen
MichelN schreef:
angel22 schreef:

Je doet maar, ik zal er geen steak of varkenshaasje minder om eten.

Mich... er wordt gesukereerd dat " ZOU WILLEN " niet hetzelfde is van "daadwerkelijk "DOEN !"; daarom moet ik me altijd inhouden bij 't lachen om zulke beweringen.
"Ik wou ik was .... een krekel in het gras" U.K. Laughing
fonzarelli

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 14 Sep 2017, 17:10 
Als ik de antwoorden van "den lowie" op seniorennet lees dan moet die man een loopbaan van 80 jaar hebben.
Hij begint altijd met " ik heb 5...10.15..25...30 jaar gewerkt in die sector, maar ja misschien deed hij wel vijf jobs gelijk.

AV,
Fonzarelli. Laughing Laughing Laughing
denlowie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 14 Sep 2017, 18:37 
fonzarelli schreef:
Als ik de antwoorden van "den lowie" op seniorennet lees dan moet die man een loopbaan van 80 jaar hebben.
Hij begint altijd met " ik heb 5...10.15..25...30 jaar gewerkt in die sector, maar ja misschien deed hij wel vijf jobs gelijk.

AV,
Fonzarelli. Laughing Laughing Laughing

Daar heb je een punt !!!

Heb ook 51 jaar actief gewerkt eer ik op pensioen ben gegaan en werk nu nog (72jaar) !!

En ja ik heb vele jaren eigenlijk twee jobs gedaan.

Misschien nooit gehoord van zelfstandige in bijverdienste

Ik heb jaren 3 vennootschappen gehad, nu als gepensioneerde ben ik nog zaakvoerder van 1 vennootschap.

Maar nooit één dag werkloos geweest en ook nooit één dag ziek.

Laatst aangepast door denlowie op Vr 15 Sep 2017, 5:31, in totaal 1 keer bewerkt
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
uoona

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 14 Sep 2017, 19:00 
Ik heb die beelden niet durven bekijken, kan me genoeg zo voorstellen hoe het er aan toe gaat!
Iedere keer in het nieuws en ook in andere programma's is het alsof ze er genoegen in scheppen om dit iedere keer aan het publiek te tonen. Iedere keer wanneer we maar een vermoeden hadden, dat het weer van dat is, hebben wij meteen de knop omgedraaid. Om die martelpraktijden bij dieren te doen ophouden, het publiek duidelijk maken minder vlees te consumeren. Andere dieren worden ook gemarteld voor hun pels, voor dons, of angora! Honden worden misbruikt in broodfok!
Wat is de mens toch een heerlijk wezen Twisted Evil
telloorlekker

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 17 Sep 2017, 7:25 
Tot de machine de overmacht neemt.... maar dan zal gejammer niet meer gehoord worden.

Ga naar: