In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 mar 2019, 06:32

Goede morgen seizoentjes,

was even voor de wekker naar de badkamer gegaan en verkeerdelijk gekeken op mijn uurwerk, dacht dat het nog pas 4 u geweest was.
Oma C: hier stonden normaal prei-aardappelen met spiering op de menu. veel te laat aan het maken van de prei ( twee stollen) en 1 grote aardappel begonnen. ging na 7 zijn eer we konden eten, dus bakje pita in de plaats. nu zijn de preiaardappelen klaar, vanavond in de microgolf en de spieringen bakken, nadien alles opruimen èn afwassen want morgenochtend is het snel een kopje koffie en een pijnstiller voor ik naar mijn moeder ga.
ik ben gisteren ook gaan wandelen: naar de verre apotheek. had voor de eerste keer mijn poncho aan. draagt lekker makkelijk. moet aan mijn "revenge of the threnchcoat" nog twee knopen vast naaien. en in mijn andere tussenseizoensjas voor ' s morgens geraak ik niet meer in.
op mijn wandeling kwam ik de 'lustige' weduwe tegen met haar twee keffertjes. een rook Gimly en begon te blaffen en ik zei: wat ruik je hond? zij snel daarop: och, maar hij gaat niet bijten hoor! heb dat nog gehoord. je geeft ze dan een aai ( en dan moet ik niet meer in de buurt van Gimly komen) en "knap" zeggen die tandjes.
Clive: de poncho is kobaltblauw met halverwege iets donkerder pareltjes. onderaan franjes. heb die in de januarisolden gekocht in ieper bij de veritas aan 3/4 van de oorspronkelijke prijs.
Zwanemeer: in engeland had de huisbaas een "vlinderboom" geplant. er kwamen daar idd vlinders aan en ons Mies lag er soms onder als de zon hoog stond en het voor een keer warm was. zij had halflang haar en het meeste was donker van kleur. ik mocht haar dan afsponsen met een vochtig washandje. ze lag dan ook meestal 's nachts in het bad. zocht verkoeling op het koude porselein. of in de lavabo. ik wist direct als ze erin gelegen had want met die vlooien van de egels en van "buurvriendinnetje" cindy.... 't was dan tijd om een vlooienkuur te gaan halen. en je moest haar besluipen als ze op ventjes schoot lag om die pipet in haar nek leeg te knijpen. ze was dan enkele dagen erg boos op mij.
ventje moet gaan tanken. zit een halve dag alleen.
ik ga na nog een kopje koffie en het bedienen van zijn hoogheid de voorbereidende afwas van de prei-aardappelen doen. vandaag nog rap een mop slaan. degene die volgende week komt mag als het droog is, de ramen doen, boven en beneden. niets in de badkamer want op 1 april komen ze die doen. tegen vrijdagavond zit ik in een vernieuwde badkamer. leuk!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 mar 2019, 09:10

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Heb de keuken en living al gedaan, was niet veel werk aan, enkel stofzuigen. Maar zou vandaag graag doordoen aan de vensters, nadat ik eergisteren onverhoeds forfait had moeten geven. En gisteren ben ik boven bezig geweest en dan nog de strijk van de dekbedden gedaan. En heerlijk gaan wandelen met Matice.
Die laatste groeit als kool. Het enige waar we ons een beetje zorgen om maken is dat hij zo'n matige eter is. Hebben dat aangekaart bij onze dierenarts, maar hij zegt ons daar geen zorgen om te maken, Matice is op zijn gewicht en bovendien krijgt hij in de ochtend altijd zijn vitaminedrankje en heeft hij geen voedingsstoffen te kort. Mogen hem vooral niet vergelijken met een Labrador die steeds honger heeft.

Muddy Maddy, jij hebt een heel mooie poncho gekocht, heel mooie kleur en afwerking ook. En dat is zo lekker warm Echt goed gekozen van jou. Succes met de badkamer.

Ga plaats maken voor Oma-C. Maak er allemaal een mooie woensdag van. Ik ga douchen en dan terug beginnen en als ik met alles klaar ben , een mooie wandeling maken met Matice. Liefs aan jullie allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 mar 2019, 09:52

Afbeelding

Goede morgen iedereen, de zon probeert
maar het lukt nog niet zo goed :roll:
het zou droog blijven dat is ook al fijn
Vandaag de kelder kuisen, 't is mijn beurt weeral
dan doe ik ineens de hall en de trap van mijn verdiep mee
Dat gaat in één moeite door...en misschien als ik niet teveel last heb
en het mooi blijft nog een korte wandeling
ik zie wel....ik ga niet naar de markt vandaag...

clive ik word al moe van jouw werklijstje... :lol:

M-M, nog een goeie week en jouw badkamer is vernieuwd
dat is fijn en misschien makkelijker poetswerk
Geniet ervan.... maar pas op van 1 april hé... :lol: :lol:

Alle seizoentjes een fijne midweekse dag... tot later :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 mar 2019, 14:23

Goedgekeurd door de cardioloog, die zoals ik al verwachtte, vooral begon over die verhoogde cholesterol.
Ik heb gezegd dat ik dat wist en niet daar voor kwam...
Ik wil geen symvastatine meer nemen.
Hij heeft dat al eens voorgeschreven en dat was absoluut geen succes.
Dat kan niet dat je daar last van had zei hij.
Ik weet wat ik weet.
Hij vond het ook raar dat ik geen zin had om 90 jaar te worden.
De fietsproef was beter dan 11 jaar geleden.
Hij had verwacht dat dat minder goed zou geweest zijn.
We zullen dat over die cholesterol nog eens opnemen met de huisarts.

Zat ik toch op de verkeerde bus zeker...
Niet goed opgelet en maar opgestapt aan het ziekenhuis.
De 5 stopt bijna aan mijn deur, de 2 daar moet ik iets verder voor stappen om thuis te geraken.
Dan maar een halte verder uitgestapt en een stukje te voet gewandeld.

Schilder is staaltjes komen zetten van de kleur grijs nu.
Ben benieuwd als hij komt straks.

Clive labradors zijn sloekers en daarom ook dikwijls te dik.
Onze Freya indertijd die kreeg haar part en niet meer.
Ik zie dat hiernaast dat de labrador moeilijk op gewicht te houden is.
En die moet dan oppassen voor haar gewrichten.
Och arme die hun menagerie begint op een RVT te lijken.

We zullen eens verder n ons boek gaan lezen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 mar 2019, 15:44

Afbeelding

Goede namiddag.. Niet echt zonnig maar toch een mooie dag...
Kelder, is weer gepoetst, dat is weer in orde tot juni, elk z'n beurt hé :)
lift, hall en trap zijn ook weer proper maar dat doe ik elke week
Nu ging dat in één moeite ook mee... gedaan is gedaan :wink:
Straks nog de vuilzak en papier buiten zetten na 20 u
zo is er elke dag wel iets dat moet gebeuren :)

Ik had geen zin meer in een wandeling, ik ga seffens nog wat
rijden met de renners van Nokere Koerse op mijn H trainer..
Dan heb ik mijn dagelijkse beweging ook gehad...

Helena, ik heb geen last van de medicatie die ik krijg
voor de cholesterol... en ik wens ook niet echt 90 te worden
zolang de pijnen draaglijk blijven, doe ik het ermee... :roll:

Voor allen een gezellige dag verder en tot morgen... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 mar 2019, 16:09

Hallo iedereen,

Aan iedereen bedankt voor de beterschapswensen voor vader.Hopelijk gaat het de goeie kant uit.

Zwanenmeer: vandaag heb ik ook een gele citroenvlinder gezien, die vallen wel op :D .Vind het wel mooie vlinders.

HVT: als we soep eten , doe ik daar altijd een beetje saffloerolie in tijdens het opwarmen( mag niet koken).Saffloerolie bevat veel onverzadigde vetten die een cholesterolverlagend effect hebben.Is ook neutraal van smaak.Ik koop die in natuurwinkels.In de gewone supermarkt ga je het niet vinden.

Manlief is ook naar de koers aan het kijken.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 mar 2019, 08:52

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C , goed bezig geweest gisteren en dan nog een rit gedaan op de hometrainer. Rust roest , zegt men.

Anjelier, fijn dat jouw vader beter is.

HVT, gelukkig alles oké bij de cardioloog. Enkel de cholesterol wat hoog. Manlief neemt daar medicatie voor in en heeft daar gelukkig geen bijwerkingen van.

Gisteren de rest van de vensters kunnen doen. Ze blinken weer. Manlief had gisteren een dag verlof genomen om het tuinhuis en de tuin op te ruimen en alles naar het containerpark te gaan doen. Matice had dan een ganse buiten in de tuin gespeeld + ik was dan nog met hem gaan wandelen. Gevolg was ' s avonds een gezond vermoeide Cobberdog. Zo moe, dat hij zelf een half uur voor zijn slaaptijd naar zijn bench ging. Hem zijn knuffels gegeven en zijn slaapsnoep en 5 minuten later was hij al in dromenland. En heeft doorgeslapen tot 06.30H.
Vandaag moet ik naar de kapper. Hoop dan al veel van het HH gedaan te hebben voordat ik moet vertrekken. Maar doe vandaag wel geen extra taak, ga het rustig houden nadat ik alles gedaan heb.

Wens alle Seizoentjes en meelezers een fijne donderdag. Liefs en een knuffel voor allen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 mar 2019, 09:51

De lente begint vandaag!
Ik heb geprobeerd een nieuw onderwerp te creëren maar tot hiertoe zie ik daar niets van.
Dus dames als jullie de lente zien verschijnen mogen jullie altijd inpikken op die plaats.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 mar 2019, 09:59

Oké Helena, ik ben onderweg... :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".