Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
Vrijzinnige

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 18 Apr 2018, 19:03 
wardje schreef:
vzg:

Begrijp u niet; wat heeft saringas geleverd aan Syrie te zien met een orthodoxe jood?
Het kan van de eerste warmte zijn maar zie geen verband. Wink

Wardje, lezen is schijnbaar ook niet je sterkste punt ! Want in de reactie die jijzelf schreef, heb ik een bepaald deel vet gemaakt, en daar slaat mijn reactie op.
Maar om het wat duidelijker te maken voor je: de drie betreffende bedrijven zijn alle drie gelegen in.....Antwerpen. M.a.w, wie weet wat er nog allemaal uit de bus komt, want in Antwerpen is op dit ogenblik elke politieker vogelvrij !
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
maior domus

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 18 Apr 2018, 19:05 
Kris Peeters is een lul welke Antwerpen kan missen als kiespijn.
Als je zo'n domme zetten doet, wat gaat dat geven als die burgemeester is?

En de islamieten, die lachen nu volop in hun vuistje.
Berger is de gedroomde bliksemafleider en de Joodse gemeenschap is goed te kakken gezet door die Peeters.
resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
Vrijzinnige

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 18 Apr 2018, 19:06 
Ice schreef:
@Sanne: over hun partij programma's zwijgen ze als vermoord want als ze daar iets over lossen, kan dat achteraf tegen hen gebruikt worden als ze net het tegenovergestelde dóen dan ze beloofd hebben....

Ze weten állemaal dat het leugens en bedrog is, partij programma's dienen enkel om kiezers zand in de ogen te strooien en over de streep te trekken.
Dan zijn bijkomstigheden zoals deze extremist op de lijst zetten, een welkome afleiding, die breed wordt uitgesmeerd in de media.

Kiezers zouden hun stem moeten geven op basis van de eerdere resultaten en dan scoort nva zéker niet goed met hun rooftochten gedurende hun regeringsdeelname afgelopen jaren!
Hetzelfde voor sp.a en groen, zelfs ovld en cd&v, allemaal in hetzelfde bedje ziek en geen énkele vertegenwoordiging meer voor de autochtone bevolking.  Evil or Very Mad

Goede vooruitzichten Ice, tenminste als...... Laughing Laughing Laughing 

Vlaams Belang start opvallende campagne: “Nieuwkomers? Die maken we zelf!”

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20180105_03281734/vlaams-belang-start-opvallende-campagne-nieuwkomers-die-maken-we-zelf
janieburton

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 19 Apr 2018, 3:04 
In Antwerpen zijn er die zich niet in één voet schieten maar in twee voeten tegelijkertijd.

Eerst de soap met het restaurant

Dan de soap met de Sp.a

Erna de soap van de amoureuze perikelen van Meeus en L. Homans

Nu de soap met de CD&V.

Wat volgt?

Er is iemand in Antwerpen die zich in zijn handen wrijft omdat hij daar gaat winnen bij de volgende verkiezingen niet met 1 lengte voorsprong maar met 10 lengtes voorsprong!
Vrijzinnige

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 19 Apr 2018, 9:06 
janieburton schreef:
In Antwerpen zijn er die zich niet in één voet schieten maar in twee voeten tegelijkertijd.

Eerst de soap met het restaurant

Dan de soap met de Sp.a

Erna de soap van de amoureuze perikelen van Meeus en L. Homans

Nu de soap met de CD&V.

Wat volgt?

Er is iemand in Antwerpen die zich in zijn handen wrijft omdat hij daar gaat winnen bij de volgende verkiezingen niet met 1 lengte voorsprong maar met 10 lengtes voorsprong!

Dat zullen de verkiezingen uitwijzen Janie !
Want 2012 leert ons dat:
NVA 24 zetels
CD&V 4 zetels
Open VLD 2 zetels
VB 5 zetels
SPA 13 zetels
Groen 4 zetels
PVDA 4 zetels

Daaruit blijkt dat NVA geen meerderheid heeft of had en dus één of meerdere partijen naast zich moest dulden.
Naast de soap van de voorbije weken en maanden komt daar nog eens het verraad van CD&V uit 2012 bij, en niet onbelangrijk.....de weigering van De Wever om samen met het VB een meerderheid te vormen in 2012.
M.a.w: in politiek is ALLES mogelijk, maar de grote vraag is en blijft: hoe gaan de Antwerpse kiezers over al deze politieke daden uit het heden en het verleden oordelen ?
Phoebe

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 19 Apr 2018, 9:22 
 Goh , Janie Burton , Kris Peeters heeft er zeker al geen geheim van gemaakt dat hij voor niets minder dan de 'sjerp' in Antwerpen gaat .
Een stemmetje in zijn achterhoofd fluistert hem waarschijnlijk voortdurend in dat dit eens mogelijk zou kunnen zijn in een coalitie met Sp.a en Groen en Open VLD die maar al te blij zouden zijn indien ze mee kunnen doen .. al moeten ze de hoge hoed die Van Besien , met nauwelijks bedwongen kwijl wil opzetten,  dan wel kunnen afpakken .

Daarom verwondert het mij zo dat er gisteren in Terzake aan Beke en nadien in De Afspraak aan Peeters de vraag niet gesteld werd wat de ware reden was waarom ze een orthodoxe Jood op de lijst wilden  zetten  , namelijk hun stemmen bij de verkiezingen !
Neen , ze laten de top van CD&V een gezwets van jewelste naar voor brengen  ;  dat zij die mensen uit hun isolement wilden halen , dat ze alle Antwerpenaren samen wilden brengen ,   en nog zo van dat sentimenteel gelul .
Men kon perfect  aan de lichaamstaal zien bij de voortgang van het interview dat ze er zelf zowaar begonnen in te geloven, dankbaar als ze waren dat ze die piste  zonder verder  kritische opmerkingen konden gebruiken .

Dat men zich geen vragen had gesteld over wat wie en waar die man voor stond maakt toch duidelijk zeker dat het  vooral, om niet te zeggen enkel de stemmen van zijn achterban waren, die primeerden ?!

Hij zou de 9de plaats op de lijst gekregen hebben . Door hun getal had hij misschien wel verkozen kunnen worden . Kan iemand zich een beetje voorstellen wat voor gevolgen dat zou gehad hebben ?
Niet in het minst voor die man zelf, wereldvreemd als hij is  ?

Peeters alvast niet, want indien die geen burgemeester  zou kunnen  worden dan is hij waarschijnlijk nog rapper dan de wind waait weg uit Antwerpen , terug naar Puurs  .....als het ware een  'Petrick Janssentje' doen .
Een gewezen Minister President, titel verloren aan NVA ,  Minister omdat hij naast het Premierschap greep  .. die zou dan nu Schepen gaan spelen onder BDW .. ??  No way José !  De Antwerpenaren zouden best dààr eens goed over nadenken vooraleer ze hun stem aan Baas Gansendonck Peeters geven , naar mijn gevoel ego tripper bij uitstek en  diep in zijn binnenste zo nijdig als een rancuneuze spin omdat hij al een paar keer naast de hoofdprijs greep .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
frits1955

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 19 Apr 2018, 10:27 
" "die zou dan nu Schepen gaan spelen onder BDW .."

Havenschepen is de op één na meest sjieke job in de Antwerpse politiek. Van Peel(CD&V) stopt er namelijk mee..Verder staat het in de sterren geschreven dat De Wever op een bepaald ogenblik min-president van Vlaanderen zal worden....Al zal Peeters zijn burgemeestersdroom niet opbergen - dat zal afhangen van wat Groen en Spa zullen bekokstoven na de verkiezingen.
The Spirit of Flanders

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 19 Apr 2018, 10:36 
frits1955 schreef:
.... dat De Wever op een bepaald ogenblik min-president van Vlaanderen zal worden....
Ze gaan ons dat toch niet aandoen , zeker ? Surprised:
Velen vinden praten belangrijk , weinigen vinden denken belangrijk ...
Vrijzinnige

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 19 Apr 2018, 10:52 
frits1955 schreef:
" "die zou dan nu Schepen gaan spelen onder BDW .."

Havenschepen is de op één na meest sjieke job in de Antwerpse politiek. Van Peel(CD&V) stopt er namelijk mee..Verder staat het in de sterren geschreven dat De Wever op een bepaald ogenblik min-president van Vlaanderen zal worden....Al zal Peeters zijn burgemeestersdroom niet opbergen - dat zal afhangen van wat Groen en Spa zullen bekokstoven na de verkiezingen.

ALS de twee Vlaams nationalistische partijen werkelijk communicerende vaten zijn, dan verwacht ik dat de NVA in de armen van het VB zal gedreven worden.
Dat heeft dan als voordeel dat er tenminste DUIDELIJKHEID zal komen in woorden en in daden. 
Of het moest zo zijn dat het VB met huid en haar zal worden opgeslokt door de NVA, dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar dat neemt niets weg van die communicerende vaten.  Laughing Laughing Laughing
frits1955

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 19 Apr 2018, 11:08 
" "dan verwacht ik dat de NVA in de armen van het VB zal gedreven worden."

Dat kan De Wever in principe niet maken - hij heeft altijd gezegd dat zoiets niet kon. Door zwaar in te zetten op identiteit, veiligheid etc probeert de NVa zijn zeer rechtse kiezers bij te houden zodat ze niet terug gaan lopen naar het VB.
Phoebe

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 19 Apr 2018, 11:15 
Peeters moet toch deze morgen, na het stof dat hij gisteren al te vreten gekregen heeft , nu waarschijnlijk zijn eigen hart  toch aan 't uitvreten zijn van nijdige vertwijfeling in eigen kunnen ?!

BDW heeft gisteren met één goed gekozen zinnetje  richting Joodse Gemeenschap   deze waarschijnlijk  helemaal op zijn hand gekregen . Wanneer men het interview van die mijnheer Berger leest dan is één ding wel duidelijk .. De teneur is duidelijk . Géén Joodse  Chassidische ziel die  waarschijnlijk nog op CD&V stemt en ik vermoed dat deze allemaal richting NV.A zullen gaan ... dit zonder zware beloftes want Berger ziet zichzelf nù niet meer op een lijst komen te staan .

Toogstrateeg Peeters , want zo heeft men hem gisteren benoemd  ,zal het moeten afleggen tegen een meestertalent    BDW die strategie en politiek inzicht uit zijn poriën zweet tot spijt van wie 't benijdt.
The Spirit of Flanders

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 19 Apr 2018, 11:27 
Phoebe schreef:
....  BDW die strategie en politiek inzicht uit zijn poriën zweet tot spijt van wie 't benijdt.

Ohlalalala ... Laughing Valt ge nog altijd alle dagen op uw knieen voor zijn portret met aan weerszijden kaarsjes of wierook stokjes ? Laughing
Velen vinden praten belangrijk , weinigen vinden denken belangrijk ...
Phoebe

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 19 Apr 2018, 11:39 
Voilà sé , kijk mensen ,  zo reageert dan iemand die  :   ''t benijdt .'
    Zonder enige argumentatie  die terzake  is. Wink
Het gaat hier niet over mij hé SOF  ,  maar over  die Jood , CD&V, Peeters en  de Antwerpse politiek waar BDW nu burgemeester is en  daarbij succesvol voorzitter van de NV.A is .
Vrijzinnige

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 19 Apr 2018, 11:51 
Phoebe schreef:
Peeters moet toch deze morgen, na het stof dat hij gisteren al te vreten gekregen heeft , nu waarschijnlijk zijn eigen hart  toch aan 't uitvreten zijn van nijdige vertwijfeling in eigen kunnen ?!

BDW heeft gisteren met één goed gekozen zinnetje  richting Joodse Gemeenschap   deze waarschijnlijk  helemaal op zijn hand gekregen . Wanneer men het interview van die mijnheer Berger leest dan is één ding wel duidelijk .. De teneur is duidelijk . Géén Joodse  Chassidische ziel die  waarschijnlijk nog op CD&V stemt en ik vermoed dat deze allemaal richting NV.A zullen gaan ... dit zonder zware beloftes want Berger ziet zichzelf nù niet meer op een lijst komen te staan .

Toogstrateeg Peeters , want zo heeft men hem gisteren benoemd  ,zal het moeten afleggen tegen een meestertalent    BDW die strategie en politiek inzicht uit zijn poriën zweet tot spijt van wie 't benijdt.

Ja maar Phoebe, De Wever heeft er wel geen enkel probleem mee dat Joodse mannen, de hand weigeren aan vrouwen, wat daar ook de reden voor is. Dat is hun godsdienstig recht volgens De Wever. Maar, als een moslim hetzelfde doet, is er plots een hele andere discussie binnen de NVA !

Ze leven volgens heel strikte regels, zeker onderling. Hoe mensen onderling met mekaar omgaan, daar heb ik niets over te vertellen. 
‘De orthodoxe joden zijn door dit verhaal te kijk gezet, en dat verdienen ze niet’, vervolgde De Wever. ‘De joodse cultuur is bijzonder subtiel. Als je zegt dat ze geen respect hebben voor vrouwen, dan doe je ze oneer aan.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180418_03470105

2-5-2016
Niet zo zeer het feit dat een jonge Turk haar een “terrorist” noemde, spookt nog altijd door Zuhal Demir (N-VA)  haar hoofd. “Wel het feit dat hij me een hand weigerde te geven omdat ik een vrouw ben, baart me grote zorgen”, zegt ze.

Een dag na de feiten is Zuhal Demir nog altijd gechoqueerd door het voorval. Ik heb Daniël Termont, de burgemeester van Gent, al een mail gestuurd om hem te vragen of hij er weet van heeft dat er zulke jongeren van de tweede of zelfs derde generatie in zijn stad wonen. Jongeren die hier wellicht geboren zijn. Een klacht heb ik nog niet ingediend, en ik weet nog niet of ik dat zal doen. Ik wil dit incident ook niet laten escaleren en heb al verschillende mails gekregen van Turken in ons land die zeggen ‘dit zijn wij niet’. Maar zoiets kunnen we toch ook niet zomaar laten passeren”, zegt ze.
“Uiteindelijk was het maar één zot, maar op Facebook kreeg hij heel wat bijval met zijn woorden”, zegt Gents Kamerlid Peter Dedecker. “De man sprak in vlekkeloos Nederlands en is hier duidelijk geboren, maar ik vraag mij toch af of mensen met zo’n gedachtegoed hier wel thuishoren. We moeten vermijden dat zoiets escaleert.”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160501_02268674
frits1955

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 19 Apr 2018, 12:10 
" "Géén Joodse  Chassidische ziel die  waarschijnlijk nog op CD&V stemt en ik vermoed dat deze allemaal
richting NV.A zullen gaan ."

Maar dat is al een tijdje zo - de Antwerpse NVa heeft de banden met de orthodoxe joden al een hele tijd geleden aangehaald. De bijzondere bewaking van hun wijken wordt daar zeer gewaardeerd en iemand zoals Ludo van Campenhout is daar vriend aan huis - met keppeltje.
Net voor deze reden probeerde Peeters een wit chassidisch konijn op de CD&V lijst te zetten om daar een zetel of zo te gaan winnen - hoe dat is afgelopen weten we ondertussen.

Ga naar: