Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
redpoppy
Moderator SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 21 Jan 2018, 10:39 
reini,

best het type tablet vermelden dan en IOS of Android dat is gemakkelijker voor Sven om iets te testen, mijn test hierboven is met een IPad en daarmee kan ik zonder problemen wel de kleur wijzigen.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I ♥ Seniorennet
Reini

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 21 Jan 2018, 10:50 
Doe ik : Samsung Galaxy tab 3. Android.
SenNet Medewerker

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 21 Jan 2018, 11:59 
Belangrijker is welke browser op Android en eventueel welke android versie

In Chrome voor Android lijkt hier alles te werken namelijk
Reini

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 21 Jan 2018, 23:42 
Samsung Galaxy tab 3.  Blijkt de browser te zijn.
Android versie 4.4.2 
Sita

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 23 Jan 2018, 9:14 
Hallo,

Ik weet niet of ik de enige ben, maar wanneer ik Seniorennet via Edge open lukt het mij niet een afbeelding in het bericht toe te voegen.
Wanneer ik "Foto in bericht toevoegen?" aanklik kom ik terecht op de pagina om me in te loggen.
Met Firefox lukt het wel.

Sita
"On ne voit bien qu'avec le c½ur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Le Petit Prince - Antoine de Saint-Exupéry
SenNet Medewerker

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 23 Jan 2018, 9:57 
Reini schreef:
Android versie 4.4.2 

Lijkt me redelijk specifieke browser van die tablet te zijn dat waarschijnlijk al 4jaar geen updates meer heeft gekregen.

Is er een reden waarom je niet Chrome of andere up-to-date browsers gebruikt? (Firefox, Opera, Dolphin, ...)
of er is eventueel ook de Samsung browser in de play store die nog updates krijgt (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sec.android.app.sbrowser)
Reini

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 23 Jan 2018, 10:52 
Ik heb Firefox speciaal al eens op tablet gezet, dat werkt voor geen meter, dan nog best op de Android, maar ik zal verder nog eens zoeken in Play store.
*Joy*

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 23 Jan 2018, 11:02 
Sita schreef:
Hallo,

Ik weet niet of ik de enige ben, maar wanneer ik Seniorennet via Edge open lukt het mij niet een afbeelding in het bericht toe te voegen.
Wanneer ik "Foto in bericht toevoegen?" aanklik kom ik terecht op de pagina om me in te loggen.
Met Firefox lukt het wel.

Sita

Hier geen problemen via Edge,

Windows 10 Home/ Acer/4.00GB/64-bits/Windows Defender/
Sita

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 23 Jan 2018, 11:44 
Bedankt voor het uitproberen, Joy.
Bij mij lukt het niet en het is niet de eerste keer, via Edge lukte het nog geen enkele keer.
"On ne voit bien qu'avec le c½ur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Le Petit Prince - Antoine de Saint-Exupéry
Reini

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 24 Jan 2018, 14:51 
SenNet Medewerker schreef:
Reini schreef:
Android versie 4.4.2 

Lijkt me redelijk specifieke browser van die tablet te zijn dat waarschijnlijk al 4jaar geen updates meer heeft gekregen.

Is er een reden waarom je niet Chrome of andere up-to-date browsers gebruikt? (Firefox, Opera, Dolphin, ...)
of er is eventueel ook de Samsung browser in de play store die nog updates krijgt (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sec.android.app.sbrowser)

Ik heb niets gevonden betreffende Android die zou kunnen geupdated worden.
Ik heb wel bij mijn Apps CHROME staan, die heb ik eens uitgetest en die werkt zoals op mijn laptop, de tools voor kleur, bold, enz staan boven de tekst, niet meer verticaal , en werken behoorlijk. Even iets in kleur zetten. 😊
Ik zal op tablet voorts dus Chrome gebruiken . Was voordien wel stresserend.
Bedankt Medewerker .
socrates

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 02 Feb 2018, 15:33 
Zoekfunctie
1°Ondanks de nobele pogingen om dit forum wat gebruiksvriendelijker te maken, heb ik niet kunnen uitvinden hoe ik, in een topic van 99 pagina's sneller dan 1 pagina per keer kan bekijken om er een ooit ingezonden bijdrage weer te vinden. Zelfs zoeken op basis van een "trefwoord" geeft massa's te doorbladeren mogelijkheden. Is het niet mogelijk om binnen een topic meteen te bladeren naar een welbepaalde pagina ?2° In het frame waarbinnen ik kan antwoorden op een posting of een pb staat mijn tekst altijd vast op de lettergrootte "very small" kan ik die 'vaste' positie veranderen of is het normaal dat telkens voor elke tekst te moeten doen ?
Mijn glas blijft halfvol
SenNet Medewerker

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 02 Feb 2018, 15:45 
socrates schreef:
Zoekfunctie
1°Ondanks de nobele pogingen om dit forum wat gebruiksvriendelijker te maken, heb ik niet kunnen uitvinden hoe ik, in een topic van 99 pagina's sneller dan 1 pagina per keer kan bekijken om er een ooit ingezonden bijdrage weer te vinden. Zelfs zoeken op basis van een "trefwoord" geeft massa's te doorbladeren mogelijkheden. Is het niet mogelijk om binnen een topic meteen te bladeren naar een welbepaalde pagina ? 

het vinden van de zoekterm is inderdaad niet evident op die manier, maar pas eens bij het zoeken
Code:
Geef resultaten weer als: Ber.  Ond. 

aan zodat bericht (Ber.) aangevinkt staat. Denk dat dit meer is wat je zoekt

socrates schreef:

2° In het frame waarbinnen ik kan antwoorden op een posting of een pb staat mijn tekst altijd vast op de lettergrootte "very small" kan ik die 'vaste' positie veranderen of is het normaal dat telkens voor elke tekst te moeten doen ?

Eerste dat dit probleem meld, kan je wat browser gegeven geven? 
socrates

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 02 Feb 2018, 15:53 
SenNet Medewerker schreef:
socrates schreef:
Zoekfunctie
1°Ondanks de nobele pogingen om dit forum wat gebruiksvriendelijker te maken, heb ik niet kunnen uitvinden hoe ik, in een topic van 99 pagina's sneller dan 1 pagina per keer kan bekijken om er een ooit ingezonden bijdrage weer te vinden. Zelfs zoeken op basis van een "trefwoord" geeft massa's te doorbladeren mogelijkheden. Is het niet mogelijk om binnen een topic meteen te bladeren naar een welbepaalde pagina ? 

het vinden van de zoekterm is inderdaad niet evident op die manier, maar pas eens bij het zoeken
Code:
Geef resultaten weer als: Ber.  Ond. 

aan zodat bericht (Ber.) aangevinkt staat. Denk dat dit meer is wat je zoekt

socrates schreef:

2° In het frame waarbinnen ik kan antwoorden op een posting of een pb staat mijn tekst altijd vast op de lettergrootte "very small" kan ik die 'vaste' positie veranderen of is het normaal dat telkens voor elke tekst te moeten doen ?

Eerste dat dit probleem meld, kan je wat browser gegeven geven? 

Ik gebruik meestal Chrome maar heb ook bij Firefox hetzelfde probleem
Voor dit antwoord laat ik de tekst zoals het programma die automatisch maakt
De rode kleur heb ik zelf aangebracht
Mijn glas blijft halfvol
socrates

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 02 Feb 2018, 16:00 
Ik heb dit  nu nog eens via Firefox geschreven, hier staat deze font en lettergrootte (normal ?) blijkbaar standaard, ik kan evenwel de Font size kiezen; dat kon ik bij Chrome ook maar daarbij was very small de standaard. Hoe kan ik in Chrome een standaard font vastleggen ? Mijn glas blijft halfvol
Robol

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 06 Feb 2018, 15:11 
Raar,
ik plaats een paar keer per week een plaatje met een gedichtje op mijn "vleugels van papier".
Ook vandaag wilde ik dat doen. Plaatje uploaden: geen probleem. Klik om terug naar het forum te gaan.
Maar dan kom ik niet op het forum terecht, maar op de homepage.

Wat is de oorzaak?

Robbe
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

Ga naar: