Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Donky


Geregistreerd op: 1-2-2017


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 13 Nov 2017, 20:53  Onderwerp: Backup
Ik heb een laptop met W10.
Voor de backup heb ik de laptop op auto gezet.
Voor de backup gebruik ik een Packerdbell externe harde schijf. Nu ben ik er achter gekomen dat Windows elke dag een backup heeft geprobeerd te maken. Dit was niet mogelijk omdat ik de harde schijf niet permanent heb aangesloten. Dit was bij W7 immers niet nodig.
Nu heb ik op de schijf gezocht naar de laatste backup en die nergens te vinden.
Opnieuw een opdracht gegeven in het scherm:
Achtereenvolgend
Instellingen, Bijwerken en beveiliging, Backup, meer opties, Geavanceerde instellingen, Nu uitvoeren.
Nadat uitvoeren is afgesloten heb ik links weer op Geavanceerde instellingen geklikt en dan komt er een scherm met onderaan
Gebeurtenislogboek ..... weergeven.
Het logboek opent dan en nu is gebleken dat er al geruime tijd een waarschuwing is gegeven.

Onder in het scherm staat de melding:
Er is geen backup gemaakt van het bestand, omdat dit is geopend door een toepassing.
C:\Users\Roben\OneDrive\. 849C9593-D756-4E56-8D6E-42412F2A707B
Er word later opnieuw geprobeerd een backup van het bestand te maken.
Het vreemde in deze situatie is dat ik geen gebruik maak van OneDrive.
Ik heb de controle ook uitgevoerd terwijl er geen enkel opdracht tot activiteit is gegeven.

Is er een deskundig iemand die mij of uitleg kan geven of kan helpen dit probleem op te lossen?
Donky
Sony


Geregistreerd op: 19-2-2005
Woonplaats: Boom

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 14 Nov 2017, 10:14 
Donky

Quote:
Het vreemde in deze situatie is dat ik geen gebruik maak van OneDrive.

Al maak je geen gebruik van OneDrive, die staat in de opstart
en wordt actief tegelijk met Windows.
De uitleg om OneDrive uit te schakelen vindt je op onderstaande link:
https://support.office.com/nl-nl/article/OneDrive-uitschakelen-of-verwijderen-f32a17ce-3336-40fe-9c38-6efb09f944b0?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL
Quote:
Voor de backup heb ik de laptop op auto gezet.

Je kunt een schema maken voor de backup bvb éénmaal per week op een bepaald
uur en dan de externe schijf iets voor dat uur starten.

Sony
Donky


Geregistreerd op: 1-2-2017


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 14 Nov 2017, 12:42  Onderwerp: Backup
OneDrive was al uitgeschakeld en de auto-backup stond ook al op 1 week.
Er gaat iets anders fout, er worden namelijkgeen backups gemaakt.
Donky
Sony


Geregistreerd op: 19-2-2005
Woonplaats: Boom

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 14 Nov 2017, 13:52 
Donky,

hoe ga je naar de backup instellingen ?
En hoe staan die ingesteld automatisch ?
Windows beslist dus welke bestanden en schijven opgenomen worden
in de backup ?
Sluit de extrene schijf aan en maak eens handmatig een backup.

Sony
Donky


Geregistreerd op: 1-2-2017


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 14 Nov 2017, 18:38  Onderwerp: Backup
Via "Instellingen" ga ik naar "Bijwerken en beveiliging"
Ik krijg dan het scherm met"Windows update" Daarin kies ik links voor "Back-up"

De back-up stond op automatisch "Aan"
Nadat ik deze "Uit" had gezet kreeg ik "foutcode: 0x80040304". Ik heb de foutcode op internet in Google gezet en krijg heel veel mogelijkheden in het Engels, maar ik beheers deze taal ook niet voldoende en kan daar dus ook n iet verder mee.
Aanzetten gaat nu ook niet meer en de foutcode blijft staan. Na het scherm gesloten te hebben en opnieuw geopend staat de back-up weer aan.
Ik heb alleen de keuze per 10 min of per uur of per dag, maar niet per week.

De bestanden staan op een rij in het scherm dat ik krijg als ik "meer opties" aanklik.
Ik weet niet hoe ik waar ik een handmatige back-up kan instellen of uitvoeren.
Donky
Sony


Geregistreerd op: 19-2-2005
Woonplaats: Boom

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 15 Nov 2017, 14:07 
Donky,

Sluit de externe schijf aan en klik op de door jou
aangegeven plaats eens op:
Ga naar back-up maken en terugzetten (Windows 7)
Daar kunt je wel aanduiden op welke dag en welk
uur er een back-up moet gemaakt worden.

Sony
Donky


Geregistreerd op: 1-2-2017


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 15 Nov 2017, 20:06 
Ik heb je advies Ga naar back-up maken en terugzetten (Windows 7) uitgevoerd.
Gebleken is dat er elke zondag om 19.00 uur autoback-up word gemaakt.
Nu ook een opdracht gegeven om opnieuw een back-up te maken , maar deze blijft steken op 97% en komt niet verder. Alle openstaande programma's stopgezet, maar dat mocht na 20 minuten niets helpen. Uiteindelijk krijg ik de melding:
Windows Back-up is niet voltooit
De Windows back-up is gemaakt, maar enkele bestanden zijn overgeslagen.

Op 12-11-2017 zou de voorlaatste back-up zijn gemaakt. Daarin kan ik niets herkenbaars terug vinden.
Harde schijf opnieuw bekeken, maar ik kan geen nieuw back-up van 15-11-2017 vinden.
Donky
Sony


Geregistreerd op: 19-2-2005
Woonplaats: Boom

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 16 Nov 2017, 11:02 
Donky,

Quote:
De Windows back-up is gemaakt, maar enkele bestanden zijn overgeslagen.

In die melding staat ook de mogelijkheid om de fouten
te bekijken, als je dat aanklikt worden de bestanden vermeld
waarvan geen back-up kon gemaakt worden, de oorzaak
hiervan is meestal dat deze werden verwijderd of verplaatst.
Je zult dan ook de back-up instellingen zodanig moeten
aanpassen dat die bestanden worden overgeslagen of
bestanden met dezelfde naam en extensie terug op de
vermelde plaats moet zetten, desnoods zonder inhoud.

Sony
Sony


Geregistreerd op: 19-2-2005
Woonplaats: Boom

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 16 Nov 2017, 11:21 
Donky,

bijkomend als je een back-up maakt volgens de Windows 7 manier
kan je best Bestandsgeschiedenis uitschakelen.
Uitschakelen:
Klik op het zoek symbool (vergrootglas)
Typ Configuratiescherm
Klik op Configuratiescherm
Klik op Bestandsgeschiedenis gebruiken ......
In het venster dat dan verschijnt.
Klik rechts onderaan op Uitschakelen

Sony
Donky


Geregistreerd op: 1-2-2017


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 16 Nov 2017, 19:00  Onderwerp: back-up
Ik heb nog een back-up gemaakt met het zelfde eindresultaat.

Deze mappen worden niet gevonden:
C:\Users\defaultuser0\Contacts
C:\Users\defaultuser0\Searches
C:\Users\Roben\Pictures\2017\2017-07
Ik weet niet hoe ik een map "Contacts" en "Searches" kan toevoegen.
De map C:\Users\Roben\Pictures\2017\2017-07 heb ik aangepast en nu 17 genoemd met daar in de foto's'

Ik heb de Bestandsgeschiedenis uitgeschakeld, maar wat is het doel hier van?
Donky
Sony


Geregistreerd op: 19-2-2005
Woonplaats: Boom

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 17 Nov 2017, 9:19 
Donky

Quote:
Bestandsgeschiedenis
is eigenlijk de automatische back-up van Windows 10.
Om het uur wordt hiermee een incremental backup van de
systeem bestanden (bibliotheken) gemaakt.
Van deze instelling wordt gebruik gemaakt door de back-up
mogelijkheid uit het instellingen scherm als je de back-up
niet instelt in Windows 7 modus.


Quote:
C:\Users\defaultuser0\Contacts
C:\Users\defaultuser0\Searches

Open de map C:\Users\defaultuser0
(mogelijk wordt Users vermeld als Gebruikers)
Klik met de rechtermuisknop in een lege plaats
Klik op Nieuw --> klik op Map
Mogelijk protesteert de computer dat je daar geen
map kunt maken --> klik op Doorgaan
Hernoem de nieuwe map in Contacts
Herhaal deze bewerking en maak een map Searches

C:\Users\Roben\Pictures\2017\2017-07
Opletten met een map met foto's zorg er voor dat je die zeker
ook opslaat op een usb stick voor je hieraan iets wijzigt
Om op te nemen in de back-up moet je die exact
C:\Users\Roben\Pictures\2017\2017-07 benoemen.

Sony
Donky


Geregistreerd op: 1-2-2017


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 19 Nov 2017, 12:25  Onderwerp: Back-up
Het is gelukt met de
C:\Users\defaultuser0\Contacts
C:\Users\defaultuser0\Searches ,
Ik heb de foto's naar de harde schijf gekopieerd en gecontroleerd, daar na de wijziging aangebracht.
maar de map foto's geeft nog een fout melding.
Ik heb aan de map afbeeldingen 2017 de map 2017-7 toegevoegd en leeg gelaten. Als ik die open maak is er ook een lege map.
Donky
Sony


Geregistreerd op: 19-2-2005
Woonplaats: Boom

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 20 Nov 2017, 18:18 
Donky,

je krijgt die foutmelding niet met de map afbeeldingen\2017
maar met C:\Users\Roben\ Pictures\2017\2017-07
daar moet je naar zoeken en in de map 2017 een map
2017-07 aanmaken.
Anders moet je aanmaken C: \Users\Roben\Pictures\2017\2017-07

Sony
Donky


Geregistreerd op: 1-2-2017


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 21 Nov 2017, 14:20  Onderwerp: back-up
Er gaat iets niet goed.
Ik open de verkenner en ga naar de C:.
Als ik hierop met R-knop klik krijg ik de gele map "Gebruikers"
Als ik hierop R klik krijg ik de keuze "Openen"
Als daar weer R op klik krijg ik div. mappen met o.a.gele map "Roben"
Als ik daar R op klik krijg ik 2 gesloten gele mappen (Roaming en App) met daaronder een overzicht van bestand mappen, waaronder "Afbeeldingen". De afbeeldingen zitten niet in een gele map.
Als ik daarop klik zie ik de foto's met daarin de lege map 2017-7.
IK weet niet hoe ik het anders kan doen ik ik weet ook niet hoe ik een scherm afdruk aan dit bericht kan toevoegen.
Donky
Sony


Geregistreerd op: 19-2-2005
Woonplaats: Boom

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 21 Nov 2017, 14:36 
Donky,

Quote:
De afbeeldingen zitten niet in een gele map.

selecteer de afbeeldingen, klik met de rechtermuisknop in het
geselecteerde veld klik op knippen, open de map 2017-7
klik in die lege map met de rechtermuisknop en klik op plakken.
Let wel op dat je die afbeeldingen/foto's nog op een veilige plaats
hebt opgeslagen.
Eens de foto's in de map 2017-7 staan zou alles juist moeten staan.

Sony

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in CET (Europa)
BELANGRIJK:
SeniorenNet heeft GEEN banden met de auteurs van berichten op dit Forum.
SeniorenNet is commercieel, religieus en politiek volledig onafhankelijk.
De mening, inhoud, gevolg, informatie of doel van de berichten vertegenwoordigt enkel deze van de auteur van het bericht en dus niet noodzakelijk deze van SeniorenNet.