In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

10 mar 2018, 15:18

goede namiddag 

gisteren is zoon en famillie gekomen ;
heb wat UNO gespeeld ,maar zal eens moeten 
kijken op internet hoe je het speelt ,want ze doen ,wat zij het leuks vinden 
enfin toch een fijne namiddag gehad 
heb wel niet met zooon gesproken ,en met sch dochter minder 

hier is de regen aan gekomen ,wat een verschil ,
de moraal krijgt ook het hard te verduren 
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 mar 2018, 09:20

AfbeeldingGoede morgen iedereen, :roll: ondanks de regen... de hele nacht regen gehad
ik was met de kinderen op restaurant gisteravond (met de plu) want het regende
en als we terugkwamen regende het nog :roll:. en nunog steeds..
het is dus een kletsnatte dag vandaag... ...niksaan te doen...
Dus binnen amusement zoeken... en dat lukt hier wel..
er is altijd wel prutswerk aan de kaartjes op zo'n dag
Ik wens iedereen een aangename dag... :wink: maaker zelf het beste van..

Nog sterkte en goede moed voor de zieken...ik denk aanjullie...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

11 mar 2018, 11:32

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Hier ook regen en nog eens regen, niets aan te doen, dan maken we het binnen maar gezellig. 

Walking Dinner gisteren was fijn en lekker,  maar veel te veel en ook wat vermoeiend. Maar heb vandaag uitgeslapen, was pas om 08.30H op, heb dan meteen eerst Niels verzorgd en dan een machine 95°C ingestopt. En heb al de 2 benedenverdiepingen gestofzuigd, dat moet ik dus al niet meer doen. 

Oma-C, hoop dat er wat sport op TV is. 

Mammyretro, sterkte. 

Manlief staat net  op, heeft me niet horen stofzuigen , terwijl die behoorlijk veel lawaai maakt. 
Gisteren een nieuwe strijkhoes gekocht, de mijne was wel echt versleten. Deze is een rode met witte bolletjes, net een nieuwe strijkplank. 
Zo, ga badje nemen en boven al alles doen. En dan maak ik er een rustige namiddag van.

Sterkte voor hen die het nodig hebben, beterschap voor spaanse woef en voor Gimly. 
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal. 

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 mar 2018, 15:28

Dat was nu eens een gezellige verrassing deze middag.
Ik had net al mijn was weggelegd na de strijk als de bel ging.
Oudste kleindochter stond voor de deur.
Die had een weekeind activiteit gehad in de lokalen van de plaatselijke chiro.
Die liggen hier niet ver af en ze dacht:"Ik ga grootmoeke verrassen."
Hebben we samen geluncht. 
De zon schijnt hier nog, ik hoop maar dat ze droog thuis geraakt met haar fiets.
Is toch een 20km tot bij hen.En in de verte komen er donkere wolken opzetten.
Het was een plezante bedoening geweest het weekend zo te horen aan de enthousiaste verhalen.

De nieuwe buren genieten van hun tuin. Van het eerste zonnestraaltje speelt de kleine buiten.
Dat is wel fijn terug jong volk in de buurt. 

Zo dat is dan weer een zondag met een lichtpuntje!

Plezant hé Clive een mooie strijkplank overtrek. Ik heb er een met blauwe motiefjes.
Past goed in de blauwe kamer, die nu tot strijkkamer gepromoveerd is. 
Toch gemakkelijk zo een kamer waar de strijkplank kan blijven staan.

Dames amuseer jullie verder met hetgeen jullie bezig waren.

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

11 mar 2018, 16:15

Hallo dames,

ik was met niks bezig alleen met sleutels zoeken.
Vrijdagavond kwam zoon nog met zijn drie kinderen. Samen gegeten en dan moest hij weer vlug vlug weg zoals gewoonlijk.
Gisteren en vandaag wat mini-klusjes en voor de rest luiwammesen.
Hier heeft het vandaag maar heel weinig geregend hoor.
De paasbloemen voor het raam hier staan in knop, dat zal niet lang meer duren.

Nog een prettige zondagavond gewenst allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 mar 2018, 17:07

AfbeeldingAan alle maatjes een goede bijna avond ... de zon is er na de middag toch
nogdoorgekomen en dan was de regen rap vergeten...Verrassingen zijn altijd aangenaam Helena...:) geniet er nog van...

wingerd, luiwammesen mag hé... 't is er zondag voor...:)

Voor iedereen nog een gezellige dag verder.. een goeie nachtlater
en tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

11 mar 2018, 17:15

Dag seizoentjes allemaal , 

Gisteravond geen regen meer , vanmorgen even wat gemiezer en voor de rest heel veel zon en wat wolken 17° 
de karnavalstoeten zullen blij zijn .... :-) twas zalig buiten

groetjes aan iedereen ! 

Afbeelding

hier bloeien de narcissen /paasbloemen al ! :-) 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

11 mar 2018, 18:59

Hallookes iedereen,

Je merkt toch dat de lente in aantocht is :D, hier en daar bloeien al paasbloemen.Deze namiddag zag ik een azalea in bloei staan( zal een vroegbloeiende zijn).
Morgen ga ik in de serre beginnen, eerst bloemkoolplantjes en slaplantjes kopen en planten.Dat zijn elk jaar de eerste groenten .Manlief had vorige week al nieuwe aarde in de serre gedaan en dan kunnen we beginnen :D.

Deze namiddag nog een wandeling gedaan met de club zonder spaanse woef.Die had het door dat we gingen wandelen.In zijn bench heeft hij serieus zitten janken toen we vertrokken.Vond het ook niet fijn voor hem :(, maar rust is nu het belangrijkste.In huis is hij wel rustig , maar buiten...niet :(.Ja sé, ik kan hem niet vastbinden hé.

Dames, tot morgen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 mar 2018, 07:05

Goede morgen seizoentjes,

ventje is gaan werken. vrijdagavond nog naar de dierenartse gereden voor Gimly's pootje.
geen verstuiking zoals eerst gedacht maar een peesonsteking. het was de hoofdartse zelf.
spuit in zijn g*t want hij had verhoging. dan een onstekingsremmer in zijn bekje en verteringspasta aan zijn pootjes. hij is nu al weer vèèl beter want hij mankt niet meer.
vader daarentegen slaapt veel en doet zijn mond niet meer open en kijkt ook nog maar weinig tv meer. de dokter zei dat zijn hart en longen nog goed waren. het lijkt erop dat hij zit te wachten op zijn einde.  de mensen zeggen tegen moeder: maar je hebt toch nog Maddy, maar Maddy heeft haar eigen leven en problemen. ik vrees als ik weer ga lopen en vliegen naar brugge ik op het eind van de week weer een patat pak. *zucht*
vandaag een kast uitkuisen, een machien kleurwas insteken en naar het zonnehuis voor afspraken mani en pedi.
gisteren zijn de wafeltjes geleverd van de chiro. het was buurmeisje zelf die ze kwam leveren.
ventje wastte de pan af die we gebruikt hebben voor de lamsstukjes en die viel uiteen 8O!
ze maken dus geen pannen meer gelijk vroeger. gelukkig heb ik veel pannen.
gisteren weer een leuke foto gemaakt van Gimly op zijn dweil.
waar hij trouwens nu op ligt. buikje is vol dus dutje doen.
en ik geloof dat ik de microben van ventje heb geërft. doe niets anders dan mijn neus snuiten en kuchen. hopelijk escaleert het niet.
Fijne maandag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 mar 2018, 07:54

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, dat was dan wel een heel leuke verrassing gisteren. 

Oma-C, ook een leuke zondag achter de rug. 

Wingerd, de paasbloemetjes al in knop, ja hoor, de lente komt eraan !

Zwanemeer, jij hebt dus ook genoten van het zachte weer gisteren en of je gelijk hebt.

Anjelier, het is voor Spaanse woef zijn eigen goed dat hij in de bench moet. Hoop dat ook jullie genoten hebben van de wandeling. En vandaag beginnen jullie in de serre. 

Muddy Maddy, ventje dan genezen. En Gimly een peesontsteking, arm katje. Hoop dat hij vlug beter wordt. Sterkte ook met jouw vader. En niet alles moet op jou vallen. Jij nu ook ziek aan het worden, wens je van harte beterschap. 

Gisteren na het licht HH er een luie middag van gemaakt. Heb zelf een dutje gedaan want was toch nog wel erg moe van zaterdagavond. Moeten vrijdag weer in Hasselt zijn wat betekent dat mijn hele weekplanning in duigen valt, alles schuift een dag naar voren op. Vandaag dus ook nog de was en de strijk in plaats van morgen, morgen boven poesten in plaats van woensdag enz. Heb dat niet graag. Maar wat moet dat moet natuurlijk. 
Zo, ga badje in en boven al alles doen, neem de wasbag mee naar beneden, sorteer de  was en stop al een machine in. In de late namiddag dan de strijk. 

Ik wens iedereen een mooie maandag, sterkte en beterschap voor wie het kan gebruiken, beterschap ook voor de diertjes. Groetjes en een knuffel aan jullie allen. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 mar 2018, 08:41

Afbeelding

Met een dun zonnetje kom ik jullie allen een fijne maandag toewensen..
hopelijk kunnen we straks weer buiten... wat vitamientjes opdoen... :roll:

clive, sommige dingen moeten nu eenmaal en je kan er niet onderuit...
soms zijn het leuke dingen en soms minder leuke... c'est la vie hé :?
Sterkte en moed...

M-M, als je doet wat je kan mag niemand jou iets verwijten... jij weet best
waar je later aan terugdenkt.... dat je nergens spijt van moet hebben :roll:
Ik wens je vader sterkte en hopelijk wordt je zelf ook niet ziek...

anjelierken, een ferme wandeling doet goed hé... en het was goed weer gisternamiddag
jammer voor woef maar z'n gezondheid gaat voor natuurlijk :roll:

zwanenmeer, het is fijn als alles begint te bloeien.. je fleurt er zelf ook van op...
geniet van het buitenzijn...:)

Voor alle dames een fijne nieuwe werkweek...en word of blijf gezond...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 mar 2018, 15:35

Hallookes iedereen,

De slaplantjes staan al te groeien in de serre :D, de bloemkoolplantjes nog niet , is voor morgen.Ik dacht dat ik nog roze korrel had, niet dus.Ik doe dat steeds aan de bloemkoolplantjes zodat ze goed groeien, die hebben nogal veel voeding nodig.

Daarstraks leuke babbel met beste vriendin aan telefoon.Was ook al een tijdje geleden dat we elkaar gehoord hadden en we hebben afgesproken dat we binnenkort op uitstap gaan.Naar waar weten we nog niet.Het zal met de trein zijn, aangezien ze gemakkelijk wagenziek wordt.

Dames, tot morgen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 mar 2018, 16:32

Wanneer moet je spinazie zaaien? Anjelier?
Ik ga toch nog één keer een poging ondernemen om iets van een groentetuin te proberen.
Al heeft mijn zus gezegd dat alleen patatten zullen groeien op dat stukje grond. :roll:

Verder een heel luie dag vandaag. J. heeft met de franse slag gepoetst, maar het is oogproper.
Als ik zelf te lui ben om het te doen, moet ik maar content zijn met wat men mij biedt.

Deze namiddag nog maar eens een boek gelezen waarvan ik denk dat ik het al gelezen heb.
Dat is nu het vierde op rij....
Ik zal mijn bibliotheekboekje beter moeten nakijken voor ik vertrek. 
Meestal maak ik eerst een lijstje op van wat ik zou willen en hoop dan maar dat ze het hebben in de bib.
Is wel tijdrovend, want ik ga dan meestal ook na of ze het in voorraad hebben en het niet uitgeleend en/of gereserveerd is.

Tot hiertoe zijn het alleen de krokusjes die hun kelkjes open doen. De rest is nog volop aan het groeien.
Nog een paar dagen goed weer en alles staat volop in bloei.
Ik heb stukje bij beetje al een en ander van zijn winterkleed ontdaan.
Een van de dagen alles eens gaan wegdoen van tuinafval.
Het gaat nog eens van komen dat ik een houtwal maak ergens, want een mens kan toch niet altijd naar het containerpark met zijn tuinafval, of zijn dochter vragen om het te helpen wegdoen.Al is zij daar heel streng in. Het "veldje" dat mag niet...Wel, ik zal dat "veldje" eens van zijn zwerfafval ontdoen en eens zien wat dat voor een berg is. Op het veldje bloeide al een narcis en de krokusjes van verleden jaar, ja, die zijn uitgegraven geweest....

Dat was dan het nieuws uit het land tussen Vaart en Dijle, op de grens met Vlaams-Brabant.

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

12 mar 2018, 17:41

Ik lees net : bordjes voor aparte toiletten voor mannen en vrouwen zijn beledigend voor transgenders. Uitspraak van een professor. Wat gaan we nu allemaal nog voor toestanden krijgen mensen ?
Sorry moest dit even zeggen  :roll:

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 mar 2018, 17:53

Afbeelding

Een fijne avond nog aan iedereen... de zon en de regen hebben elkaar afgewisseld vandaag
ik ben al blij dat de ramen een paar weken proper waren :roll:.. dat is niet dikwijls...

Helena ik denk dat het buiten nog niet veilig is om te zaaien... de weerman
sprak vanmiddag nog van nachtvorst...in een serre is dat een beetje beter beschermd

wingerd, we hebben het laatste nog niet gehad... :?

anjelierken, je zal al spoedig lekkere malse sla kunnen eten...
ik plukte de buitenste blaadjes en de rest mocht kroppen..  :)

Voor iedereen een gezellige avond en een goede nacht...tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".