Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

godsdienst
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Religie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast

BerichtGeplaatst: Zo 05 Nov 2017, 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Dank u janx, ik volg u wel hoor.

Naar boven
socrates

BerichtGeplaatst: Zo 05 Nov 2017, 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

Wie gelooft in god kan evengoed geloven in reïncarnatie, waarom niet ! ? Geloven is toch zonder enige twijfel aannemen dat een onbewezen "feitelijkheid" zou bestaan. Wie gelooft kan dus met evenveel recht en reden geloven wat een waarzegster vertelt of wat een Afrikaanse tovenaar als zekerheid verkondigt. Geloven is toch geloven en de gelukkigen onder ons worden met hun geloof geboren.
Naar alle waarschijnlijkheid zijn mensapen zonder geloof geboren, hoe staan die dan eigenlijk ten overstaan van de oneindige god ? Zouden mensapen ook reïncarneren of leven die maar één keer ?

Gast

BerichtGeplaatst: Zo 05 Nov 2017, 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

Rustig afwachten socrates, de antwoorden op de vele vragen komen wel.

Naar boven
socrates

BerichtGeplaatst: Zo 05 Nov 2017, 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

*leah* schreef:
Rustig afwachten socrates, de antwoorden op de vele vragen komen wel.

Bedankt leah, ik wacht in rustige vastigheid😇

janx

BerichtGeplaatst: Zo 05 Nov 2017, 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

socrates schreef:
Wie gelooft in god kan evengoed geloven in reïncarnatie, waarom niet ! ? Geloven is toch zonder enige twijfel aannemen dat een onbewezen "feitelijkheid" zou bestaan.
En kun je dat ook niet zeggen aangaande het geloof dat bij het lichamelijke sterven alles ophoud? Heb jij daar bewijzen voor? Ja , het lichaam wat is gestorven zal niet meer tot leven komen dat is juist, echter dat gene wat het lichaam in leven heeft gehouden dat is duidelijk niet meer aanwezig en weet u waar dat is gebleven? Ik vrees dat u niet verder komt dan te zeggen dat het lichaam enkel vlees , beenderen en bloed is, een biochemische/elektrische mechanisme. En natuurlijk is het uw goed recht om dat te denken maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is. Ik kan u wel vertellen dat het leven die u bent, dus datgene wat doet denken, willen, verlangen, en alle overige gevoelens beleeft, niet vanuit het lichaam ontstaat maar juist dat, wat u als leven bent en als persoonlijkheid uitstraalt.
Quote:
Wie gelooft kan dus met evenveel recht en reden geloven wat een waarzegster vertelt of wat een Afrikaanse tovenaar als zekerheid verkondigt.
Evenzo als u doet ?
Quote:
Naar alle waarschijnlijkheid zijn mensapen zonder geloof geboren, hoe staan die dan eigenlijk ten overstaan van de oneindige god ? Zouden mensapen ook reïncarneren of leven die maar één keer ?
Van alle ander diersoorten staat de aap het dichtste bij de mens. Echter het bewustzijn hier op aarde van de aap, zal nooit aan die van de mens gelijkwaardig worden. Ja, zij hebben een zeker bewustzijn, maar volgen hun levensgevoel hoofdzakelijk om te kunnen overleven. En staan daarom veel dichter bij de natuur en het leven zelf. En ja, het leven wat in het dier zit reïncarneert.

socrates

BerichtGeplaatst: Zo 05 Nov 2017, 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ik geloof voorwaardelijk in wat wij wetenschap noemen en ik zal wetenschappelijke stellingen blijven geloven tot het tegendeel wordt bewezen. Wat buiten de hedendaagse wetenschap valt geloof ik dus niet. Wat u "leven" noemt is de output van een fabriek, het biologische lichaam, Eens dat uit elkaar valt of niet meer werkt is er geen output meer en dus geen leven. Leven is een kracht die elk individu met zijn eigen lichaam moet produceren, valt de fabriek stil is dat "bestaan" niet langer mogelijk een immateriële output kan je niet vatten en dus ook niet in een ander lichaam stoppen.

janx

BerichtGeplaatst: Zo 05 Nov 2017, 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

socrates schreef:
Ik geloof voorwaardelijk in wat wij wetenschap noemen en ik zal wetenschappelijke stellingen blijven geloven tot het tegendeel wordt bewezen.

Heel goed, uiteindelijk zal de wetenschap ook moeten aannemen dat er sommige zaken niet te verklaren zijn aan materie en haar eigenschappen en op basis daarvan een sluitende definitie kunnen geven wat leven is. Stel dat bij het ontstaan van het leven dit zeer waarschijnlijk niet te vergelijken is met wat iets wij al kennen en dus ook niet zullen vinden.
Daarom is de kennis die wij hebben van een levende cel, om er zelf één in elkaar te knutselen nog steeds ontoereikend.

Laatst aangepast door janx op Zo 05 Nov 2017, 22:49, in totaal 1 keer bewerkt

socrates

BerichtGeplaatst: Zo 05 Nov 2017, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

janx schreef:
socrates schreef:
Ik geloof voorwaardelijk in wat wij wetenschap noemen en ik zal wetenschappelijke stellingen blijven geloven tot het tegendeel wordt bewezen.

Heel goed, uiteindelijk zal de wetenschap ook moeten aannemen dat er sommige zaken niet te verklaren noch te relateren zijn aan materie en haar eigenschappen.
Daarom is het tot dusver niet gelukt om leven kunstmatig na te maken.. En tot nu toe is de kennis die wij hebben van een levende cel ontoereikend om er zelf één in elkaar te knutselen.

Klonen of kloneren is een kunstmatige wijze van reproductie, waarbij een identieke genetische kopie van een organisme wordt geproduceerd.

janx

BerichtGeplaatst: Zo 05 Nov 2017, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Klonen is beslist geen kunstmatige leven doen ontstaan het is enkel reproduceren van een bestaand leven.

citaat;
De moderne techniek om te klonen is kerntransplantatie. Deze techniek wordt ook wel ‘Somatic cell nucleus transfer’ (SCNT) genoemd. Daarbij wordt de kern van een cel van de genetische ouder in vitro ingebracht in een ontkernde eicel, die vervolgens wordt ingebracht in de baarmoeder van een draagmoeder. Op deze manier is de voortplanting via geslachtscellen omzeild. Al het erfelijke materiaal van de kloon is afkomstig van één ouder.

Met andere woorden, men gebruikt levend materiaal en doet geen leven ontstaan.

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Religie Tijden zijn in CET (Europa)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23
Pagina 23 van 23

Ga naar: