Deel via

Zoveel kan online winkelen je besparen

February 2017
Een onderzoek van afgelopen donderdag van de Nederlandse Nationale bank geeft aan dat consumenten die online shoppen een belangrijk prijsvoordeel doen. Sterker nog, dat prijsvoordeel kan zelfs de nationale inflatie dempen. Ontdek waarom en wat jouw voordeel is van online winkelen.

6,5% goedkoper online

Gemiddeld bespaar je zo’n 6,5% door online te kopen in plaats van in een fysieke winkel. Toch wel voordelig als je weet dat dat een pak hoger is dan de inflatie, die iets onder de 2% ligt. Zo zou je kunnen zeggen dat je online dus de koopkracht terugkrijgt van bijna 4 jaar geleden.

50+ loopt nog achter

Van alle doelgroepen die online surfen, behoren de 50-plussers nog tot de groep die het meeste achterloopt met online shoppen en voor het grootste deel van hun aankopen nog naar een winkel gaan. Toch is er een omwenteling aan de gang en zien we ook bij de 50-plussers een enorme groei aan online aankopen. We geloven dat in de komende jaren de 50-plussers massaal zullen overschakelen naar het gemak van online shoppen.

Meer dan lage prijs

Online aankopen betekent namelijk niet enkel een lagere prijs, het is ook enorm gemakkelijk. ’s Avonds kan je bijvoorbeeld in je luie zetel of in je bed rustig producten opzoeken en dan bestellen. Enkele dagen later komt de postbode het aan je voordeur afgeven. Wat is er nu nog gemakkelijker? En als je daarmee bovendien gemiddeld 6,5% bespaart, dan vraag je jezelf misschien nu af waarom je die aankopen van vorige week ook al niet online deed?

Enorm aanbod

Naast het gemak en de lage prijs, is het aanbod online ook veel groter. Neem een grote supermarkt, doe-het-zelfzaak of multimediawinkel: er passen in zo’n winkel slechts enkele duizenden tot 10.000 à 20.000 producten. In de webshop van SeniorenNet bijvoorbeeld hebben we momenteel net geen 100.000 producten te koop. Vele keren meer dan in de grootste winkels dus, en dat allemaal tegen lage prijzen die met gemak tot bij je aan de deur worden gebracht.

Waarom lage prijzen?

Online zijn de prijzen lager, vooral door lagere kosten (je moet geen winkel of parkeerplaatsen meer hebben), en door sterke concurrentie. Je bent namelijk maar één klik verwijderd van de concurrentie. Maar het is juist daarom dat we bij de SenNetShop die hele lage prijs willen combineren met een goede service. Want één klik verder en je bent ergens anders. Daarom is service zo belangrijk: betalen als consument is gemakkelijk, maar de juiste dienstverlening ervoor terugkrijgen is toch nog steeds een moeilijkheid, er zijn online nog erg veel cowboys.

Nog veel groei mogelijk

Uit hetzelfde onderzoek van de Nederlandse Nationale Bank blijkt dat we als Belgen en Nederlanders nog een stuk achterlopen in Europa met online kopen. In het Verenigd Koningkrijk geven ze gemiddeld 3600 euro per jaar uit online, bij ons is dat rond de 1200 euro. Naarmate de consument zich steeds meer bewust wordt dat het niet enkel goedkoper is online, maar dat ook service en kwaliteit aanwezig is, zal er meer online gekocht worden.

Doe je voordeel

Heb je nog nooit of weinig online gekocht? Dan is het vooral opletten voor oplichting en fraude. Zowel op Belgische webshops als (en zeker) op buitenlandse. Net daarom willen we bij SeniorenNet met onze eigen webshop de nodige service en kwaliteit bieden, zodat je online goede ervaringen hebt met winkelen. Je kan onze webshop ontdekken door hier te klikken. Veel shopplezier!

7 reacties

tony
Valse redenering. Je koopt misschien wel 6,5% goedkoper, maar je vergeet de portkosten (soms 10% of meer) van je online aankoop. Om nog niet te spreken van verkeerde leveringen, beschadigde leveringen, nooit aangekomen leveringen, enz.
28/02/17 08:11 REAGEER
nora1945
Ik ben 71 jaar en koop reeds jaren online, maar wel in het binnenland en heb nog maar EENMAAL iets moeten terugsturen. Er zullen altijd voor- en tegenstanders zijn, maar dit lijkt mij normaal. Het is wel aantrekkelijk als men naar een bepaalde site kijkt om vlugger iets aan te schaffen.
GEMAKKELIJK - GOEDKOPER -
28/02/17 09:00 REAGEER
Teejay
Verzedkosten ok maar ik heb onlangs door verder te shoppen 100,- (ja echt!) op een soortgelijk product weten te besparen!
28/02/17 09:49 REAGEER
Jos1
Is niet altijd goedkoper. Steeds goed vergelijken en in winkels gaan kijken is belangrijk.
28/02/17 14:26 REAGEER
aronjaco
De juiste dienstverlening ervoor terugkrijgen is toch nog steeds een moeilijkheid, er zijn online nog erg veel cowboys. Er wordt in dit artikel tegelijk warm en koud geblazen , en dat om de eigen webwinkel schoon in de verf te zetten.
Niettemin , dat het altijd loont om online te winkelen , dat is juist . Verzendkosten , wel ge moet maar een webwinkel zoeken waar er vanaf bepaalde bedragen geen kosten meer zijn , en , die vindt ge genoeg.
Ik heb reeds hier en daar te kennen gegeven dat ik niet bestel vanwege de hoge verzendkosten , en raad eens , ja , ik kreeg éénmalig hetzelfde aanbod zonder kosten.
Verder heb ik één ding ervaren : in Nederland en Duitsland is alles goedkoper dan bij ons , ook via een webshop. Over rechtstreeks kopen in China wil ik niet spreken.
Verder : er zijn webshops waar ge geregeld gratis producten aangeboden krijgt .. even googelen.
In die zeg maar tien jaar dat ik koop over internet , ben ik nog nooit bedrogen geworden.Ik kocht zelfs eens een smeedijzeren afsluiting voor mijn tuin rechtstreeks in Polen pover hun website , en raad eens : de helft van de prijs , hoge kwaliteit en thuis afgeleverd. Perfect.
28/02/17 14:37 REAGEER
monicawyns
Ik koop heel weinig online. beseft men wel hoeveel karton er wordt verbruikt met online te kopen?
28/02/17 16:21 REAGEER
friedahimpe
Online kopen belast het milieu. Hoeveel kamionnettes rijden er nu al niet rond?
Ik ga zelf nog graag winkelen. Sociale contacten, een babbel met de verkoper (verkoopsters) is toch leuk? We gaan ons toch niet opsluiten achter onze computer?
7/03/17 12:18 REAGEER

Login Registreer

Recente Artikels

Gerelateerde Artikels