Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Opzegtermijn bediende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Pensioen Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MillaMona

BerichtGeplaatst: Zo 12 Nov 2017, 18:03    Onderwerp: Opzegtermijn bediende Reageer met quote

Hallo,

Ik ga in december mijn vervroegd pensioen aanvragen op de rvp.
Maar, ik mag dit slechts doen 1 jaar voordat ik met vervroegd pensioen ga.
In mijn geval is dat 1 december 2018. Ik ben dan 60 jaar en 43 jaar aan het werk.

Ik werk bij mijn laatste werkgever sinds 5 maart 2001.
Hoe gaat dit? Ik dacht dat er nu toch wel lange opzegtermijnen zijn. Voor ik antwoord krijg van de pensioendienst want dit kan best lang duren. Mijn man heeft 8 maand moeten wachten voor hij de beslissing van de rvp in de bus kreeg, hij was echter werkloos en dit gaf uiteraard geen probleem.
Maar in mijn geval riskeer ik toch van tot na de datum van pensioen moeten opzeg te doen.

Ik lees hier en daar dat ik dit onderlinge overeenkomst moet doen met mijn werkgever.
Geef ik het beste mijn opzeg? Of moet mijn werkgever mij opzeggen?

Wat is het beste,

Beste dank aan iedereen die wil reageren.[/b]

pastoor

BerichtGeplaatst: Zo 12 Nov 2017, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

MillaMona,

Quote:
Ik ga in december mijn vervroegd pensioen aanvragen op de RVP. Maar, ik mag dit slechts doen 1 jaar voordat ik het vervroegd pensioen opneem. In mijn geval is dat 1 december 2018. Ik ben dan 60 jaar en 43 jaar aan het werk.

MillaMona voldoet aan de voorwaarden.

Quote:
Ik werk bij mijn laatste werkgever sinds 5 maart 2001. Hoe gaat dit? Ik dacht dat er nu toch wel lange opzegtermijnen zijn. Voor ik antwoord krijg van de pensioendienst want dit kan best lang duren. Mijn man heeft 8 maand moeten wachten voor hij de beslissing van de RVP in de bus kreeg, hij was echter werkloos en dit gaf uiteraard geen probleem. Maar in mijn geval riskeer ik toch van tot na de datum van pensioen moeten opzeg te doen.

https://www.jobat.be/nl/artikels/hoe-lang-is-de-opzegtermijn-als-ik-ontslag-neem/
Als je ontslag neemt, moet je een opzeggingstermijn respecteren. Dat is de periode dat je nog doorwerkt, nadat je je ontslag hebt gegeven. De wijze waarop de duur van deze periode moet worden berekend, hangt in eerste instantie af van de aanvangsdatum van je arbeidsovereenkomst. Indien je na 1 januari 2014 bent gestart, gelden de nieuwe opzeggingstermijnen. Indien je ervoor bent gestart, geldt een bijzondere overgangsregeling.

-> Bereken uw opzegtermijn volgens die website. En dan besluiten.

Quote:
Ik lees hier en daar dat ik dit onderlinge overeenkomst moet doen met mijn werkgever. Geef ik het beste mijn opzeg? Of moet mijn werkgever mij opzeggen? Wat is het beste?

-> Als jij het opzegt dan is de opzegperiode kleiner dan deze van de werkgever. Praat erover met uw werkgever nadat de berekeningen gemaakt zijn.

* * * * *

In 2018
* moeten alle wettelijke verlofdagen van 2017 opgenomen worden voor 01/12/2018.
* moeten alle verlofdagen van 2018 opgenomen worden. ( 11 / 12 van de wettelijke verlofdagen ) voor 01/12/2018.
* moet het verlofgeld van 2017 en 2018 uitbetaald worden ( bedienden voor 01/12/2018 ).
* eventjes bij de mutualiteit een nieuw contract ondertekenen ( niet meer werken ).

suc6.

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Pensioen Tijden zijn in CET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: