Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

192.168.1.1

 
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Internet Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Junior


Geregistreerd op: 10-1-2005
Woonplaats: Kapellen

BerichtGeplaatst: Do 26 Okt 2017, 7:50    Onderwerp: 192.168.1.1 Reageer met quote

Ik moet een wijziging aanbrengen op deze site maar krijg geen toegang. Mijn browser blijft maar zoeken, zonder resultaat. Wat moet ik doen ??



_________________
Laptop : Windows 8.1, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Charlie Maru


Geregistreerd op: 24-12-2011

BerichtGeplaatst: Do 26 Okt 2017, 8:29    Onderwerp: Re: 192.168.1.1 Reageer met quote

Junior schreef:
Ik moet een wijziging aanbrengen op deze site maar krijg geen toegang. Mijn browser blijft maar zoeken, zonder resultaat. Wat moet ik doen ??

192.168.1.1 is geen site maar het intern adres van de modem.



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Junior


Geregistreerd op: 10-1-2005
Woonplaats: Kapellen

BerichtGeplaatst: Ma 13 Nov 2017, 7:47    Onderwerp: Reageer met quote

OK, maar dat moet toch ALTIJD verbinding maken !!



_________________
Laptop : Windows 8.1, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sony


Geregistreerd op: 19-2-2005
Woonplaats: Boom

BerichtGeplaatst: Ma 13 Nov 2017, 10:36    Onderwerp: Reageer met quote

Junior,

je kunt hier een bericht plaatsen dus je bent verbonden met een modem
router via wifi ?
Als je het modem adres 192.168.1.1 in de adresbalk van de browser typt
moet je in het aanmeld scherm van de modem komen.
Voor Proximus ziet dat er zo uit:
 

 

Sony



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Junior


Geregistreerd op: 10-1-2005
Woonplaats: Kapellen

BerichtGeplaatst: Di 14 Nov 2017, 5:37    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad ! Maar dat werkt dus niet !! Mijn scherm blijft staan op de laatste pagina die ik bezocht heb en dat circeltje blijft maar eindeloos ronddraaien.
Ik heb ondertussen kontakt opgenomen met Scarlet. Men heeft geadviseerd om mij beter te plaatsen ten opzichte van mijn modem, maar ik zit daar al op slechts een meter vandaan, zonder tussenhindernissen.
In tweede instantie heeft men geadviseerd om mijn wifi-kanaal te veranderen, wat ik moet doen op, inderdaad, 192.168.1.1.




_________________
Laptop : Windows 8.1, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
janneke dust2


Geregistreerd op: 15-1-2006
Woonplaats: Antwerpen LO

BerichtGeplaatst: Di 14 Nov 2017, 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

Dikwijls zijn die modem-routers zo ingesteld dat dit enkel gaat als je via een UTP kabel verbonden bent.



_________________
Tablet ICONIA W700 win10 64bit 4GB 128GB
MD8852,Win10pro-64b,i5-2.67GHz,8GB RAM,2x1TB HD + eSATA 2TB
Firefox, Microsoft Outlook 2007
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
flupke2


Geregistreerd op: 9-1-2005
Woonplaats: naast mijn buur

BerichtGeplaatst: Di 14 Nov 2017, 18:05    Onderwerp: Reageer met quote

De laatste dagen heb ik enkele keren een waarschuwing gekregen van mijn antivirusprogramma ( Bullguard) dat er een netwerkaanval was gedetecteerd en in quarantaine geplaatst.
Als ik dan naar de details van die melding kijk zie ik dat het telkens kwam van het adres IP 192.168.1.1

Heeft dat iets te maken met wat sony meldt ???



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Junior


Geregistreerd op: 10-1-2005
Woonplaats: Kapellen

BerichtGeplaatst: Wo 15 Nov 2017, 6:44    Onderwerp: Reageer met quote

janneke dust2 schreef:
Dikwijls zijn die modem-routers zo ingesteld dat dit enkel gaat als je via een UTP kabel verbonden bent.


We zullen het daar maar bij houden, want het enige antwoord dat ik van Scarlet krijg is om naar 192.168.1.1. te gaan... Verstaan die daar wel Nederlands ?!?!




_________________
Laptop : Windows 8.1, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
verhaegen
Support SeniorenNet

Geregistreerd op: 3-4-2003
Woonplaats: kapellen

BerichtGeplaatst: Wo 15 Nov 2017, 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

je moet dus gewoon inloggen in uw modem van scarlet
dat doe je door ingeven in de adresbalk van internetexplorer : 192.168.1.1 en enter duwen
dan komt de inlog
inlognaam invullen en wachtwoord
en enter duwen
dan kan je dat dus verzetten (dat kanaal)

normaal staat inlognaam en wachtwoord aan de achterkant van die modem
maar je moet de laptop en de modem eerst verbinden met elkaar door een lankabel
anders gaat dat niet pakken



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Internet Tijden zijn in CET (Europa)
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
BELANGRIJK:
SeniorenNet heeft GEEN banden met de auteurs van berichten op dit Forum.
SeniorenNet is commercieel, religieus en politiek volledig onafhankelijk.
De mening, inhoud, gevolg, informatie of doel van de berichten vertegenwoordigt enkel deze van de auteur van het bericht en dus niet noodzakelijk deze van SeniorenNet.