Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
germain31


Geregistreerd op: 28-12-2006
Woonplaats: Ertvelde

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 11 Jan 2016, 20:57  Onderwerp: fout bij ID kaartlezer
Beste,
Ik heb nooit problemen gehad met mijn kaartlezer maar sedert ik een andere PC heb lukt het niet meer.
Met de ID viewer werkt alles .
In het menu certificaten staat alles aangevinkt ook bij "Vertrouwenscertificaat altijd valideren"
Bij het gebruik van de kaartlezer voor "Tax on Web", "CM" of "mypension"
lukt het niet meer.
Bij het gebruik gebeurt het volgende:
1) druk aanmelden
2) certificaat selecteren
naam(Authentication) -- OK
3) Smartcard
smartkaart klaar voor gebruik -- OK
dit krijg ik wel 2 x
4) nu moet window voor pin-code komen maar in plaats daarvan komt
"pagina niet bereikbaar" en rechts onderaan verschijnt de melding
"Avast webschild heeft toegang geblokkeerd omdat volgend certificaat
is ingetrokken "iamapps.public.belgium.be"
Ik heb Avast uitgeschakeld en opnieuw geprobeerd dan is allaes hetzelfde tot aan punt 4 , dan krijg ik de melding "er is een probleem met beveiligingscertificaat van deze website"
Dit krijg ik zowel in Microsoft Edge als in Internet Explorer.
Weet iemand raad ?

Germain
W10 /intel core I5-4690 / 8Gb DDR3
1Tb HD en 120 SSD
verhaegen
Support SeniorenNet

Geregistreerd op: 3-4-2003
Woonplaats: kapellen

Profiel
Prive Bericht
E-mail
Geplaatst: Di 12 Jan 2016, 10:19 
het is wél zo , dat als je een antivirusscanner uitschakeld tegenwoordig , die nooit echt uitgeschakeld is
dat is tegenwoordig een serieus probleem aan het worden

zet uw avast eens uit , en probeer dit eens :
verwijder al uw cookies van uw computer , en alle temps

instaleer de nieuwste eid software
http://eid.belgium.be/nl
en herstart de computer
koppel je kaartlezer aan
wacht tot de comp zegt dat hij geinstaleerd is
steek je paspoort in de lezer
ga naar deze site
https://eservices.minfin.fgov.be/taxonweb/app/citizen/public/taxbox/home.do
klik aldaar op :
naar mijn fiscaal dossier
dan klik je aldaar op :
Naar MyMinfin met authenticatie (en zie je persoonlijke fiscale gegevens)
dan ga je dit krijgen
 

   

 
germain31


Geregistreerd op: 28-12-2006
Woonplaats: Ertvelde

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 12 Jan 2016, 15:52  Onderwerp: fout bij ID kaartlezer
Beste Verhaegen,
bedankt voor uw interesse.
Ik heb gedaan zoals u voorsteld echter zonder resultaat.
De melding met uitgeschakelde virusscanner en verwijderde cookies ziet u in bijgevoegde prntscr.
Ik had al gedacht mij Norton te gaan kopen of zoiets maar aangezien het ook niet lukt zonder virusscanner zal dat ook niet veel opbrengen zeker.

grt,

%uE72F

)  

 
W10 /intel core I5-4690 / 8Gb DDR3
1Tb HD en 120 SSD
verhaegen
Support SeniorenNet

Geregistreerd op: 3-4-2003
Woonplaats: kapellen

Profiel
Prive Bericht
E-mail
Geplaatst: Di 12 Jan 2016, 19:21 
je mag eigenlijk klikken aldaar op :
doorgaan naar deze webpagina (niet aanbevolen )
en daarna op trusted ja klikken
en natuurlijk wél in het oog houden welk adres er in uw browser in de adresbalk verschijnt
http://windows.microsoft.com/nl-be/windows/certificate-errors#1TC=windows-7


ps.
kijk ook eens of de tijd en datum van uw comp wél juist staat !!!!!

pps.
nooit met die edge der naartoe gaan !
ofwel internetexplorer ofwel firefox gebruiken
rg022


Geregistreerd op: 7-1-2005
Woonplaats: Merksem

Profiel
Prive Bericht
E-mail
Geplaatst: Di 16 Feb 2016, 9:35 
Ik had hetzelfde probleem;
Sinds ik windows 10 gebruik krijg ik dezelfde reactie zoals u. Op mijn laptop stond windows 8.1 geinstalleerd en is dan upgegraid naar win10. Alles geprobeerd maar niets lukte.
Op mijn vaste pc stond windows 7.0 geinstalleerd en ik heb die ook upgegraid naar win8,dan naar win 8.1 en dan naar win10.
Die win10 installeert microsoft edge om internet te bekijken.
Ik heb dan Internet Explorer mee geinstalleerd onder win10
heb internet explorer geopend en dan de instellingen gedaan die je normaal doet om naar je taxonweb te gaan en alles werkt ook mypension werkt
Ik denk dat er op win 7 drivers zaten die je niet vind in win 8 en win 10
Hopelijk heb ik je een beetje uit de nood geholpen.
Moest je het niet goed begrijpen kun je me steeds mailen naar: r*g*r.goudard@t*l*net.**
Veel succes

mailadres verminkt voor evetuele .....
verhaegen
paullamb


Geregistreerd op: 6-6-2005
Woonplaats: Lommel

Profiel
Prive Bericht
E-mail
Geplaatst: Di 16 Feb 2016, 15:21 
Hebben jullie bij de nieuwe pc en de W10 de driver eerst gaan halen bij www.eid.be ?

 
Ga naar: 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in CET (Europa)
BELANGRIJK:
SeniorenNet heeft GEEN banden met de auteurs van berichten op dit Forum.
SeniorenNet is commercieel, religieus en politiek volledig onafhankelijk.
De mening, inhoud, gevolg, informatie of doel van de berichten vertegenwoordigt enkel deze van de auteur van het bericht en dus niet noodzakelijk deze van SeniorenNet.