Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
Lionel

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 15 Feb 2018, 16:51  Onderwerp: Probleem wactwoord bij opstarten.
Betreft laptop van mijn echtgenote ASUS E403SA 14" 2 GB Ram met W10 versie 1709 X64.
Gisteren 14/2 na het automatisch updaten van W10 met update KB 4074588 stelde ze vast dat de opstartprocedure was gewijzigd.
Voorheen kon worden opgestart zonder ingeven van ww en kwam men direct op het bureaublad omdat de aanmeldoptie zo was ingesteld in 'Gebruikersaccounts'. Dit staat nu nog altijd zo ingesteld.

Nu is er blijkbaar een bijkomend account gemaakt waarvan het  wachtwoord ons niet bekend is. Ik vind ook nergens een spoor ervan.
Bij elke nieuwe opstart krijg ik onder een nieuwe gebruikersnaam de melding 'De gebruikersnaam of het wachtwoord klopt niet. Probeer het nog een keer.'
Als ik dan op OK klik komt er een nieuw scherm (zie foto) met in de linker benedenhoek 2 accounts:
-bovenste (met foto) is het oorspronkelijke MS-account
-onderste is het schijnbaar nieuwe account waarvan ik geen wachtwoord ken en waarmee hij telkens wil opstarten bij een herstart.

Als ik nu het ww invoer van het oorspronkelijke Ms-account onder de nieuwe gebruikersnaam of als ik eerst op het pictogram van het oorspronkelijke MS-account klik en het ww ervan ingeef start hij dan normaal op. Geef ik niets in dan gaat hij na ca 1' wachten automatisch naar het oorspronkelijke MS-account en kan ik inloggen met het MS-ww.

Hoe kan ik dat nieuwe account verwijderen en de opstartprocedure opnieuw in de oorspronkelijke toestand brengen t.t.z. opstarten zonder paswoord en openen op het bureaublad?
verhaegen
Support SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 15 Feb 2018, 17:30 
nog eens de procedure doen om door te starten zonder wachtwoord
natuurlijk eerst hetgeen der nu aangevinkt staat in dat klein vierkantje uitvinken , en dan opnieuw de procedure doen om ......

overlaatst nog zo éne gedaan gehad
Lionel

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 15 Feb 2018, 19:47 
Bedankt Verhaegen, het is op die manier gelukt.
Eerst heb ik de omgekeerde procedure toegepast: vinkje aanvullen, OK en heropstarten.
Daarna opnieuw de procedure uitgevoerd voor opstarten zonder wachtwoord: in 'Gebruikersaccounts' het selectievakje uitvinken, toepassen, in 'automatisch aanmelden' 2x paswoord invullen, OK en heropstarten.
Het nieuwe account is weg en na opstart kom ik onmiddellijk op bureaublad.

Ga naar: