Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

24 dec 2018, 05:32

Goeiemorgen
Ben eens de eerste vandaag, eerst een beetje inspanning dan wat rusten en daarna met de voetjes onder tafel  :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

24 dec 2018, 09:22

Goede morgen,

Ik hoop dat je je al wat beter voelt, Rietjes, het is nooit een goed moment om ziek te worden, maar zo net voor de feesten, en als je je kinderen hebt uitgenodigd. Maar eens lekker slapen kan wonderen doen hé.
Het natuurpark in De Panne, ken ik ook. Verleden jaar eens een wandeling gedaan met een gids, ja er stonden daar "moderne" kunstwerken; we hadden een goede enthousiaste gids, want sommige mensen vonden het toch niet zo kunstzinnig..

Yvette, je mag zeker ijdel zijn en je werklust is om over naar huis te schrijven. Ze mogen blij zijn dat je dat krantje maakt. Het geeft je zeker ook wel voldoening, dat begrijp ik ook wel hoor

Voor jullie allemaal, een fijne Kerstavond !

Vévéke, sorry hoor om je mooi boeket hier nog eens te zetten, maar ja, ik vond het ook zo mooi, en al de maatjes kunnen er nog eens van genieten.

Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

24 dec 2018, 09:33

goeie morgen iedereen
deze avond voetjes onder tafel bij de dochter
juist gelezen oppassen deze avond
gladdig op de baan
ik hoop van niet
amuseer jullie allen met gelijk wat jullie doen
knufje en een zoen Afbeelding

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

veve
Lid geworden op: 16 mar 2006, 16:55
Locatie: W-Vl

24 dec 2018, 09:51

Afbeelding
Goedemorgen heb ne keer mijne schat meegebracht!
Omadina je moet daarvoor geen sorry zeggen hoor je mag gerust die foto gebruiken hoor!
Kom tussen mijn bezigheden door eens tot hier, ben soep aan het maken voor morgenmiddag een bisque van langoustines, ze ruikt al heerlijk en mijn ventje zorgt dan morgen voor de rest van het menu en dat is gebakken zeeduivel met roomsaus en dan zorgt hij nog voor een paplova ook dat is zijn specialiteit, mmmmm....
Zo ga mijn soep afwerken, nog een aangename kerstavond aan jullie allen en tot later!
One life...live it !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

24 dec 2018, 11:29

omadina, er zijn zo van die mensen waarmee je je echt verwant voelt, zo iemand ben jij voor mij ook al heb ik jou nog nooit gezien noch gesproken, ik koester onze vriendschap ook al is die maar op PC, dank je wel dat je hier terug bent!
Hetzelfde voor Erika en Veve!
Veve, wat een zeer mooie foto één om te koesteren en er heel "preuts" op te zijn!

Al die kookbedrijvigheid gaat aan mij voorbij sinds ik alleen ben.
Ik zou de spanning niet meer aankunnen, jammer genoeg! 
Morgenmiddag komt Jolien me halen en ga ik eten bij Nik en Els, haar ouders en de kinderen zijn er dan ook.
We hebben dit al van Kerstavond naar Kerstdagmiddag verzet toen mijn man ziek werd en we houden dat nu zo.
Na lang aandringen laten ze me met Nieuwjaar thuis, ik moet altijd gehaald worden en weer thuisgebracht en in deze tijd mogen zij dan ook niets drinken.
Ik zal wel veel telefoons plegen en krijgen en er zullen wel mooie TV programma's zijn, ik zal me wel bezighouden.
WE keken elk jaar naar het Nieuwjaarsconcert en dat hou ik in ere!

Ik vond het programma vrede op aarde gisterenavond op één heel plezant, ga zeker vanavond en alle volgende avonden ook kijken. Jammer dat ze altijd met die herhalingen van de Kampioenen beginnen en dan de treffelijke programma's zo laat programmeren, het was weer na 11u!
Vanavond ook al laat Andre Rieux, zal ik opnemen om er later van te genieten.

Voetbal: Anderlecht blijft verliezen en Waregem en Club deden gisteren een goeie zaak!
Naar de cross heb ik niet gekeken, het podium is al vooraf bekend, niets geen spanning meer!
Allez, ik ben er mee weg, tot later!
Ivette

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

24 dec 2018, 11:39

Goede middag oaserkes, 

De meesten onder jullie zullen wel bezig zijn met de voorbereiding van de  kerstviering, voor vanavond of
morgen, iedereen op de manier waar hij of zij zich het best bij voelt.
Wens iedereen vrede en rust in het hoofd en in het hart  :)  


Afbeelding

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

24 dec 2018, 11:45

Koekkoek ben weer thuis, heb maar snel mijn bloemkool opgezet.
Was die vergeten klaar te maken en in te vriezen, maar ziet er nog heel goed uit  :lol:
Dan gebruik ik die vandaag maar als snoepjes en geen vriezer, want moet nog wachten tot 18u30 voor ik met de voeten onder tafel kan  :wink:
Rietjes, al wat beter?
Yvette, thx voor je vriendschap.
Trouwens iedereen die hier in het hoekje komt al is het niet altijd even druk zoals de laatste weken  :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

24 dec 2018, 11:52

Afbeelding


Goedemorgen

De dag van vandaag is een dag zoals er vele waren, misschien straks een glaasje drinken met een hapje erbij, wij hebben Kerst al gevierd.
Morgen maak ik meer werk van mijn eten, vandaag haantje met verse boontjes en gekookte patatjes, zelfs geen soep erbij.

Veveke ik herkende die foto aan de achtergrond, toch fijn dat omadina ze bewaarde, heb al vele plezier gedaan met eigen werkjes, zolang het in overleg gaat geen enkel probleem, er moet zelfs mijn naam niet onderstaan. Denk uitzondering op de regel te zijn . Jullie zijn een prachtig koppel, twee warme mensen, die mekaar graag zien.

Rietepetietjes , die prentjes die je plaatst laten voelen wat voor iemand je bent, al haal je ze op het net , petje af voor wie deze altijd maakt.

Telefoon van vriendin uit Schilde, man zou opgenomen worden in een verzorgingshuis, vriendin is 91 jaar en kan het niet voorstellen om samen met haar man de rest van haar dagen door te brengen, al is ze ook hulpbehoevend. Samen oud worden, niet altijd makkelijk, kruis mijn vingers.

Geniet van wat het ook mag zijn, zou een vlieg willen zijn en Olen aandoen.... niet om te storen maar wel om even te weten.

Stop ermee de krop in mijn keel is er weer.

Groetjes 

Corry 
ik tel alleen de zonnige dagen.

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

24 dec 2018, 13:13

Goeiemiddag

Ja hoor ik voel me al beter maar mijn oor ziet er niet uit, dik en rood !!!!  en volgens mijn ventje zie ik er een beetje pips  uit.

Toch goed genoeg om aan de voorbereidingen voor morgen te beginnen : een seldersoepje met roquefort, een glaasje erwtenpuree met crumble van gerookte ham, een hapje zalm met prei in mascarpone.... als aperitiefhapjes

de rest van de menu maak ik pas morgen : 

coquilles in safraansausje met beukenzwammetjes
rosbief, kroketjes, champignons, witloof, brocolli

de traditionele kerstbuche + een chocoladedessertje

Vanavond met ons tweetjes voor de buis.
Oud maar niet out !

schaffen
Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:22
Locatie: aan het bos

24 dec 2018, 14:54

Afbeelding

Goede middag iedereen 

Ik heb hier enkele menu's gelezen waar ik niet nee zou tegen zeggen  :lol:

Rietjes ik hoop dat je vlug beter bent en je kan genieten van de kerst 

Voor iedereen een gezellige kerstavond , geniet van de lekkere menu's die jullie op tafel toveren 

Groetjes

Robert

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

24 dec 2018, 22:58

Ook ik wens jullie allemaal warme Kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar !

schaffen
Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:22
Locatie: aan het bos

25 dec 2018, 08:32

Afbeelding

Fijne kerst voor iedereen 

Groetjes

Robert

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

25 dec 2018, 09:52

Afbeelding

Goedemorgen

Een klassieker, achterkleinkindje Romy ons kleintje, een plaatje met een ziel, blijft mijn favoriet voor altijd.

Wij vieren vandaag een beetje anders den andere dagen, Staf is solidair en wij kijken samen naar TV , straks een wandeling maken, blijven in de buurt.
Donderdag komt dochter eten, maak er dan een feestje van. Die lust graag taart.

Ook voor jullie een Vredevolle Kerst, en mogen diegene die het voor het zeggen hebben de wijsheid als een mirakel ervaren. Teveel gevraagd ? 

De radio  2 op , muziek om weg te mijmeren.

Corry 
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

25 dec 2018, 09:54

Voor alle Oaserkes Vrolijk Kerstfeest!

Voor de liefhebbers: om 20u15 is er op ZDF het Kerstconcert van Helene Fischer.

Het allerbeste en tot later...
Ivette

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

25 dec 2018, 09:57

goeie morgen en
zalige hoogdag iedereen

Afbeelding

en zo zou het moeten zijn Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan