Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
wardje

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 13 Jun 2018, 11:59 
Ga hier niets betwisten van sigaretten, ben zelf lang roker geweest, maar toch moet ik iets mededelen wat ik ook niet wist tot kennissen van ons hun zoon in een bedrijf werkt waar tabak verwerkt wordt, en eens het volgende mededeelde .
Fabrikanten voegen stoffen aan sigaretten toe. Dit zijn additieven. Additieven zorgen ervoor dat je sneller verslaafd raakt aan roken. En het wordt moeilijker om weer te stoppen met roken.
Aan 1 miljoen sigaretten wordt 6 kilo cacao toegevoegd waardoor je longen meer nicotine kunnen opnemen.
Ook suiker en kalksteen wordt er aan toegevoegd; er wordt ook Formaldehyde toegevoegd stof die gebruikt wordt om lijken te balsemen.
Kortweg een sigaret bevat gemiddeld 70 additieven en een groot deel daarvan zijn smaakstoffen zoals benzaldehyde (amandelsmaak) en vanilline.
Dus goed kan het niet zijn en dat de roker het best rekening houdt met mensen in zijn buurt die niet gek zijn op sigarettenrook.
Nu wordt er verbod opgelegt om niet op de stoep te roken , ik vind dat er ook over.
Fazal

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 13 Jun 2018, 12:33 
Het is het een na het ander.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06/11/bierkenner-ze-willen-alles-wat-plezant-is-verbieden/ 
Iedere nieuwe dag is opnieuw de eerste dag van uw leven, maar leef alsof het uw laatste zou (kunnen) zijn!
Ice

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 13 Jun 2018, 12:41 
MyriamC schreef:
https://sanctorumblog.wordpress.com/2018/06/12/geen-alcohol-geen-bloot-en-iedereen-vegetarier-halalliseert-de-samenleving-beetje-bij-beetje/

Eindelijk toch éne wakkere die mijn mening deelt en ziet wat er in onze maatschappij gebeurt, mét medeplichtigheid van 'onze' politiek:
Quote:
Sinds jaren worden in Borgerhout horeca-uitbaters door radicale moslims onder druk gezet om geen alcohol te serveren. 
Een aantal van hen is overstag gegaan en heeft bier en wijn van de kaart gehaald.

Niet om gezondheidsredenen dus, maar omdat de religieuze wijkmaffia het zo besliste. 
Dat zijn uiteraard sociopolitieke etterbuilen, koren op de molen van rechts en extreemrechts.
De oplossing?
Naar een neutrale consensus zoeken, en die is gevonden onder de noemer volksgezondheid.

Rangschik bier en wijn bij de dingen die ons corrumperen, in het verderf storten.
Wat we vandaag meemaken is een convergentie tussen het gezondheidsargument en de cultureel-religieuze druk: door alcohol te bannen uit de samenleving wordt het probleem geruisloos van de kaart geveegd en het multiculturele flou verder gehandhaafd.

De Vlaming zal water en thee drinken, omdat zijn moslimbuur het zo wil. 
[b]Van wederzijds respect is hier helemaal geen sprake: de islam duldt geen pluralisme, ook niet wat eet- en drinkvoorschriften betreft.
[/b]
Ook de Stichting tegen Kanker, die waarschuwt voor de gevaren van blootstelling aan de  zon, NIET voor onze gezondheid maar huidkankers worden als drogreden gebruikt om sharia voorschriften op te leggen..
Quote:
De bikini wordt meer en meer vervangen door het zedigere ééndelige badpak.
Straks nog meer textiel, en gescheiden zwemmen voor mannen en vrouwen: de nieuwe preutsheid is een nevenverschijnsel van de multiculturele ontsporing. 

Of nog duidelijk gezegd: het is een manifestatie van de dhimmitude, de aanpassing van de Westerse cultuur aan de rigide sharia-voorschriften, om een cultuurclash te vermijden. 
Het blijft opmerkelijk dat een samenleving normen aanneemt, al dan niet van bovenuit gedirigeerd, die helemaal op maat zijn van een dominante subcultuur.
Gezondheid is hét argument, een meta-ideologisch dictaat waar niet over gediscussieerd hoeft te worden.
Een hele samenleving plooit voor intimidatie en onder druk van een minderheidsgroep religieuze idioten, vervaagt de scheiding tussen kerk en staat, wordt de grondwet geschonden en bepalen religieuze regels van een achterlijke woestijnideologie reeds het leven in ONZE maatschappij!
Quote:
Derde voorbeeld: het verbod op varkensvlees en het ritueel van het onverdoofd slachten. 
Vooral dat laatste blijft, naar aanleiding van het bloederige Offerfeest, een jaarlijks weerkerende bron van ongenoegen die zelfs van origine linkse dierenwelzijnsactivisten zoals Gaia mobiliseert. 
Maar ook hier is een oplossing in de maak.
Sinds een jaar bieden de Molenbeekse gemeentelijke basisscholen elke dag een vegetarische schotel aan, als alternatief voor de traditionele lunch.

In een volgende fase zal die traditionele maaltijd verdwijnen, en wel met een dubbel motief: het zou de gezondheid ten goed komen, het is goed voor het milieu en… het is volstrekt halal. 
De twee eerste redenen mag men als alibi’s beschouwen om het derde, echte motief te maskeren: de multiculturele gelijkschakeling in dienst van één religie die het sterkst op haar identitaire strepen staat.

Het vlees gaat dus van ons bord, om de discussie met de islam rond het (on)verdoofd slachten af te blazen. 
Zo wordt het vegetarisme, parallel aan de alcoholontrading en de verpreutsing, een fenomeen van onderwerping dat er zo niet uitziet omdat het als politiek-correct wordt verpakt en de dokters er hun zegen over geven.

De warenhuisketen Colruyt heeft in dezelfde zin een halal-aanbod in de rekken waarin alcoholvrije en vegetarische producten naast elkaar zijn opgenomen.
Ook volstrekt ongelovige vegetariërs eten dus automatisch halal,- dat is een opmerkelijke semantische shift waar niemand bij stil lijkt te staan.
Colruyt staat dus nu ook op mijn lijst van te boycotten warenhuizen.
Quote:
We kunnen zo nog wel wat sluipende halaliseringseffecten bedenken. 
Het verbieden van humor bijvoorbeeld, die een bepaalde religie viseert. 
Ook muziek zou het volgende haram kunnen worden, nog zo’n list van Satan en absoluut ongewenst in het kalifaat. 

Wat zou de medische wetenschap hier als alibi kunnen bedenken?

Tinnitus, risico op gehoorschade? Mentale degradatie?
In november van vorig jaar stak een radicale moslimprediker een tirade af tegen alcohol, korte rokjes en… muziek.
Plaats van actie: geen moskee, maar het Genkse stadhuis.
Op tolerantie staat geen maat, en we kennen ondertussen allemaal de titel van het boek dat daarover gaat: Soumission.
Soumission: ONDERWERPING=islam.
Om de humor te verbieden vielen er reeds doden, Charlie Hebdo en de Deense cartoons....
Onze onderwerping wordt mede georganiseerd door zelfverloochenende landverraders: de politiek want zij passen zelfs wetten aan om ons te onderwerpen en sharia sluipend in te voeren!

De discussie over stoeprokers valt hiermee in het niet en is een onderdeel van de onderhuidse islamisering waar we nu mee te maken hebben.  Evil or Very Mad
Wat doen we onze kleinkinderen maar aan?
Van een vrije, democratische maatschappij naar dictatoriale, fascistisch RELIGIEUZE slavernij en genocide op onze bevolking, op onze cultuur, op onze hele levenswijze en dát door onze westerse tolerantie en verraad door eigen politiek voor dat zootje achterlijke barbaren.

Fazal: dat heet ISLAMISERING.....ik ben zeer benieuwd of ons bierland deze traditie zonder slag of stoot onder druk van dat zootje religieuze kolonisten zal laten verbieden...misschien wordt het dan verplicht bier ZONDER alcohol??? want het is toch die alcohol die zo schadelijk is voor de gezondheid en dodelijke ongevallen veroorzaakt, nietwaar?  Rolling Eyes Dáár kan toch niemand bezwaar tegen hebben, hé?
Nu weten we ook meteen waarom recidivisten, zatte doodrijders en vluchtmisdrijven NIET bestraft worden door justitie, nietwaar?  Twisted Evil
wardje

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 13 Jun 2018, 12:52 
Fazal;

Ja, ze trachten alles aan perken te leggen, iedere volwassene zou toch zijn limiet moeten kennen, en is men er eensover ,tja de volgende dag loop je wat met een zwaar hoofd maar ge weet van wat het is. Smile
Met roken daar tegen tracht men een mens verslaafd te maken , ben zelf roker geweest en weet donders goed dat mijn hand telkens er één opgerookt was automatisch naar een volgende ging,datwas niet meer van de goesting naar een sigaret.
Ben blij dat ik ervan af ben en betrap mij erop als ik dicht bij iemand sta die rookt en de rook komt mijn kant op dat ik toch wat verder afga, die persoon mag van mij roken ,hij heeft zoveel recht of ik om daar buiten te staan roken , dat hij zijn gezondheid misschien naar de knoppen helpt, tja dat is zijn probleem.
Fazal

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 13 Jun 2018, 13:54 
Als zelf-roker en als medemens, kan ik u, en vele niet-rokers heel goed begrijpen wardje.
Ikzelf probeer niet-rokers zo weinig mogelijk , en zelfs helemaal 'niet' te storen, maar voor 'fanatieke' antirokers kan ik geen respect opbrengen.
Dat doen ze voor mij ook niet! Alhoewel ik ook 'hen' zoveel mogelijk zal proberen te sparen, omdat ik heel goed besef dat zij daar als niet-roker, last van hebben. 

Maar ze moeten niet beginnen overdrijven. Als ik op minstens 3 tot 5 meter afstand blijf, slik ik hun commentaar niet, 'tenzij' ik merk dat de rook van mijn sigaret telkens weer hun richting uitwaait. Daar let ik heel goed op, en dan pas ik mij aan.

Ik ben nu bijna 82, en ik rook al sinds ik 18 was, ± 40 sigaretten per dag, en dat men nu maar niet denkt dat ik daar fier op ben, en ik schaam mij eerder dood voor deze bekentenis.  Embarassed
Maar Ik moet ook toegeven dat het voor mij moeilijker en moeilijker wordt om ermee te stoppen, alle voorgaande pogingen ten spijt. Het is idd ongezond, het maakt alles smerig, en het kost tegenwoordig enorm veel geld. 

Gelukkig heb ik nog steeds geen last van mijn gezondheid, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
Maar daar moet ik dan maar zelf voor instaan, hetgeen ik dan ook zal doen. 

Ik heb het gevecht opgegeven, en ik doe geen moeite meer om er nu nog mee te stoppen. 
Iedere nieuwe dag is opnieuw de eerste dag van uw leven, maar leef alsof het uw laatste zou (kunnen) zijn!
tokkio

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 13 Jun 2018, 14:33 
En toch geloof ik van die moslims ,met hun verbod op alles wat in hun geloof staat niks.
De laatste aflevering van komen eten gezien op 4, daar waren 2 turkse moslims bij, en ja er stond 2X varkenvrees :Dop het het menu, dus weigerde ze het te eten ,want zegde ze, wij zijn moslim en het mag niet van ons geloof........maar wijn en cava en gin tonic  drinken....... dat deden ze dan wel,
dus neemt hun geloof maar met een schep zout. Very Happy
Maar we zijn gewoon in een verzuurde maatschappij beland,ik denk dat de meeste mensen op hun tenen lopen, en dat er velen bijna een zenuw inzinking krijgt als kinderen spelen, de buur zijn BBQ aansteekt,als er iemand een sigaret opsteekt,zijn automotor laat draaien of als er een jonge vrouw met een minirok voorbij komt. Very Happy behalve als ze het zelf doen. Very Happy
Het vermogen van de mens om zich voort te planten is oneindig veel groter dan het vermogen van de aarde om de mens van voedsel te voorzien(Thomas Malthus 1798)
Ice

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 13 Jun 2018, 15:30 
Awel, tokkio: dát wekt nu net bij mij razernij op: ze doen het zélf maar willen het ONS verbieden om húnne wil op te leggen!  Mad

@Fazal: heel begrijpelijk....ik rook ook, veel minder dan vroeger, niet waar kinderen zijn, niet meer in mijn auto zogoed als niet meer buitenshuis alhoewel als rebel ik nu wél soms in openlucht een sigaret opsteek, puur uit protest en wie commentaar heeft krijgt een bolwassing en zal zich heel snel uit de voeten moeten maken.
Erg hé hoe wij al aan zelfcensuur doen en onszelf beperken, onze vrijheid onder dwang moeten afgeven?
En in míjn huis? Daar doe ik wat ík wil, dus ook roken en wie dat niet kan verdragen, die blijft maar wég!
Dus, Fazal: geniet maar van je sigaretje, dat doe ik ook, niks aantrekken van wat anderen denken of menen ons te moeten voorschrijven!
Phoebe

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 14 Jun 2018, 9:20 
Ik denk niet dat derden het in hun hoofd zullen halen om een oudere  op straat rokende vrouw  commentaar te geven .. Misschien zal je hoogstens een zijdelingse blik krijgen al dan niet afkeurend  en misschien  dan zelfs niet direct omdat de rook hen hindert  ; wanneer je daarbij dan een zeker 'kijven'  start , waardoor ze zich 'snel  uit de voeten  zullen moeten maken'  (wat ze ook zullen doen denk ik  ) dan vrees ik dat de mening zeker zal gevormd zijn ..
Maar inderdaad , je doet wat je wil,  Ice , elk is daar vrij in ! Very Happy Wink

Nogal normaal dat men in zijn eigen huis doet wat men wil , al vind ik,  wanneer men bezoek ontvangt men als gastvrouw/heer het zijn gasten zo  aangenaam mogelijk moet maken , al was het maar uit 'savoir faire'.. Dat houdt ook in, wanneer  het bezoek  het  niet op prijs zou stellen dat er sigarettenrook rond  zijn hoofd kringelt , men als gastvrouw/heer zijn verslaving efkes tracht opzij te zetten    , rebel  zijnde of niet .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Gast

Geplaatst: Do 14 Jun 2018, 10:48 
Phoebe schreef:
Ik denk niet dat derden het in hun hoofd zullen halen om een oudere  op straat rokende vrouw  commentaar te geven .. Misschien zal je hoogstens een zijdelingse blik krijgen al dan niet afkeurend  en misschien  dan zelfs niet direct omdat de rook hen hindert  ; wanneer je daarbij dan een zeker 'kijven'  start , waardoor ze zich 'snel  uit de voeten  zullen moeten maken'  (wat ze ook zullen doen denk ik  ) dan vrees ik dat de mening zeker zal gevormd zijn .....

Een rokende en daarbij kijvende vrouw op straat noemt men van oudsher in Gent een .... "gemien wijf" Smile ( van laag allooi , uitschot dus )
Ice

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 14 Jun 2018, 11:24 
Dan toch er nog ietske voordeel aan oud-zijn, Phoebe... Wink

En uiteraard, als gastvrouw ben je druk bezig en heb je geen tijd om te roken maar ben je ook hoffelijk, dat is vanzelfsprekend maar niemand kent dat nog tegenwoordig..

awel, sof soms moet je gemeen zijn tegen marginalen die je eerst in gevaar brengen door de verkeersregels aan hun laars te lappen om je dan zelfs nog durven te komen uitkafferen omdat zíj fouten maakten en enkel door mijn snelle reactie een aanrijding werd vermeden...ja voor dát uitschot was ik een oud wijf maar ze hebben het dan ook kunnen uitleggen aan de politie, die mag je namelijk oproepen als je je bedreigd voelt... Twisted Evil

Ga naar: