Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
cabanneke


Geregistreerd op: 24-2-2016
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 16 Jun 2016, 15:41  Onderwerp: laptop
verhaegen schreef:
als je een nieuwe wil kopen
wat moet je eerst bekend zijn ?
wat doe je nu met een comp of laptop ?
wat wil je in de toekomst met een laptop gaan doen ?
ben je iemand die geduldig is , of nogal gehaast bent ?
als je dat weet of bekend maakt , dan pas kan der iets gezegd worden
navenant welke computer of laptop die je nodig zou kunnen hebben


Hallo

Wel gewoon thuis mailen, surfen en nu vooral solliciteren. Vooral word en excel gebruikt ik het meest.
Dit lukt niet meer via de site van de bedrijven rechtstreeks solliciteren omdat ik nog met windows vista of xp werk en daarom denk ik dat ik nu een nieuwe dien aan te schaffen.
Met de nieuwe toepassingen uiteraard.
Alvast bedankt voor jullie reacties

groetjes
cabanneke
Hallo
Ik ben 53 jaar.
en wil graag via seniorennet nieuwe mensen leren kennen
verhaegen
Support SeniorenNet

Geregistreerd op: 3-4-2003
Woonplaats: kapellen

Profiel
Prive Bericht
E-mail
Geplaatst: Vr 17 Jun 2016, 11:59 
dan kom je toe met een laptop van ± 500 ¤
bv.
een toschiba of asus
of een medion van de aldi
Danny.


Geregistreerd op: 15-5-2003
Woonplaats: Vlaams Brabant

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 19 Jun 2016, 18:35  Onderwerp: Medion en zijn helpdesk
Sorry voor het lange verhaal, maar anders is het waarschijnlijk te onduidelijk Wink

Met de bedoeling hulp te krijgen van Medion voor het terug naar fabriek instelling te gaan nadat ik de upgrade van mijn Windows 7 naar Windows 10 had terug gedraaid wat niet zo goed gelukt was (ik heb hierover en hier op Seniorennet een vraag gesteld), ben ik daar op een zeer eigenaardige manier “geholpen” geweest.

Daar mijn toestel, ergens in het jaar 2011 aangekocht werd, was dit dus niet meer in garantie, en voor het invullen van hun online formulier had ik te weinig informatie over de aankoop en heb ik een mailtje naar Medion gestuurd met de uitleg dat ik na een terug draaien naar Windows 7 na de upgrade naar Windows 10, ik niet meer happy was met de werking van mijn PC. Ook liet ik daar verstaan dat dit niet meer onder garantie was, en dat ik dus wel wou betalen voor een OEM Windows 7.

Ik kreeg een mailtje als antwoord dat ik daarvoor best het online formulier zou gebruiken omdat ze dan alles aan de betrokken dienst konden doorgeven.

Het online formulier werd ingevuld, maar voor de aankoopdatum ben ik dan uitgegaan van de gegevens van Speccy waar ik de datum van eerste gebruik kon terug vinden.

Ook heb ik daar in het aangepaste vakje een uitvoerige uitleg gegeven, een beetje zoals ik hier hoger reeds liet verstaan, en zeker ook dat het toestel niet meer in garantie was.

Ik kreeg daar onmiddellijk een antwoord op dat het toestel niet meer in garantie was, en dat ik mij voor hulp tot hun helpdesk moest wenden.

Dit is een aan 0,45¤/minuut betalende verbinding.

Ik kan begrijpen dat ze dergelijke hulplijn, betalend maken, maar ik kan absoluut de werking van die dienst niet goed keuren.

Waarom?

Wel, om volgende redenen (samenvatting van het telefonische gesprek):
- Met Medion, voor Nederlands druk 1, pour …
- Met Medion helpdesk, dit gesprek kan opgenomen worden …
- Sorry, maar al onze medewerkers zijn momenteel in gesprek, wij helpen u …
Na een hele tijd niets, eindelijk een stem …
- Met (zijn naam ontsnapt mij nu), met wat kan ik u van dienst zijn?
- Met Danny …, ik heb het volgende probleem (hier herhaal ik nogmaals zo ongeveer wat ik hier hoger geschreven heb)
- Hebt u een klantnummer
- Neen mijnheer, ik heb geen klantnummer
- Ik zal toch maar eventjes kijken, mag ik eventjes uw woonplaats
- Mijn woonplaats is …,
- Neen ik vind daar niets onder uw naam, hebt u een mailadres
- Mijn mailadres is …
- Ik zal eventjes kijken (stilte) neen daar vind ik ook niets onder, ik zal u een klantnummer geven, een momentje a.u.b. (stilte) uw klantnummer is … en met wat kunnen we u van dienst zijn?
- Mijnheer, ik heb u dat reeds gezegd, en ook staat dit alles in mijn mail dat ik u gestuurd heb, en ook nog eens in uw online formulier
- Dat heb ik niet gezien, ik zal dit eventjes opzoeken, hoe is uw mailadres
- Mijnheer, dat heb ik u reeds gegeven …
- Sorry, ik zal eventjes opzoeken (stilte) ja, ik heb het hier (heel lange stilte)
- Aaaallo, is daar nog iemand
- Ja mijnheer, ik ben wat u ons gestuurd hebt aan het doornemen, dat hebt u mij toch gevraagd.
- Mijnheer, ik heb u dat niet gevraagd, ik heb u enkel maar gezegd dat al wat u mij tot op deze moment gevraagd hebt, in mijn twee berichten te lezen staat, en dat alles wat tot op dit moment aan het gebeuren is, niets meer is dan de minuten te laten lopen, ik heb tot op dit ogenblik nog geen enkele nuttige informatie gekregen, maar laat maar vallen.

Ik heb dus de verbinding na een vijftal minuten verbroken omdat ik de indruk had dat ze mij aan het lijntje (bij mijn geldbeugel) aan het houden waren …

Groetjes

Danny
Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel, veel daarvan hebben wij nu nog steeds.
Windows 10, Medion E6431, Firefox, Thunderbird, Windows Essentials, IE
Danny.


Geregistreerd op: 15-5-2003
Woonplaats: Vlaams Brabant

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 19 Jul 2016, 15:44 
Ik heb juist de rekening ontvangen, voor dat gezever werd er mij exact 5,00¤ aangerekend, ik vind dit pure diefstal.

Groetjes

Danny
Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel, veel daarvan hebben wij nu nog steeds.
Windows 10, Medion E6431, Firefox, Thunderbird, Windows Essentials, IE
Rwooseke


Geregistreerd op: 18-2-2007
Woonplaats: Eeklo

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 07 Aug 2016, 20:42 
Recent heb ik me een printer "HP DeskJet 3630 All-in-One" aangeschaft. Helaas blijkt dit toestel (standaard) enkel op A4 papierformaat te kunnen afdrukken. Kleiner formaat (A5) wordt niet doorgevoerd en geeft de foutmelding: ongeldig papierformaat, de sensor kan het niet detecteren. Volgens de 'gebruiksaanwijzing' kan dit worden geregeld via "Instellingen", maar daar zijn 3 categorieën papier vermeld (klein, midden en groot) elk met verschillende opties zodat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb er meerdere van geprobeerd maar steeds zonder resultaat. Kan misschien iemand die ook zo'n toestel gebruikt mij helpen (dat ik op A5 formaat kan afdrukken)? Bij een poging om een document te openen in Microsoft Word, krijg ik plots de melding C\...\ doc. x in gebruik door De Roose - wilt u een kopie maken. Ik kan onmogelijk nog in het document geraken. Hoe kan ik dat zgn 'in gebruik' uitschakelen?

 
Ga naar: 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in CET (Europa)
BELANGRIJK:
SeniorenNet heeft GEEN banden met de auteurs van berichten op dit Forum.
SeniorenNet is commercieel, religieus en politiek volledig onafhankelijk.
De mening, inhoud, gevolg, informatie of doel van de berichten vertegenwoordigt enkel deze van de auteur van het bericht en dus niet noodzakelijk deze van SeniorenNet.