Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

SPAM van Telenet en Skynet
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // E-mail Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kempenzoon


Geregistreerd op: 8-9-2007
Woonplaats: Maasmechelen

BerichtGeplaatst: Do 07 Sep 2017, 10:09    Onderwerp: SPAM van Telenet en Skynet Reageer met quote

Ik krijg elke dag meer dan 50 SPAM mails van Telenet en Skynet in mijn mailbox (Windows Live Mail 2012 en ook in Webmail van Telenet). Ze zijn gepost vanuit Indië of de Fillipijnen, zoals de meeste Spam mail. Als ik op "Unsubscribe" klik, krijg ik een website met "STOP" en informatie over Phishing, maar geen mogelijkheid om uit te schrijven. Is daar iets aan te doen?


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pcekspeer


Geregistreerd op: 6-8-2010
Woonplaats: 3530 houthalen limburg

BerichtGeplaatst: Do 07 Sep 2017, 10:49    Onderwerp: Re: SPAM van Telenet en Skynet Reageer met quote

@zoon

--50 per dag verdeeld over 2 providers.
Die 50 kan je allemaal tot onder scrollen en je krijgt dan telkens de mogelijkheid om te klikken op Uitschrijven?
Ja?
En die 50 krijgen allemaal dezelfde reactie: STOP en daarna info over Phising.
Mogen we aannemen dat dit een verwittiging is van je antivirus?
Je kan daar toch een schermafdruk van plaatsen in je bericht?

--Als je die 50 stuks allemaal kan uitschrijven dan is dat geen spam maar dan zijn dat allemaal Nieuwsbrieven.
Probeer eens van zo 1 brief de naam in te geven in google.
Wat vertelt die dan?
Wink




_________________
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
57.0b12 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.4/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5-Ccleaner-Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
procman4


Geregistreerd op: 29-6-2009

BerichtGeplaatst: Do 07 Sep 2017, 11:16    Onderwerp: spam Reageer met quote

.
Lees even na wat "kakelvers" in dit krantenartikel van vandaag om 12u07 staat ; wat de specialist van Kapersky er over zegt.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170907_03058234

Succes.
.



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dicksy


Geregistreerd op: 3-4-2015

BerichtGeplaatst: Do 07 Sep 2017, 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

Heb dat hier al maanden gelden geschreven dat dat uitschrijven praat voor de vaak is. Ze hebben misschien wel een uitschrijfoptie maar dat is meestal een lege doos.
Gewoon blokkeren, je krijgt ze niet meer binnen en de afzender weet niet dat hij geblokkeerd werd want het wordt hem niet medegedeeld.
Hij zal dus blijven sturen maar jij zult niks meer ontvangen. En of het nu bol.com, mediamarkt, coolbleu ......... doet niet ter zaken, gewoon afzender blokkeren.



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Danny 33


Geregistreerd op: 11-5-2010
Woonplaats: Zemst

BerichtGeplaatst: Vr 08 Sep 2017, 14:19    Onderwerp: telenet, skynet, enz. Reageer met quote

Hi, krijg eveneens ook tientallen mails van zogezegd telenet, skynet, e.a. met idiote verkeerd gespelde berichten. Wanneer ik deze blokkeer in MS Outlook als ongewenste e-mail, worden er een paar geblokeerd om nadien terug te verschijnen. Heb al eens het wachtwoord van TN veranderd, zonder resultaat. Volgens mij is mijn e-mailadres gehackt en zal ik een nieuw e-mailadres moeten aanmaken, anders weet ik het niet.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sony


Geregistreerd op: 19-2-2005
Woonplaats: Boom

BerichtGeplaatst: Vr 08 Sep 2017, 14:46    Onderwerp: Reageer met quote

Danny 33,

Het is niet omdat je e-mails krijgt dat je e-mail adres gehackt is.
Je e-mail adres zou gehackt zijn als er door jou onbekende mail
mee verstuurd wordt.
Als je spam binnen krijgt en zeker van gekende bedrijven zoals
Telenet en Proximus moet je die bedrijven verwittigen, eventueel
de e-mails doorsturen naar die bedrijven.

Sony



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
benq


Geregistreerd op: 10-12-2005
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Vr 08 Sep 2017, 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

@Sony
Denk je nu echt dat Telenet en Proximus zich daar mee gaan bezig houden,
Meestal ligt het aan U zelf als men Spam binnen krijgt,

Er is hierover al veel geschreven maar blijkbaar word dit niet gelezen of houd men hier geen rekening mee of men volgt die raad niet op.

Er is een spreekwoord dat zegt, “eigen schuld …………………”

Lap ik ben weeral de slechte. Embarassed


Laatst aangepast door benq op Vr 08 Sep 2017, 18:12, in totaal 1 keer bewerkt




_________________
genoeg gewerkt nu genieten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dicksy


Geregistreerd op: 3-4-2015

BerichtGeplaatst: Vr 08 Sep 2017, 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dit artikel van 05.09.2017 staat op de website van de VRT ivm mails in spam:

Verraden door de klik

In de rest van de wereld doen spammers eigenlijk waar ze zin in hebben: ze bieden een uitschrijfpagina aan maar die werkt eenvoudigweg niet. Of de klik om je uit te schrijven, verraadt dat het om een 'actief' mailadres gaat. En dan krijg je nog meer spam in je mailbox. Wat te doen? Nooit op een uitschrijflink klikken in een spam-mail. Nooit.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09/05/-klik-om-uit-te-schrijven---doen-of-niet-/



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sony


Geregistreerd op: 19-2-2005
Woonplaats: Boom

BerichtGeplaatst: Za 09 Sep 2017, 9:06    Onderwerp: Reageer met quote

benq,

Quote:
Denk je nu echt dat Telenet en Proximus zich daar mee gaan bezig houden,
Er is hierover al veel geschreven maar blijkbaar word dit niet gelezen of houd men hier geen rekening mee of men volgt die raad niet op.
Er is een spreekwoord dat zegt, “eigen schuld …………………”

In antwoord op:
Quote:
Als je spam binnen krijgt en zeker van gekende bedrijven zoals
Telenet en Proximus moet je die bedrijven verwittigen, eventueel
de e-mails doorsturen naar die bedrijven.

Lees eens goed wat er staat en vertaal dat dan naar "in naam van gekende bedrijven"

Sony



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
frannie


Geregistreerd op: 18-3-2006
Woonplaats: moorsele

BerichtGeplaatst: Za 09 Sep 2017, 17:58    Onderwerp: spam Reageer met quote

benq schreef:
@Sony
Denk je nu echt dat Telenet en Proximus zich daar mee gaan bezig houden,
Meestal ligt het aan U zelf als men Spam binnen krijgt,

Er is hierover al veel geschreven maar blijkbaar word dit niet gelezen of houd men hier geen rekening mee of men volgt die raad niet op.

Er is een spreekwoord dat zegt, “eigen schuld …………………”


hallo

weet je wat ik als antwoord kreeg telenet heeft een goede filter aan őngeveer 5 euro per maand bij dus draait het weer om geld

vele groetjes




_________________
ik ben vijftig geweest
geboren in 1956
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
verhaegen
Support SeniorenNet

Geregistreerd op: 3-4-2003
Woonplaats: kapellen

BerichtGeplaatst: Za 09 Sep 2017, 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

tv informatie loopt altijd achterop (hopenloos)
+ dat ze der maar een slag naar slagen

uitschrijven helpt inderdaad wél , als het serieuse bedrijven zijn
3 suisses, en consoorten om maar een vb te noemen

echte spam doet men dat inderdaad beter niet , die moet men als "ongewenste mail" behandelen
indie en filipijnen dus

nieuwsbrieven is nog iets anders
daar kan men ook op uitschrijven bij betrouwbare ...



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
pcekspeer


Geregistreerd op: 6-8-2010
Woonplaats: 3530 houthalen limburg

BerichtGeplaatst: Za 09 Sep 2017, 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

@frannie

Ongeveer ¤ 5 per maand?
Ergens gelezen? Waar?

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-werkt-telenet-anti-spam/

 

 

Wink




_________________
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
57.0b12 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.4/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5-Ccleaner-Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sony


Geregistreerd op: 19-2-2005
Woonplaats: Boom

BerichtGeplaatst: Zo 10 Sep 2017, 11:00    Onderwerp: Reageer met quote

frannie,

Quote:
weet je wat ik als antwoord kreeg telenet heeft een goede filter aan őngeveer 5 euro per maand bij dus draait het weer om geld

Het is de bedoeling dat zij (de bedrijven) verwittigd worden dat
er in hun naam e-mails verzonden worden en als die inderdaad
door hen worden verstuurd dat ze er dan mee stoppen en
anders uitzoeken wie deze verstuurd en er gerechtelijk iets aan
doen zodat er geen e-mail in hun naam meer worden verstuurd.
Dit gaat niet zomaar om spam maar om bedrog.

Sony



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
New-York


Geregistreerd op: 10-8-2009

BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep 2017, 13:18    Onderwerp: Reageer met quote

Zelfde probleem als Kempenzoon.

Verschillende keren geprobeerd Telenet te mailen hierover, geen antwoord gekregen.
Nu juist dit op hun facebook pagina gezet ben benieuwd of ik nu antwoord krijg.

Sinds begin september ongeveer krijg ik elke dag 20-30-tot 50 SPAM mails binnen van Telenet en Skynet. Die gaan bij mij wel rechtsreeks naar het vak ONGEWENSTE MAIL, Ik kan me zelf niet uitschrijven want krijg dadelijk bericht GEVAARLIJKE website.
Ik heb dit reeds aan Telenet laten weten via mail maar geen enkele reactie gekregen.
Deze mails komen ook op mijn smartphone terecht wat toch wel heel vervelend is.
Ik ben niet alleen in deze situatie ik las op een forum iemand die net hetzelfde probleem heeft. Wat kunnen wij doen om dit te verhelpen aub.
Graag deze keer een antwoord.

Vermits Kempenzoon net hetzelfde probleem heeft zal het moeten lukken dat het onze "eigen" schuld is.

@ Kempenzoon MOEST ik een deftig antwoord krijgen dan kom ik het u hier wel zeggen, maar ik vrees voor de zaak.

Groeten New-York




_________________
Prettige dag aan iedereen op seniorennet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
New-York


Geregistreerd op: 10-8-2009

BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep 2017, 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

Antwoord van Telenet


Telenet, dat is natuurlijk niet oké. Erg vervelend dat je hiermee wordt lastig gevallen. In zulke gevallen kan je best mijn collega's hiervan op de hoogte brengen, of een melding doen via het Meldpunt. Neem zeker een kijkje op volgend artikel voor meer informatie: http://bit.ly/1TzeDVS
Sander

Zo ver was ik zelf ook al geraakt Rolling Eyes de beste oplossing zal bellen zijn, als ik eens een half uurtje tijd heb zal ik eens bellen want dat is OOK niet normaal "even" Telenet bellen.
Wink




_________________
Prettige dag aan iedereen op seniorennet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // E-mail Tijden zijn in CET (Europa)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
BELANGRIJK:
SeniorenNet heeft GEEN banden met de auteurs van berichten op dit Forum.
SeniorenNet is commercieel, religieus en politiek volledig onafhankelijk.
De mening, inhoud, gevolg, informatie of doel van de berichten vertegenwoordigt enkel deze van de auteur van het bericht en dus niet noodzakelijk deze van SeniorenNet.