Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
Paul Siemons


Geregistreerd op: 3-2-2004


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 02 Nov 2017, 16:40  Onderwerp: Den Elon zijn zaken lopen goed hé.....
Verlies voor autofabrikant Tesla


 Tesla heeft het afgelopen kwartaal
een verlies geleden van 671 miljoen
dollar.Het is het grootste verlies van
de autofabrikant tot nu toe.Er werd
rekening gehouden met negatieve cijfers
maar dit is meer dan analisten hadden
verwacht.

Een groter probleem voor Tesla vormen
de moeilijkheden met de productie van
het nieuwe en goedkopere Model 3.De
prijs wordt minimaal 35.000 dollar.Het
duurt langer dan verwacht voor de auto
in grote aantallen van de band rolt.

De auto wordt als het paradepaardje
gezien.Van de meer dan 500.000 bestelde
auto's zijn er pas 222 geproduceerd.

...ofte "Het Begin Van Het Einde" zeker???
maior domus


Geregistreerd op: 25-7-2014


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 02 Nov 2017, 17:11 
Doet me sterk denken aan het trieste verhaal van de DeLorean Motor Company in de jaren zeventig.
Hadden een prachtige wagen ontworpen, maar de productie ervan was ook te hoog gegrepen.
resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
frits1955


Geregistreerd op: 5-11-2016


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 02 Nov 2017, 18:08 
Tesla bestaat maar bij gratie van de geldschieters - als die eindelijk eens boter bij de vis willen zien zal Musk het moeilijk krijgen.
Paul Siemons


Geregistreerd op: 3-2-2004


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 02 Nov 2017, 18:59 
frits1955 schreef:
Tesla bestaat maar bij gratie van de geldschieters - als die eindelijk eens boter bij de vis willen zien zal Musk het moeilijk krijgen.


Lawrence Solomon: How Tesla’s Elon Musk became the master of fake business

Musk’s genius is primarily in the subsidy-seeking realm. By 2015, U.S. governments alone had given his companies US$5 billion through direct grants, tax breaks, cut-rate loans, tax credits and rebates

http://business.financialpost.com/opinion/lawrence-solomon-how-teslas-elon-musk-became-the-master-of-fake-business
Theor


Geregistreerd op: 6-5-2010
Woonplaats: Vlaanderen

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 03 Nov 2017, 16:45 
frits1955 schreef:
Tesla bestaat maar bij gratie van de geldschieters - als die eindelijk eens boter bij de vis willen zien zal Musk het moeilijk krijgen.


zo is dat, zolang de geldschieters geloven in een goede afloop, goede toekomst, is er niets aan de hand.

Tesla is een sterke naam, en puur electrisch spreekt ook aan,

enfin, ik hoop dat het lukt,
olie blijven verstoken is ook niet de toekomst.
Idefix


Geregistreerd op: 21-6-2007
Woonplaats: Lantin

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 06 Nov 2017, 11:21 
Tesla gaat de IKEA toer op. De dealers moeten al zelf de zetels en de computers monteren............
https://nl.express.live/2017/11/06/tesla-dealers-onderdelen-monteren/
De zon is gratis voor iedereen
wardje


Geregistreerd op: 4-12-2005
Woonplaats: oostrozebeke

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 06 Nov 2017, 11:54 
Idefix , las onlangs dat ze ongeveer 4640¤ verlies maken per wagen , omgerekend 47 miljoen dollar verlies , ge zou voor minder uw dealers laten werken.
En nog meer problemen aan het adres van edele Elon. Het bedrijf van Elon Musk zei te verwachten dat ze hun doelstelling om 20.000 Model 3’s te willen produceren voor december 2017 niet zullen halen. Tot 2 oktober zijn er echter pas 260 wagens van de band gerold.
Dat is ook geen ferme opsteker.
Gast





Geplaatst: Ma 06 Nov 2017, 18:06 
Idefix schreef:
Tesla gaat de IKEA toer op. De dealers moeten al zelf de zetels en de computers monteren............
https://nl.express.live/2017/11/06/tesla-dealers-onderdelen-monteren/


Dat is puur om invoertaksen te vermijden. Men importeert onderdelen , en dat kost minder dan compleet afgewerkte auto's . Het is zelfs zo dat ze in de VS volledig in mekaar gezet worden , en dan uit mekaar haalt vooraleer ze te transporteren.
janieburton


Geregistreerd op: 18-1-2009


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 10 Nov 2017, 10:19 
Paul Siemons schreef:
frits1955 schreef:
Tesla bestaat maar bij gratie van de geldschieters - als die eindelijk eens boter bij de vis willen zien zal Musk het moeilijk krijgen.


Lawrence Solomon: How Tesla’s Elon Musk became the master of fake business

Musk’s genius is primarily in the subsidy-seeking realm. By 2015, U.S. governments alone had given his companies US$5 billion through direct grants, tax breaks, cut-rate loans, tax credits and rebates

http://business.financialpost.com/opinion/lawrence-solomon-how-teslas-elon-musk-became-the-master-of-fake-business


Doet me denken aan de zaak Tapie in Frankrijk, dat was ook zo'n "wonder boy".
MichelN


Geregistreerd op: 16-11-2008
Woonplaats: Groot-Leuven

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 10 Nov 2017, 19:20 
janieburton schreef:
Doet me denken aan de zaak Tapie in Frankrijk, dat was ook zo'n "wonder boy".

Je moet het niet eens over de grens gaan zoeken, remember Lernhout & Hauspie en Flanders Language Valley.
Paul Siemons


Geregistreerd op: 3-2-2004


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 04 Dec 2017, 10:35 
Om zijn zaak overeind te houden heeft onzen Elon voor volgend jaar maar een kleine 2 miljard dollar nodig .... Shocked

Tesla bijna bankroet?

Analisten van Bloomberg voorspellen een erg sombere toekomst voor Tesla. Als er geen vers geld komt en de industriële situatie verandert niet, dan heeft het bedrijf tegen 2018 al zijn reserves verteerd. Dat is bij wijze van spreken morgen al. Er zou volgens de analisten minstens 2 miljard dollar extra nodig zijn om het bedrijf boven water te houden.

www.vroom.be/nl/nieuws/tesla-bijna-bankroet?utm_source=vroom&utm_medium=content&utm_campaign=newsletter-daily-content&utm_term=news3


Tesla jaagt er bijna een half miljoen euro per uur door.

Tesla verraste recent nog met de lancering van een elektrische truck en sportwagen. Maar het is niet al goud wat blinkt voor de autofabrikant. Het bedrijf van Elon Musk rijdt letterlijk op het randje en blijft massaal veel geld verliezen. Aan dit tempo gaat Tesla in augustus volgend jaar failliet,

www.hln.be/geld/economie/autobedrijven/tesla-jaagt-er-bijna-een-half-miljoen-euro-per-uur-door-aan-dit-tempo-wenkt-het-bankroet-in-augustus-volgend-jaar~a3719a16/
Gast





Geplaatst: Ma 04 Dec 2017, 12:34 
En wat nog meer is , ik ontdekte onlangs dat ze NCA type Li-ion batterijen , een onbetrouwbaar type qua veiligheid , in hun Tesla's steken.  Voor mij geen auto die spontaan in brand kan vliegen , geef mij maar mijn Kangoo ZE  Smile
Paul Siemons


Geregistreerd op: 3-2-2004


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 04 Dec 2017, 12:43 
The Spirit of Flanders schreef:
En wat nog meer is , ik ontdekte onlangs dat ze NCA type Li-ion batterijen , een onbetrouwbaar type qua veiligheid , in hun Tesla's steken.  Voor mij geen auto die spontaan in brand kan vliegen , geef mij maar mijn Kangoo ZE  Smile


En welk type "Lithium" batterij zit er in een Kangoo?
Gast





Geplaatst: Ma 04 Dec 2017, 12:55 
Paul Siemons schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
En wat nog meer is , ik ontdekte onlangs dat ze NCA type Li-ion batterijen , een onbetrouwbaar type qua veiligheid , in hun Tesla's steken.  Voor mij geen auto die spontaan in brand kan vliegen , geef mij maar mijn Kangoo ZE  Smile


En welk type "Lithium" batterij zit er in een Kangoo?


LFP ( Lithium Ijzer fosfaat - LiFePO4 ) 

Wat er zoal in de Tesla S steekt vind je hier : http://www.visualcapitalist.com/extraordinary-raw-materials-in-a-tesla-model-s/

Als je een vergelijk wilt lezen tussen de verschillende types , dan moet je dit eens doornemen :  http://batteryuniversity.com/learn/article/types_of_lithium_ion . Vergelijk "Safety" in de figuren , en kijk ook eens naar "Life Span" . Het grote nadeel van LFP is zijn lage "Specific Energy"  , in mensentaal , ze zijn volumineuzer en zwaarder in vergelijk met andere types voor hetzelfde vermogen in kWh
 
Paul Siemons


Geregistreerd op: 3-2-2004


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 04 Dec 2017, 13:23 
Elektrisch rijden duurder dan op benzine

Rijden met een elektrische auto is 10 procent duurder dan rijden met een benzineauto. Dit blijkt uit berekeningen van de Nederlandse automobilistenorganisatie ANWB, als onderdeel van een breder onderzoek naar elektrisch rijden. 

www.nu.nl/auto/5033756/elektrisch-rijden-10-procent-duurder-dan-rijden-benzine.html






 
Ga naar: 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in EET (Europa)
BELANGRIJK:
SeniorenNet heeft GEEN banden met de auteurs van berichten op dit Forum.
SeniorenNet is commercieel, religieus en politiek volledig onafhankelijk.
De mening, inhoud, gevolg, informatie of doel van de berichten vertegenwoordigt enkel deze van de auteur van het bericht en dus niet noodzakelijk deze van SeniorenNet.