Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
Ferna


Geregistreerd op: 15-8-2004
Woonplaats: Aan zee

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 02 Sep 2009, 21:54  Onderwerp: Te veel fruit ??
Hallo,

Ik ben de laatste tijd wat aan het afvallen, en dat was nodig ook.
Op een paar maand tijd zo'n 7-8 kg.
Maar nu gaat het weer wat langzamer.
Niet dat ik veel eet, maar ik ben een snoeper Embarassed

Omdat ik wat minder eet, neem ik meer mijn toevlucht tot het consumeren van veel fruit.
Ik noem maar wat : per dag zo'n
5-6 pruimen ('t is immers de pruimentijd)
een nectarientje gaat er ook wel in.
2-3 appels
1-2 peren
1 banaan ( is niet goed ik weet het)

Zij er mensen die ervaren hebben, dat ze door het eten van (te) veel fruit verzwaren ??.
Is daar literatuur over ??.

Vast dank voor eventuele reacties,

vr.gr.

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop Toshiba Satellite C670-181
MS Windows 7 HP 64 Bit SP1 Intelcore i5-2410M CPU @ 2.30 GHz, 6,0 GB RAM
Nividia GeForce GT 520 M
Google Chrome - Thunderbird- NIS 2016 - MWB-Spyware Blaster
Klaartje


Geregistreerd op: 27-1-2005
Woonplaats: Brecht

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 02 Sep 2009, 21:57 
Persoonlijk ben ik ook een grote fruit-eter, is altijd beter dan snoepen hoor!
Maar alleen van fruit zal je volgens mij niet dik worden, er spelen ook andere factoren een rol (bijv.leeftijd) bij de vrouwen, weinig beweging, genen, enz enz.... blijf denken dat fruit in ieder geval gezonder is dan snoepen of patisserie/chocolade eten.

Veel succes en laat het fruit smaken !! Wink
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
jeronimo


Geregistreerd op: 23-1-2005
Woonplaats: pajottenland

Profiel
Prive Bericht
E-mail
Geplaatst: Do 03 Sep 2009, 11:25 
Als ex fruitkweker herhaal ik de slogan "EET MEER FRUIT "
Altijd beter dan snoep en koekjes. Exclamation
Als ge een allergie opdoet zal je het wel voelen. Very Happy
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.
Klaartje


Geregistreerd op: 27-1-2005
Woonplaats: Brecht

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 03 Sep 2009, 12:45 
Jeronimo daar heb ik helemaal geen probleem mee, fruit is net als een drug voor mij, ik kan niet meer zonder Wink "Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
mamsie754


Geregistreerd op: 2-8-2004
Woonplaats: merksem

Profiel
Prive Bericht
E-mail
Geplaatst: Vr 27 Jan 2017, 19:54  Onderwerp: te veel fruit is niet gezo
mijn zoon heeft het aan zijn nieten en mag maar 1stuk fruit per dag eten, en zeker geen bananen en kiwi,s heeft iets met kalium te maken
Dus
Fruit is niet voor iedereen gezond voor iedereen
Ik ben maar weer opgestaan want dat slapend rijk worden is mij vannacht weer niet gelukt.
Prima Vera


Geregistreerd op: 25-5-2012


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 27 Jan 2017, 20:18 
De normale portie is drie stukken fruit per dag! Als je veel meer eet, doe je te veel suiker binnen. Te is nooit goed.
maior domus


Geregistreerd op: 24-7-2014


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 28 Jan 2017, 2:45 
Prima Vera schreef:
De normale portie is drie stukken fruit per dag! Als je veel meer eet, doe je te veel suiker binnen. Te is nooit goed.


Moogt ge dan 20 citroenen per dag eten? Wink
resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
Gast





Geplaatst: Vr 17 Maa 2017, 13:11 
Als je wilt afvallen mag je max 3 stukken fruit per dag eten.

Druiven en ananas vermijden.
Max 2 bananen per week.

2 kleine mandarijntjes tellen voor 1 stuk fruit.
voorn


Geregistreerd op: 27-10-2006
Woonplaats: Antwerpen

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Dec 2017, 15:33 
Waarom zou je ananas mijden.
De bodybuilders eten dit om te vermageren. Drijft water af.
lea***


Geregistreerd op: 9-11-2017


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 09 Dec 2017, 20:07 
Orders van de diëtiste beste Voorn. Het leven is een voortdurend afscheid nemen.
Silver Wolf


Geregistreerd op: 8-4-2008
Woonplaats: Thuis

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 10 Dec 2017, 17:40 
Uit eigen ervaring weet ik voor mezelf, dat ik van FRUIT nooit ben verdikt Exclamation

Ik heb vroeger, jaarlijks heel wat maanden in het verre Oosten doorgebracht
en consumeerde daar dagelijks heel véél fruit.
Zonder ook maar een gram te verzwaren.
Nu ik hier mijn dagen slijt eet ik al ettelijke jaren (als avondmaal) enkel en alleen FRUIT.
Dat volgt, wat de markt biedt en gaat van onze eigen Belgische appels
naar mango, papaja, kaki en momenteel lychees (variëteit "Mauritius" uit Zuid-Afrika).
In het gepaste seizoen, ook kersen, kiwi en clementines.
Ananas en cavaillon at ik ook (dat laatste vooral ,als ik in Zuid-Frankrijk verbleef.)

Maar... bij het verouderen wijzigde de samenstelling van m'n speeksel en
kon ik de enzymen niet zo goed meer afbreken, zodat ananas en meloentjes mijn tong en mond prikkelden.
Oplossing is, dat ik dit fruit lauw opwarm in een potje of pannetje en dat breekt een deel enzymen af Idea

MAAR qua gewichtstoename t.g.v. van fructose uit fruit,
mag men dat niet verwarren met bewerkte (geraffineerde) suikers!

Enne... het is beter om géén koolhydraten te eten, samen met fruit!!!
Wie de honger wil aanwakkeren kan een uurtje voor de maaltijd een appel eten.
De maag zal de maaltijd nadien beter verteren en
het is beter dan fruit (als dessert) na de maaltijd!

Met m'n lengte van 1m72 blijf ik al jaren tussen 68 en 69kg lichaamsgewicht.
Wel zit ik niet vastgeroest in een zetel, maar beweeg regelmatig  =  tuinwerkjes en wandelen!  

Voor vanavond ligt het avondmenu al klaar "mango, kaki, appel en lychees". Very Happy

sw
Paul Siemons


Geregistreerd op: 3-2-2004


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 10 Dec 2017, 21:54  Onderwerp: Re: Te veel fruit ??
Ferna schreef:
Hallo,

Omdat ik wat minder eet, neem ik meer mijn toevlucht tot het consumeren van veel fruit.



"Belangrijk: Het is aan te raden om fruit te beperken tijdens het afvallen. Eet maximaal 2 porties fruit per dag en het liefst zo vroeg mogelijk op de dag."


www.puurfiguur.nl/fructose/
Cyper


Geregistreerd op: 12-6-2013
Woonplaats: Ieper

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 25 Okt 2018, 0:19 
Ik lees hier toch een onvolkomenheid.
Hierboven staat "nooit fruit samen met koolhydraten"
Dat is eigenlijk een onmogelijkheid, vermits koolhydraten en suikers één en hetzelfde zijn: zowel zetmeel als suiker zijn koolhydraten. Fruit dat voor een groot deel uit suikers bestaat, kun je dus onmogelijk ZONDER koolhydraten eten, ook al eet je er geen boterham bij. Van een boterham maakt ons lichaam namelijk óók suiker...

Maar zelfs al zit er suiker in, vruchten bevatten zoveel kostbare voedingsstoffen dat dat beetje suiker erbij vergeleken in het niets verdwijnt. Vitamines, mineralen, antioxidanten, vezels, zijn allemaal véééél belangrijker dan wat suiker, wat ons lichaam bovendien makkelijk kan opgebruiken tot het allerlaatste molecuultje voor energie om onze lichaamswarmte op peil te houden en om te kunnen bewegen en inspanningen te leveren. Als we géén vet of snoep of overtollige proteïnen zouden eten, énkel en alleen fruit, dan zouden we dagelijks tientallen kilo's kunnen eten en toch graatmager blijven. (maar kerngezond).
Bovendien, ons streven moet zich niet toespitsen op mager worden maar op gezond blijven. Ik wil ze de kost niet geven (ze zouden van mij fruit krijgen), de mensen die zich door drastische diëten een slank lichaam hebben bezorgd, maar een hoop gezondheidsproblemen in de vorm van vitaminetekorten, en slechte darmfuncties dankzij te weinig vezels!
Kortom, staar je niet blind op dat mager worden en streef eerder naar gezónd worden!

 
Ga naar: 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in CET (Europa)
BELANGRIJK:
SeniorenNet heeft GEEN banden met de auteurs van berichten op dit Forum.
SeniorenNet is commercieel, religieus en politiek volledig onafhankelijk.
De mening, inhoud, gevolg, informatie of doel van de berichten vertegenwoordigt enkel deze van de auteur van het bericht en dus niet noodzakelijk deze van SeniorenNet.