Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
Toby

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 17 Jan 2018, 22:03  Onderwerp: Linux Mint 18.3 Updatebeheer
Ik installeerde vandaag op een laptop de nieuwste versie van Linux Mint 18.3 Xfce "Sylvia" 64 bit. An sich verliep dat vlotjes maar er is toch nog een vraagske.

In het Updatebeheer blijven er nog drie onuitgevoerde opties zichtbaar van niveau 4 (rode markering), te weten :
1) Linux Kernel Generic
2) Mesa
3) Ubuntu Drivers Common

Volledigheidshalve moet ik er nog bij vermelden dat ik na enkele jaren versie 17.3 gedraaid te hebben, overstapte naar 18.2. Maar met die laatste versie waren er problemen bij het uitloggen. Er bleef zogezegd steeds nog een programma openstaan, waardoor de computer het vertikte uit te schakelen.

Na opzoeking op Google, bleek de oorzaak te liggen in het vervangen van de kernel versie. Die (nieuwe) versie zou mogelijks de versie 4.10.0-38 geweest zijn. Een en ander werd al duidelijker toen ik merkte dat je er best aan deed om bij het upgraden naar 18.2 of 18.3, de oude kernel ongewijzigd te laten.

Is het dan aan te raden om die 3 opties hierboven vermeld, alsnog te installeren of laat ik die best onaangeroerd in 18.3 ?

Ik hoop dat ik mijn probleem voldoende duidelijk uitengezet heb, want technisch ben ik nu niet bepaald zo een crack hoor.  Embarassed Embarassed
So, you never heard about Linux ? Never used it ?
High time to change your mind and give it a damn try.
This message was sent by a 10 year old Acer Aspire 7530 laptop proudly using Linux Mint 19 "Tara" 64 bit
Toby

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 19 Jun 2018, 3:20 
... het probleem loste zichzelf op door de Xfce versie te vervangen door een Cinnamon 64 bit versie.
Dit ter info.
So, you never heard about Linux ? Never used it ?
High time to change your mind and give it a damn try.
This message was sent by a 10 year old Acer Aspire 7530 laptop proudly using Linux Mint 19 "Tara" 64 bit

Ga naar: