Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
wardje

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 05 Jun 2018, 11:47  Onderwerp: Schauvliege wil algemeen verbod op plastic bekers op festiva
Ze wil dat er herbruikbare bekers gebruikt worden; lijkt mij bij grote evenementen onhandig.
Extra drukte om het terug te brengen. Daarbij men moet alle bekers opnieuw afspoelen, en zorgen dat ze proper zijn, dan heb je aan elke stand ook lopend water nodig. En hopen dat ze niet wassen met vuil water of zeepsop dat achterblijft in de beker omdat het snel moet gaan.
Veel jongelui op festivals malen er niet om dat ze 1 ¤ zullen moeten betalen, zie die in al hun euforie niet voor garcon spelen, we hebben hier een totale menteliteitswijzeging voor nodig.
Nu lees ik dat er kipautomaten gaan komen langs de snelweg; verpakt in plastiek (idaaal voor toeristen & truckers) en waar gaan we de verpakking kieperen??; juist naast de eivolle vuilbak .
Alle beetjes helpen om onze wereld een beetje properder te krijgen, maar men zou ook eens een andere manier moeten bedenken om slachtoffers te eren dan ballonnen oplaten, die kan men nadien niet opkuisen en vernietigen en komen ook overal terecht.
Wink
Prima Vera

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 05 Jun 2018, 12:25 
Je gaat die kip toch niet gelijk uitpakken en plastiek weggooien? Je wacht toch tot thuis of tot aan je caravan?

En die herbruikbare bekertjes! Ze krijgen één bekertje voor 1 eur en ze laten dat gewoon telkens hervullen, niets afwas, niets weggooi, niets zeepsop.
wardje

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 05 Jun 2018, 12:49 
Ja als er daar 20 a 50000 festivalgangers in één rij staan wachten in de brandende zon met een bekertje in de hand om te laten bijvullen.
Ge kunt gelijk hebben maar wil het toch eerst zien gebeuren .
In de gemeente naast ons is er ook altijd een festival, zowel deels voor de jeugd als voor volwassenen, awel de kinderen halen de bekertjes op , maar de volwassenen , hoe later op de dag hoe rapper dat ze weggegooid worden.
Maar zoals ik al zei "ge kunt gelijk hebben" Smile
Prima Vera

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 05 Jun 2018, 13:06 
wardje schreef:
Ja als er daar 20 a 50000 festivalgangers in één rij staan wachten in de brandende zon met een bekertje in de hand om te laten bijvullen.
Ge kunt gelijk hebben maar wil het toch eerst zien gebeuren .
In de gemeente naast ons is er ook altijd een festival, zowel deels voor de jeugd als voor volwassenen, awel de kinderen halen de bekertjes op , maar de volwassenen , hoe later op de dag hoe rapper dat ze weggegooid worden.
Maar zoals ik al zei "ge kunt gelijk hebben" Smile

Wardje of ze nu staan aan te schuiven om hun bekertje te laten vullen of om een nieuw bekertje in ontvangst te nemen? Ik denk dat die rij al even lang gaat zijn!
Maar waar ik je gelijk in geeft is dat het niet zeker is of het na het festival "proper" gaat zijn. Want eens ze de bekertjes niet meer moeten laten vullen 's avonds zullen ze om die 1 eur niet malen, maar het ook weggooien.  Dus of het een oplossing is? Very Happy
miel

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 05 Jun 2018, 13:22 
Eigen drank meenemen van thuis, zoals vroeger. Dat daar nog niet aan gedacht is. En met de frigobox! we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
boeffer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 05 Jun 2018, 15:13 
Gewoon een leeggoedautomaat zetten voor bekertjes. Er zullen er dan wel zijn die ze gaan verzamelen.
En geduld wordt dan beloond, je krijgt je leeggoed-waarde terug. Trap je ze plat als vandalist dan is't foetsie.
W10 en niks riskant. Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920 X 1080 ; 4:3=1440 x 1080; Windows 10
Gast

Geplaatst: Di 05 Jun 2018, 16:06 
miel schreef:
Eigen drank meenemen van thuis, zoals vroeger. Dat daar nog niet aan gedacht is. En met de frigobox!

Daarna ligt het terrein vol blikjes ....

boeffer schreef:
Gewoon een leeggoedautomaat zetten voor bekertjes. Er zullen er dan wel zijn die ze gaan verzamelen.
En geduld wordt dan beloond, je krijgt je leeggoed-waarde terug. Trap je ze plat als vandalist dan is't foetsie.

20.000 die op het einde van het festival gaan staan aanschuiven aan een aantal automaten ? Dat zie ik niet zitten. Geef ze bioafbreekbare bekers , en het probleem '"lost zichzelf op" Smile
tokkio

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 05 Jun 2018, 16:17 
Met al die regeltjes van schauvliege gaat de wereld niet verbeteren, zelfs als ze 1 euro vragen ,gaan de bekertjes nog weggeworpen worden worden,ze wil het oplossen door een extra taks ,zoals voor de plastiek zakjes,als men er voor betaald mag het, maar het lost het probleem niet op,de winkels en bedrijven verdienen er nog aan ,en ze hebben nog gratis reclame ook.
Maar er zijn wel goede oplossingen voor , zoals deze.....
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/plastic-afval-van-tomorrowland-gerecycleerd-tot-zitbanken~afb3b8db/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
E.T.

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 05 Jun 2018, 19:31 
Wat denk je dat ze maken van het plastiek uit je blauwe zak  Question
berretz

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 06 Jun 2018, 6:38 
Als ze bekers voorzien van 1 liter worden alle problemen al één kwart minder.
wardje

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 06 Jun 2018, 7:44 
Plastic is een cruciaal materiaal in de wereldeconomie, en wordt gebruikt in auto’s, mobiele telefoons, speelgoed, kleren, verpakkingen, medische hulpmiddelen, en nog veel meer.
Het aanpakken van dit probleem zal niet makkelijk worden; geen enkel land of bedrijf hoe vastbesloten ook kan dit alleen.
De eerste stap is om een forum op hoog niveau op te richten om discussie tussen dit soort belanghebbenden te bewerkstelligen, met als doel een samenwerkingsstrategie te ontwikkelen voor het verminderen van plastic-vervuiling.
Kunnen we het plasticprobleem niet op een technische manier oplossen? Ik denk het niet , omdat biologisch afbreekbaar plastic bijvoorbeeld zin heeft als het snel genoeg ontbindt om de fauna niet te schaden.
Daarom denk ik dat (als het al ooit zover komt) dat elk internationaal verdrag voor plastic een financieringsmechanisme moet bevatten, en het ‘de vervuiler betaalt’ principe is hier een goed uitgangspunt.
En daar zit het probleem een veelomvattend, bindend, en vooruitziend mondiaal plasticverdrag zal niet makkelijk te behalen zijn. Het zal tijd en geld kosten, en zal onvermijdelijk mazen en tekortkomingen bevatten.
Ik zie het zo het is een mondiale plaag die geheel door onszelf gecreëerd is ; en die eveneens geheel binnen onze macht ligt om op te lossen.
Maar er zal veel goeie wil nodig zijn om zo ver te geraken.
tokkio

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Jun 2018, 17:12 
Quote:
Ik zie het zo het is een mondiale plaag die geheel door onszelf gecreëerd is ; en die eveneens geheel binnen onze macht
ligt om op te lossen.

Maar er zal veel goeie wil nodig zijn om zo ver te geraken.
Juist Wardje, als men wil, werk voor  ingenieurs,en mensen met een goede visie, maar ik denk dat er te weinig mee verdient word,en ze daardoor niet naar een goede oplossing willen zoeken.
Er wordt al veel gerecycleerd,maar nog niet genoeg,ik denk aan bouw materiaal,plastiek snippers die men kan vermengen,dakpannen die men er mee kan maken,duizenden dingen, als men wil,zoveel zelf dat er een tekort kan ontstaan aan plastiek afval, maar ze zijn er 70 jaar te laat  mee om een oplossing te zoeken,en nu willen ze ons terug naar de papieren zak,alhoewel ze vroeger euforisch waren met plastiek, dat spaarde miljoenen bomen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Ga naar: