Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

De waarde van restaurant recensies
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Openbaar debat / Overige discussies Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
denlowie

BerichtGeplaatst: Ma 03 Apr 2017, 16:37    Onderwerp: De waarde van restaurant recensies Reageer met quote

Ik ga veel tot extreem veel uit eten en dit overal in Vlaanderen en Zeeuws-Vlaanderen.

Nu ik lees elke dag recensies van restaurants van over gans Vlaanderen, en wat me daar echt stoort dat is dat mensen bepaalde restaurant zo ophemelen als is het een kopie van het restaurant van Peter Goosens.

Natuurlijk moet eerst gekeken worden naar de PRIJS-KWALITEIT, het lijk er soms op als of die bepaalde mensen nog nooit iets lekkers gezien of gegeten heeft.

Gisteren middag ging ik een zaak binnen waar ik 18 jaar geleden ook ben geweest en het was toen verschrikkelijk, maar de zaak is een 10 tal maanden overgenomen en het is net het zelfde, enkel eetbaar maar niks meer.

Op tripadvisor word dit restaurant door zeer veel mensen aan geprijsd voor zijn lekker eten, maar niks is minder waar, een frituur is vele malen beter !

Wat zijn jullie ervaringen daar over.

MichelN

BerichtGeplaatst: Di 04 Apr 2017, 12:03    Onderwerp: Re: De waarde van restaurant recensies Reageer met quote

denlowie schreef:
Op tripadvisor word dit restaurant door zeer veel mensen aan geprijsd voor zijn lekker eten, maar niks is minder waar, een frituur is vele malen beter !
Wat zijn jullie ervaringen daar over.

Dat je eigenlijk alleen kan afgaan op waar je zelf de betere ervaring had. Sterrenrestaurants zijn aan mij ook niet besteed want ik moet niets hebben van al dat gedoe met obers die je stoel onder je komen schuiven, een andere die je wijn inschenkt - wijn die dan vijf keer te duur is - en je niet eens meer aan de vorm kan zien wat er in je bord ligt. Om nog maar te zwijgen van dat supergesofistikeerde zalfje of schuimpje (waar halen ze in vredesnaam die belachelijke omschrijvingen) en een toefje van één of andere exclusieve soort puree ter grootte van een knikker, plus een navenante rekening van een halve maand pensioen.
Ik krijg al de kriebels als ik die kerel van Nuances bezig zie op Njam met een steeltje bieslook van drie centimeter lang, een enkel blaadje van dit en nog een blaadje van dat, daarbovenop bloemetje hier bloemetje daar, pfff, bloemen horen in een vaas niet in je eten. Evenmin moet ik iets weten van gerechten opgediend op een stuk leisteen of op een verzaagd stuk boomstronk.

Reviews zijn wat ze zijn: een momentopname, de kok kan een slechte dag gehad hebben of net in een hele goeie. Daarom vind ik dat je minstens al een keer of drie in dezelfde zaak moet gaan eten zijn eer je een redelijk oordeel kunt vellen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
denlowie

BerichtGeplaatst: Di 04 Apr 2017, 12:44    Onderwerp: Re: De waarde van restaurant recensies Reageer met quote

MichelN schreef:
Daarom vind ik dat je minstens al een keer of drie in dezelfde zaak moet gaan eten zijn eer je een redelijk oordeel kunt vellen.

Dit vind ik ook, en sterren restos zijn ook aan mij al lang niet meer aan de orde, zelfs als een ander betaald ga ik zelfs niet meer mee !

Ik kan ook zeer smakelijk eten in een goede frituur als dit past hoor.

flupke2

BerichtGeplaatst: Di 04 Apr 2017, 12:53    Onderwerp: Reageer met quote

Een 10-tal jaren geleden waren wij uitgenodigd op een huwelijksfeest in een "chique" restaurant in de omgeving van Leuven.
Urenlang zaten we aan tafel, kregen soms een GROOT bord met WEINIG eten op, in totaal 8 gangen.
Na het feest (om 22 uur sloot de zaak!!) zei mijn zoon ( toen 35) :" Ik heb honger". We zijn toen allemaal ( ikzelf en mijn vrouw, zoon en schoondochter, dochter en schoonzoon, en hun kinderen ) nog een lekkere friet gaan eten onderweg. En die smaakte Smile

Naar boven
maior domus

BerichtGeplaatst: Di 04 Apr 2017, 13:21    Onderwerp: Re: De waarde van restaurant recensies Reageer met quote

MichelN schreef:
bloemen horen in een vaas niet in je eten. Evenmin moet ik iets weten van gerechten opgediend op een stuk leisteen of op een verzaagd stuk boomstronk.

Tja, als het maar opvalt en belangrijk en artistiekerig overkomt.

Doet me denken aan de kapperszaken die beweren dat ze niet je haar knippen, maar "een haarconcept" voor jou uitwerken.

Haarconcept amehoela, zet gewoon de schaar erin, geen zever.

Prima Vera

BerichtGeplaatst: Di 04 Apr 2017, 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

Wij gaan zaterdagavond dit restaurant uitproberen : Restaurant Nathan. Recensies zijn heel lovend, hopelijk ervaren wij dit ook.

Zoals jullie zeggen: smaak is persoonlijk en wat de één ervaart of proeft is verschillend van de andere. Het is pas nadat je er een keer of drie bent geweest dat je je een echte voorstelling kan geven van de kwaliteit en is het geen momentopname meer.

Naar boven
maior domus

BerichtGeplaatst: Di 04 Apr 2017, 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

Prima Vera schreef:
Wij gaan zaterdagavond dit restaurant uitproberen : Restaurant Nathan. Recensies zijn heel lovend, hopelijk ervaren wij dit ook.

( Ik hoop voor jullie dat het eten smaakvoller is dan hun website. )
Succes ermee.

denlowie

BerichtGeplaatst: Di 04 Apr 2017, 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ja hun website is zeker niet bijgewerkt.

Maar dit is bij veel restos zo, ze hebben een website maar geen enkel prijs is nog juist, heb maanden geleden een twintig tal restos hier opgewezen, er zijn een paar die me geantwoord hebben dat ze er werk gaan van maken, maar helaas niks veranderd.

Dicksy

BerichtGeplaatst: Di 04 Apr 2017, 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Maar dit is bij veel restos zo, ze hebben een website maar geen enkel prijs is nog juist, heb maanden geleden een twintig tal restos hier opgewezen, er zijn een paar die me geantwoord hebben dat ze er werk gaan van maken, maar helaas niks veranderd.

Ik heb er geen gedacht van maar kost dat niet wat euro's om een website up to date te laten houden ? Normaal kun je dat toch zelf doen ( dacht ik ) !

Naar boven
denlowie

BerichtGeplaatst: Di 04 Apr 2017, 17:12    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn mensen die veel centen geven om hun websites te onderhouden!

Maar men kan dit zeer gemakkelijk zelf doen, heb hier een restaurant waar ik zeer regelmatig ga en daar staan fouten in, ik meld dit aan de garcon die daar al zeer veel jaren werkt, hij antwoord mij dat het de dochter is die dit doet, en hij roept de dochter bij ons, en die antwoord ja maar ik doe dit wel niet zelf, ik gaat naar een zelfstandige voor dit doet , dus zij doet niks.

mooie websites maken is een fluitje van een cent, je staan zoveel voorbeelden op het net die je gratis kan afnemen en bewerken !

pastoor

BerichtGeplaatst: Di 04 Apr 2017, 18:49    Onderwerp: Reageer met quote

denlowie,

Al in A'Qi geweest bij Karen in Brugge?
De enigste vrouwelijke kok met een Michelin ster.
Ze smijt haar Michelin ster in de vuilbak in maart 2017,

En begint in mei 2017 met Cantine Copine, zelfde keuken, maar op een meer laagdrempelige manier.

MichelN

BerichtGeplaatst: Di 04 Apr 2017, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

pastoor schreef:
De enigste vrouwelijke kok met een Michelin ster.
Ze smijt haar Michelin ster in de vuilbak in maart 2017,
En begint in mei 2017 met Cantine Copine, zelfde keuken, maar op een meer laagdrempelige manier.

Ze is niet de eerste die haar ster over de haag gooit en zeker niet de laatste. Wat ben je met al dat sterrengeflonker: weinig volk over de vloer, een pak personeelskosten en 's avonds na afsluiten een lege kassa nadat alle kosten afgerekend zijn?

Naar boven
Paca

BerichtGeplaatst: Wo 05 Apr 2017, 1:50    Onderwerp: Reageer met quote

Eén of meerdere Michelinsterren interesseren me geen flikker! Ik heb de pretentie zelf wel te kunnen bepalen of ik goed gegeten heb in eender welk etablissement ... heb daar het overroepen Michelinbazaartje niet voor nodig!
Als toemaatje ... als ik voor mezelf kook heb ik altijd een vier sterren menu. Hoe zou dat nu komen?

Naar boven
pastoor

BerichtGeplaatst: Wo 05 Apr 2017, 4:26    Onderwerp: Reageer met quote

Paca bedoelt 4 stervruchten per dag.

maior domus

BerichtGeplaatst: Wo 05 Apr 2017, 4:49    Onderwerp: Reageer met quote

denlowie schreef:
Ja hun website is zeker niet bijgewerkt.

Een website met een goede CMS is gemakkelijk zelf up to date te houden.
Maar als dat zelfs te veel gevraagd is...
Een website is het uithangbord, ja zelfs de voordeur van je restaurant.

Onbegrijpelijk dat vele restauranthouders daar zo nonchalant in zijn.

Ik heb zelfs websites gevonden van restaurants waar de openingsuren en sluitingsdagen niet eens meer kloppen.
Plezant als je dan voor een gesloten deur staat.
Hoe wil je dan een positieve recensie krijgen?

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Openbaar debat / Overige discussies Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: