Waar vandaan: Actueel >

Actueel - Primeur: SeniorenNet lanceert eigen magazine!

Archief

Het magazine PASC@L.  Een nieuw maandblad ligt binnenkort bij de dagbladhandelaars. Het magazine ván de 50-plusser, vóór de 50-plusser. Een nooit geziene mix in de wereld van magazines. Internet en printmedia hebben elk hun sterke en zwakkere punten. Pascal Vyncke combineert echter de sterke punten van beiden tot een unieke mix. Na het ‘web 2.0’-principe ontwikkelt hij nu een ‘magazine 2.0’-principe.

Draai het idee hoe een maandblad ontstaat op zijn kop. Niet de redactie dicteert wat de lezers gaan vinden in het blad. De lézers bepalen wat er in hunPascalstaat. Een magazine ván de 50-plusser dus. Het uitgangspunt is om hún levenservaring, levenswijsheid en levensplezier aan bod te laten komen. Het wordt een magazine waarin de 50-plussers centraal staan en écht fier kunnen zijn op hun generatie.

Zo’n 6 jaar geleden ging www.SeniorenNet.be, de website voor de actieve 50-plusser, de lucht in. Het werd gemaakt door de toen 15-jarige scholier Pascal Vyncke en bleek een groot succes. Met zijn unieke formule bereikt de site maandelijks meer dan een miljoen verschillende 50-plussers! Drie jaar later, in 2004, schreef hij ‘Internet na 50’, een bestseller met tienduizenden verkochte exemplaren en ook de twee boeken erna werden bestsellers: ‘Veilig surfen na 50’ en ‘Computeren na 50’. Vandaag komt Pascal Vyncke, inmiddels een 22-jarige student, met een nieuwe primeur. 

De doelgroep van PASC@L zijn zowel de internettende 50-plussers, als de 50-plussers die niet op internet aanwezig zijn. Het wordt een magazine waarin de interessesfeer van élke 50-plusser een plaats krijgt. SeniorenNet won al eens de Wablieft-prijs en dus mag u ook in PASC@L klare en duidelijke taal verwachten. Met een prijskaartje van 2 euro per nummer krijgen onze lezers waar voor hun geld.
 
Voor de professionele uit- en afwerking werkt Pascal Vyncke samen met Cascade, de uitgever van onder meer Eos, Primo TVgids, FELIZ en Psyche & Brein. Zij staan garant voor een redactie die de aangeboden content tot een mooi, praktisch en vlot leesbaar magazine kneedt. 

PASC@L telt 52 pagina’s en ligt op 25 oktober 2007 in de winkel met een startoplage van 70.000 exemplaren.

SeniorenNet werkt dus volop mee aan het magazine!  We starten met 52 blz., maar hoe meer succes het magazine heeft, hoe dikker het later kan worden.  De dikte hangt namelijk af van de oplage.  Hoe meer steun we van de 50-plussers krijgen, hoe meer we kunnen schrijven!

Om er zeker van te zijn dat u als eerste kunt genieten van het nieuwe magazine PASC@L, kunt u een voorinschrijving doen. U hoeft nog niets te betalen en heeft geen aankoopverplichting, zie http://www.seniorennet.be/Pages/Club/pascal_magazine.php !! 

Het magazine wordt eveneens gemaakt op basis van onderzoeken en polls bij onze 50-plussers.  De prijs, formaat, inhoud, lay-out, enz. zijn alle gebaseerd op onderzoeken bij telkens duizenden 50-plussers.  Het magazine PASC@L zal vàn de 50-plusser zijn, vóór de 50-plusser!

Samengevat:

  • Magazine van en voor actieve 50-plussers
  • Uitgangspunt is levenservaring, wijsheid, interactiviteit en levensplezier
  • Zeer uitgebreid gamma aan thema's: HuisjeBoompjeBeestje, Droom van de maand, Blog van de maand, Vrije Tijd, Toerisme & mobiliteit, Gezondheid, etc
  • Interactief met SeniorenNet
  • Senioren communiceren met PASC@L en met elkaar door het magazine
  • Bewaarmagazine met verzamelmap
  • Prijs: amper 2 euro !

 

 

 

rss