Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

27 dec 2018, 09:33

Goed morgen,

Voor ik vertrek naar de bib, eerst en vooral jullie allemaal een gezellige dag komen wensen
Het is zoals ze het weer voorspeld hebben,grijs, maar zeker minder fris dan de vorige dagen.
Rietjes, dat is zo in het zonnetje in de namiddag was het echt aangenaam. Er zaten hier zelfs mensen op de banken,zowel in de duinen als langs de dijk.
Alle terrassen zijn weg tot de lente, maar anders zouden ze ook nog volk getrokken hebben.

Yvette, ja, ik zou ook zo zijn als jij, maar trek het je meer aan, misschien kent de man van je kleindochter wel een middeltje om die vlek te verwijderen; of ja neem het humoristisch op zoals Rietjes, zo zullen ze vaak aan je denken.

Ja maatjes, ik ga hier afsluiten, goed geweest voor Genk hé Viv.... jaja 't zijn de beste momenteel !

Groetjes aan jullie allemaal !
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

27 dec 2018, 09:37

goeie morgen iedereen
vandaag niet veel te doen
alleen kiné deze vooravond
en anders alize (waarschijnlijk mis schreven)
Jilleke zit hier op de poef te ronken

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

27 dec 2018, 11:04

Ja omadina hopelijk raakt dat opgelost met die vlek in de zetel want met dat gevoel dat ik altijd voor iedereen goed wil doen komt dat niet overeen!

Ik was ook nog vergeten Viv van harte geluk te wensen met het schitterende Genk, tot nu speelden ze kampioen!
Na Club Brugge mogen zij gerust kampioen worden van mij, ze verdienen het! (met Anderlecht moeten we al geen rekening meer houden zeker, nog nooit geweten!)
Ivette

veve
Lid geworden op: 16 mar 2006, 16:55
Locatie: W-Vl

27 dec 2018, 13:42

Afbeelding
Goedemiddag allemaal!
De foto die ik bij heb rarara en de bol waar het kleintje naar kijkt is blauw en hangt nu in de kerstboom bij mijn schoondochter!
Mijn zus en mama zijn net weg...ventje had een hapje van bladerdeeg gemaakt met boschampions en ik had tartiflette gemaakt en zeg dat het lekker was, daarna nog een koffie gedronken met koekjes en er waren ook Leonidas pralines, mmmm!
En nu zit mijne wederhelft al klaar om te gaan wandelen kwestie van ons zwaar middageten af te lopen...maar eerst wou ik hier goeie dag komen zeggen!
Yvette ik heb onlangs hele mooie complimenten gekregen uit onverwachte hoek, één compliment van een vrouw van mijn leeftijd en dan nog complimenten van een 30 jarige jonge vrouw...en niet over mijn uiterlijk maar wel over mijn innerlijk...awel dat doet enorm deugd is me meer waar dan het grootste en duurste cadeau!
Ventje is ongeduldig dus ik ben er mee weg...tot later...
One life...live it !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

27 dec 2018, 18:00

Daar heb je groot gelijk in, Veve! Daar kan ik ook zo'n deugd van hebben alhoewel die korte bewieroking eerder sporadisch is!

Wij genoten van een heerlijke boswandeling in Houthulst en de pannenkoeken achteraf vulden alweer de verloren energie weer aan! Goed weer, geen wind en absoluut niet koud!
Ivette

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

28 dec 2018, 05:07

goeie morgen allemaal
jaja het is vroeg
ne keer zo en ne keer anders
lig weeral te draaien van 3h.
heb al gegeten, heb just mijn koffietje uit
en mijn stoof ontstoken
en nu filmke kijken
is te vroeg om al iets te doen 

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

28 dec 2018, 09:15

Afbeelding
Goedemorgen


 Veveke, het is een lust voor het oog jou bewerkingen te zien, centraal je oogappeltje. Geniet ervan, ze zijn zo snel groot. 

Ivette, het eerste wat bij opkwam behandelen met talkpoeder, slorpt het vet op. Het zal je maar overkomen, kan bij hen ook gebeuren.

Mechelly, je kleinkinderen zijn al volwassen mensen die het ongelooflijk goed doen, opvoeding is er een van, al heb je niet alles in de hand. Een fijne familie heb je, wens je nog jaren van geluk samen. 


Vivke , heb je foto’s van de eerste winterprik ? Ik neem in de toekomst weer mijn fototoestel bij een samenkomst mee, Ifoon is makkelijk maar kan er niet mee inzoemen of weet niet hoe het moet.

Veveke, dat kleintje ben jij, heb nog spulletjes vanuit de tijd dat onze kinderen klein waren , twee vogeltjes met een speciale knijper om te bevestigen, hangen in de boom. 

Staf is in de badkamer, neem de tijd om met stoffer en blik rond te gaan, anders zit hij in de weg,

Groetjes en tot in den draai 

Corry 
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

28 dec 2018, 10:45

nogmaals goeie morgen
berichtje gekregen van een maatje
bijeenkomst bij haar thuis om 13h.30
eerst koffie en dan naar de kerstmarkt in Ieper  :lol:

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

veve
Lid geworden op: 16 mar 2006, 16:55
Locatie: W-Vl

28 dec 2018, 11:20

Afbeelding
Goedemorgen allemaal!
Corry dat ben ik inderdaad, zulke vogeltjes hadden wij ook thuis om in de kerstboom te hangen!
Meme-rietje geniet van je uitstap naar de kerstmarkt in Ieper!
Niet speciaals op het programma vandaag, we zien wel!
Wens nog een aangename vrijdag aan Omadina, Corry, Rietjes, Schaffen, Majoker, Yvette, Michelly, Meme-Rietjes, Piepje, Erika, Viv en al degene die hier komen lezen, daaag...
One life...live it !

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

28 dec 2018, 11:56

Dag van de "onnozele kinderen"...
Onschuldige kinderen wordt tegenwoordig gezegd
"Allerkinderdag" staat op de scheurkalender... Ben gaan opzoeken wat het eigenlijk betekende want dat wist ik niet meer.  "Vandaag herinnert de Katholieke kerk zich het martelaarschap van de onschuldige jongetjes van Bethlehem die op bevel van koning Herodes gedood werden...."  De mens is toch een wrede soort, we leren niets uit de geschiedenis. 

Enfin, Kerstmis is achter de rug en ik lees dat iedereen fijne kerstdagen gehad heeft samen met familie en vrienden. 

Nee Corry, heb geen foto's meer gemaakt de laatste dagen.  Toen ik woensdagmorgen naar Tongeren reed (vrijwilligerswerk) had ik spijt dat ik geen fototoestel bij had.  De zon kwam op, het was nog een beetje mistig en alles was wit bevroren. Mooi!
's Avonds in het voetbalstadion was de kou minder aangenaam maar de match maakte alles goed.
Vind het leuk dat jullie dat mee volgen :-).  En zeggen dat ik nog getwijfeld had om een abonnement te nemen... Zolang ze goed spelen neem ik de kou er maar bij ;-) 

Genoten van de wandeling Ivette?  Het is prima wandelweer de laatste dagen.  Ik ben ook blij met alle Kerst- en Nieuwjaarswensen.  En vooral als je voelt en leest dat het echt persoonlijke wensen zijn.  Dat zijn inderdaad echte schouderklopjes hé :-) 
Omadina naar de bib geweest.  Ik lees (las) ook graag.  Maar sinds mijn oogoperatie is mijn leesplezier weg, het kost te veel inspanning. Sinds vorig jaar heb ik links een "blind" vlekje en dat irriteert mij heel erg bij het lezen.  Er
is niets aan te doen, het zou "zakken" volgens de oogarts maar het zit nog altijd in het midden van mijn "zicht".  Het went wel enigszins maar bij 't lezen niet. 

Seffens naar de kapper en vanavond naar het verjaardagsfeestje van mijn schoonbroer - hij wordt 65.
Morgenavond ga ik naar een optreden van Scala samen met mijn oud-collega.  Ik kijk er naar uit.  Ben zo blij dat het contact met mijn oud-collega's blijft.  Eigenlijk zijn het vriendinnen.  Het betekent heel veel voor mij. 

Groetjes en tot in den draai, zoals Corry schrijft :-) 

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

28 dec 2018, 12:38

Goeiemiddag,

Vandaag al op controle geweest met Indy'ke, zijn waarden zijn lichtjes gestegen wat al een goed resultaat is. Binnen 2 weken terug voor controle mogelijk dan nog 1 keer per dag druppels in oogje doen nu nog steeds 2x

Corry, een foto inzoomen met je toestel is zeer makkelijk, neem 2 vingers op het scherm als je een fot wil maken en dan openshuiven, ikzelf neem mijn fototoestel zelden of nooit meer mee trek alles met de gsm  :wink:

Hier nog eens een update van mijn pronkstukje  :lol:


Afbeelding
Er staan nog knopjes klaar om open te gaan.


Afbeelding

Hier zie je het verschil tussen de 2 plantjes, het ander heeft nog niets als enkel blaren hahaha
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

29 dec 2018, 02:18

Amai wat is het stil hier, iedereen zich aan het voorbereiden voor het nieuwe jaar  :lol: :lol: :lol:
Zal ook eens in mijn beddebakske kruipen slaapwel  :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

schaffen
Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:22
Locatie: aan het bos

29 dec 2018, 07:28

Afbeelding

Goede morgen iedereen 

Nog een paar dagen en alles is weer normaal   :lol:

Als ik s'morgens wakker word , moet ik even liggen denken om te weten welke dag het is  Normaal poets ik op woensdag morgen van af de slaapkamers tot in de hal , ik was het vergeten , in de namiddag dacht ik er aan , ben dan maar vlug het stof gaan afdoen en heb het dan donderdag morgen maar mee gepoetst  .

Nog een fijne zaterdag  , geniet er van 

Groetjes

Robert

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

29 dec 2018, 08:26

Afbeelding
Goedemorgen

De dagelijkse  dingen gaan  aan je neus voorbij, is het niet schaffen?  Het zijn ook dagen waarbij menige zullen blij zijn  wanneer alles normaal zijn gangetje gaat 😜

Heb me overtroffen met prentjes te maken, de goesting is op

Kindjes terug van de Ardennen, zal volgende week meer horen dan komen ze voor 3 dagen logeren. 


Erikaatje wat prachtige bloemen , de ene is de andere niet 🙈

Aan iedereen een fijn weekend. 

Corry 
ik tel alleen de zonnige dagen.

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

29 dec 2018, 09:01

Goeiemorgen

'k zit in een dipje zowel met lichaam als met geest
't komt allemaal wel weer goed
ff (be)rusten ! 
Oud maar niet out !