In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 jun 2018, 18:05

AfbeeldingEengoede avond iedereen.... de zon is 
maar eventjes van de partij geweest...
verder een grijze dag... met de neiging voor regen...
en een frisse wind...ik had een golfke nodig 
om naar de Aldi te gaan...maar verder heerlijk buiten
er is weer zuurstof in de lucht, en ik krijg weer adem  :)

Ze gaan de Aldi ook weer renoveren volgende week en hij is pas nieuw :roll:
dan kan je weer alles gaan zoeken... dat is de bedoeling hé
 nu zijn we te rap terug buiten :lol: :lol:

anjelierken, een winterhemd voor je vader... ja als hij dat graag heeft
is dat goed hé... maar nu moeilijk te vinden...
en woef vangt vogeltjes..? je kan het niet uitleggen waarom dat niet mag 'tja... :roll:

Ik wens alle maatjes veel sterkte die het nodig hebben
en een gezellige avond verder.... slaap lekker straks en tot morgen
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 jun 2018, 08:23

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Lijstje is al klaar en haalbaar. Vandaag ook de was al doen en strijken want manlief komt deze nacht terug en heeft dan natuurlijk ook zijn was bij en als ik dat laat samenkomen is dat teveel. Weet wel niet of ik buiten kan drogen, het is hier nogal bewolkt en er staat geen wind. Misschien nadrogen in de droogkast, we zullen wel zien. Verder het gewone HH. Kan beter bezig blijven, dat verzet mijn gedachten wat. 
Gisteren dan naar de kapster geweest,  doe dat niet graag, maar moet zeggen dat sinds ik daar ga, mijn haren veel gezonder blijven, verlies ook veel minder haren als ik het was. 
Maandag naar de dokter voor een ECG en een bloedprik, preoperatief  voor vrijdag dan. 

@ ventje van Muddy Maddy, moest je komen lezen, zeg dat we aan haar denken. 

Verder heb ik niets meer te vertellen, ja ,dat  ik Niels mis, maar dat heb ik al tot vervelends toe herhaald. Zal nog wel een hele tijd duren, Simon indachtig. 

Ik wens jullie allemaal een fijne dag, ga dadelijk een kaarsje aansteken voor een vriendin. 
Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem kan gebruiken. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 jun 2018, 09:37

Afbeelding

Een aangename woensdag met allen in gedachten
die het minder leuk hebben :roll: heel veel sterkte
en beterschap aan mensen met pijn...

't is in de rapte want ik sta klaar voor de markt  :wink: tot later....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 jun 2018, 11:28

Hallo iedereen,

Frisjes vandaag. Oma-C je zal een jasje kunnen gebruiken als je naar de markt gaat.

Ik sluit me aan bij Clive: ventje van MM we denken aan haar, doe har de groetjes als je ons toevallig leest.

Ik kan niet goed beslissen wat ik ga doen: strijken, de vloer schuren na een lang stookseizoen vloerverwarming, of in de tuin wat foefelen.
Ik zie wel wat het wordt. In elk geval krijg ik geen een van de werkjes vandaag afgewerkt.

Dames, tot in den draai!

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

13 jun 2018, 17:53

Dag seizoentjes allemaal .. 

Veel moed voor MM en iedereen die het kan gebruiken .
veel nieuws is hier  niet ... " Geen nieuws , is goed nieuws .. " zullen we maar denken ... 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 jun 2018, 18:16

Afbeelding

Een goede avond aan allen...

zwanenmeer hier ook geen nieuws , dus ook goed nieuws... :)

helena, het jasje was teveel en zonder was het te fris,
toen ik terugkwam van de markt heb ik het toch maar uitgelaten
dan kon het al.... :)

Ik wens M-M sterkte en beterschap... 't kaarsje brandt :?

clive ook voor jou brand er eentje...voor goede moed in 't vooruitzicht...
straks manlief weer thuis, dan ben je niet meer alleen :)

Voor iedereen die het kan gebruiken een sterkteknuffeltje en tot later
Laatst gewijzigd door Oma-C op 14 jun 2018, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

13 jun 2018, 22:04

Hallookes iedereen,

Dochter is net de deur uit.Die had zelfgebakken taart mee voor... vaderdag.Slim gezien van haar, daar scoor je altijd mee bij manlief  :D.
Maandag komt ze ook langs om samen naar de wedstrijd van de rode duivels te kijken.Ik kijk alleen maar als de Belgen spelen, de rest interesseert me minder.
Hier op het dorpsplein hebben ze een groot scherm geplaatst.Heb in ons tvboekje gezien dat ze al spelen om 16u10, da's toch vroeg.

Vanavond spitskoolstoemp met vis gegeten, was lekker.Met spitskool kun je toch alle kanten uit, in de wok, stoemp, in een melksaus.

Er hangen kersen achteraan, manlief verheugd er zich al op, maar ik denk dat we ...tweede zullen zijn.De vogels eerst, zoals elk jaar.En de mooiste hangen hoog, waar wij niet bijkunnen.Maar we zien wel.

Dames, tot morgen.

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

14 jun 2018, 07:45

Goede morgen 🌻
De zon is er maar voor hoelang 😞
Fijne dag 🔆🌅 
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 jun 2018, 09:38

AfbeeldingGoede morgen alle maatjes
hier schijnt de zon maar er zitten zware wolken. Genietervan...
we zien wel wat er van komt...

Donderdag vuilbakkendag... en boodschappendag na dehuistaken...
't is niet veel denk je dan ....maar een dag is zo voorbij... :roll:

mmm anjelier heerlijk ... kersen .. maar waarom
worden die bomen altijd zo hoog.?? speciaal voor de vogels??
en dat de voetbal zo vroeg begint komt omdat er tijdverschil is in Rusland
ik wil ook zoveel mogelijk wedstrijden zien.. :oops:

Dag mammyretro, een fijne dag...

zwanenmeer ik denk ook steeds geen nieuws is goed nieuws  :wink:

Helena kan nog efkes kiezen wat te doen.. :lol:

Voor iedereen het allerbeste... en wie pijn of last heeft...
veel sterkte...mijn kaarsjes branden :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

14 jun 2018, 09:52

Voor alle seizoentjes : een fijne , zonnige dag .. 

ik ga toch even een wandeling doen  hier in de buurt ..  :-) 

@CLIVE : veel moed voor de onderzoeken en de operatie ... We duimen ! 

groetjes aan iedereen ! 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 jun 2018, 11:15

Hallo, ik heb voor de strijk gekozen. De Mount Everest is ondertussen afgevlakt tot de muur van Geraardsbergen...
We zullen vandaag maar verder strijken. Ten slotte, waarom betaal ik mijn poetsvrouw als ik alles zelf wil doen?
Ik zal zondag al eens met de ragebol door het huis wandelen, want zij vindt nog altijd dat spinnen geluk brengen en dat je die diertjes onderdak moet verlenen.Ik hoop dat ze de ruiten wil kuisen.

Zo tussendoor als ik in de tuin kom het onkruid dat ik tegen kom nog maar eens handmatig uittrekken.
De Groenen mogen wel eens komen helpen met al hun wetten en wetjes van wat mag en niet mag...
Er staat een heel grote distel op mijn oprit. De eerste die daar commentaar op heeft mag hem proberen te verwijderen. Ik heb de jarenlange strijd opgegeven.

Deze namiddag bezoekje van troostmaat. Komt boekje brengen van Okra.

Al twee dagen heel, heel moe, maar we moeten verder.

Ik stuur een pakketje moed naar al wie dat nodig heeft.
Al de rest wens ik een zalige misschien zonnige dag.
Voor wie dat fijn vindt, geniet van de matchen van het WK voetbal.
Niet aan mij besteed. Ondanks drie zonen ken ik niet eens de spelregels.
Ons jongens waren eerder turners en hardlopers.
Niet echt competitief aangelegd, dus dat ging allemaal rustig aan. 

De eerste ploeg vertrekt vandaag met verlof.
Gelukkig hebben die in de buurt mensen die voor hun bloemen zorgen.
Die gaan een soort zwemmen doen van eilandje naar eilandje in sla me dood Sardinië of Sicilië.
Ik verwar die eilanden altijd en dan heb je nog Corsica dat van de Fransen is. 

Toedeloe!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 jun 2018, 12:02

Afbeelding
Goedemiddag Seizoentjes, 

Ik ben laat vandaag maar manlief is gisterennacht pas thuis gekomen en is nu alweer naar BXL. 

Aan ALLE afzenders van de prachtige kaartjes en oh zo mooie teksten, zeg ik dank. Vandaag was er weer eentje bij, en elk daarvan heelt mijn gebroken hart een beetje. Zijn kaartjes staan allemaal bij zijn urne en zijn foto en zullen daar blijven staan voor altijd. Simons kaartjes staan nu ook nog na 3 jaar bij zijn urne en zijn foto. 
Het doet mij en manlief ontzettend goed. Dank jullie wel van hem ook. 

Vandaag alles dweilklaar maken voor morgen, heb geen fut, maar zou bezig moeten blijven zodat ik aan wat anders kan denken. Dus met de moed der wanhoop. 

In het weekend het onkruid wieden in de voortuin. Daar ligt nog gewoon aarde, de achtertuin is in orde, maar we hebben niet echt een idee hoe de voortuin er moet gaan uitzien. Zeer zeker geen gras, maar wat dan. Moet alleszins onderhoudsvriendelijk zijn en we moeten het zelf kunnen doen om de kosten wat te drukken. Hebben er genoeg gehad deze maand. 


Zo, ik ga eens herbeginnen. Hoop dat Muddy Maddy het goed maakt in het ziekenhuis. 

Ik wens ieder een mooie donderdag, liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem nodig heeft. 

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 jun 2018, 17:30

Goedenavond Seizoentjes , 

Even een rechtzetting, moet volgende week vrijdag de 22° pas geopereerd worden. Is maar een dagopname, maar wel onder volledige narcose; Moet dan om 07.30H al in het ziekenhuis zijn. 

Ben net het gras aan sproeien, stond er ondanks de malse regen van deze ochtend, toch maar droog bij. 

Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie het nodig heeft. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 jun 2018, 17:49

Afbeelding

Een goede avond iedereen... veel wind en grijs is het
al bijna de hele namiddag en we hebben ook al een buitje gehad... 

clive dan heb je alvast sterktewensen gekregen  op voorhand  :)
een dagopname met hele narcose.?? dat zal er van afhangen
hoe vroeg ze met je bezig zijn... :? laat ons hopen dat alle heel goed verloopt...

Helena, al een grote strijk weggewerkt... alle beetjes helpen hé :)
en je kan niet alles weten van sport... ik heb het ook dikwijls moeten vragen
eer ik het echt doorhad en er zelf aan kon beginnen..
mijn zoon is ook geen sportman alleen fietsen en wandelen....  niks anders
dochter wel dat was altijd al een kwajongen :P

Ik wens allen een gezellige avond en een goeie nacht... tot morgen
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

14 jun 2018, 22:29

Hallookes iedereen,

HVT: wat die distel betreft, is niet moeilijk.Uittrekken en van zodra het terug begint te groeien terug uittrekken, elke keer opnieuw, liefst elke week.De plant zal zich op die manier uitputten, door een gebrek aan licht en lucht.Zal wel eventjes duren, maar het zal wel lukken.
Zoonlief had in zijn voortuin "hele mooie kattestaarten "( heermoes) staan, heb hem dezelfde raad gegeven.Die kattestaarten hebben zo'n lange wortel, die kun je nooit volledig uittrekken.Alleen zo kan je ze kwijt raken, en anders spuiten.

Clive: met grassen in de voortuin heb je weinig werk, 1x per jaar snoeien.Verder bodembedekkers, eenmaal ze zijn dichtgegroeid , geen werk.Zolang ze niet zijn dichtgegroeid toch wekelijks eens nakijken op onkruid.Het best planten op onkruidvrije grond.
Verder kun je ook wintergroene vaste planten zetten, zoals bv.azalea, rododendrons, enz.
Ik geef maar enkele tips, wil me zeker niet moeien.

Oma-C: over die kersen, dat zijn hoogstammen.Manlief vond en vind dat prachtige bomen.Heb het nochtans gezegd indertijd bij de aankoop, dat het voor de vogels zou zijn.Als wij er jaarlijks enkele kunnen eten, mogen we blij zijn :D.De beste kersen hangen hoog, waar wij niet bijkunnen.Ach ja, de vogels moeten ook eten, maak me er niet druk over.

Dames, tot morgen.Allez, dat heeft hier een ganse parlé geweest over de tuin. :D