Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
Denja

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 10 Okt 2017, 9:41  Onderwerp: Zowel werknemer als zelfstandige
Ik heb een loopbaan van 30 Jaar weknemer en Jaar 15 als zelfstandige.
Nu op 01-01-2018 zou ik op rustpensioen kunnen en zodoende ook aangevraagd. Mijn pensioen als werknemer daarvan heb ik reeds een berekening gehad.
Maar deze van mijn 15 jaar als zelfstandige nog niet weet iemand hoeveel dit zou kunnen bedragen?
Ik was zelfstandig van 1985 tot 2000.

Groetjes
Jos
pastoor

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 10 Okt 2017, 10:40 
Denja,

Quote:
Ik heb een loopbaan van 30 Jaar weknemer en Jaar 15 als zelfstandige. Nu op 01-01-2018 zou ik op rustpensioen kunnen en zodoende ook aangevraagd. Mijn pensioen als werknemer daarvan heb ik reeds een berekening gehad. Maar deze van mijn 15 jaar als zelfstandige nog niet weet iemand hoeveel dit zou kunnen bedragen? Ik was zelfstandig van 1985 tot 2000.

http://www.rsvz.be/nl/faq/hoeveel-zal-mijn-pensioen-bedragen
Bruto minimum pensioenen voor ganse loopbaan.

http://www.rsvz.be/nl/publication/brochure-pensioen
Brochure over h pensioen van een zelfstandige.

https://www.socialsecurity.be/citizen/nl/pensioen/wettelijk-pensioen/berekening-van-je-rustpensioen#h2_1
Bedrag van je pensioen
Het bedrag van je pensioen hangt onder meer af van:
* de duur van je beroepsloopbaan;
* de omvang van de beroepsinkomsten die je hebt geďnd voor elk geldig jaar van je beroepsloopbaan;
* je gezinssituatie: alleenstaande (60%) of gezin (75%).

* * * * *

Vermits je een werknemers dossier met dossier nummer en uw nummer in het rijksregister ( achterkant identiteitskaart ) hebt, kan je gratis telefoneren naar de 1765, en met die gegevens kom je bij de persoon die uw dossier behandelt. Misschien weet die persoon iets meer van het dossier van de zelfstandigen en dit omdat de werknemers pensioendienst de uitbetaling doen van het pensioen van een zelfstandige.

* * * * *
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
Ivo63

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 12 Okt 2017, 18:34 
Mijn vrouw is op 1 januari 2017 op pensioen gegaan. Ergens in juni 2016 kende zij haar pensioen als werknemer. Het gedeelte pensioen zelfstandige werd haar midden december 2016 medegedeeld. Beide pensioenen werden samen gevoegd en haar eerste pensioen mocht zij ergens rond 24 januari 2017 ontvangen.
pastoor

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 12 Okt 2017, 19:40 
Ivo3,

Mijn oudere zus kreeg haar pensioen als werkneemster zonder probleem in 2009.

Ze vroeg ook het overlevingspensioen van haar man tegelijkertijd aan, en kreeg een Frankrijks Frans en niet een Belgisch Frans onleesbare brief met op het einde, dat kan niet.

Ze heeft de vraag opnieuw geschreven met meer uitleg en kreeg hetzelfde antwoord.

Ik heb dat bekeken en gezegd: bel naar de werknemers pensioenen, naar de persoon die voor uw pensioen zorgt. Die persoon van de RVP heeft het opgelost, weliswaar met 1 jaar minderoverlevingspensioen.

Nu, sinds enkele jaren is dat beter geregeld. Maar o jeetje als het niet op tijd is.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
denlowie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 13 Okt 2017, 9:03 
Ik heb indertijd 3 maanden moeten wachten voor mijn eerste pensioen.

Ik heb 15 jaar werknemer en 30 jaar zelfstandige eigenlijk 35 jaar zelfstandige maar er werd maar 30 jaar ervan gerekend, want ik heb 3 maand minder dan 52 jaar gewerkt.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
MyriamC

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 18 Okt 2017, 16:18 
Ik heb ook een gecombineerd pensioen werknemer+zelfstandige. Ik ben op 1 september 2016 met pensioen gegaan (aangevraagd in juli) en op 22 september heb ik mijn eerste pensioen ontvangen.
Ik weet niet meer wanneer ik de bedragen van het pensioen kende, maar in ieder geval voor ik de eerste keer pensioen ontvangen heb. En tussen mijn aanvraag en mijn pensioendatum lagen geen twee maanden.

Ga naar: