In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

13 sep 2018, 16:36

Hallookes iedereen,

Ben al bijna een ganse dag in de keuken bezig.Heb al 2 taarten gebakken en versiert.Schoondochter is jarig vandaag en vanavond gaan we langs (zonder haar medeweten).Zoonlief heeft daar stiekem voor gezorgd.Met 1 taart zou het ook genoeg geweest zijn, maar nu zullen ze nog een beetje over hebben voor morgen, kunnen ze er nog eens van genieten.Ik heb een kweeperencake gebakken.Gevonden op internet.Ben eens benieuwd hoe die smaakt.De andere taart is een chocoladetaart.

Ons pas gezaaid gazon ziet al mooi groen.Maar nu zit er toch wel een mol in .We hebben jarenlang geen mol meer gehad tot nu.Gisteravond begon Spaanse woef ineens zo hard te blaffen, bleek dat die mol net voor ons raam aan het wroeten was.Er ontgaat hem maar weinig.Aan die nieuwe kip , moet hij ook nog wennen.Staat er hard naar te blaffen.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 sep 2018, 17:45

Afbeelding


Het is toch nog een mooie dag geworden  :)
en er was redelijk wat volk in de winkel... mijn boodschappen zijn gedaan
en de donderdagse taken ook... de keuken afgewassen
en de koelkast uitgekuist, en nu gaat de blok erop...want ik ben moe 
het is goed geweest voor vandaag, morgen vrijdag doe ik de rest :wink:

anjelierken, laat de taarten smaken en wens je schoondochter een fijne verjaardag
ja.. een jaartje met de keer... 't gaat vooruit.... en die kweepeertaart zal zeker smaken :P
Jullie woef is een goeie waker...en jammer van die mol in het verse gazon :roll:

Helena, Is je zus nog komen helpen in de tuin.. :roll: fijn als je zo iemand in de buurt hebt
en geniet van de uitnodigingen... het schilderen wacht wel tot je terug bent :lol:

Voor alle seizoentjes een gezellige avond nog, ik vond in het vriezertje
van de koelkast nog één maaltijd hutsepot en dat ga ik straks warm maken
't is nog wel geen winter maar het zal wel smaken... dat is lang geleden :lol:

Allen een goeie nacht straks en tot morgen
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 sep 2018, 21:42

Hé hé hebben wij goed gewerkt vandaag de zus en ik.
Eerst naar de Brico om die schors voor de paadjes.
Die was in reclame, chanceke.
Ik kon het toch niet laten om nog een paar astertjes te kopen.
En in de keuken staan nieuwe calanchoë te blinken.
Oh ja en ik heb toch maar wat nieuwe tulpenbollen gekocht, maar wel om in de grond te blijven zitten.

Het perkje dat ik wou her aan planten is in orde gekomen.
Dank zij de goede raad van zus kwam dat snor.
Ik heb mijn opdrachten gekregen voor de volgende dagen. :D
Het plaatsje waar de narcissen moeten komen moet ik eerst nog regelmatig schoffelen, ja moe...
De paadjes zijn ook oké nu: proper zo.

Poes Fluppe van de buren kwam een klapke doen, evenals mijnheer en mevrouw Kwak.
Was ik daar een uitleg tegen aan het doen, zag ik dat buurvrouw daar veel plezier in had en al een tijdje stond te luisteren zonder dat ik het wist. Maar die kwak die antwoordde, dus dat was plezant.

Kleindochter van de andere buren kwam het ook vertellen, maar voorlopig versta ik haar brabbeltaaltje nog niet te best. Allez aanspraak genoeg vandaag. Daarmee is weeral bewezen dat ik dat het meeste mis sinds ik alleen ben.

Tot slot zijn we lekker gaan eten in mijn stam-restaurantje.

Slaap wel allemaal!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 sep 2018, 07:28

Goede morgen seizoentjes,

Blijf maar liggen hoor! jaja, met het licht op de overloop aan zeker! Ben er toch uitgerold en naar beneden gekomen waar ons poezebeest nog van zijn tak aan het maken was, die was al bezig sinds 5 u 22. Heb hem ter afkoeling buiten gezet. Frietjes zijn voor 14 dagen "on hold" geplaatst. Ze gaan op vakantie. 't is hun gegund natuurlijk, heb er toch nog over en dan kunnen die de diepvries in om dan als ovenfriet te dienen. Ventje kon geen meer eten want die had op de cohesie-dag bijna de hele dag gegeten. Vanavond is hij van wacht maar moet eerst naar mijn moeder langs, want die heeft de papieren van de brandverzekering al gekregen voor bij te voegen aan het nalatenschap, maar ze kreeg ook meteen een rekening er van en aangezien ze de maand voordien een koepel had moeten laten plaatsen, was het natuurlijk weer paniek. Dus gaat ventje 't gaan uitleggen. ( ook dat ze de juiste papieren aan de notaris geeft)
ik heb nu lenterolletjes met krab en garnaal mee, dus dat is even opwarmen in de pan. met een beetje pikante chilisaus en dan hebben we ook gegeten. voor zondag wilde ik lam, maar dan gaan we toch terug naar de bazaar moeten lopen want ik meende gezien te hebben dat er ergens lamssneden verkocht werden. als dat niet zo is: dan een klets kieken. In mijn geestesoog zie ik een opgewonden Vinny.
vandaag de vloer een goede beurt geven en vandaag ook een witte was draaien.
Oma C: aan weekendwachts verdien je evenveel als een gewone wacht: niets. vroeger kreeg je nog een kleine vergoeding en mocht je 's anderdaags na overgave/overname naar huis voor rest van de dag, maar nu mag je alleen na overgave/overname naar huis, als je wilt ten minste. Sommigen doen nog wat extra papierwerk en gaan dan naar huis want zo'n wacht is gelijk met een baby: onderbroken slaap. Als ventje een gewone wachtbeurt heeft gedraaid, is die om ongeveer 4 uur 's middags al uitgeteld. als hij dan gaat slapen is hij om 2 uur 's nachts al weer wakker. En over zijn humeur de laatste tijd moet ik hier niets schrijven. Mijn toetsenbord zou bevriezen.
allez, george clooney heeft weer kuren. :roll: schreef gisteren op een pagina dat ze rekening moesten houden met mijn niet bestaand boekenbudget en iemand had dat niet begrepen. haar hersenen sliepen nog. ze had koffie nodig.
Helena: ik heb zo het gevoel dat mijn zen-koertje maar voor volgend jaar gaat zijn. heb er al een paar gegoogeld en opgeslagen en ja, ik kan er nu alleen maar over dromen.
Clive: nog puppie-stories? ik zou hem wel eens in levende lijve willen zien, maar vrees dat dit een utopie gaat zijn.
Gisteren een mailtje gehad van iemand voor wiens man ik een kaartje had gemaakt. mijne nekke stond in den blompot, zoals ze in brugge zeggen. voor een beginner dan nog! ik moet er nu nog eentje maken voor de verjaardag van een jongentje en een geboortekaartje. ( daar ben ik rijkelijk laat mee want ze is al geboren- lag in stuit en wilde niet draaien of gedraaid worden en dus moest de half-zus van de buurvrouw van mama ingeleid bevallen.- 't was normaal voor eind van de week) En dan ga ik eens denken om een kerstkaart te maken. een proefkaart.
Goed, ik ga nu eerst naar een webwinkel voor kaartjes surfen en dan zien wat er op de sofa gebeurd is.
dan choices spelen, de bonus van homescapes is binnen. Als de koffie op is, de stofzuiger uithalen.
Fijne dag, Toedels!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 sep 2018, 08:06

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Bedankt voor de mooie overzichtjes allemaal.

Muddy Maddy, de pup in het echt zien zal moeilijk zijn, vrees ik, maar zal heel veel foto' s maken en jou er af en toe eentje opsturen. 

Ik ga het kort houden vandaag want heb gisteren wegens plots te moe heel wat minder gedaan dan op mijn lijstje stond en dat moet ik nu bijhalen. Ga dus onmiddellijk beginnen. 

Ik wens iedereen een mooie dag , stuur jullie heel veel groetjes en veel liefs. Dikke knuffel voor wie hem wil.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 sep 2018, 10:22

Afbeelding


Goede zonnige morgen alweer, 
toch fijn als het niet meer zo heet is
alle ramen open en poetsen maar... 
Dan hebben we straks weer een proper weekend...Afbeelding

clive, je kan dan van jullie pup een foto hier plaatsen
dan hebben we hem allemaal gezien :lol:
plezante verwachting hé.. 

M-M, ik hoop dat de paperassen snel opgelost zijn en dat
alles dan weer in de plooi valt... de gewone dagelijkse dingen...
een fijne dag en een mooi weekend :wink:
en wat die werkuren betreft ik kan dat nog van vroeger
mijn man was nl douanier in de haven van A...
daar was het ook niet altijd leuk, maar ja... beter dan geen werk hé

Helena, weeral blij met het stukje tuin dat proper gemaakt is
en niet kunnen weerstaan aan de mooie kleurtjes van de calanchoë
dat is een dankbaar plantje, en bloeit bijna altijd
Je hebt ook een hoop toezichters, die een klapke komen doen
zo verveel jij je niet...  :lol: :P

Voor alle seizoentjes al het beste vandaag en in het weekend
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 sep 2018, 16:41

Afbeelding Nog een fijne vrijdagnamiddag... jammer...de zon is weg...

Alles gedaan wat gepland was en nu weer wat rust...
straks een omelet maken met champignons en groentjes
dan hebben we het buikje ook weer vol....AfbeeldingM-M clive, M-j, anjelierken, zwanenmeer, omasenga, wingerd, bobijntje, 
Helena,  sorry als ik iemand vergeten ben  :roll:
Ik wens allen een fijn weekend... geniet van wat mogelijk is...
ik ga weer wat rusten...en de aankomst van de Vuelta kijken

Fijne nacht straks en tot morgen
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

14 sep 2018, 17:25

Dag seizoentjs allemaal,

OMA C :  ben naar huisarts geweest / mijn BD is 9 over 6 ....., nu weet ik ook waarom ik de laatste tijd zo moe en duizelig ben ..  Niet veel aan te doen ...... ik dacht dat het vooral meneer M was ......

Verder hier een mooie , zonnige dag met 21° .... 
Clive en HVT , MM : mooi om te lezen , jullie verhalen over de dieren allerhande .. ik kan daar ook zo van genieten .. 

Voor iedereen : een fijn weekend !  groetjes ! 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 sep 2018, 06:12

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben al op van 3 uur, kon niet meer slapen en mijn poging om te lezen, draaide op niets uit.
Buro belde gisteren: A. is voor 14 dagen ziek, krijg een vervanging op vrijdag. een zekere C. ze komt van de buurtgemeente. vandaag gaat vooral de wasmachine het druk krijgen.
Beest lijkt weer welgezind te zijn. aangezien er iemand beneden is om aan zijn goestjes te voldoen.
Autootje staat in de zijstraat aangezien het morgen draaien van kant is. zondag eten we dan toch dat lamsvlees. ventje was wel niet goed gezind als hij thuiskwam en bleek dat hij er nog om moest.
Weet dus niet hoe zijn muts gaat staan als hij opstaat. En ook geen enkel idee wat we gaan eten vandaag. wellicht brood. de lenterolletjes met vis zullen voor volgende week zijn. ik voel me raar en heb geen enkel idee aan wat het zou liggen. misschien volle maan? het begin van een opstoot? ik wilde naar de action, maar denk dat ik dat idee ook ga moeten laten varen.
ga eens in mijn ladenkast kijken wat ik nog van vellen liggen heb. kan misschien nog een paar kaartjes maken.
Fijne dag vandaag, Toedels!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 sep 2018, 09:05

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C,  fijn naar de vuelta gekeken, tot en met morgen geloof ik. En een gebakken eitje met wat groentjes smaakt altijd vind ik. 


Zwanenmeer, fijn dat je van de verhalen over de dieren geniet. Het wordt mooi weer, misschien zit er een wandeling voor jou in. Indien dat zo is, dan wens ik jou veel plezier. 

Anjelier, Spaanse woef nog boos op de nieuwe kip ?  :D

HVT, tuin al zover in orde, fijn zo. 

Muddy Maddy, arme jij, zo vroeg op. Dat is midden in de nacht. En je gaat wassen vandaag. Neem toch ook og maar wat rust. En Gimly heeft een beter humeur.Geef hem maar een aai van mij. 

Gisteren dan alles gedaan  gekregen wat op mijn lijstje stond in tegenstelling tot donderdag. 
Straks boodschappen gaan doen, hebben niet zoveel nodig. Gaan vandaag al naar die grote dierenwinkel. 
En moet ook in de Action zijn, wil daar een gevlochten mand kopen voor het puppypeelgoed van de pup en dat kost daar haast niets. Moet toch ook kaarsenaanstekers hebben. 

Zo, ga eens starten. Ik wens ieder een heel fijn weekend. Lieve groetjes en een dikke knuffel

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 sep 2018, 10:09

Afbeelding

Een mooie zonnige dag en ik wens jullie het beste...
geniet van wat kan ik ga na de strijk me nog
wat bezig houden met vanalles wat :roll:
en vanmiddag misschien een rustig wandelingetje doen...
alles moet weer langzaam rap door die HBD :roll:

zwanenmeer dat is het tegenovergestelde... lage BD :?
maar de symptomen zijn hetzelfde hé... draaien en moe...
ook voorzichtig zijn...dat je niet valt...
Geniet van het mooie weekend... "langzaam rap" :lol: :lol:

M-M ik heb me op dat uur nog eens goed gelegd in bed
ik moet elke 2 uur opstaan voor het toilet maar gelukkig
kan ik telkens weer inslapen (en ik gebruik geen slaapmiddelen)
Rust straks maar een beetje want je zal wel moe zijn :roll: :o :oops:

clive, alles bijgewerkt van je weekprogramma :)
geniet van het shoppen voor de pup en ik hoop dat je zo een mand vindt
doe ook maar rustig aan... dan blijft het plezant...
en ja de Vuelta duurt tot zondag.... :)

anjelierken een aangenaam weekend waarschijnlijk met de familie :)

Helena al een eind gesteld in de tuin... het stopt nooit hé
tegen dat je rond bent kan je opnieuw beginnen..
maar als je 't graag doen en je kan het nog :wink:

  allen een fijne avond en tot morgen
Laatst gewijzigd door Oma-C op 16 sep 2018, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 sep 2018, 12:33

Goede middag iedereen,

Mijn logé is zijn Frans aan het leren.
Ja, ik heb een kleinzoon op logement die niet graag mee ging met de rest van het huishouden.
En twee dagen alleen thuis, ook al ben je veertien, dat is niet zo tof.
Dan maar naar grootmoeke is die ook niet alleen in het weekend.
Dus eten we vanavond macaroni met hesp en kaassaus.
Morgen is het kroketjes met varkenshaasje en erwtjes en worteltjes.

En deze namiddag is het verder doen aan de gazon.
Mits wat hulp van de zus, die dat dan ook nog heel graag doet, geraakt die tuin in orde.
Zolang je geen groenten zet, vind ik de tuin best te doen.
Groenten moeten geplukt en verwerkt en als ze gaar zijn moet dat gebeuren.
Als een bloem verslenst, ja dan is dat maar zo.
De prairietuin vooraan heeft maar twee keer in het jaar zorg nodig.
De rest van het jaar mag die zijn goesting doen, tot grote ergernis van de een en tot vreugde van de andere.
Zolang ik het maar gemakkelijk heb en de rest dat telt niet.
De tuin van de oude buurman is onder handen genomen door een professional.
Aheum, er is met een heel grove borstel door gegaan.
Het heeft dan ook drie dagen gekost om het een beetje een ordentelijk aanzicht te geven.
Ik blij, want de meest lastige boom is eraan gegaan.
En de klimop aan die kant is ook serieus gekortwiekt.
Ik nog blijer dat grootvake indertijd niet wou toegeven aan mijn wens buxus te zetten.
En dat hij de tuin achteraan een beetje open wou houden.
Het is nu al miserie om de paadjes onkruidvrij te houden.
De zus had een super borstel bij om tussen die voegen te werken.
De weigelia is dus erg gekortwiekt en nu wou zus aan de boerenjasmijn beginnen.
Die vlieger ging niet op.
Elke lente ruikt die heerlijk en die mag alleen gesnoeid vlak na de bloei.
Anders heb je geen bloemen het jaar daarna.
De moerasspirea die gaat ook een knipbeurt tegemoet.
Ik heb haar al zien denken dat dat hoekje ook moet aangepakt, de volgend keer als ze komt. :?
Dat ik de frambozen zo kort heb gezet was verkeerd, maar ze hingen mijn voeten uit en stonden in de weg.

Allez, mijn tuinpraatje is gedaan.
En ja, ik zou het heel erg missen, dat heeft onze oudste goed gezien.

Aan iedereen met wat hij ook doet vandaag heel veel plezier gewenst.

 
 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 sep 2018, 18:50

AfbeeldingGoede avond iedereen, het was nog een aangename zonnige dagAfbeelding
en ik ben na de middag een toerke gaan wandelen.. het was heerlijk buiten
zelfs een licht jasje aan maar dat was zelfs nog te warmAfbeelding

Helena, een logé.. dat is altijd aangenaam als je niet alleen voor jezelf moet koken
en de tuin ook weer bijna picobello :) meer moet dat niet zijn...

Ik wens alle seizoentjes een fijne avond ,een goeie nacht later
en tot morgen... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 sep 2018, 20:04

En ik heb deze namiddag de rest van het gazon gedaan gekregen met de deskundige hulp van kleinzoon.
Die heeft dat nog gedaan. De kinderen zijn bij JNM de jeugdafdeling van Natuurpunt.
Daar hebben ze al heel wat geleerd van natuurbeheer en vooral hoe het gedaan wordt.

Ben ik blij! Het was inderdaad goed buiten want na gedane arbeid heb ik nog op het terras puzzels ingevuld.

Slaap wel allemaal!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 sep 2018, 09:16

Goede morgen seizoentjes,


ik ben pas uit mijn bed gerold en heb een eerste kopje koffie op. smsje gestuurd naar boven, dan kan ventje de was insteken. Wat Gimly uitgehaald heeft met het badkamermatje aan de lavabo is mij een raadsel, maar het lag onderste boven! Beneden liggen zijn snuffelzakjes overal. mijn frambozen en bramen liggen in de keuken te acclimatiseren.  dat wordt dan het ontbijt na de pillen.
verder niets nieuws, geen straaltje zon te zien.
zal weer een drukke week worden. ha, de gelovigen van meneer pastoor worden opgeroepen.
nu nog een tweede koffie en dan zien of beest iets wil. Hij zit me weer straal te negeren dus dat beloofd!
Fijne dag, Toedels!
Cats Rule!