In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 jun 2018, 10:13

Afbeelding

Een fijne Vaderdag aan alle papa's, pluspapa's, stiefpapa's en opa's vandaag :)
maak er een fijn vaderdagfeest van... :wink:De zon is van de partij, dus een beetje moed scheppen...

M-M veel sterkte en een goed onderzoek in de kliniek,
en ja ja kan beter alle waardevolle stukken thuislaten want
terwijl je op onderzoek bent weet je nooit wie er in de kamer komt..
Je kan alles best met je man meegeven als hij jou wegbrengt
je hebt voor de inschrijving alleen je pas nodig en nadien niet meer
Als je het thuis laat wegleggen kan het zeker niet verdwijnen in de kliniek...
Op de meeste plaatsen is er ook een kluisje in de kast
dat kan eventueel ook een oplossing zijn.. :)

clive, ja het is begrijpelijk dat de gewoonte er is en dat je dan soms nog
dingen doet... uit gewoonte... dat moet allemaal wennen, en het heeft tijd nodig...
Jammer dat je de komenden week weer alleen zult zijn als je man
voor het werk weg moet... dat is minder aangenaam... maar je zal
het ook wel doorkomen...zorg voor een goed boek of een interessante film...
dat verzet de gedachten... :roll:Dank voor het overzichtje.... :)

Vandaag de tennisfinale voor de heren dat wordt ook weer spannend :lol:

zwanenmeer, ook een fijne zondag het wordt warm :roll: en onweerachtig?

Alle seizoentjes een gezellige dag....en tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 jun 2018, 13:54

Goede namiddag iedereen,

Hier is het zalig waar ik zit.
Een gelijk een beetje opgeruimd binnen.
Ik ben er nog lang niet, maar morgen komt ook nog langs.

Normaal gezien stond een bezoek aan de open deur dag van de nieuwe kliniek op het programma.
Ze was zelfs in het nieuws van VTM gisteren.
Ik ben echter veel te moe. Het is een half uur met de fiets heen en dan nog eens terug en dan nog eens twee uur rondleiding. Nu, ik zou een doorsteek maken en alleen materniteit gaan bezoeken.
Op operatiekamer of op spoed zal ik sowieso al wel eens terechtkomen en het labo zal ik ook wel eens van binnen kunnen bekijken zeker bij gelegenheid.

MM ik wens je een aangenaam verblijf in het ziekenhuis en hopelijk word je geholpen.

Ja, Clive dat heeft zijn tijd nodig hé, het wennen aan de afwezigheid van Niels. 
Spijtig dat je volgende week weer alleen moet zijn.
Misschien een beetje afleiding zoeken bij buurvrouw?
Of misschien kan je buurmeisje met baby D. eens uitnodigen?
Ik doe maar een paar voorstellen.
Want dat is best vermoeiend bezoek ontvangen.

Ik ga nog een beetje verder prullen.
Ik zou moeten gras maaien, maar laat het gras maar groeien het is zondag vandaag...
Het viel nog best mee als we thuis kwamen.
Zus komt een van de dagen even helpen in de tuin.
Ze was de vorige dagen voor de zee al gaan asperges trekken en aardbeien plukken bij een vriendin.
Die was op reis en ze mocht alles houden wat ze oogstte!
En ze doet niet liever dan met plantjes bezig zijn.
Ik moet soms aan haar denken als ik Anjelier bezig hoor over "haren hof".

Dames geniet via het zonnetje en van de zondag!

MM houdou!!!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

10 jun 2018, 16:32

Hallookes iedereen,

HVT: fijne vakantie gehad aan zee, kan deugd doen er eens een paar dagen tussenuit.

Gisteren waren de aardbeien en de rode aalbessen aan de beurt om geoogst te worden.Heb alles in de diepvries gestoken om er later confituur van te maken.Ik was er enkele uren zoet mee :D :D.

Vanmorgen naar de rommelmarkt/boerenmarkt geweest in Heist-op-de-berg.Een  heel gedoe om er te geraken, een wegomlegging om u tegen te zeggen.De gps wist het op den duur ook niet meer :D :D, maar uiteindelijk zijn we er geraakt.Jaarlijks gaan we er eens naartoe.Vond dat er wel veel pluimvee zat, meer dan anders.

Toen we thuis kwamen gezien dat Spaanse woef een teek heeft op zijn oor.Hij is nochtans behandeld tegen teken, maar denk dat dat spul niet tot aan  zijn hoofd komt, enkel zijn lichaam.We laten hem zitten, zal er wel af vallen later, want met een tekentang hem eruit halen gaat niet, hij blijft geen minuut stil staan .Naar het schijnt zijn er enorm veel teken door het warme weer, meer dan anders.

MM: ik hoop dat het ziekenhuisverblijf meevalt en dat ze je kunnen helpen.

Clive: je mist Niels, en dat gaat nog een tijdje duren, da's normaal.Een dier dat jarenlang in je huis woont is als een familielid, je bent altijd samen.


Dames, tot morgen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 jun 2018, 18:18

AfbeeldingEen fijne avond iedereen, ik heb tennis gezien en
zoals verwacht was de winnaar op voorhand bekend ...
het was wel een interessante match maar er kan er maar één winnen
en Rafaël Nadal van Mllorca...won voor de 11 de keer in Parijs.
Jammer voor Dominique Thiem, een Oostenrijker maar hij is nog zoveel jonger...
hij kan het later nog eens proberenAfbeeldingHet is nog goed weer en seffens ga ik buiten eten...
een koud schoteltje met zalm en dan nog wat lezen...


Nog allemaal een gezellige avond en een rustige nacht....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

10 jun 2018, 19:02

Hallo dames, hier ben ik terug. Heb alles van de laatste week snel overlezen en er zijn zeker twee dringende dingen om op te reageren :

Clive, mijn diep medeleven bij het overlijden van je lieve hond ! Ik begrijp heel goed wat je doormaakt ! Maar inderdaad, snel een andere hond is de beste remedie... Ik denk aan je hoor !

MM, eerst en vooral dank voor de post die ik thuis vond gisteren. En dan, goede moed voor je verblijf in het ziekenhuis. Duimen maar.

Ik ben met manlief nog eens een week naar ons geliefde Frankrijk geweest. Alweer op een ander adresje en het viel enorm mee. Ik was er een beetje belabberd aan toe en twijfelde tot het laatst of ik wel zou gaan maar het heeft me erg deugd gedaan. We hadden heerlijk weer met wel 5 avonden na elkaar een onweer.

De terugreis is vlot en rustig verlopen maar wat een drukkende warmte, ook vandaag.

Alles is bijna uitgepakt en de wasjes zijn al gedaan vandaag.

Dames, nog een fijne avond.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 jun 2018, 20:53

Wingerd dan sta je al een statie verder dan ik.
Een deel van de valies staat er nog onuitgepakt.
De tuin schreeuwde echter om een beetje zorg...
Goed dat je gegaan bent, het heeft toch deugd gedaan dan.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

11 jun 2018, 07:45

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, jij zult wel al op weg zijn naar het ziekenhuis. Ik wens jou heel veel sterkte en hoop van harte dat ze jou kunnen helpen. 

Verder wil ik iedereen bedanken voor de troostende woorden van Niels, het doet me goed. 

Misschien is het verstandig dat ik even van het forum weg blijf, want ik wil maar blijven vertellen over Niels, ben zelf ook een beetje de weg kwijt en ik kan jullie niet blijven vervelen. 

Liefs aan jullie allen en een mooie koele maandag gewenst. Dikke knuffel en tot later. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 jun 2018, 09:17

AfbeeldingGoede zonnigemaandagmorgen... het is al warm 

clive, je verveelt ons niet .... maar jij moet doen waar jij je het beste bij voelt... :roll:

M-M succes in de kliniek...sterkte en beterschap.. :?

Helena, die valies komt wel in orde... er komen nog dagen... :)

wingerd, fijn dat je weer hebt kunnen genieten.. :)

anjelierken, fijn die bessen en allerlei vruchten... het zal lekkere jam worden :)

Ik wens jullie ondertussen allen een fijne dag en geniet vanwat je kan...
Groetjes en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 jun 2018, 11:43

Gelukkig schrijf jij iets over die bessen van Anjelier oma-c
Ik heb gisteren ontdekt dat mijn aalbessenstruik zo goed verborgen is onder de wygelia dat ik eindelijk eens zelf mijn besjes kan plukken en niet de vogels.
Zal daar dus maar eens werk van maken seffens

Clive blijf jij maar bij ons en schrijf jij maar over Niels
Je verveelt ons niet en he tis voor jou een hulp denk ik
Helpen daar zijn wij goed in, dat weet je toch?

En ja, de valies staat er nog altijd, maar er hangen al twee wassen op.
Gisteren heb ik een hele kruiwagen onkruid uitgedaan.
Ook boodschappen gedaan, na een gezellig babbeltje met de buren om half negen 's ochtends
De ochtendstond heeft goud in de mond  :D
We zien wel wat we vandaag gedaan krijgen.

Van drie van de vier kinderen heb hun vakantieschema.
Alsmede de vraag om op Poes te passen.
Ik verheug me al op mijn logé de volgende maand

Nu nog twee verjaardagscadeau's vinden voor de jarige kleinkinderen.
Voor degene die 18 jaar wordt wil ik iets bijzonder, maar ja, wat?
Die gasten hebben alles al en tegenwoordig is alles wegwerpmaatschappij.
Ikzelf hou heel erg aan de gouden armband die ik kreeg van mijn meter.
Zo gebruik ik nog altijd het manicuresetje in lederen cassette dat ik kreeg voor mijn plechtige communie van een goede vriendin van ons moeke.Ook het naai etui dat mijn groottante B. me gaf bij mijn eerste communie en de mooi versierde houten naaidoos is nog steeds in gebruik. Bijna aan alle voorwerpen hier in huis is een herinnering verbonden. We moeten wel in het heden leven, maar ik koester die voorwerpen toch hoor en de herinneringen aan die tante en mijn meter en die vriendin...

Ik ontdek dat ik zelf alleen winterkindjes heb. De kleinkinderen zijn lentekinderen, een zomerkind en een herfstkind.

Zo dames, ik wens jullie een allerbeste dag vandaag.

Ik vergezel MM in gedachten naar het ziekenhuis. Ze zal dit wel niet meer lezen, maar in elk geval hoop ik het aller aller beste voor haar.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

11 jun 2018, 16:37

Clive : we willen jou hier niet missen hoor . Kom maar schrijven wat er op je hart ligt ... 

Wingerd en HVT ; terug van een deugdoende vakantie .... dat kunnen ze jullie al niet meer afpakken hé .. 

Aan MM en iedereen die wat steun kan gebruiken , we denken aan jullie .. 
Billyken , ik hoop dat het wat beter gaat met jou .. 
Aan ALLE seizoentjes :  nog een fijne avond .... de buien komen er aan ..... 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 jun 2018, 17:46

Afbeelding

Hier is het ook grijs aan 't worden en ik vrees ook dat er onweer van komt...

zwanenmeer bij jullie ook iets onderweg..? ja we moeten het nemen
zoals het komt....graag of niet :roll:

Ik wens ook iedereen hetzelfde als wat zwanenmeer zei....
Voor iedereen het allerbeste en wat moed voor hen die het nodig hebben :roll:

Zopas verse tonijnsla gemaakt... staat te koelen de broodjes bakken
En met een groenteschoteltje erbij zal het weer smaken...

Ik wens jullie allen een fijne avond en een goede nacht voor straks
Slaapwel en tot morgen... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

11 jun 2018, 18:23

Dag dames,
Hier is het ook wat grijs aan het worden. Komt wat komt, he, we zien wel.....

MM, mijn gedachten zijn ook bij jou, kaarsje brand, voor iedereen, hartverwarmend ..... Het zullen lange dagen zijn, met de onderzoeken, en zo. Hopelijk vinden ze vlug wat ze zoeken, en kunnen ze je met de juiste medicatie helpen. Meer kan een mens niet verwachten, zeker ? Sterkte. Doe het ginder goed .....

Clive, kom hier maar zoveel mogelijk langs, er is altijd wel een luisterend oor, en het lucht op als je het kunt neerpennen, goed? En dat manlief nu ook in het buitenland moet zitten..., geen erg hoor, wij vangen je hier op. Kaarsje brand, Nielsje is nu kort bij jou, dat is ook al iets ......

Moet voetjes gaan wassen, binnen enkele minuten verwacht ik de pedicure en loop ik daarna weer op wolkjes ! Maar lang duurt het niet omdat ik nogal veel rondstap en veel eelt aanmaak ......

Dames, iedereen een heel  goede avond en tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 jun 2018, 08:31

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Dank voor de lieve woorden allemaal. 

Wingerd, dank je voor jouw steun. Fijn dat jullie zo'n leuke vakantie hebben gehad in jullie geliefkoosde Frankrijk. Ex buurmeisje zit met haar gezinnetje ook in Frankrijk,  buurvrouw,  haar mama dus, had haar op de hoogte gebracht van Niels. Ook zij hebben me een mooi kaartje gestuurd met de foto van Niels op, die had zij nog op haar GSM staan. Ze was gek van Niels, ook omdat hij zo lief was voor Baby D. 

HVT, jij mag binnenkort weer op Poes passen. Een geschenk vinden voor een 18 jarige is inderdaad niet gemakkelijk  zeker als ze alles al hebben. Misschien een envelopje met wat centjes erin ? Maar dat is misschien een beetje te onpersoonlijk. Of een geschenkbon van een lievelingswinkel ? Het is echt wel moeilijk. 

Zwanenmeer, hier heeft het gisteren niet geregend en heb dus de gazon moeten sproeien. We zullen het wel merken aan de waterrekening volgende keer. Zouden eigenlijk net als jij een regenwaterton moeten hebben. 

Oma-C, jij maakt jou tonijnsla ook zelf. Is veel lekkerder dan die van de slager vind ik. Heb gisteren ook een slaatje gegeten. De kinderen hebben wel geluk met het weer, fijn zo. 

MJ, manlief heeft nu wel een periode dat hij erg veel in het buitenland moet zijn. Gelukkig was dat niet het geval toen we onze Niels hebben moeten laten inslapen. Er waren wel afspraken gemaakt,  moest het gebeuren als hij niet in België was, maar toch. Deze avond om 22.00H is het al een week geleden dat we afscheid hebben moeten nemen van onze trouwe vriend. En nog dringt het vaak niet tot mij door, vooral als ik opsta of ergens moet zijn en terug thuis kom. En het enige wat ik dan zie, is zijn lege kamer.

@ ventje van Muddy Maddy, wens haar heel veel sterkte als je wil. 

Deze namiddag moet ik naar de kapster, het is nodig want krijg weer niets meer van mijn pierenverdriet. Doe dat wel niet graag naar de kapster gaan. 

Ga vandaag ook eens na het gewone HH , de schuiven van de voorraadkast in de keuken opruimen en uitwassen, want die liggen er maar slordig bij , vind ik. 

Zo, ga nu naar mijn huisdokter bellen voor een afspraak voor de 22°, want dan word ik geopereerd aan mijn knie en hij moet nog wat invullen  en een ECG nemen en bloed prikken . 

Ik wens iedereen een fijne dag, stuur jullie heel veel groetjes en een sterkteknuffel voor wie hem nodig heeft. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 jun 2018, 09:28

Afbeelding

Een grijze morgen maar we hopen dat de zon later komt..

clive dank voor jouw overzichtje....zo is het fijn bij te houden :lol:
en dat gemis zal nog een hele tijd duren, wat normaal is natuurlijk
vooral als je alleen bent zal dat zo zijn... :roll:
Het heeft allemaal de tijd nodig, er waren zo van die gewoontes
die niet rap veranderd zijn...en je ziet dit of dat wat herinnering brengt... :?
Je bezig houden is een goeie remedie... maar ook niet overdrijven
af en toe een rustmoment heb je ook nodig.... en andere mensen zien
succes bij de kapper.... ik heb een afspraak voor vrijdag en ga ook niet graag
maar het is nodig.... :wink:

Ik hoop dat M-M het goed stelt en dat de onderzoeken een beetje elkaar volgen
want dat liggen of zitten wachten is het ambetante aan in een kliniek zijn...
ventje van M-M...wens haar sterkte 

Helena, M-J, zwanenmeer,  wingerd, omasenga, anjelierken, bobijntje, en...?
ik zal er wel weer vergeten zijn.... namen noemen is gevaarlijk :roll:

Ik wens allen een aangename dag en tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 jun 2018, 10:09

Hallookes iedereen,

Ben hier al vroeg , maar moest hondenvoer bestellen , dus ben ik hier al.Als je hondenvoer bestelt voor 14u, wordt het de volgende dag geleverd, is toch heel gemakkelijk en veel goedkoper dan in de winkel.Heb direct een dubbele bestelling geplaatst, het blijft toch lang houdbaar.

Eergisteravond en gisterenmorgend naar het vogelopvangcentrum gereden , hier in de buurt, spaanse woef had piepkleine pimpelmeesjes in zijn bek, hadden amper veertjes.Ze leefden nog en waren amper gewond, hij is daar heel voorzichtig mee.In het voc hebben ze meer overlevingskansen, nu maar hopen dat ze het redden.Het zat daar vol met kleine baby-vogeltjes.

Ons vader gaat zijn vaderdaggeschenk in de ...herfst krijgen.Hij wilde een warm flanellen hemd, hij heeft nogal vlug kou,maar dat vind je nu niet.Dus hebben we voorgesteld dat hij het later zal krijgen.Katoenen hemden wil hij niet meer aandoen, ook als het hete temperaturen zijn 8O.

Dames, tot morgen allemaal.