Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
ronnie1960

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 30 Nov 2017, 21:07  Onderwerp: software voor mijn moeder
Graag zou ik willen weten of er een software bestaat dat een laag legt  boven op het besturingssysteem Windows 10 waardoor deze niet bereikbaar is voor de gebruiker. Het idee is om de eenzaamheid voor mijn moeder te verminderen  door een virtuele omgeving te creëren met activiteiten. 

Alvast bedankt, alle informatie is welkom
abbs

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 01 Dec 2017, 10:21 
Hallo,

Wat een oplossing is voor jou is een screen saver,  die blijft door draaien.
Link: https://www.microsoft.com/nl-nl/store/p/screen-saver-gallery/9nblggh5j8tx

Je kan een gratis screen saver testen (ik weet niet of er reclame- in zit zou je even moeten testen dar stopt een gratis screen saver op)
Als dat zo is ou je er één kunnen kopen daar zit geen reclame- in en blijft door draaien (ik heb een aquarium en die blijft door lopen).

Wat ook een optie is, een dia voorstelling maken en die als screen saver instellen alleen dat zijn steeds stil staande beelden. Maar als je die snel laat lopen trekt dat ook de aandacht.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
ronnie1960

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 01 Dec 2017, 21:17 
Dank je wel abbs voor uw antwoord.
Voor zover ik mij kan herinneren start een screensaver na inactiviteit van de muis en waarschijnlijk niet bruikbaar voor mijn doelstelling.
Ik ben gaan zoeken naar soft- en hardware oplossingen en heb het volgende gevonden.
http://www.cubigo.com/nl
http://www.uwcompaan.be/
https://www.pcbasic.eu/

De avonden zijn toch lang en ga ik eens testen of deze applicaties bruikbaar zijn voor mijn moeder.

Als iemand nog ideeën heeft graag.
Bedankt, ronnie1960

update 3/12/2017, nog enkele linken naar software voor senioren
http://www.bommasoft.be/
http://www.s-computers.nl/s-computer
https://www.simpc.nl/senioren-computer/

Laatst aangepast door ronnie1960 op Zo 03 Dec 2017, 12:56, in totaal 1 keer bewerkt
abbs

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 01 Dec 2017, 21:50 
Hallo,

Oke, ja dat ziet er ook goed uit, vooral als ze nog ze;zelfstandig zijn. Ik zat in een andere richting te denken dat de beelden af moest lijden.
Groeten abbs
ronnie1960

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 08 Dec 2017, 0:00 
Dag Iedereen,

Ik heb alle bovenstaande websites doorzocht naar hun software maar enkel bij bommasoft kan je een versie downloaden.
Het concept dat ze voorstellen is een kleine Windows 10 pc aan te sluiten op de TV via een hdmi ingang en te bedienen vanaf de zetel met een draadloze trackball of muis.

Wat ik heb gedaan is de software geïnstalleerd op een gewone desktop computer met Windows 10 home als besturingssysteem.
Mijn eerste indruk is dat de software voldoet aan mijn verwachting en ga ik waarschijnlijk een mooi kerstcadeau kunnen geven aan mijn moeder.

Als er interesse is wil ik al mijn bevindingen noteren en met jullie delen via dit forum.

Mvg,
Ronnie1960
abbs

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 08 Dec 2017, 11:16 
Hallo,

Mooi dat je heb gevonden wat je wilde gebruiken, wie weet heb je nu ook anderen op dit idee gebracht Smile
Maar het is en mooie gedachte hierachter zodat ouderen weer actiever en een doel krijgen om wat te doen.
Groeten abbs
pcekspeer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 08 Dec 2017, 12:02 
Bommasoft op youtube: goede tip?

https://www.youtube.com/watch?v=d0CRN0ZCVqQ

Wink

Laatst aangepast door pcekspeer op Vr 08 Dec 2017, 14:11, in totaal 1 keer bewerkt
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
62.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
abbs

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 08 Dec 2017, 12:31 
ronnie1960 schreef:
D
Wat ik heb gedaan is de software geïnstalleerd op een gewone desktop computer met Windows 10 home als besturingssysteem.
Mijn eerste indruk is dat de software voldoet aan mijn verwachting en ga ik waarschijnlijk een mooi kerstcadeau kunnen geven aan mijn moeder.

Is die software gratis te blijven gebruiken?
Groeten abbs
pcekspeer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 08 Dec 2017, 14:10 
Win10- 64bit is de eerste vereiste.

Proefperiode: ze weten het zelf niet zo goed...

Wat de kostprijs zal worden na de trial...?
Afwachten?
Wink
62.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
abbs

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 08 Dec 2017, 17:30 
@pcekspeer
Bedankt voor het antwoord, maar ze zijn jammer  genoeg niet echt duidelijk Sad
Groeten abbs
pcekspeer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 08 Dec 2017, 22:50 
Vlot en vriendelijk antw. ontvangen van bommasoftware.com
https://sites.google.com/view/bommasoft

Hartelijk dank voor de  interesse voor Bommasoft.
Daar je deze vraag stel of het nu 30 of 180 dagen is neem ik aan dat er een foutje staat op de website waarvoor mijn excuses.
Bommasoft die je kan downloaden op de website www.bommasoft.be: 

http://www.bommasoft.be> is de volledige versie met een proefperiode van 180 dagen.

Een proefperiode van een half jaar is zeer uitzonderlijk voor software, de norm is 30 dagen.
De bedoeling van mij is zoveel mogelijk senioren de kans te geven een gezond leven te hebben zonder de grote eenzaamheid.
Daarom  probeer ik Bommasoft zolang mogelijk gratis te houden, maar dit hangt af van het succes van de web shop.
Met vriendelijke groeten,Team Bommasoft

info@bommasoft.be

Wink
abbs

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 09 Dec 2017, 13:15 
pcekspeer schreef:

Een proefperiode van een half jaar is zeer uitzonderlijk voor software, de norm is 30 dagen.
De bedoeling van mij is zoveel mogelijk senioren de kans te geven een gezond leven te hebben zonder de grote eenzaamheid.
Daarom  probeer ik Bommasoft zolang mogelijk gratis te houden, maar dit hangt af van het succes van de web shop.

Leuk dat je het verder heb uitgezocht (top pcekspeer  Very HappyVery Happy ik vind het een interessant stukje software.
Alleen jammer dat na de 180 dagen niet pressies weet wat er gaat gebeuren.
Maar ik ga het zeker bij een aantal ouderen eens installeren (als ze interesse- hebben).
Groeten abbs
Mastacembelus

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 10 Dec 2017, 4:15 
pcekspeer schreef:

http://www.bommasoft.be> is de volledige versie met een proefperiode van 180 dagen.
Wink

Al eens iemand op de aangeboden link geklikt?
In elk geval mijn computer(s) reageren er niet op!
Niks, nul, nichts, rien, nihil, nothing, niente, nada ...

Zou dit naar de rechtstreekse download moeten leiden ???
Controle van de, naar gewoonte "veelvuldige geplaatste links" (!!!) en "zelfcontrole" van de plaatser (onze "pcexpert") zou eventueel toch een klein beetje kunnen helpen!!!

pcekspeer - pcexpert   Question Question Confused

Embarassed Embarassed  
pcekspeer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 10 Dec 2017, 10:45 
@mas

Leeren lezen is ook een kunsd.

Je haalt een link aan die uit het antw. komt van bommasofware zelf.
En dan zie je, ook zonder bril, dat er nog een teken staat achter de URL
Dergelijke URL's geven altijd een negatief gevolg.

Maar daar kan jij al niet meer volgen, natuurlijk.
HAHA. Wink Wink
ronnie1960

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 20 Dec 2017, 17:15 
Zoals belooft wil ik mijn prille ervaring met Bommasoft met jullie delen.
Installeren van Bommasoft:
Bommasoft is voor Microsoft een niet gekende uitgever en daarom is de installatie een beetje anders. Bij het openen van bommasoft.exe verschijnt een waarschuwingsvenster, je klik op “more info” en vervolgens op de knop “Run anyway” een nieuwe popup verschijnt, klik op “Yes” en bommasoft wordt geïnstalleerd.
Openen van Bommasoft:
Klik op de nieuwe shortcut op de desktop en er verschijnt een scherm met 1 foto. Als je op de foto klikt krijg je een nieuwe popup met allemaal knoppen die verdeeld zijn over 4 velden.
Aanmaken van tegels met activiteiten:
Om geen tijd verliezen heb ik de handleiding gedownload vanaf de website. Daar ik niet goed weet wat mijn moeder allemaal interesseert ben ik gaan kijken naar de online demo op de website van bommasoft.
Er bestaan vier tegels met activiteiten zoals Sudoku, woorden, memorie en spel. Wauw 4 keer klikken en heb al 33 activiteiten ter beschikking.
Het testen van de aangemaakte tegel kan je doen door te klikken op de knop “Test selected Tile” 2de van links bovenaan.
Na het openen van een activiteit verschijnt rechts boven een rode knop om het scherm te sluiten, meer is er niet dus super eenvoudig.
Mijn moeder luistert graag naar muziek dus een link maken naar youtube is een must.
Volgens de handleiding klik je op de knop met het symbool internet explorer (“Link on Internet”). Vervolgens opent zich een nieuw venster met rechts boven een afbeelding van een rood fototoestel. Ik zoek naar Eddy Wally + youtube en kies een videoclip.
Om een foto te maken voor de nieuwe tegel klik je op het fototoestel en kan ik een foto maken voor de tegel. Nadat de foto is opgeslagen maakt  Bommasoft de tegel aan met de gekozen foto. Ik heb dan naar het voorbeeld van de demo voor alle bekende zangers een tegel aangemaakt. Hetzelfde naar de website van de VRT en naar een lokale krant.
Je kan ook een foto slideshow maken met muziek. Moeder heeft een digitale kader met daarin alle foto’s van vroeger. Deze foto’s gekopieerd in een map met daarin mp3’s van accordeon muziek. Tegel aanmaken door te klikken op de knop “Play a Photo Slideshow”, de map aanwijzen waar de foto’s zitten en dan op “OK”, een nieuw venster verschijnt hier vraagt Bommasoft de foto voor de tegel. Ik klik op één van de oude foto’s en de tegel wordt aangemaakt.
Verjaardagen van kinderen en kleinkinderen inbrengen en Bommasoft laat zien als er iemand jarig is. Perfect mijn moeder vond het erg als ze een verjaardag vergat.
Algemene informatie:
Momenteel staat bommasoft in edit mode maar volgens de handleiding kan door de knoppen “Ctrl”+ “Alt” + “Shift” en “F1” samen te drukken gaan naar de wereld waar moeder zal in werken.
Bediening muis of trackball?
Er zijn nog veel mogelijkheden maar nu eerst nadenken wat geef ik moeder in haar handen een muis of zoals bommasoft schrijft een trackball. Na wat opzoekwerk heb ik mij een draadloze trackball besteld van Kensington type expert mouse, omdat deze vrij groot is en daarom kan worden vastgehouden met 2 handen en alle knoppen zijn programmeerbaar.
Ik merk op dat het klikken van de rechter muisknop storend kan zijn voor mijn moeder en dan zijn programmeerbare knoppen wel handig.
Voorlopig besluit:
Het maken van activiteiten in Bommasoft is tot nu toe eenvoudig geweest en van het ogenblik dat ik trackball hebt ontvangen ga ik de computer aansluiten op de TV van mijn moeder.
Vele functies zijn er nog te ontdekken in Bommasoft, ik Zal mijn ervaringen noteren en volgende keer met jullie delen.
Wat mij ook interessant lijkt te zijn is de module Bommafit, mijn moeder zit veel wat maakt dat ze niet stevig staat op haar benen. Volgens de website kan je een draadloze sensor monteren op een hometrainer en van deze een fietssimulator maken. Zo kan mijn moeder ook werken aan haar fysiek.

Ronnie1960 Very Happy

Ga naar: