Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
MichelN

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 22 Dec 2017, 18:16 
Flashback schreef:
MichelN schreef:
...Ik stel ondertussen wel vast dat premier Rajoy een smadelijke nederlaag leed en zijn PP amper drie zetels wist te veroveren.

Rare repliek, Rajoy stond niet eens op de verkiezingslijsten en de PP-Catalonië vaart een eigen koers (zelfs tegen 155 !).t niet meer worden
De rest van de repliek is verouderd en Catalonië onkundig :
- iedereen kon met deze wettige verkiezingen vrijuit campagne voeren, zelfs vluchteling Puigy via internet.
- frits1955 heeft voluit gelijk wanneer hij schrijft dat stemmen in het platteland buiten Barcelona bevoordeeld worden bij de zetelverdeling.

Oei, een zogenaamde kenner van de Catalaanse kwestie!
Heeft Rajoy en zijn conservatieve regering nu een desastreuze nederlaag geleden of niet bij de door hemzelf uitgeroepen verkiezingen? Feit blijft ook dat de separatisten een meerderheid hebben in het parlement, of dat nu komt door het plaatselijke kiesstelsel speelt geen enkele rol, ons eigen kiesstelsel heeft ook zo van die rare kronkelingen. Waardeloos argument dus.
Als je enkele vooraanstaande politici in de gevangenis gooit en derhalve hun kandidatuur quasi onmogelijk maakt, is er dan nog sprake van objectieve verkiezingen waarbij alle kandidaten gelijke rechten genoten?
Ja zeg, "ze hadden maar moeten campagne voeren via het internet", veel gekker moet het niet meer worden.
Puigdemont zal het ook niet in zijn hoofd halen om terug te keren naar Spanje en hetzelfde lot ondergaan als zijn kompanen zolang hij daarover geen zekerheid krijgt van een rancuneuze premier in Madrid.
frits1955

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 22 Dec 2017, 20:01 
""Feit blijft ook dat de separatisten een meerderheid hebben in het parlement, of dat nu komt door het
plaatselijke kiesstelsel speelt geen enkele rol, ons eigen kiesstelsel
heeft ook zo van die rare kronkelingen. Waardeloos argument dus.
"

Heb ik ergens een stelling gepost  met dat aantal stemmen als argument misschien? Ik heb enkel de vaststelling gedaan dat de tegenstanders van het separatisme méér stemmen bij elkaar hebben gesprokkeld dan de voorstanders. Men zit daar dus in een stevige patstelling.
Wel een argument tegen die separatistische folklore is het feit dat ondertussen meer dan 3100 bedrijven hun administratieve hoofdkwartier uit Catalonië weggehaald hebben en dat de buitenlandse investeringen zo goed als stil gevallen zijn. Zou de Catalaanse Jan Modaal en separatist beseffen dat de rekening daarvan door het aanpakken van de  lonen, de pensioenen , de sociale zekerheid etc. van diezelfde Jan Modaal zal betaald worden?
Flashback

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 22 Dec 2017, 20:31 
frits1955 schreef:
... Zou de Catalaanse Jan Modaal en separatist beseffen dat de rekening daarvan door het aanpakken van de  lonen, de pensioenen , de sociale zekerheid etc. van diezelfde Jan Modaal zal betaald worden?

Neen !
Zij hopen dat de EU hun met open armen opvangt en hetzelfde meemaken als Puigy, die in zijn laatst uitgezonden TV-toespraak erg de nadruk legde op de joviale opvang van hem en zijn andere vluchtelingen door dixit - "alle Vlaamse burgers van België, het meest vooruitstrevende land binnen de EU !" Evil or Very Mad
frits1955

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 27 Dec 2017, 19:37 
En ondertussen wil "Tabarnia" een afscheuring van de afscheuring Laughing Laughing
"Tabarnia" bestaat uit de 2 stedelijke , dicht bevolkte en zeer toeristische kustprovincies Barcelona en Tarragona. Hier haalden de niet-separatisten een grote meerderheid en zij willen bij Spanje blijven.
MOLCO

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 28 Dec 2017, 19:57 
Bon dia

Avui som tots Catalans

Behalve enkelen op dit forum die zich vergissen van richting, links t.o.v. rechts bijvoorbeeld.

Rajoy heeft een zware nederlaag geleden.
Hij hoopte het Catalaanse onafhankelijkheidsfront te breken. Dat is niet gelukt.
En hij zal nu toch uit zijn pijp moeten komen.

De politieke toestand is, zo mogelijk, nog verwarder dan voordien. Er is niets opgelost.
-De onafhankelijkheidspartijen behalen de volstrekte meerderheid in zetels.
-Ze behalen echter niet de meerderheid der stemmen.
-Die uitslag is dus gelijk aan die in 2015

Enkel CUP gaat fel achteruit. Zij zijn extreem anarchistisch, extreem pro onafhankelijkheid, extreem links-communistisch.
Aan de andere zijde boekt ook de extreem rechtse P.P. van Rajoy een historische nederlaag, en haalt nog 3 zetels.

Als je weet dat de voorbereiding van de verkiezingen in een sfeer van Spaanse terreur verliepen dan doe ik mijn pet af voor Puigdemont, Junquera en anderen.

En het is een ongehoorde schande dat men politiekers, ministers, die vrij voor hun mening opkwamen, gewoon opsluit, maandenlang. 

Rajoy, ik hoop dat er een hel bestaat, en dat je de grond inzinkt tot in de hel, als je er tenminste binnen mag.
Flashback

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 29 Dec 2017, 15:24 
MOLCO schreef:
... Avui som tots Catalans, aldus Peumans.

Voor de rest identieke gezondheidswensen wensen aan jou voor het nieuwe jaar, met véél succes voor uw soort Catalonië en hopelijk een sterke doorgroei van 'Tabarnia', als bewijs voor het 'Catalaanse onafhankelijkheidsfront'
MOLCO

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 29 Dec 2017, 21:04 
Gracies pels seus desitios i els meus millors desitios

Ook voor jou mijn beste Flashback de beste wensen, en dat we nog lang in vrede en vriendschap mogen discuteren.

Dat is een voorrecht dat we hier nog hebben, de Catalaanse politiekers helaas niet.

En wees gerust, ik ben persoonlijk overtuigd dat er geen Catalaanse onafhankelijkheid komt. Maar die keikop van een Rajoy moet toch eindelijk eens uit zijn ivoren toren komen en luisteren naar zijn Catalaanse burgers.

De overgrote meerderheid van de Catalanen is Catalaans gezind, maar daarom niet altijd onafhankelijkheidsgezind. Ook die Catalanen vragen om constructieve communicatie.

Maar genoeg daarover, mijn visie ken je (alhoewel niet volledig); jouw visie sluit aan bij een nationaal-Spaans-nationalisme; op zich is daar niets verkeerd mee, maar die visie is wel ultra conservatief.

Feliç any nou
Flashback

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 30 Dec 2017, 12:18 
MOLCO schreef:
... Dat is een voorrecht dat we hier nog hebben, de Catalaanse politiekers helaas niet.

En wees gerust, ik ben persoonlijk overtuigd dat er geen Catalaanse onafhankelijkheid komt. Maar die keikop van een Rajoy moet toch eindelijk eens uit zijn ivoren toren komen en luisteren naar zijn Catalaanse burgers.

Blijft MIJ enkel te herhalen dat Rajoy eerste minister is in Spanje en in zijn functie VERPLICHT is om de grondwet te volgen (en te laten respecteren !). Ze kennen in Catalonië ook die basiswet en wisten bij voorbaat dat wat zij éénzijdig deden illegaal was.
De laatste grap om Catalonië vanuit België te besturen met Puigy en zijn ministers als regering in ballingschap is toch wel de idiotie nabij !
Wensen voor het nieuwe jaar vanuit Vilanova i la Geltrú.

Ga naar: