In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

jadi

Gisteren, 10:14

Afbeelding
Goede morgen iedereen , en nee ik ga niet naar de markt . Met zo'n mottig weer is er daar niks aangenaams aan . En ook de helft van de kramen staan er niet ..Het broodnodige zoals fruit ga ik deze namiddag naar de boerderijwinkel halen, ik kom er voorbij als ik naar mijn kleindochter ga .. Er zijn etablissementen genoeg om onze ditjes en datjes te halen.
En verder bestaat mijn dag deze voormiddag nog proberen kerstversiering in huis te zetten. En kort na de middag mijn kleindochter gezelschap houden . Want de mama en papa moeten werken , er moet brood op de plank komen.. Zoals bij zovele kunnen ze niet eeuwig zorgverlof nemen . .
Tiens er is ook wind mijn windmolentje is aan het draaien .. Vogels zijn er bijna niet te zien .. En de lucht ziet er dreigend uit , grijs en grauw brr . .
mama-inge oesje ventje wat ziekjes , eens het in huis zit . . . dan kunnen er nog gezinsleden volgen . Hopelijk van niet natuurlijk
Dag Bekske ik wens voor u hetzelfde
An-W ja de heel drukke dagen komen er aan , en dan is er in de winkels alle hengst aan dek .. courage . .En oppas zijn is ook niet te onderschatten natuurlijk. Je moet echt wel ogen op je gat hebben met die kleine pagadders .. Nu ik weet wat de ouderdom van de kleintjes is .. Jij moet soms pompaf zijn 's avonds
Zonnebloemetje ik zwaai even van achter mijn" lappie" .. door de venster richting "Bruhhe" . Hopelijk al wat beter met je . Het weer is toch niet uitnodigend om op stap te gaan. Lekker in de warmte en broodnodige werkjes daar zal je dag al genoeg mee gevuld zijn denk ik .
En nu ga ik het kerstgerief uithalen en uitstallen ..
Fijne maandag iedereen
toedeloe
menu: heb net koetong uit de diepvries gehaald deze keer van bij de traiteur die vind ik heel lekker ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

Gisteren, 10:29

een goeie natte maandagmorgen iedereen

ik zit nog in mijn slaapkleed maar daar zal ik direct eens iets aan doen
en het weer is zoals de vorige dagen , nat en grijs maar niet koud en 14°
dus blijven wij binnen vandaag want het nodigt niet uit om naar buiten te gaan
ventje is deze morgen al naar de bakker geweest aan de overkant om verse sandwiches en hij had geluk want dan was het nog droog

jadi je kleindochter zal blij zijn met jou gezelschap deze namiddag , zeker weten
en veel plezier met je kerstversiering en zo zal je direct in de kerstsfeer zitten
en ik zal me toch nog wat rustig moeten houden want ik heb overal pijn , maar ja tijd brengt raad zegt het spreekwoord

An amai wat een drukke week bij jou

Bekske veel sterkte voor jou

Inge oei oei oei je man ziek , hopelijk word je ook niet ziek
want als dat in huis zit dan word het gevaarlijk om ook niet ziek te worden

allé nu eerst alles klaar zetten om een koekenbroodje te bakken
en daarna richting badkamer

voor iedereen nog een gezellige maandag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

Gisteren, 11:22

Afbeelding

Goedemorgen en een fijne dag
We zullen het wel zien, tot nu toe gaat het nog goed
De kinderen beginnen al wel wat te hoesten en te proesten

Hier was het vannacht behoorlijk nat en onstuimig weer
Gelukkig weer droog toen ik aan het werk moest
Nu ook al het zonnetje gezien, maar de voorspelling is dat het straks weer gaat regenen

Vanmiddag een afspraak en verder nog wel wat in huis te doen

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

zonnebloemetje

Gisteren, 12:53

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

Gisteren, 18:07

Afbeelding