Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
denlowie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 06 Jun 2018, 10:31  Onderwerp: Stoeprokers !!
Wat hadden jullie gedacht over de stoep rokers ??

Ik ben geen roker, maar laat de mensen toch eens rust, met al die regeltjes, roken daar en roken hier.

Wat doen die mensen kwaad om even buiten een sigaret te roken, ik heb het al veel lastiger om naast iemand te zitten met een hond !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
Prima Vera

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 06 Jun 2018, 10:54  Onderwerp: Re: Stoeprokers !!
denlowie schreef:
Wat hadden jullie gedacht over de stoep rokers ??

Ik ben geen roker, maar laat de mensen toch eens rust, met al die regeltjes, roken daar en roken hier.

Wat doen die mensen kwaad om even buiten een sigaret te roken, ik heb het al veel lastiger om naast iemand te zitten met een hond !

Zo'n hond is dikwijls 1 veel stiller en 2 stinkt dikwijls bijlange na niet zo hard als de mens waar je naast zit. Alles is relatief. En inderdaad bij ons aan de kliniek bv hebben ze de rokersposten ook heel wat meters verder gezet. Men had ze, zoals bij velen, aan de ingang gezet onder het afdak. En dan kwam je buiten én één en al rookwalm waar je in terecht kwam of met de draaideuren kwam de stank én de rook meteen terug het ziekenhuis binnen. Dus ja het kan vervelend zijn. Er zijn zo nog van die firma's die de rookbakken enkele meters verder  gezet hebben voor die redenen. Dat moet kunnen.  Rokers aan een resto zetten zich vlak aan de ingang om te roken én alles gaat gewoon de resto binnen. En zeker en vast als je aan die mensen vraagt om een metertje of twee verder te gaan staan dat je ambras hebt van hier tot ginderachter.
Gast

Geplaatst: Wo 06 Jun 2018, 14:24 
Een roker stinkt , maar een diesel die het stoeppad passeert ruikt oh zo aangenaam ...;
werewoef

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 06 Jun 2018, 21:05 
Stoeprokers

De horeca helemaal naar de kaloten ... Exclamation Question

werewoef
AMEN en AUM
Paca

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Jun 2018, 0:52 
Misschien kunnen onze politiekers zich ook eens bezighouden met het laten van een scheet? Zou dit niet moeten gereglementeerd worden en enkel toegelaten  in een goedgekeurd  toilet?
Daarna kan men ook eens werk maken van boertjes laten vanaf de leeftijd van vijf jaar.
Ieder van ons kan dagelijks één regeltje bedenken waar alleen mini habentes of volksverlakkers serieus willen over doen. Laat me niet lachen, het is triest genoeg.
benq

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Jun 2018, 7:11 
@The Spirit of Flanders

Je bent uwen jonge tijd vergeten zeker, dat je lag te blèten omdat je geen tweetakt brommerke kreeg!
En heb jij nooit in uw leven met een diesel gereden?
Ben is eerlijk! 
En ja ik rij nog steeds met een diesel en zal dit blijven doen tot juist voor mijn As verstrooiing.

Laatst aangepast door benq op Do 07 Jun 2018, 10:09, in totaal 1 keer bewerkt
genoeg gewerkt nu genieten
verhaegen
Support SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Jun 2018, 7:58 
ja t'is een blijvende heksenjacht , allemaal maar om de mensen af te leiden van de werkelijke problemen
misschien dat ze eens wat méér op drugs zouden focussen , maar ja da's niet zo zichtbaar
binnenkort moet iedereen homofiel  of drugverslaafde zijn om "in " te zijn
zouden beter wat stoppen met daar reklame voor te maken
wie is hier nog de normale tegenwoordig
Prima Vera

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Jun 2018, 8:13 
verhaegen schreef:
ja t'is een blijvende heksenjacht , allemaal maar om de mensen af te leiden van de werkelijke problemen
misschien dat ze eens wat méér op drugs zouden focussen , maar ja da's niet zo zichtbaar
binnenkort moet iedereen homofiel  of drugverslaafde zijn om "in " te zijn
zouden beter wat stoppen met daar reklame voor te maken
wie is hier nog de normale tegenwoordig

Ga je nu ook de homofoob uithangen ook? Holebi's zijn net zo normaal als jij en ik. In plaats van mensen in hun waardigheid te laten ga jij er nog eens op kakken ook.  Mensen zoals Dutroux zijn abnormaal. Gasten zoals diegenen (Pakistanen en Afghanen) die een ezel vastbinden en verkrachten in De Ster in St Niklaas, die zijn abnormaal en ziek. Daar hoor ik je toch niet over?
Phoebe

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Jun 2018, 8:18 
'Elk diertje zijn pleziertje' is mijn motto maar misschien zouden diegenen die voor eventuele overlast zorgen  wat meer ontvankelijk  kunnen zijn voor argumentatie  en er voor openstaan dat hun overlast niet alleen door onverdraagzaamheid gevoed wordt.

Ik vind ook, wanneer iemand naast mij op een terras zit te roken en hun uitgeblazen rook mijn richting uitvliegt, ik dat als zeer hinderlijk en  ongezond ervaar. 
Iemand kan bvb.  gevoelige luchtwegen hebben en van die rook   al snel last van ondervinden
.
Wat ik ook  alleszins iets zieligs vind hebben is zo'n  patiënt die  aan de ingang van het ziekenhuis met de ene hand zijn infuusrollatortje vasthoudt en met de andere hand een sigaret oplurkt en die smerige rook , in zijn al zieke lijf, naar binnen trekt.
Al even triestig is een persoon die 'gauw gauw ' zo nodig , tussen 2 gangen  in  zich naar buiten haast om een sigaret te gaan opsteken aan in de ingang van een restaurant .

Een hond naast jou op een terrasje ?  OK , zolang hij maar stil ligt  en niet aan mijn benen komt snuffelen. Geur is er buiten  inderdaad niet zo , de geur van 'natte hond' is enkel soms waar te nemen binnenshuis.
Mensen die allergisch zijn aan honden die hebben nog altijd de keuze ; ofwel zoeken ze een ander terrasstoel ofwel gaan ze weg.
Ik vind wel dat dieren nog altijd , in elke omstandigheid , in openbare gelegenheden en horeca ondergeschikt zijn aan mensen . Wanneer baasjes daar rekening mee houden er is zelden een probleem .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Prima Vera

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Jun 2018, 10:12 
Ik volg je daar volledig in Phoebe. Trouwens in een restaurant ouders met kinderen zijn dikwijls nog een grotere pest omdat ze hun kinderen niet meer leren om stil te zijn. Met alle plezier zetten ze een heel restaurant op stelten. Dat vind ik 1000 x erger dan een hond (groot of klein maakt niet uit) die mooi stilletjes onder het baasje zijn stoel zit. Heeft natuurlijk allemaal niets te maken met het roken. Maar aangezien men hier dan toch begon over dieren!  Wink Mijn vriendin had een labrador in huis genomen om die op te leiden tot blind geleide hond maar uiteindelijk heeft ze hem nu gehouden want ze kan geen afscheid nemen van het dier. Wel dat beest is zo goed opgevoed dat als ze er ergens mee binnen komt, hij zich onmiddellijk onder de stoel of tafel legt én je hoort dat beest niet meer. Ze heeft zelfs zijn eigen drinkbakje én flesje water mee. Het eerste wat ze wel doet nu is eerst vragen of ze er mee binnen mag. Een blindgeleide hond in opleiding mogen ze niet weigeren, deze hond uiteraard wel.
MichelN

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Jun 2018, 10:21 
Phoebe schreef:
Mensen die allergisch zijn aan honden die hebben nog altijd de keuze ; ofwel zoeken ze een ander terrasstoel ofwel gaan ze weg.

Dat kunnen diegenen die liggen te mekkeren over rokers op een terras ook doen.
Ice

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Jun 2018, 12:43 
Het gaat er helemaal niet om of iemand last zou kunnen hebben van een roker die buiten in openlucht een sigaretje staat te roken, het gaat erom dat met f*cking regelneverij éérst de hele horeca op kosten wordt gejaagd door verplícht rookvrije zaak, de rokers moeten verbieden in HUN zaak en hen verbannen naar open lucht waarna nu zelfs met een MEETLAT dat zootje zou gaan meten hoevér de rokers op afstand van de stoeprand moeten blijven zodat ze zeker maar niemand zouden 'storen' met hun rook onder het mom van gezondheid terwijl iedereen stikt van de vuiligheid in de lucht door vliegtuigen, schepen, diesel en chemische rommel van de industrie.. Rolling Eyes
Hypocrieten.
verhaegen
Support SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Jun 2018, 12:59 
voila
zo is dat inderdaad
Fazal

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Jun 2018, 14:18 
De Gentse overheid mag vertellen wat ze wil, sinds het circulatieplan werd ingevoerd, zijn de files op de ring veel langer geworden.
De mensen die daar wonen, houden hun ramen en vensters beter de hele dag gesloten, en dan nog, kunnen ze niet vermijden dat de vervuiling binnendringt. En om het nog erger te maken, 'blijven' ze maar 'overal' straten afsluiten wegens wegenwerken.

Het verkeer komt dus automatisch en meer en meer in trechters terecht, waar je dan minuten lang staat aan te schuiven, hetgeen niet alleen het brandstofverbruik aanzienlijk verhoogt, maar ook nog met plaatselijk enorme luchtvervuiling tot gevolg. Hoe kan het ook anders???

En als er een verbod op stoep-roken komt, dan zullen de rokers midden op de weg moeten gaan staan, want anders staan ze op de stoep van iemand anders te roken. En mensen die in een rusthuis of kliniek verblijven, maar toch nog gezond genoeg zijn om een sigaretje te roken, en het ervoor over hebben de buitenlucht te trotseren, waar moeten die dan heen!? Wordt zelfs een sigaretje hen niet meer gegund???

Of is het werkelijk al zo dat we van elkaar 'niets' meer kunnen verdragen, zelfs als we 'zo weinig mogelijk' anderen storen? Ik heb de indruk van wel!

Als iemand buiten een sigaretje  aansteekt , zal dat  de levensduur van niet-rokers zeker niet beperken, en al zéker niet als ze ergens binnen zitten!

En vind je de stank van een sigaretje ondraaglijk, dan heb je waarschijnlijk nog nooit echte stank geroken.
Of erger nog, dan ben je waarschijnlijk zelfs niet in staat echte stank van andere geuren te onderscheiden.  Cool

Laatst aangepast door Fazal op Do 07 Jun 2018, 14:25, in toaal 2 keer bewerkt
Iedere nieuwe dag is opnieuw de eerste dag van uw leven, maar leef alsof het uw laatste zou (kunnen) zijn!
Gast

Geplaatst: Do 07 Jun 2018, 14:23 
benq schreef:
@The Spirit of Flanders

Je bent uwen jonge tijd vergeten zeker, dat je lag te blèten omdat je geen tweetakt brommerke kreeg!
En heb jij nooit in uw leven met een diesel gereden?
Ben is eerlijk! 
En ja ik rij nog steeds met een diesel en zal dit blijven doen tot juist voor mijn As verstrooiing.

Daar gaat het net over. Zoals men hier schrijft zit men te vitten over de reuk van een cigaret , maar over wat al veel gevaarlijker is komt niet in vraag in de politiek. Ik heb inderdaad nooit met een diesel gereden , maar dat doet er niet toe. Vroeger stonken de café's naar de rook , maar was er buiten frisse lucht. Gisteren avond stonk het binnen bij mij nog steeds naar verbrande benzine die er overdag naar binnen was gedrongen. Ik woon niet in een druk bereden straat , maar wel 5 kilometer in vogelvlucht van de E17 en van de E40. Denk er het uwe over ....

Ga naar: