Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
bembem

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 25 Mei 2017, 3:57  Onderwerp: Lactosevrije/arme melk: de beste op een rijtje...
Sinds enige tijd hebben de meeste supermarkten lactosevrije/arme melk in hun gamma opgenomen. Een hele opluchting voor mensen die net zoals ik geen gewone melk verdragen (schijterij, opgeblazen gevoel en andere darmklachten ervan krijgen). Toch is de ene brick lactosevrije melk de andere niet... Zo heb ik ze eens bijna allemaal uitgetest, en wat blijkt; tot nu toe komt die van de Aldi er het beste uit; zowel qua smaak als doeltreffendheid (i.e. normale stoelgang/geen darmklachten) is hun huismerk top.

Bij deze m'n top 5:

1. Aldi
2. Colruyt
3. Albert Heijn
4. Lidl
5. Delhaize

Van de laatste 3 krijg ik alsnog diarree, dus geen aanraders. Enkel die van de Aldi en de Colruyt vind ik goed; met dan nog eens het verschil dat ik qua smaak die van de Aldi verkies.

Voila, een comparatieve studie van bb, ik hoop dat er mensen dit nuttig zullen vinden ^^
Dag allemaal Smile
denlowie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 25 Mei 2017, 8:44 
Als je een lactose allergie heeft is dit toch geen groot probleem !

Mijn vrouw heet dit ook + een gluten allergie, zij gaat 3 maal uit eten per week geen enkel probleem, en sorry melk kan goed gemist worden in de keuken !
Bij ons komt er nooit melk in huis !

Jonge kaas en smeerkaas is al veel erger.

In oude kaas zit er bijna geen lactose meer in, en in vette room zit er ook geen lactose in.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
bembem

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 25 Mei 2017, 20:19 
Mja, 't is dat ik niet zonder melk kan, ik heb het te graag in m'n koffie en ik heb ook gemerkt dat m'n spijsvertering anders (trager) verloopt wanneer ik geen melk drink... Kaas kan ik dan weer wel tamelijk makkelijk links laten liggen.... Dag allemaal Smile
angel22

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 12 Sep 2017, 16:55  Onderwerp: lactosevrije melk
Ik meng mijn melk : lactosevrij + rijstmelk. fijne dag verder
voorn

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 12 Sep 2017, 17:16 
lactose vrije kaas is op de markt te koop.
denlowie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 13 Sep 2017, 19:10 
Hoe word die rijst gemolken ??? Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
MichelN

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 13 Sep 2017, 19:20 
denlowie schreef:
Hoe word die rijst gemolken ???

Met bokshandschoenen.

Ga naar: