Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Pc maakt "galmende" en ook ''snerpende'' geluiden

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Computer - Hardware Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
procman4

BerichtGeplaatst: Di 14 Nov 2017, 18:37    Onderwerp: Pc maakt "galmende" en ook ''snerpende'' geluiden Reageer met quote

.
Wat stel ik vast ?

Wanneer ik mijn laptop opstart, en mijn wachtwoord moet ingeven, zelfs dan al merk ik "SOMS" dit euvel.
Ik hoor dan een galm, wanneer ik type om er mijn wachtwoord in te geven ; meer nog ...

Als ik noch de laptop, noch mijn bureaumeubel aanraak, maar op mijn houten bureelstoel tokkel, weerklinkt er een galm. Dat is een eerste geluidsprobleem --> een galm !

Een tweede probleem en veel erger nog : soms weerklinkt er tijdens het bezig zijn aan de laptop, een snerpend geluid, dat ook in de aanliggende ruimten hoorbaar is, zelfs als ik de binnendeuren dicht doe.

Dat snerpend geluid wordt gestart met omgevingsgeluiden. Bvb het bim-bammen van een antieke hangklok, één of ander radiogeluid, een hoest van mij ...

Maar bizar is dat bvb mijn hangklok ook soms haar tonen laat horen, zonder dat ik ook maar dit vervelende snerpende geluid hoor. Of dat ik kan hoesten of niezen, zonder problemen. Daarom zeg ik "soms" ; en het vervelende is, dat ik er geen regelmaat of weerkerend patroon in kan ontdekken.

Wat heb ik al zelf geprobeerd ?

- allerlei wijzigingen aan te brengen via --> Configuratiescherm --> Geluiden --> Microfoon en ook Luidsprekers (--> Eigenschappen ; daar “iets” wijzigen). Op Toepassen en OK klikken.
Het was telkens een gok. Want blijkbaar hielp het soms, maar na een aantal minuten of soms uren, was het verschijnsel daar weer :-(

- ik heb de drivers voor microfoon en luidsprekers nagekeken. Het antwoord is dan :
a) dit apparaat werkt correct
b) u heeft de laatste driver (stuurprogramma apparaat bijwerken).

- een klevend plakkertje bevestigen op één van de piepkleine, speldeprik grote luidsprekers. Boven in het frame van de laptop (links of rechts).

Niets baat er. Wie helpt me ? Dank bij voorbaat.

Terloops : het ligt niet aan mijn gehoor ; andere personen horen hetzelfde. En de hond, die reageert ook. :wink:
.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
stevens-willy

BerichtGeplaatst: Di 14 Nov 2017, 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

Dit ziet er na uit dat U een terug koppeling heb van je micro, schakel deze eens uit of zet hem minder gevoel loos.

Willy

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
procman4

BerichtGeplaatst: Do 16 Nov 2017, 0:27    Onderwerp: Reageer met quote

.
@ Willy,

Miocro uitschakelen ... ik gebruik mijn pc onder andere voor Skype. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik voor andere activiteiten deze suggestie kan uitproberen.

Ik wil u wel "iets" melden : Deze avond een Skype "video-gesprek" gehad van ruim een uur. Geen probleem te merken Smile

Vijf minuten later : mijn smartphone rinkelt ; ik neem het gesprek aan, en meteen begint het "snerpend" geluid.
Ziet u soms een verband ?

En wat suggereert u mij als oplossing (mogelijke oplossing).

Dank u.
.

Naar boven
hviaene

BerichtGeplaatst: Do 16 Nov 2017, 8:35    Onderwerp: Reageer met quote

procman4 schreef:
.
@ Willy,

...knip.....
Vijf minuten later : mijn smartphone rinkelt ; ik neem het gesprek aan, en meteen begint het "snerpend" geluid.
Ziet u soms een verband ?

En wat suggereert u mij als oplossing (mogelijke oplossing).

Dank u.
.

Staat je smrtphone gekoppeld aan je PC via Bluetooth??

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
stevens-willy

BerichtGeplaatst: Do 16 Nov 2017, 10:18    Onderwerp: Reageer met quote

Zet U micro maar wat minder het zal wel opgelost zijn.

Willy

Naar boven
procman4

BerichtGeplaatst: Vr 17 Nov 2017, 13:20    Onderwerp: snerpend geluid Reageer met quote

hviaene schreef:

Staat je smrtphone gekoppeld aan je PC via Bluetooth??

@hviaene

Ben gaan kijken naar mijn smartphone :
- naar instellingen gegaan
- bluetooth geopend
- onmiddellijk gaat een cirkeltje draaien, om te zoeken naar "mogelijke" apparaten. Dat draaien is snel beëindigd
- dan staat er - voorafgegaan door een icoon - mijn auto-gps met zijn naam (nuvi) en zijn nummer (cijfers)

Daar onder staat er op het smartphone scherm :

Beschikb. apparaten

Geen apparaten in de buurt gevonden

Ik kan dus met grote zekerheid zeggen : mijn laptop is NIET gekoppeld met mijn smartphone

------------------------------------

Denk aub nog even verder mee ; waarvoor dank.
.

Naar boven
procman4

BerichtGeplaatst: Vr 17 Nov 2017, 13:31    Onderwerp: geluid Reageer met quote

stevens-willy schreef:
Zet U micro maar wat minder het zal wel opgelost zijn.

Willy

@ Willy,

Mijn microfoon staat - sedert het eerste gebruik van mijn laptop jaren geleden - op 40. Waar ik mee kan schuiven tot 100.
En tot nul natuurlijk ook. Maar 40 is wat ik nodig heb.

Uw suggestie is wel goed als ik bvb op het forum aan het schrijven ben, zoals nu bvb.

Maar helaas niet bruikbaar als ik een Skype gesprek doe ; de andere partij zou mijn niet voldoende horen als ik bel naar een vaste lijn.
Bij een Skype video-gesprek zou de andere partij mijn lippen zien bewegen, maar mij onvoldoende horen spreken.

Dus .... Crying or Very sad

Heeft u nog andere oplossingen in gedachte ?

Dank u.
.

Naar boven
stevens-willy

BerichtGeplaatst: Vr 17 Nov 2017, 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

Het volume van geluid iets minder zetten, een ander optie heb ik helaas niet.
U moet de terugkoppeling onderdrukken, voor het probleem op telossen.

Willy

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Computer - Hardware Tijden zijn in CET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: