Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

25 dec 2018, 11:27

Goede morgen,

Zalige hoogdag, ja mémérietje, zo hebben we dat als kind geleerd hé... het klinkt nu zelfs raar, en de jeugd zou niet meer weten wat het is, zelfs al al gaan ze naar het vrije onderwijs.

Voor jullie allemaal, een mooie fijne Kerstdag, hoe jullie die ook doorbrengen.
De zon is van de partij, dus straks naar buiten, een flinke wandeling zal mijn zinnen verzetten.

Vele groeten,
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

25 dec 2018, 12:01

Afbeelding

Liefs Erika & Indy'ke
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

25 dec 2018, 18:39

Oef... ' t is voorbij

't was heel gezellig, leuk, lekker, gemoedelijk.... alles wat een kerstfeest onder familie moet zijn  maar toch vermoeiend ook.
Vooral de fotoreportage die mijn ventje gemaakt had v de dochters in hun kindertijd vonden de partners en de kleinkinderen super natuurlijk.
De pakjes waren één voor één ook een schot in de roos, iedereen weet blijkbaar heel goed wie wat graag heeft.

Schoonzoon heeft zelfs al een leuk kado bedacht voor mij volgend jaar Afbeelding, een regiment tuperware pottekes om alle restjes mee te geven Afbeelding

Morgen weer een doodgewone woensdag... zoals ik ze liefst heb.

NU RUST 
Oud maar niet out !

Michelly
Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Locatie: Maaseik

25 dec 2018, 23:51

Afbeelding
 Wens allen heerlijke Kerstdagen een een gezond en liefdevol nieuw jaar.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
________________________________________

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

26 dec 2018, 09:27

goeie morgen allemaal
ja het is wit gevroren
de poezen waren vlug om binnen te komen
al kunnen ze in de veranda
en haar dat ze verliezen
plukken liggen in het rond
en poetske komt twee weken niet

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

26 dec 2018, 10:31

Goeiemorgen

Voor mij zijn de dagen weer normaal 29/30/31 werken dan heb ik geen zin meer om iets speciaals te doen  :lol:
Mijn bloem blijft me iedere dag opnieuw verrassen  :wink: 
Brood dat men deelt, smaakt beter.

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

26 dec 2018, 10:34

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Rhune en Romy , hadden hun Nieuwjaarsbrief voor ons mee 🤗 met gsm niet Ok, neem in het vervolg mijn fototoestel mee. Ze zijn in de Ardennen, treffen het. Misschien later enkele foto’s ga een op fb kijken. 

Voor de rest niet veel te melden, straks een ommetje maken. Dochter komt morgen , vroeg of het goed was ze heeft een verkoudheid, haar vader vond het geen probleem. 👍

Nog een fijne tweede Kerst, straks garnaalkroketten eten had ze in huis en was  het vergeten🙈 🤓

Toedeloe 


Deze stond bij onze buurtjes heb hem  geleend, een goed gedacht om er zelf een eigen bewerking van te maken.🤔

Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

26 dec 2018, 11:06

Goede morgen,

Dacht deze namiddag eens tot aan de bib te gaan, maar best dat ik eens de openingsuren heb nagekeken. Ja, tweede kerst, is een vakantiedag, en is de bib gesloten. Dan ga ik morgen maar, om 10 uur is ze open.

Alles is weer een beetje normaal. Ik heb deze morgen al de was gedaan, en ook de strijk, ben altijd blij als alles weer lekker fris ruikt.

Maatjes, een beetje vriesweer, maar heel mooi en zonnig weer. 
Na de middag ga ik dus zeker naar buiten !
Net als jij Corry, niet veel te vertellen Voor jullie allemaal, een mooie dag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

26 dec 2018, 11:28

Goeiemorgen

Boxing day !
Hier eerder opkuisdag,
bijkomdag,
restjesdag,
na-genieterkesdag
....

Mijn waslijn hangt al vol handdoeken, servetten, tafellaken.
Toen ik ze deze morgen rond 8u buiten hing werden ze meteen stokstijf maar nu toch al bijna droog; het zonnetje doet flink haar best.
's morgens en 's nachts normale wintertemperaturen maar zoals het gisterenmiddag hier was echt niet normaal, de rokers van het gezelschap gingen gewoon buiten op het terras in het zonnetje zitten.

Ja oma-dina, vroeger was tweede kerstdag voor iedereen een vrije dag hé, nu dus wel nog openbare diensten.
Oud maar niet out !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

26 dec 2018, 11:39

Dag maatjes,

Gisteren super lekker gegeten bij Nik en Els. Sarah heeft een leuke CD samengesteld met onze gekozen liedjes.
Alleen heb ik iets heel naar voorgehad: ik heb een toastje met wat mayonaise op hun nieuwe zetel laten vallen, nog nooit zoiets beleerd. Hij kwam met een spuit af maar dat vet was natuurlijk al ingedrongen! Ik ben er niet goed van geweest. Hij zond nog wel een mail van ma je hebt het er toch niet om gedaan en er zijn ergere dingen dan dat maar ik heb er niet goed van geslapen: mag er niet aan denken dat er door mij blijvend een vlekje is op dat tere soort daim/leder. Ik zou het met heel warm water direct geprobeerd hebben maar hij zei dat dit niet mocht, dat er een ring zou achterblijven , hij verkoopt die zetels zal het wel best weten! zo blijf ik er natuurlijk aan denken!

Ik heb nog 2x Andre Rieux opgenomen, gisterenavond Helene Fischer dus heb ik nog programma's om van te genieten. Ben blij dat ik dat opgenomen heb want op de Duitse zenders zijn het sprookjesfilms en Sissi wat ik bijna van buiten ken!

Nu ga ik voor mijn eten zorgen tot later!
Ivette

veve
Lid geworden op: 16 mar 2006, 16:55
Locatie: W-Vl

26 dec 2018, 11:42

Afbeelding
Goedemorgen allemaal!
Gisteren was ons oogappeltje hier met haar ouders om samen kerst te vieren!
Was gezellig en hartverwarmend zo met degene die je het liefst zijn  ❤
Vandaag ga ik een beetje poetsen, ventje heeft nog een uurtje werk op zijne bureau op zijn werk en ik ga dan ondertussen een dweilke slaan...
Daarna gaan we een grote wandeling maken, we zullen er deugd van hebben en het is stralend weer wel koud maarja dan doe je een extra trui aan hé!
Hier mooie plaatjes en foto’s gezien!
Ik ga aan de slag, wens jullie allen nog een fijne woensdag en tot later, daaag!
One life...live it !

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

26 dec 2018, 12:42

Ivette, zo zullen ze een blijvend aandenken hebben aan jou, moet je maar denken  :wink:

Die wandeling staat ook hier gepland Veve, lekker zuivere lucht ! 
Oud maar niet out !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

26 dec 2018, 13:31

ben om bloem geweest
en mijn broodje is aan het bakken, speld
deze middag was het bloemkool
natuurlijk veel te veel
en ben nu bloemkoolsoep aan het maken
straks nog eens met de swiffer rond slaan
wand mijn poezen zijn formidabel aan het muiten 
straks een koffietje met een muesli koek

Afbeelding

ik zag de kerstman just nog passeren
en hij riep "tot volgend jaar" Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Michelly
Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Locatie: Maaseik

26 dec 2018, 16:40

Tweede kerstdag en de natuur schijnt zich daar niets van aan te trekken. Toch had het hard gevroren vannacht maar vandaag heeft de zon geschenen. Die heeft het ook opgegeven en nu donkert het snel en komt de volgende koude nacht aanzetten. Hebben een heerlijke kerstavond bij zoonlief en zijn gezinnetje gehad zoals de laatste jaren de gewoonte is. Schoondochter had een heerlijk zes-gangen diner klaar gemaakt en dat is telkens genieten. Niet alleen van het eten maar vooral van het fijne gezellige samenzijn. Kijk er elk jaar naar uit en het is altijd even heerlijk. OP 1 januari is het onze beurt en dan komen ze naar hier. Was erg blij om onze kleindochter terug te zien, die terug is uit Bordeaux. Laatste ontmoeting was einde augustus. Nu kijkt ze uit naar een stageplaats in het buitenland vanaf 1 februari. Ben benieuwd war ze nu weer verzeild geraakt! Afwachten maar weer. Wens iedereen een heel aangename avond in aanloop naar het einde van het jaar. Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
________________________________________

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

27 dec 2018, 09:29

Goeie morgen,

Mijn GSM klapt niet veel tegen mij maar gisterenavond verwittigde hij mij dat er minder dan 3€ op stond dat hij dus veel honger heeft en ik dat dringend moet oplossen! Ik zal dus de hongerigen spijzen!

Ik ben nu al warm aangekleed: deze namiddag gaan we wandelen met Okra, we konden maar moeilijk op de gewone dinsdag met Kerstmis wandelen hé! Dus pannenkoeken deze namiddag, kan er bij mij altijd wel in, vooral sinds ik alleen ben snoep ik in de namiddag; elke dag stukje donkere chocolade en bij de koffie soms 1,2, maar durf ook voor 3 koekjes gaan. Na het avondeten drink ik wel alleen nog een tas thee, anders totaal niets meer, mijn kleren die ik met zo veel werk passend gemaakt heb moet ik verder kunnen aandoen hé!

Ik ben zo gelukkig dat mijn Kerst-en Nieuwjaarskaartje zelfs oude vrienden weer achter hun PC deed kruipen om me wat nieuws te vertellen. Zelfs mijn oogartse vroeg hoe het met me was en heeft me een heel lange mail teruggeschreven. Ze is sinds meer dan een jaar ook weduwe, heeft de eindstrijd van de ziekte van mijn man die bij haar ook patiënt was meegemaakt en zo een soort bewondering voor mij opgebouwd die ik zeer waardeer maar niet verhoopt had want ze heeft zo veeeeeel werk dat ik niet dacht dat ze tijd had om mij mails te schrijven.
Of: het komt toch soms uit een onverwachte hoek maar toch( bij mij) kan zo'n schouderklopje zo'n deugd doen!

Nu ga ik nog een beetje werken, het zal vlug middag zijn!
Ivette