Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
voorn

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 29 Jun 2018, 15:41 
Wat het ook was.
Het is misdadig de mensen hoop te geven op een zaak die juridisch en Europees afgewezen wordt wat ook de oplossing is.
Het zou een precident scheppen op andere falingen en aandelen.
pcekspeer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 29 Jun 2018, 16:33 
pcekspeer schreef:

Er is wel degelijk een eenvoudige oplossing voor Arco: laat Belfius een dading sluiten en een commerciële vergoeding betalen aan de Arco-coöperanten.
Dan hoeft Europa niet eens zijn fiat te geven.
Dan moet Belfius zijn aandelen niet braderen als het naar de beurs gaat en dan maakt de bank gelijk een goede beurt bij een grote groep klanten.
Zolang dat niet gebeurt, blijft het beeld bestaan van een financiële instelling die, geruggensteund door een onbetrouwbare aandeelhouder, op een stuitende manier met zijn cliënteel omgaat.

Overigens BDW, wat vertelt het Regeerakkoord ook alweer?

https://www.premier.be/sites/default/files/articles/Accord_de_Gouvernement_-_Regeerakkoord.pdf

Tsja, wat nu?

https://www.google.be/search?source=hp&ei=NUM2W7KNHsLLwALQ9bSwDA&btnG=Zoeken&q=belfius+beleggen

Voor wanneer een correcte en snelle oplossing, na zeven jaar onduidelijkheid en getouwtrek tussen de regeringspartijen?
 Geen enkele spaarder moet opdraaien voor de graaizucht en de roekeloosheid van de banksector.
De 800.000 kleine Arco-spaarders hebben geen enkele verantwoordelijkheid in de vereffening van Arco.
Coöperanten zijn spaarders met een kleine inleg die niet op gelijke voet mogen worden behandeld als beleggers en andere aandeelhouders. 

OK?

De Europese landen hebben honderden miljarden euro gepompt in de redding van de banken, met de goedkeuring van de Europese Commissie.
Maar het spaargeld van 800.000 kleine spaarders beschermen, dat is blijkbaar ‘illegaal’.
Europa kiest kant voor het grote kapitaal, en laat de kleine man opdraaien voor de bankencrisis.

OK?

De overheid moet garanderen dat de Arco-spaarders hun geld terugkrijgen, maar de factuur moet doorgerekend worden aan de bankensector.
Zij hebben de crisis veroorzaakt, zij moeten de rekening betalen.

OK?

Dat ze dus maar een soort bankenfonds oprichten dat, verplicht, gespijsd zal worden door de grootbanken en financ. instellingen.

OK?

Wink
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
62.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
frits1955

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 29 Jun 2018, 17:16 
""Dat ze dus maar een soort bankenfonds oprichten dat, verplicht, gespijsd zal worden door de grootbanken en financ. instellingen."

Als die 800.000 gedupeerde coöperanten dat nu eens zouden snappen en ook zouden snappen dat zoiets met de Van Overtveldts  & co van deze wereld ondenkbaar is en vervolgens hun inzichten zouden omzetten in het juiste kiesgedrag...
Paul Siemons

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 29 Jun 2018, 17:57 
frits1955 schreef:

Als die 800.000 gedupeerde coöperanten dat nu eens zouden snappen en ook zouden snappen dat zoiets met de Van Overtveldts  & co van deze wereld ondenkbaar is en vervolgens hun inzichten zouden omzetten in het juiste kiesgedrag...

Daar is geen enkele "gedupeerde" bij : als ge met aandelen bezig bent kan je winnen of verliezen en ditmaal was het verliezen!!
En alle ARCO-aandeelhouders wisten het dat ze aandeelhouder waren dus ze moeten niet jammeren !

pcekspeer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 29 Jun 2018, 18:00 
Paul Siemons schreef:

Daar is geen enkele "gedupeerde" bij : als ge met aandelen bezig bent kan je winnen of verliezen en ditmaal was het verliezen!!

Jij was een vd weinigen die dat allemaal al wisten, maar ook jij liet indertijd niets horen...

Tsja...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
62.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Prima Vera

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 29 Jun 2018, 19:40 
Paul Siemons schreef:
frits1955 schreef:

En alle ARCO-aandeelhouders wisten het dat ze aandeelhouder waren dus ze moeten niet jammeren !

Volledig akkoord.
Paul Siemons

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 29 Jun 2018, 22:14 
[quote="pcekspeer"]
Paul Siemons schreef:

Jij was een vd weinigen die dat allemaal al wisten, maar ook jij liet indertijd niets horen...

Tsja...

Ik wist niks maar het toeval wil dat ik een soortgelijke discussie over Arcopar aandelen enige jaren geleden gevolgd heb op een ander forum .
En het was zowat hetzelfde als hier: "Het was een spaarrekening volgens de meesten "..... ellenlang geschreven gejammer en geklaag totdat iemand daar schreef dat elke Arcopar-aandeelhouder wist dat het aandelen waren want het stond op de bankafschriften!

petrol

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 01 Jul 2018, 14:10 
Vele Arco gedupeerden zitten in een hoekje te jammeren en te klagen,'ik wil mijn geld terug,'ik wil mijn geld terug'.
Jammer, maar ze kunnen achter hun geld fluiten.
Een stelletje incompetente klungelaars hebben op de beurs hun geld vergokt.
tokkio

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 01 Jul 2018, 17:21 
petrol schreef:
Vele Arco gedupeerden zitten in een hoekje te jammeren en te klagen,'ik wil mijn geld terug,'ik wil mijn geld terug'.
Jammer, maar ze kunnen achter hun geld fluiten.
Een stelletje incompetente klungelaars hebben op de beurs hun geld vergokt.

Zo is het, en ze moeten die oplichters aanpakken, maar dat was de katholieke zuil, en die hebben rap, rap van naam veranderd,en nu de verkiezing er aankomt komen ze met hoop voor al die gedupeerde, en als ze 40% ooit zullen terug krijgen .......als,maar het is een zeepbel,zoals Lernout en Hauspie, en dat blijft ook maar duren.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/17-jaar-na-faillissement-lernout-en-hauspie-uitstel-tot-maart-2019-voor-afhandeling-schadevergoedingen~ace5eb24/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Ga naar: