In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 mar 2019, 09:48

Afbeelding

Lente!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 mar 2019, 10:13

Hallo, Dank voor de verhuis Helena :wink:
je kan er niet naast kijken want de Lentelink staat erbij :lol:
Misschien kunnen we beter hier verdergaan
hier staat geen link bij....??

Nu maar hopen dat we een fijne lente krijgen....

Afbeelding

Goede morgen iedereen, de zon probeert ...
we zullen maar even afwachten :wink:
De echte lente is begonnen, als nu het weer
ook een beetje meewil zijn we gelukkig :)

clive, toch fijn dat je een gemakkelijk hondje hebt..
en fijn dat ie in de tuin kan spelen...
Lenteschoonmaak ook al gedaan door jouw manlief
dan kan je straks gaan genieten in de tuin :wink:

anjelierken, wat goed dat het beter gaat met je vader
je hebt er maar één ... geniet ervan zolang het kan :)

M-M zal naar haar mama zijn in Brugge...
ik hoop dat ze een fijne dag heeft :wink:

Voor alle seizoentjes een mooie dag, groetjes aan allen en tot later.... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 mar 2019, 13:45

HVT, dank je wel voor de verhuis. Liefs.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 mar 2019, 16:00

Afbeelding

Goede middag... heerlijk weertje en niks koud...
mijn wandelingetje zit erop en de boodschappen zijn gedaan
tijd nu voor een koffie of theepauze, en een snoepje
voor wie het wenst :lol: 't is niet omdat ik niet mag
snoepen dat ik het jullie niet gun :wink:

De zon is er in de loop van de voormiddag doorgeraakt
en er is bijna geen wind, zalig buiten.... en druk in de winkel...
Ik maak straks een heerlijke kippen-groentesoep...
het vlees blijft in stukjes in de soep, met een broodje erbij
is het weer een maaltijd, genoeg voor straks... smakelijk iedereen :wink:

Voor alle n een gezellige dag verder en tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 mar 2019, 17:41

Goede avond seizoentjes,

ventje is om friet. is weer mega zenuwachtig omdat er een briefje voor een aangetekende brief in de bus zat èn een rekening van DKV. Hopelijk moet ik hem geen diazepam geven en mezelf een dubbele dosis. mams heeft van de week een nieuw slot in haar voordeur moeten steken: slot was van binnen geroest: zat er al in van 1978. 560 euro. ze weet nu eindelijk wat in die cofre fort zat die in een kleerkast op zolder stond: niks. wat schroefjes en de gebruiksaanwijzing. ze heeft nu weer 12 flessen water. Gimly is erg, erg boos. tsja: daar kan ik niets aan doen. was vanmorgen al om 2 uur 's nachts aan het miauwen. mams gaat een tuinset kado doen: heb mijn rekening nummer geven. bedrag moet zij invullen. ha, daar is de friet! smakelijk voor wie aan tafel gaat en tot morgen! slaap wel voor straks, al is het vannacht volle maan.
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 mar 2019, 18:05

De winter is op slot gezet en het verkeerde topic is denk ik verwijderd door de moderator.
Ik vind hem toch niet meer terug.

Langs deze weg dank je wel Mira, want met het privé bericht heb ik ook al gebroddeld...

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

21 mar 2019, 19:08

Dag dames,
Heb het hier ook goed gevonden ! De 'wegwijzers' waren goed gezet !

Heb hier al veel gelezen en bijna evenveel is doorgezeefd, zou willen gaan 'spieken' maar vanuit de lente gaat het niet naar een eerder seizoen ! Dan doen we maar verder met wat hier is, he !

Bedankt dus, M-Helena, voor de verhuis ! :) :D
De frietjes zullen al op zijn bij MM, bij ons is het morgen 'frietdag', tenminste, voor manlief, ik eet liever lasagne, ieder zijn meug, he. Wat ook niet wil zeggen dat ik geen frietje lust hoor !

OmaC, daar zou ik zó aan beginnen, aan dat stuk taart, met àlles erop en eraan !
Maar goed dat ik er niet aan kan ! :D

Anjelierken, fijn dat ik hier kan lezen dat je vader al beter is. Misschien verkwikt het goede weder hem ook, zou kunnen, he.

Hier is het morgen 'werkendag' .... dwz dat schoonzoon het gras komt afmaaien, de man die al enkele jaren onze groentenhof komt omspitten komt ook. Manlief kan het al verschillende jaren niet meer, eerst altijd rugpijn, een 'zogezegde' hernia, en dan hetgeen hij vorig jaar heeft voorgehad.....
Zaaien en planten doet schoonzoon ook al, manlief kan zelfs niet meer 'wieden' ......
Als we ooit verhuizen is het iets waar geen gras of hof mee gemoeid is ...... hopelijk is dat nog ver weg....
Vandaag zijn ook de papieren toegekomen die we nodig hadden voor door te sturen zodat de auto kan 'aangepast' worden aan zijn situatie. Eér ik ze gescand kon hebben, pfff, de éérste keer dat ik zelf scan, dus dat was ferm zoeken, en de eerste keer zelfs mail verstuurd .... zonder brief als bijlage ... :roll: . Herbeginnen dus, he, en me ook 'geëxcuseerd'..... Enfin, die man zat er niet mee in en zal de gegevens die ik verder nodig heb, ook via mail doorsturen .....
Schoonzoon zal met man ook naar de gemeente rijden voor een 'aanpassing' aan zijn rijbewijs. Dat zal ook wel vlug in orde komen, en dan zien dat ik met schoonzoon nog naar de Col...t, voor drank aan te halen. Heb hier in de buurt wel een Ok..y, maar kan maar 1 pak water of max 2 cola in mijn rolkar meebrengen, dus, als hij met mij naar het volgende dorp wil rijden , dan komt dat ook in orde !
Heb morgen nog van alle werkjes in gedachten, vandaag is de pc hier moeten 'warmlopen', morgen mag hij 'uitrusten' ! :D Of het moet zijn dat ik nog iets binnenkrijg dat ik ook moet doorsturen naar ???? we zien wel !

En nu een boterhammetje eten, de innerlijke mens begint ..... te knorren . :wink:

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en morgen is het ook nog 'genieten' van het zonnetje (hopelijk) !
Tot ..... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 mar 2019, 19:41

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

MJ, zo zie je maar dat er weer lichtpuntjes zijn. En maar goed, jullie verdienen het.

Muddy Maddy, dat heeft manlief eergisteren gegeten. Ik niet, voelde mij toen niet zo lekker. Denk dat ik om de 2 maanden eens frietjes eet. En niet teveel piekeren hoor.

Oma-C, heerlijk weer was het vandaag. Toen ik naar de kapper was, zelfs geen jasje nodig gehad. Om 18.00H ben ik met Matice gaan wandelen en toen heb ik wel een jasje aangedaan, want toen was het wel al aan het afkoelen e zo heb ik het graag. Door de dag , lekker warm en ' s avonds lekker koel.

HVT, de verhuis is jou dan toch maar gelukt, met of zonder hulp, dat blijft gelijk.

Na de kapper onverwachts bezoek gehad uit mijn heimat. Was heel leuk. En deze ochtend ging de bel en dat waren de brokjes al voor Matice . Gisterenavond besteld en nu deze ochtend al hier.
Heb door het bezoek wel niet alles gedaan gekregen wat ik wou doen. Kon kiezen tussen nog 1 taak doen of nog met Matice gaan wandelen voor het donker. Heb voor het laatste gekozen. Taak kan ik morgen nog doen. Heb liever een gelukkige Cobberdog in huis, is altijd zo blij als hij ziet dat ik mijn wandeljasje aantrek.
En nu is hij weer gezond moe.

Zo, ik wens iedereen nog een fijne avond en voor later vandaag een zachte nachtrust. Liefs.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 mar 2019, 05:48

Goede morgen seizoentjes,

ik ben moeten opstaan, kreeg ineens geen lucht meer. ben dan naar de badkamer geweest en heb weer slijmen gehad, mss vandaar het zware gevoel op mijn borstkas die ik dan maar met vikxs heb ingesmeerd om beter te kunnen ademen. zat gisteren ook met een soort van schorre keel, heb veel tegen mijn moeder moeten praten. enfin, de cirque/soap ventje kan herbeginnen door die aangetekende brief, waarvan hij vermoed dat de verzekering het al uitgekeerde bedrag voor herstelling terugvorderd wegens nog geen uitspraak van de politierechtbank. enfin, 't kan ook iets anders zijn.
gisteren telefoon gehad van de poetsdienst. ik zit tot eind april zonder poetshulp. S. mag niet meer werken en moet daarop haar bevallingsverlof beginnen. ze moeten zelf iemand extra aanwerven voor mij lieten ze uitschijnen, er zijn geen mensen genoeg om vervangingen te doen naar mij. vandaag ook bellen naar de sociale dienst van het ziekenfonds voor inlichtingen ivm mijn "ziekte". mss kan ik ook eens een seintje geven aan familiehulp, naar het schijnt werken zij met alle mutualiteiten. heb ventje nog niets verteld over die tuinset. niet tot ik weet whats eaten ventje grapes. gisteren my kitchen rules stilgezet tot ventje terug was van de frietjes want daar was ook de nodige drama bezig. dan naar castle en dan naar bed. vandaag karton & blauwe zakken. dat is voor straks. moet nog een deel lege flessen naar de keuken doen en blikjes. denk vandaag zalm voor ventje en twee halve kreeftenstaarten voor mij. denk dat als dat ontdooid is er maar weinig vlees aan de vis zal zitten. ( vacuumverpakt is soms bedrieglijk) maar ga als voorafje calamares eten. dat zijn ook 8 ringen minder in die zak. En dan vandaag boodschappen. ga koffie drinken, dan roos snuffelzakje xl zoeken. en dan weer een keer loeren op criminal cases, maar eerst de boerderij. we hebben nu 8 leden! of die twee extra bijkomers gaan blijven weet ik niet. want zowiezo zakken we terug naar de groentjesklasse maandag. Fijne dag, hoop dat het vandaag beter weer is dan gisteren want in brugge was het maar koud en bewolkt. ( al hielp de poncho)
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 mar 2019, 08:06

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, straks zullen jullie weten wat in de aangetekende zending staat . Misschien is het maar een formaliteit en maken jullie jullie zorgen om niets. Wat vervelend van de poesthulp. Dat is nog lang wachten tot eind april. Hopelijk kunnen jullie het HH zelf wat bijhouden tot die tijd. Alle dagen een klein beetje en dat helpt.
Hoop dat je dan een hele goede krijgt die het wachten waard was.

Mijn lijstje is al klaar voor wat het HH vandaag betreft. Nog 2 taakjes doen die ik gisteren normaal had moeten doen. De koelkast in de garage afwassen, dat is zo'n zilveren, zou ik nooit meer willen, daar zie je letterlijk alles op als het licht erop valt en nog een schap afwassen en terug ordenen. De strijk ga ik gewoon morgenochtend doen samen met de was van nu. Als dat gedaan is kan ik de vaatwasser opzetten en dan meteen de keuken en de living dweilen, de trappen vochtig doen en dan de benedenverdieping volledig dweilen. En dan nog enkele kleine puntjes, zoals naar de glasbol gaan, stofzuiger leegmaken enz.
En dan ga ik wandelen met Matice. Dan boodschappenbriefje maken en deze avond de grote boodschappen al gaan doen. En dan is alles weer netjes en is alles in huis.

Matice heeft al gespeeld in de tuin en is nu zijn ochtenddutje aan het doen Ja, hij heeft een zwaar leven hier.

Zo, ik wens iedereen een hele fijne en zonnige vrijdag. Liefs en een knuffel voor wie het nodig heeft.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 mar 2019, 08:11

@ Clive: natuurlijk heeft Matice bij jouw een zwaar leven :D :D :D
ikzelf maak me niet al te zenuwachtig over die aangetekend zending, maar ventje is de laatste tijd erg nerveus bij het minste. had gedacht dat na de meeting met de advocaat hij weer de oude zou zijn, maar helaas... mss heeft het te maken met "oud" worden? :oops:
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 mar 2019, 10:18

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, een mistige morgen
maar de zon zal er hopelijk wel doorgeraken ze probeert al
dat is toch beloofd door de weermakers :roll:

clive fijn bezoek gehad, dat is altijd aangenaam :)
nog wat job vandaag en straks een fijn weekend...

M-M niet elke aangetekende brief wil onheil zeggen :roll:
eerst maar kijken wat erin staat, de zorgen zijn voor nadien
misschien is het wel goed nieuws :)
En fijn dat mama sponsor is voor het tuinset :lol:

M-J, druk bezig en alles gaat zo goed mogelijk
en met de nodige hulp kan alles blijven zoals het was...
Succes voor alles wat de wagen betreft...
straks kunnen jullie weer naar zee :)

Alle maatjes .... maak er een aangename dag van...
ik heb nog een beetje poetswerk.. maar dan ga ik weer
een stapje doen...veel te mooi om binnen te blijven...
groetjes allen en tot ..... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 mar 2019, 16:00

Afbeelding

Goede namiddag iedereen, heerlijk weer bijna zomer... :wink:
Iedereen in de zon... :P
Ik ben gaan wandelen in m'n T-shirt... geen jas nodig
het was bij de apotheker in de schaduw 20° zalig....
ondertussen van bij Al** nog een paar kleinigheden meegebracht
ik heb weer alles in huis voor het hele weekend...
Nu was het even thee-pauze ik drink geen koffie meer
als ik thuis ben na de middag... heb er last van...
en ik heb een hele keuze aan thee, dus nu een groene thee vandaag :)

Voor allen een gezellige dag verder... tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 mar 2019, 18:35

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Zo, heb alles wat ik wou gedaan gekregen en een leuke wandeling met Matice gaan maken , nadat het huisje weer netjes was. Het was heerlijk weer vandaag, had een heel licht jasje aan, meer om een zak te hebben voor beloningssnoepjes voor de pup, dan van de kou. En nu is het lekker aan het afkoelen, dat is echt mijn weer. Vanavond nog de boodschappen gaan doen in de COL*UYT.Dan zijn die al gedaan. Want moet morgen naar de manicure en pedicure om 12.00H. Normaal moest ik pas volgend weekend gaan, maar die datum kwam niet uit, noch voor haar, noch voor mij. En dan namiddag even naar Oud-Turnhout naar mijn lievelingswinkeltje want heb daar nog een bon van van meer dan 35€. En die vervalt eind maart. Maar dan zitten we aan zee.
En heb toch iets nodig.
Zondagochtend dan naar de hondenschool met Matice, is weer vroeg uit de veren. Maar vind dat wel leuk. Heb je nog een ganse zondag voor de boeg. Hopelijk geen al te felle regen of hagel zoals vorige zondag. Amai, we zagen eruit :D .

Oma-C, drink namiddag ook geen koffie meer. In de ochtend 2 tassen en daar kom ik mee toe. Manlief echter is een echte koffiedrinker.

Zo, ik wens jullie allemaal nog een fijne avond en voor later vandaag een zachte slaapwel.
Liefs aan elk van jullie.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 mar 2019, 19:53

De zus is gepasseerd. De tuin is gefatsoeneerd!
Voor de rest hebben we gebabbeld.

Slaap wel allemaal