Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

De tewerkstelling vd sossen veel goedkoper
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Politiek Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wardje

BerichtGeplaatst: Wo 11 Okt 2017, 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

plopperdeplop , ik ga het nog scherper zetten , heb persoonlijk in mijn loopbaan in 2 KMO's gewerkt met ongeveer 30 tal werknemers, dus er is daar geen vakbondsafgevaardigde , heb dikwijls ondervonden dat in een klein bedrijf werken op dat gebied zeker geen voordeel is.
In grote bedrijven weten de vakbondsafgevaardigen altijd uit eerste hand de veranderingen van wetten en besluiten in een klein bedrijf hoor je dat altijd achteraf.
Als er zich op gebied van tewerkstelling of aanpassing van arbeidsreglement in het bedrijf zich voordoet ,geef ik garantie dat het niet dikwijls in het voordeel van de arbeider is en kan je na je dagtaak gaan vragen aan het syndicaat klopt dat wel allemaal.
Ga zeker geen steen gooien naar KMO's en heb er ook altijd graag mijn job gedaan maar met grote bedrijven is er toch een groot verschil en denk dat op seniorennet dat velen dat kunnen beamen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Idefix

BerichtGeplaatst: Wo 11 Okt 2017, 18:59    Onderwerp: Reageer met quote

plopperdeplop schreef:
pastoor schreef:
dejules is van de vakbond.

Die leggen om de haverklap de bedrijven plat = verlies van inkomsten voor het bedrijf = een aantal werknemers worden niet betaald = minder inkomsten van de overheid = diefstal.

Gisteren hebben de sossen gestaakt voor de toekomst. Ze zijn bang, zo bang dat ze zelfs niet kunnen slapen omdat in 2030 de mensen moeten werken tot het 67ste jaar.

De vakbonden zijn voor mij leeglopers.

Waarom zijn vakbonden voor u leeglopers? Verklaar nu nader.Alsof dit de eerste staking is tegen een regering.Misschien eens nagaan hoeveel stakingen er ooit geweest zijn tegen de vorige regeringen.Al eens nagegaan hoeveel stakingen er al geweest zijn de laatste jaren in verschillende privé bedrijven?Maar daar lag u waarschijnlijk niet van wakker.Onlangs nog bij VOLVO waar de arbeiders het hels ritme aan de band niet meer aankonden.Dank zij die "leeglopers" is de directie ingegaan op de eisen van hun werknemers.Waarom kon de directie niet tegemoetkomen aan de vraag van hun werknemers zonder tussenkomst van die leeglopers? Wie zou voor die arbeiders van VOLVO in de bres gesprongen hebben op hun terechte vragen denk je?
Misschien konden ze het aan de H.Geest eens gevraagd hebben maar ik vrees dat ze daar geen gehoor zouden krijgen Laughing

Ik heb voor (o.a.) 3 bedrijven gewerkt waar , ondanks de verwoede pogingen van de direktie en de eigenaars en verschillende werknemers, de vakbondsafgevaardigden aangekondigd hadden dat ze gingen zorgen dat ze binnen de 2 jaar zouden moeten sluiten en daar zijn ze dan nog grandioos in geslaagd ook. Resultaat................alles samen 385 man op straat en in kan ook fluiten naar mijn centen. Vakbonden creëren geen jobs, vakbonden vernielen werkgelegenheid. Toen ik hen confronteerde met het verlies van werk voor die mensen kreeg ik als antwoord: "Dat kan ons geen bal schelen, voor ons is gezorgd en de rest kan de boom in". Tot zover de vakbonden die er het grootste belang bij hebben dat er zoveel mogelijk werklozen zijn, maar ze zorgen er voor dat het altijd de schuld van "de anderen " is. Audi Brussel moet uitkijken want er broeit wat.............[/b]

Dicksy

BerichtGeplaatst: Wo 11 Okt 2017, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
.Onlangs nog bij VOLVO waar de arbeiders het hels ritme aan de band niet meer aankonden.Dank zij die "leeglopers" is de directie ingegaan op de eisen van hun werknemers.

Misschien Uw geheugen eens opfrissen:
HLN - 15.09.2017
" Indien 66,67 procent van de werknemers tegen het akkoord stemde, zou de staking vandaag gewoon doorgaan. Maar zover kwam het uiteindelijk niet. Met 57,71 procent stemde wel een grote meerderheid tegen het akkoord, maar dat was dus niet voldoende om de staking te laten verder duren. Slechts 42,29 procent stemde voor het akkoord.

Het is enkel en alleen omdat ze niet aan 66,67% tegenstemmers van het akkoord kwamen dat het akkoord tussen werkgever en vakbonden kon doorgaan en de staking beëindigd kon worden. De vakbond zat er zelf mee in hunne maag gewrongen dat de meerderheid van de werknemers, weliswaar niet de vereiste 2/3 meerderheid, helemaal niet achter hun bereikt akkoord stonden. Lees het artikels eens goed vooraleer te schrijven “ dat de directie ingegaan is op de eisen van de werknemers dankzij die leeglopers ! “

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/staking-volvo-cars-voorbij-ondanks-meerderheid-tegen-akkoord~ad55d4d4/

Laatst aangepast door Dicksy op Wo 11 Okt 2017, 23:36, in toaal 2 keer bewerkt

Naar boven
dejules

BerichtGeplaatst: Wo 11 Okt 2017, 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

wardje schreef:
plopperdeplop , ik ga het nog scherper zetten , heb persoonlijk in mijn loopbaan in 2 KMO's gewerkt met ongeveer 30 tal werknemers, dus er is daar geen vakbondsafgevaardigde , heb dikwijls ondervonden dat in een klein bedrijf werken op dat gebied zeker geen voordeel is.

De upper class van de N-VA maakt gebruik van haar studiedienst om haar inkomen (inkomens want zij cumuleren) te "optimaliseren". Dat Bourgeois zijn pensioen van 900 Euro (15 jaar gemeenteraadslid) opvroeg was ook via die studiedienst die hem zelfs instrueerde in welke bewoordingen hij die brief moest schrijven en tot welke dienst hij zich moest richten. Dit uitschot soigneert zich 100% maar gunt het werkvolk niet dat zij gebruik kunnen maken van hun rechten. En die rechten worden dankzij de N-VA steeds minder.

Naar boven
plopperdeplop

BerichtGeplaatst: Do 12 Okt 2017, 13:41    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Dicksy"]
Quote:
.Onlangs nog bij VOLVO waar de arbeiders het hels ritme aan de band niet meer aankonden.Dank zij die "leeglopers" is de directie ingegaan op de eisen van hun werknemers.

Misschien Uw geheugen eens opfrissen:
HLN - 15.09.2017
" Indien 66,67 procent van de werknemers tegen het akkoord stemde, zou de staking vandaag gewoon doorgaan. Maar zover kwam het uiteindelijk niet. Met 57,71 procent stemde wel een grote meerderheid tegen het akkoord, maar dat was dus niet voldoende om de staking te laten verder duren. Slechts 42,29 procent stemde voor het akkoord.

Het is enkel en alleen omdat ze niet aan 66,67% tegenstemmers van het akkoord kwamen dat het akkoord tussen werkgever en vakbonden kon doorgaan en de staking beëindigd kon worden. De vakbond zat er zelf mee in hunne maag gewrongen dat de meerderheid van de werknemers, weliswaar niet de vereiste 2/3 meerderheid, helemaal niet achter hun bereikt akkoord stonden. Lees het artikels eens goed vooraleer te schrijven “ dat de directie ingegaan is op de eisen van de werknemers dankzij die leeglopers ! “

Doet allemaal niks ter zake. Feit is dat het dank zij de vakbonden -leeglopers was dat er een akkoord tot stand was gekomen tussen de vakbonden en de directie.De vakbonden hebben toen voor de VolVO arbeiders niet het onderste uit de kan kunnen halen bij de directie maar zij weten ook dat de directie niet kan ingaan op alle eisen van hun werknemers.Zij hebben dat akkoord dan ook verdedigd bij hun leden en dat niet iedereen tevreden was met dat akkoord is best te begrijpen maar uiteindelijk is iedereen toch weer aan het werk gegaan.Als ik u zo bezig hoor had jij precies liever gezien dat ze voort zouden gestaakt hebben.Kaas van hoe een vakbondsactie feitelijk werkt heb je niet veel gegeten denk ik.Ps. als de directie niet zou ingegaan zijn op hun eisen(zoals ge zegt) wie zou daar dan voor gezorgd hebben dat ze het wel gedaan heeft.

Naar boven
pastoor

BerichtGeplaatst: Do 12 Okt 2017, 14:20    Onderwerp: Reageer met quote

De vakbonden: What about the money?
Kopie uit het internet.

De iure is niemand verplicht om zich bij een vakbond aan te sluiten, maar in de praktijk is het een ander paar mouwen. België is het enige land ter wereld waar de vakbonden de werkloosheidsuitkeringen uitbetalen. Peter Van Velthovens kabinetschef stelde: “ Het is juist dat de uitbetaling van de werkloosheidsuitkeringen de reden is waarom zoveel mensen in ons land bij een vakbond zijn aangesloten. Als we ze dat zouden afnemen dan zouden we de bonden erg verzwakken.”

Wanneer een organisatie belastinggeld als aas kan gebruiken om leden binnen te rijven dan lijkt dat toch verdacht veel op cliëntelisme. Wanneer een organisatie haar leden warm weet te maken door hen een werkloosheidsuitkering aan te bieden, wanneer zij dit nodig hebben, heeft deze organisatie dan geen baat bij werklozen?
De vakbond biedt dus een service aan haar leden. Maar deze dienstverlening heeft uiteraard een kostenplaatje. Doordat nog steeds niet bekend is hoeveel leden iedere vakbond telt kunnen zij naar eigen goeddunken aan de betrokken instanties melden hoeveel leden zij hebben. En aangezien ieder vakbondslid (belastings)geld in het laadje brengt kan ik mij inbeelden dat er al eens misrekend wordt. Hoewel de vakbonden de eersten zijn om op de barricade te gaan staan om te eisen dat de lonen van topambtenaren bekend worden gemaakt en er inspraak moet zijn in het bestuur van ondernemingen, leggen zij zelf weinig transparantie aan de dag.

http://www.student.ugent.be/lvsv/teksten/antoon1.html

dejules

BerichtGeplaatst: Do 12 Okt 2017, 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

pastoor schreef:
De vakbonden: What about the money?
Kopie uit het internet.

De iure is niemand verplicht om zich bij een vakbond aan te sluiten, maar in de praktijk is het een ander paar mouwen. België is het enige land ter wereld waar de vakbonden de werkloosheidsuitkeringen uitbetalen. Peter Van Velthovens kabinetschef stelde: “ Het is juist dat de uitbetaling van de werkloosheidsuitkeringen de reden is waarom zoveel mensen in ons land bij een vakbond zijn aangesloten. Als we ze dat zouden afnemen dan zouden we de bonden erg verzwakken.”

Wanneer een organisatie belastinggeld als aas kan gebruiken om leden binnen te rijven dan lijkt dat toch verdacht veel op cliëntelisme. Wanneer een organisatie haar leden warm weet te maken door hen een werkloosheidsuitkering aan te bieden, wanneer zij dit nodig hebben, heeft deze organisatie dan geen baat bij werklozen?
De vakbond biedt dus een service aan haar leden. Maar deze dienstverlening heeft uiteraard een kostenplaatje. Doordat nog steeds niet bekend is hoeveel leden iedere vakbond telt kunnen zij naar eigen goeddunken aan de betrokken instanties melden hoeveel leden zij hebben. En aangezien ieder vakbondslid (belastings)geld in het laadje brengt kan ik mij inbeelden dat er al eens misrekend wordt. Hoewel de vakbonden de eersten zijn om op de barricade te gaan staan om te eisen dat de lonen van topambtenaren bekend worden gemaakt en er inspraak moet zijn in het bestuur van ondernemingen, leggen zij zelf weinig transparantie aan de dag.

http://www.student.ugent.be/lvsv/teksten/antoon1.html

Dat N-VA-ers vakbonden afwijzen komt doordat de vakbonden een minimumloon voor arbeid kunnen afdwingen voor hun leden. De baas van de N-VA nl VOKA walgt hiervan.
In vele landen waren vakbonden lange tijd illegaal en werd het opzetten van een vakbond streng bestraft.
Met name in Zuid-Amerika kan het vakbondslidmaatschap van oudsher levensgevaarlijk zijn. Er worden daar jaarlijks nog steeds meer dan 100 vakbondsleden vanwege hun lidmaatschap vermoord. Desondanks kwamen vakbonden ook daar tot stand en kregen politieke macht, wat leidde tot arbeidswetgeving die niet alleen het recht op het vormen van vakbonden erkende, maar ook de relatie tussen werkgevers en vakbonden vastlegde.
Indien vakbonden zo een grote macht hadden, zouden politici dan hun huidige voordelen hebben oa een pensioen dat factor 6 hoger is tov een werknemer?

Naar boven
voorn

BerichtGeplaatst: Do 12 Okt 2017, 14:39    Onderwerp: Reageer met quote

Er bestaat zoiets als de BBTK.
In mijn 40 jaar lidmaatschap heb die nog nooit weten staken in mijn branche.
Eerst afwachten wat de arbeiders kregen door eventueel staken en dan het zelfde in een bediende statuut gieten.

Naar boven
Dicksy

BerichtGeplaatst: Do 12 Okt 2017, 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Zij hebben dat akkoord dan ook verdedigd bij hun leden en dat niet iedereen tevreden was met dat akkoord

Ge moet eens leren lezen wat er staat. Van alle werknemers die hun stem hebben uitgebracht heeft 57, 71% tegen gestemd en 42,29% heeft voor gestemd.
Het voorstel MOEST aangenomen worden omdat de wettelijke 2/3 meerderheid van 66,67% niet gehaald werden.
Het zou er begot nog moeten aan gemankeerd hebben dat ze het hoogst haalbare niet zouden verdedigd hebben bij de werknemers

Quote:
De vakbonden hebben toen voor de VolVO arbeiders niet het onderste uit de kan kunnen halen bij de directie maar zij weten ook dat de directie niet kan ingaan op alle eisen van hun werknemers.

Ze hebben zelfs het onderste uit de kan niet moeten halen, zelfs dat wat ze eruit gehaald hebben heeft het merendeel van de werknemers verworpen, nl 57,71%
Het doet helemaal niet terzake wat of hoeveel ze eruit hebben kunnen halen, wat ze eruit hebben gehaald werd verworpen door een meerderheid van de werknemers.
Quote:
dat niet iedereen tevreden was met dat akkoord is best te begrijpen maar uiteindelijk is iedereen toch weer aan het werk gegaan.

Ontevredenen zullen er altijd zijn maar 57,71% was NIET tevreden met het akkoord. 42,29% was wel akkoord het bereikte resultaat. En steek het eens in Uw kopke dat IEDEREEN TERUG AAN HET WERK MOEST GAAN OMDAT DE WETTELIJK VEREISTE 66,67% VOOR EEN AFKEURING VAN HET AKKOORD NIET GEHAALD WERD. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen ? Blijkbaar wel dus.
Quote:
als de directie niet zou ingegaan zijn op hun eisen(zoals ge zegt) wie zou daar dan voor gezorgd hebben dat ze het wel gedaan heeft.

Dan hadden ze gewoon verder gestaakt met alle gevolgen van dien voor de werknemers.
Quote:
Als ik u zo bezig hoor had jij precies liever gezien dat ze voort zouden gestaakt hebben.Kaas van hoe een vakbondsactie feitelijk werkt heb je niet veel gegeten denk ik.

Ik moet niet veel kaas geeten hebben van vakbondsactie's maar ik heb wel kaas geeten van te leren lezen wat er staat en de reactie van de vakbonden zelf op de uitslag van de stemming te lezen. Blijkbaar heb U van " lezen " helemaal GEEN kaas geeten !

Naar boven
plopperdeplop

BerichtGeplaatst: Do 12 Okt 2017, 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ola. Dicky Dick .Heb ik u nu de kast opgejaagd? Laughing Laughing

Naar boven
Dicksy

BerichtGeplaatst: Do 12 Okt 2017, 17:51    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ola. Dicky Dick .Heb ik u nu de kast opgejaagd?

Helemaal niet plopperdeflop want mijn argumentatie werd gestaafd door een artikel in de krant en uitspraken van de vakbond zelf, maar waar mijn bloed wel van kan koken is dat er mensen zijn die een ander terecht wijzen, de les willen spellen ( cfr: " man, man, ........hier lees je nogal wat " of " kletsen sommigen liever uit hun nek en verkondigen hun schrijfsels als waarheid." ) en zelf onzin uitkramen en dan ook nog hun schrijfsels voor waarheid willen ( proberen ) verkopen.
Dat stoort mij wel Laughing Laughing Laughing Wink Wink

Laatst aangepast door Dicksy op Do 12 Okt 2017, 18:00, in totaal 1 keer bewerkt

Naar boven
The Spirit of Flanders

BerichtGeplaatst: Do 12 Okt 2017, 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

Dicksy schreef:
Quote:
Ola. Dicky Dick .Heb ik u nu de kast opgejaagd?

Helemaal niet plopperdeflop want mijn argumentatie werd gestaafd door een artikel in de krant en uitspraken van de vakbond zelf, maar waar mijn bloed wel van kan koken is dat er mensen zijn die een ander terecht wijzen, de les willen spellen ( cfr: " man, man, ........hier lees je nogal wat " of " kletsen sommigen liever uit hun nek en verkondigen hun schrijfsels als waarheid." ) en zelf onzin uitkramen en dan ook nog hun schrijfsels voor waarheid willen ( proberen ) te verkopen.
Dat stoort mij wel Laughing Laughing Laughing Wink Wink

Heb ik u al gestoord met mijn vertelsenkens ? Very Happy

Dicksy

BerichtGeplaatst: Do 12 Okt 2017, 18:04    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Heb ik u al gestoord met mijn vertelsenkens ? Very Happy

U mag voor mij zeveren of uit uw nek kletsen zoveel je wil als je anderen dan maar niet verwijt wat je zelf doet. Wink

Naar boven
pastoor

BerichtGeplaatst: Do 12 Okt 2017, 18:30    Onderwerp: Reageer met quote

plopperdeplop,

Ik ga u terug in uw kast stoppen.

Bij het bedrijf ( meer dan 2500 werknemers in België en wereldwijd 200 keren dat aantal ) waar ik gewerkt heb waren er geen vakbonden. Toen ik daar weg was waren er wel, maar die waren machteloos.

* * * * *

Het maximum pensioen van de zelfstandigen is netto ongeveer een ¤ 1200.
Dat van de werknemers ligt netto rond de ¤ 1750.
Dat van de ambtenaren ligt netto rond de ¤ 3222..
Dat van de politiekers ligt netto ronde de ¤ 4250.

Maar er zijn zelfstandigen en werknemers die boven de politiekers komen.
De ambtenaren hebben niets om zich te verbeteren tijdens hun pensioen.

* * * * *

De politiekers moeten nu ook tot het 67ste jaar ( 2030 ) aanwezig zijn om een vol pensioen te krijgen.

Laatst aangepast door pastoor op Vr 13 Okt 2017, 14:16, in totaal 1 keer bewerkt

frits1955

BerichtGeplaatst: Do 12 Okt 2017, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

"Dat van de ambtenaren ligt netto rond de ¤ 3100. "

Kan je dat eens verduidelijken? Ga jij nu beweren dat het GEMIDDELDE pensioen van ambtenaren 3100¤ netto is?

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Politiek Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

Ga naar: