Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
Peggy S

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 05 Apr 2018, 21:29  Onderwerp: ! gezocht actieve senioren !
Hallo,

Wij zijn een groep van 24 jongeren in hun laatste jaar reclame aan de Thomas More Hogeschool en wij willen graag jullie mening over de manier waarop senioren worden aangesproken in de reclame.
Bent u ontevreden over de manier waarop u wordt aangesproken in reclamecampagnes? Klopt dit niet met het beeld dat senioren echt uitdragen?

Dan bent u de persoon die we zoeken. U kan onze idool worden!

Reageer indien u interesse heeft in een klein gesprekje hieromtrent.

Groetjes,

Peggy S. 
Ice

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 09 Apr 2018, 12:58 
De mening over hoe senioren aangesproken worden door reclame?
Jullie willen eigenlijk weten op welke manier senioren beďnvloed kunnen worden...

Reclame is niet meer het middel om producten aan te prijzen voor verkoop maar een politiek middel bij uitstek geworden om de maatschappij te indoctrineren, te manipuleren.
Het feit dat de politicus sven gatz zelfs wil verhinderen dat reclame wordt doorgespoeld en ons wil verplichten te kijken, bevestigt dat het enerzijds om beďnvloeding/manipulatie en anderzijds om inkomsten/winst gaat.

Een voorbeeld van maatschappelijke beďnvloeding is dat steeds meer moslims/moslima's met hoofddoeken en allochtonen opduiken in reclames: vicks bijvoorbeeld, pampers....en dat stuit steeds meer mensen tegen de borst want dan gaat het niet meer om het product.
Dan wordt het een middel om geniepig en onderhuids de mislukte multikul (en islamisering) sociaal aanvaardbaar te maken en een rechtlijnige contradictie met integratie...een leugen blijven herhalen wordt bewaarheid, wordt er gehoopt.

Ikzelf en met mij vele mensen hebben een bloedhekel en afkeer gekregen van reclame, ik bepaal en beslis zelf wel welke producten ik koop, daar heb ik geen reclame en zéker geen (politiek correcte) beďnvloeding bij nodig.

De reclamesector zou weleens hun morele, maatschappelijke verantwoordelijkheid onder de loep mogen nemen en terugkeren naar de core van hun business: producten aanprijzen in plaats van zich voor de politieke kar te laten spannen om de bevolking voor te liegen en te manipuleren.

Misschien kunnen jullie, toekomstige reclamemakers, daar eens over debatteren?
pcekspeer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 09 Apr 2018, 20:51 
Lieve Peggie S.

De P. van Peggie en de S. van Sue? Laughing

Senioren willen informatie die duidelijk, eerlijk en beknopt is en hen het gevoel geeft dat ze gewaardeerd worden als mensen. 
Niet afgebeeld in rolstoelen of met krukken...
Senioren kunnen natuurlijk niet alle toeters en bellen van de hedendaagse technologie volgen, maar ze kennen wel de eenvoudige basis van hoe informatie online te vinden is.
Als ze over wat dan ook ouderwets zijn, is het dat ze nog steeds genieten van het doorzoeken van kleurrijke brochures en andere soorten afdrukmedia.
Een tic, dat snap je wel hé, maar toch o zo belangrijk.

Richt je reclame eerder op hun capaciteiten dan op hun afnemende gezondheid. 
Spreek hen daar op aan ipv dat ze zich nog zieliger gaan voelen.
Vergeet niet, de lettertjes mogen iets groter zijn voor oogjes die niet meer zo fluks zijn, wil  je hun interesse vasthouden.

Websites met eenvoudige secties die hen rechtstreeks leiden naar antwoorden op de veelgestelde vraagjes  (FAQ).
Sommigen zijn nog flink zelfstandig en willen dan ook dingen voor hen zelf doen en hebben een meer specifieke hulp nodig.
Zorg voor nette cleane vakjes op de website, met slechts korte beschrijvingen maar met links naar aanvullende, meer gedetailleerde webpagina's. Makkelijker voor hen, daar die manier hen meer info verschaffen zal om eventuele gaten in hun zorg bijv. te kunnen opvullen.

Vergeet niet: we willen gepast aangesproken te worden, dus niet als oudere, maar wel als senior of oudere volwassenen.
Vergeet ook niet: de omgeving laat hen soms, onbedoeld, voelen dat ze eigenlijk minder waarde hebben dan vroeger toen ze jonger waren.
Logisch dat ze het des te meer appreciëren dat er met hen niet paternalistisch of zelfs neerbuigend wordt gecommuniceerd, maar wel geduldig en begrijpend.
Weer dus alles wat maar enigszins neigt naar een devaluatie van hun belang voor uw product .
Zij willen graag voelen en merken dat ze wel nog belangrijk zijn.

Senioren trek je dus ook niet aan met trendy-jargon of acroniemen. 
Wel willen zoveel mogelijk geholpen worden om onze onafhankelijkheid te behouden, juist door ons in staat te stellen die diensten of hulpjes te onderzoeken, zonder dat  tieners moeten worden aangesproken om die trending-termen te "vertalen".

Als je deze basis leert beheren en bespelen met gepast animo, wordt jij vast de nieuwe adv-goeroe waarop velen zitten te wachten, en niet in de laatste plaats de senioren zelf!
Zijn maar kleine stapjes of eigenlijk, baby-stapjes.

Suc6 Peggie.

GO!
Wink
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
61.0.2 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5-Ccleaner-Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
sanne

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 10 Apr 2018, 18:59 
laten oudere mensen zich nog steeds leiden door reclame op TV, in boekjes, op schermen ?
We zijn nu toch genoeg geleerd om daar door te zien.  Hoe meer reclame er gemaakt wordt voor een artikel hoe slechter dat artikel is.  
Mij interesseert reclame niet, niet over keukens, niet over alle pillen die nu verkrijgbaar zonder doktersvoorschrift en die niets helpen, niet over auto's enz.
Ik koop dat wat mij aanspreekt, wat ik mooi vind, wat ik lekker vind en laat mij door reclame mensen niet beďnvloeden.  

Reclame wordt inderdaad gemanipuleerd zoals Ice zegt en gebruikt voor andere doelstellingen dan het artikel.
Richt u tot de jongeren , die laten zich nog vangen.  Oudere mensen weten beter, wij hebben dat allemaal al gezien en meegemaakt.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.
mariefrance

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 11 Apr 2018, 13:57 
reclame ?

Nauwelijks iets toe te voegen aan laatste bericht.  We gaan heel eigengereid door het leven, reclame brengt voor ons geen meerwaarde
lea***

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 11 Apr 2018, 17:44 
Akkoord met de twee laatste berichten.

Pcekspeer, wat kraam jij toch weer allemaal uit.
Spreek voor jezelf aub.
't Is niet omdat men ouder wordt, men ook meteen een deel van
zijn verstand verliest.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
procman4

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 13 Apr 2018, 14:31 
@ moderator

- Is er een technische storing geweest vorige nacht ? (donderdag op vrijdagnacht) ?

- Ik heb de functieknop "Voorbeeld" gebruikt om na te lezen ; heb ik vergeten op de knop "OK" te duwen ?

- Of : ... zegt u het maar. Want nu weet ik van niets :

a) ik zie geen "tussenkomst van de moderator" (zoals bvb onderaan blz 1 bij viewtopic.php?t=202411)
  b) en bij mijn persoonlijke berichten lees ik ook niets.

Een mogelijke oplossing is : ik plaats de print screens, die ik nam bij het lezen van het "Voorbeeld"
Hoef ik niet alles  opnieuw te typen.
Akkoord ?

Dus .. Quid ? ?   Dank u.
redpoppy
Moderator SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 13 Apr 2018, 14:49 
Procman4,

zie PB.  En ik ben niet akkoord nee
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I ♥ Seniorennet
socrates

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 13 Apr 2018, 16:43 
Vooreerst zou het goed zijn dat jullie, bij een bevraging over een of ander onderwerp, vooraf zo duidelijk mogelijk aangeven wat jullie zelf onder het containerbegrip "reclame" begrijpen.
Vervolgens vraag ik mij, als man van mijn leeftijd, af waarom zogenaamde senioren (wat met de senioritas ?) andere reclame zouden moeten krijgen dan bv. de dertigers of de twens of de 50-plussers of ?? Waarom is het nodig mensen in een apart vakje te stoppen ?Dat een meerderheid van ouderen geen behoefte meer heeft aan parachutes spreekt toch vanzelf?  Hoe dieptepsychologisc reclamemakers hun boodschap ook maar mediatiseren, een doorsnee verstandige meerderjarige zal niet gauw een valscherm kopen. Welke producten men dus best niet aan bepaalde consumenten voorstelt wijst toch zichzelf uit ? Voor de rest zal de reclameindustrie er wel voor zorgen dat producten hun weg naar de koper vinden, zo lang ze voor de Belgen maar NIEUW zijn en voor de Nederlanders VOORDELIG ouderen zijn daarin wellicht nauwelijks anders dan jongeren.
Blijf een leerling zelfs al denk je alles te weten.
procman4

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 17 Apr 2018, 15:52 
@ Peggy S.

Omtrent :  !  gezocht actieve senioren  !

Ik stuurde je een PB (= persoonlijk bericht).

De werkwijze, voor het geval je deze als nieuweling niet kent : --> Seniorennet (THINK50) stuurt je een mailtje ; met uitleg.

m.v.g.

procman4
zotspook

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 07 Mei 2018, 15:21 
Reklame interseert mij helemaal niet, het is storend en heel veel afgezaagd, het heeft gene inhoud en het produkt stelt ook niet veel voor, als ik iets nodig heb ga ik zo naar de winkel of zoek ik het liever op via het internet, daar staat soms meer uitleg bij dan dat stompzinnig gelul van reklame. Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

Ga naar: