Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
odilon

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 01 Nov 2017, 18:03  Onderwerp: NOGMAALS vraag om HULP.
1. Heb geprobeerd de lezer die vroeger op XP draaide, te installeren op Win. 7. Op de verpakking stond een link naar een website (kon kiezen ts Win98 - XP of 7).
Na de download en installatie vi a “quick instal” van de eID software verliep alles goed. Kreeg zelfs net scherm met mijn voornaam en het bericht dat alles OK was, maar even later dat de “driver niet gevonden werd. Na het heropstarten was alles mis: kreeg het bericht dat PC in gevaar was. Windows firewall, defender, en Norton virusscanner waren geblokkeerd. Systeemherstel liep vast. Heb Norton (met remove and reinstal) terug aan de praat gekregen. Na lang zoeken en dank zei een herstelpunt dat ik juist voor de installatie gemaakt had was het programma terug bruikbaar. - Systeem is opgekuist en oude kaartlezer is weg.
2. Kreeg vandaag een andere kaartlezer. “EWENT” Hierbij is een mini-cd met de software van het toestel. Werd geďnstalleerd voor de eID software. Mislukt = toestel niet herkend - driver niet gevonden. Nog 2 x geprobeerd (software werd vooraf verwijderd) maar zonder succes.
3. Bij mijn dochter ligt nu (voor mijn 81ste verjaardag) een nieuwe kaartlezer; (een SITECOM ID CARTREADER MD 064). Ben op zoek gegaan op internet. Lijkt mij een betrouwbaar apparaat, maar wat als de driver onvindbaar is en toestel niet herkend wordt?
Heb hem nochtans dringend nodig om medisch dossier te bekijken. (wordt dinsdag gehospitaliseerd)

Wie installeerde al zo’n lezer en kan mij raad geven?
desktop
Q-force - HD Seagate 500 GB Sata II - 3GB
Windows XP.

Laptop - Acer Aspire V3-771
Windowq 7 home.
hviaene

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 02 Nov 2017, 8:44 
Ik ken die kaartlezer niet, maar er kan eigenlijk weinig mis mee gaan.
Maar ik zie in je bericht iets anders : heb jij echt Windows defender én Norton antivirus aktief??? Dan kun je evengoed geen antivirus draaien, twee zulke dingen zitten elkaar alleen maar in de weg. Kies één van de twee, en herstart je laptop dan eer je verder iets doet.
odilon

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 02 Nov 2017, 9:17  Onderwerp: Norton en defender
Nee, na de crash stond op het scherm dat de PC in gevaar was omdat zowel "Defender" als "Norton" als Windows Firewall uitgeschakeld waren. Nu is enkel nog Norton actief.

Een vriend belde mij gisteren nog en zei mij:
- Voor de installatie is een "driver" nodig.
-Ofwel wordt die samen met apparaat meegeleverd ofwel krijgt u een link on die via windows zelf te laten zoeken en installeren. Dan verschijnt het bericht: Sofware gevonden en geďnstalleerd. Daarna zou alles normaal moeten verlopen.
Vandaag proberen - hopelijk lukt het.
desktop
Q-force - HD Seagate 500 GB Sata II - 3GB
Windows XP.

Laptop - Acer Aspire V3-771
Windowq 7 home.

Ga naar: