Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

De rode feeks buiten.
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Politiek Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pastoor

BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep 2017, 15:38    Onderwerp: De rode feeks buiten. Reageer met quote

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170913_03069854

De rode feeks verlaat de politiek.

Ze heeft Mayeur blijven verdedigen.

Met tranen in de ogen heeft PS-kopstuk Laurette Onkelinx (5Cool aangekondigd dat ze uit de actieve politiek stapt ten laatste in 2019. Ze stopt wel meteen als fractieleidster in de Kamer. ‘Ik draai de pagina om. Ik laat plaats aan de jongeren.’

‘Ik begin aan het derde deel van mijn professionele carrière’, zei Laurette Onkelinx vanmorgen op een persconferentie. Dat wil zeggen: ze stopt als politica, ten laatste in 2019. Tegen dan wil ze in Brussel alles op orde stellen. Na het Samusocial-schandaal zit de Brusselse PS in crisissfeer. Onkelinx wil de campagne voor 2018 en 2019 nog leiden, als militante. Haar functie als PS-fractieleider in de Kamer geeft ze meteen op.

zie verder op die website.

Dicksy

BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep 2017, 16:55    Onderwerp: Reageer met quote

Bij ons ( en overal denk ik ) zeggen ze ook: " De ratten verlaten het zinkende schip. "

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
The Spirit of Flanders

BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep 2017, 17:18    Onderwerp: Reageer met quote

Dicksy schreef:
Bij ons ( en overal denk ik ) zeggen ze ook: " De ratten verlaten het zinkende schip. "

Nee, ze is 59 jaar , en gaat op pensioen .... ze is een soort ambtenaar met een zwaar beroep , weet je wel. Twisted Evil Very Happy

fregat

BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep 2017, 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

The Spirit of Flanders schreef:
Dicksy schreef:

Nee, ze is 59 jaar , en gaat op pensioen .... ze is een soort ambtenaar met een zwaar beroep , weet je wel. Twisted Evil Very Happy

Daar ze advocate is zal ze aan de slag gaan op het kantoor van haar echtgenoot Uyttendaele en op deze manier nog wat overheidsopdrachten binnenhalen ! Evil or Very Mad

Dicksy

BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep 2017, 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

Lap, weer een leegloper erbij Mad Laughing

Quote:
Daar ze advocate is zal ze wel aan de slag gaan op het kantoor van haar echtgenoot....

Dan hoop ik voor die Waalse rechters dat ze een bureaujobke krijgt en niet gaat pleiten. Sad

Naar boven
Theor

BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep 2017, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is de enige belgische vrouw waar ze bij de siciliaanse maffia schrik van hebben.

Naar boven
The Spirit of Flanders

BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep 2017, 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

fregat schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Dicksy schreef:

Daar ze advocate is zal ze aan de slag gaan op het kantoor van haar echtgenoot Uyttendaele en op deze manier nog wat overheidsopdrachten binnenhalen ! Evil or Very Mad

Iemand die de kop van de rechter durft af te bijten zou ik wel kunnen lusten , als advocate uiteraard. Smile

pastoor

BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep 2017, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Daar ze advocate is zal ze aan de slag gaan op het kantoor van haar echtgenoot Uyttendaele en op deze manier nog wat overheidsopdrachten binnenhalen.

Het is niet omdat ze dat 30 jaren terug kon, dat ze het vandaag nog kan.
Die staat 30 jaren achter.

Phoebe

BerichtGeplaatst: Do 14 Sep 2017, 8:59    Onderwerp: Reageer met quote

't Vet is van de soep ... wat de financiële kant van de zaak betreft ... met àl die hervormingen nietwaar ?

Ze had zich ook graag gezien als voorzitster van de PS ... maar diene haring bakt niet want Di Rupo zit 'scotché' op zijn stoeltje . Vandaar de bedekte sneer naar hem 'dat het tijd is' om de jongeren een kans te bieden en ' te vernieuwen' ..
Verder kritiek in eigen rangen ... Mayeur heeft ze de hand boven het hoofd gehouden ( haar man was zijn advocaat) terwijl ze daarentegen héél streng was voor Moreau bij dat ander groot schandaal in het Luikse . Dat is gewoon allemaal wat in haar gezicht ontploft, denk ik !
Ze heeft het ook nooit echt naar haar hand kunnen zetten binnen de Brusselse politiek en is daar nooit echt geslaagd...

Doe dat allemaal , ook wat misschien dat niet geweten is allemaal , tesamen in één pot en ze neemt dus vervroegd de vlucht vooruit ! .. Van de Titanic op de reddingsboot gesprongen !

Ze wordt nu wel door" Empereur en klein 'politiek' Pierke" de lucht in geprezen zoals men het in een 'in memoriam' zou doen. Niets dan goeds dus ...
Ik vind dat men eigenlijk ' la hystérie politique ' als bekwaamheid of gedrevenheid wil verkopen behalve enkele realisten die de vinger op de pijnlijke plaats durven leggen ..

Het opgevoerde stukje theater gisteren bij haar persconferentie lag in de lijn van de (melo)drama queen die ze eigenlijk altijd getoond heeft.

Voor mij dus : Salut ! en de wind vanachter !

Fokke

BerichtGeplaatst: Do 14 Sep 2017, 9:44    Onderwerp: Re: De rode feeks buiten. Reageer met quote

pastoor schreef:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170913_03069854
De rode feeks verlaat de politiek. Ze heeft Mayeur blijven verdedigen.
Met tranen in de ogen heeft PS-kopstuk Laurette Onkelinx (5Cool aangekondigd dat ze uit de actieve politiek stapt ten laatste in 2019. Ze stopt wel meteen als fractieleidster in de Kamer. ‘Ik draai de pagina om. Ik laat plaats aan de jongeren.’
‘Ik begin aan het derde deel van mijn professionele carrière’, zei Laurette Onkelinx vanmorgen op een persconferentie. Dat wil zeggen: ze stopt als politica, ten laatste in 2019. Tegen dan wil ze in Brussel alles op orde stellen. Na het Samusocial-schandaal zit de Brusselse PS in crisissfeer. Onkelinx wil de campagne voor 2018 en 2019 nog leiden, als militante. Haar functie als PS-fractieleider in de Kamer geeft ze meteen op.
zie verder op die website.

Die feeks legde elke morgen met de glimlach een Vlaams ministerke/staatssecretariske tussen haren boterham!
En in het parlement kreeg ze, als vertegenwoordigster van een MINDERHEID, toch steeds haar zin! Embarassed Laughing

Wil.

BerichtGeplaatst: Do 14 Sep 2017, 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ding, dong, the witch is gone!
https://www.youtube.com/watch?v=PHQLQ1Rc_Js

Phoebe

BerichtGeplaatst: Do 14 Sep 2017, 10:29    Onderwerp: Reageer met quote

Of je 't nu gelooft of niet , Wil, maar dit fragment is ook door mijn hoofd gegaan ... Very Happy

Wil.

BerichtGeplaatst: Do 14 Sep 2017, 11:00    Onderwerp: Reageer met quote

Laughing Ja, ik voelde die trillingen tot hier en toen heb ik het maar direct neergeschreven
Pinksteren in september, denk ik. Laughing

zotspook

BerichtGeplaatst: Do 14 Sep 2017, 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ze moest zich ook natuurlijk wat aanstellen, want ze vond het toch zo erg, die politiek te verlaten, en ook moest ze toch zo zielig doen, de zielige trees.

fregat

BerichtGeplaatst: Vr 15 Sep 2017, 11:56    Onderwerp: Reageer met quote

pastoor schreef:
Quote:
Daar ze advocate is zal ze aan de slag gaan op het kantoor van haar echtgenoot Uyttendaele en op deze manier nog wat overheidsopdrachten binnenhalen.

Het is niet omdat ze dat 30 jaren terug kon, dat ze het vandaag nog kan.
Die staat 30 jaren achter.

Toneel spelen kan ze nog als de beste en .....de klant betaald toch ...gewonnen of verloren zaak ! Kan ook optreden als advocaat van corrupte politici.....bij de PS heeft ze meteen een indrukwekkend klantenbestand ! Razz

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Politiek Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: